PASSIE 18 + hahahaha!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:31

Interessant! Want ze horen, zo goed als, geen voortplantbehoeftes te hebben. Misschien is het ook maar een half-gevoel :P
Misschien extreem voorbeeld, maar in heel uitzonderlijke gevallen castreren ze mannen ook, als ze pedoseksueel zijn. Meestal chemisch, dit om de verlangens zo veel mogelijk uit te schakelen.
Mannelijke dieren steriliseren ze eigenlijk nooit, het is altijd 1 of beide ballen er af.
Maar er zal vast wel eens een dier tussen zitten die een instinctieve drang krijgt, zo nu en dan. En dat er dan een met losse flodders schiet :P

tita

Re: PASSIE 18 + hahahaha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:35

Nou elke mannelijk dier krijgt gewoon drang..als het vrouwtje het toe laat..bijna elk mannelijk dier...het hoort gewoon zo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:42

Veel gecastreerde dieren hebben die drang niet meer, kijk maar naar een kat of hond. Een gecastreerde hond kunnen juist heel erg van die 'mietjes' worden. Maar goed, ik vind hier niet zoveel verkeerd aan, mits je geen grote ruin op een A-pony laat rijden voor de fun.

Vind de foto's ook erg mooi, hele paringsdans aan vooraf :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:45

Er zijn juist nog best veel gecastreerde reuen/katers die alsnog "gewoon" dekken.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:51

Mijn ruin heeft ook zo'n vriendinnetje :). Laatst tijdens een boswandeling werd hij hitsig, omdat z'n vrouwtje voor hem liep. Hij maakte echte hengstegeluiden, showen, ik moest hem echt tegenhouden omdat ier er anders op zou springen :). Hij kalmeerde, wandeling afgemaakt, terug op stal en afzadelen. We zette de twee op de weide en natuurlijk... RAAK, onthouding maaktte het blijkbaar nog spannender :).
Knappe ruin ook van jou!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:00

Prachtige foto's en ik vind het alleen maar mooi dat een paard helemaal paard kan zijn in een kudde. Daar hoort dit gedrag ook bij. Als de merrie niet wil, dan wordt de ruin (of evt. hengst) meteen afgestraft hoor. Dit is normaal, sociaal gedrag. Er zijn al genoeg paarden die de paardentaal niet (meer) begrijpen omdat ze altijd alleen staan, maar dat is mijn mening :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:21

Of mijn ruinen ook nog flodders schieten, controleer ik niet hoor, dat gaat me iets te ver :D. Ze dekken iig wel af en toe, ook niet bij iedere hengstigheid. Dus de drang is er en het werkt ook allemaal iig tot op zekere hoogte nog ;).

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:27

Mijn vorige ruin deed dat ook, maar is hierna meteen appart gezet met een clubje waar geen merries waren.
Wat ik me wel afvraag of je als eigenaar van je merrie zo blij mee moet zijn.
Sommige ruinen maken en een potje van.. zoals van voor tot achter een flinke snee omdat hij een scherp stukje hoef heeft.. En daarnaast heb je er ook over nagedacht wat het inwendig met een merrie kan doen..
Infecties en zo. Weet niet of je daar zo blij mee bent..

Afijn, buiten dat mooie foto's, vind vooral de laatste erg mooi :D

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:50

Haha geweldig _O-

Wij hadden eerst ook een ruin op een stal waar ik toen een merrie reed, echt een stelletje, bespringen ja(incl stijve) maar ook lekker die billen aflikken etc :j ...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:29

Hipar schreef:
Nou, ze regelen het bij ons heel goed zelf. Zij gaat ervoor staan en hij vindt het leuk..... Zo gaat het kennelijk in een groep?

Helemaal mee eens! Ik vind dit zelfs hele gezellige foto's. :) Dat ie geruind is betekent dat ie niet meer een veulen erin kan krijgen, maar dan mag ie toch soms nog wel zin hebben? Sommige paarden hebben nu eenmaal genoeg libido. :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:36

Nemurin schreef:
Hipar schreef:
Nou, ze regelen het bij ons heel goed zelf. Zij gaat ervoor staan en hij vindt het leuk..... Zo gaat het kennelijk in een groep?

