Bah wat een naar verhaal. Laatst zelf ook zoiets mee gemaakt, alleen dan met een jong vosje. Mam en ik vonden een jong vosje langs de weg dat zwaar gewond was. We hebben toen de dierenambulance gebeld (Trouwens een hele klus om verdorie een ambulance voor een dier te regelen zeg, schandalig! Mijn vader heeft vanuit thuis 5 instanties kunnen bellen, dat heeft zo'n 30/40 min geduurd voor dat iemand überhaupt wilde komen!!). Na een dikke 45 minuten (wat wij dus uitzonderlijk snel vonden) kwam een jeep aangereden en er stapt een man uit. Mijn moeder vroeg of