Helemaal mee eens! Ik vind dit zelfs hele gezellige foto's. :) Dat ie geruind is betekent dat ie niet meer een veulen erin kan krijgen, maar dan mag ie toch soms nog wel zin hebben? Sommige paarden hebben nu eenmaal genoeg libido. :j

Ha geweldig, dat is mooi scherp op de kiek gezet :j vind het wel leuke foto's :')

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:41

Haha leuke foto's! Vind zijn gedrag wel erg grappig! Er komt alleen één vraag bij mij op; vindt de eigenaar van de merrie dit ook goed? Prima dat jij en de paarden te goed vinden, alleen weet ik niet hoe de eigenaar van de merrie hierop reageert? Sorry voor het gezeur, zoals eerder gezegd vind ik het een erg leuk verhaal ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:47

dat vroeg ik me ook af; is het ook jouw merrie?!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:51

Die kop op die foto van voren :') "oliebol, BETRAPT :oo"

Prachtig paard, en als er geen gewonden vallen zie ik het probleem niet zo!

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:53

:')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:57

Wat leuk voor hem zeg, kan hij zich helemaal uitleven! <<)

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:59

ik zal wel weer de enige zijn die er niks aan vind :o
daarom heb ik ook bijna geen mannelijke dieren denk ik.
Ik vind het rijden van honden ed ook verschrikkelijk irritant,ik kan het niet aanzien.
Ik weet dat t de natuur is,maar de natuur is niet altijd mooi :+

Ik vind Mulan een mooi paard,maar kijk de volgende keer wel weer als hij zijn lans niet gebruikt. :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:00

Traber misschien kan jij dan niet zo goed tegen seksuele dingen... ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:01

Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe dit biologisch correct kan worden uitgelegd. Dat er bij sterilisatie nog wel een drang is snap ik, alhoewel mijn poes (het dier :D) daar geen 'last' van lijkt te hebben. Ik zou echter ook verwachten dat als je echt castreert (dus hakkietakkiewegzakkie) dat het libido dan ook verdwijnt maar dat is dus niet zo. Welke bioloog kan ons dit even haarfijn uitleggen?
Laatst bijgewerkt door Sees op 20-06-12 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:05

:)
Hipar schreef:
Oh voor als het niet duidelijk was: Mulan is dus mijn paard.... en ik ben trots op hem en blij met hem :+:

idd

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:06

Sees: Ik niet... en ik moet 't later voor mijn werk doen. Wil het wel een keertje navragen?

In theorie zou deze als hengst misschien onuitstaanbaar zijn geweest wat libido betreft. Alles dekken dat ie ziet en geen nee accepteren. ;)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:12

Sees schreef:
Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe dit biologisch correct kan worden uitgelegd. Dat er bij sterilisatie nog wel een drang is snap ik (alhoewel mijn poes (het dier :D)) daar geen 'last' van lijkt te hebben. Ik zou echter ook verwachten dat als je echt castreert (dus hakkietakkiewegzakkie) dat het libido dan ook verdwijnt maar dat is dus niet zo. Welke bioloog kan ons dit even haarfijn uitleggen?

Een man die zich heeft laten castreren heeft toch ook nog gewoon behoefte aan seks? Ik denk dat dit bij paarden en alle andere dieren net zo werkt. :)

Haha, ik vind grappige foto's en fijn dat er mensen hun paard inderdaad nog helemaal paard laten zijn. :j

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:13

Haha Nemurin, wat ga je toekomstig doen dan?

Nou ben idd wel benieuwd naar hoe het nou precies zit.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:13

Welke man laat zich in vredesnaam vrijwillig castreren dan :P ?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:14

Haha, martine.

Mulan heeft het goed voor elkaar.

Kom je als er weer wedstrijd is op het harde, weer foto's maken?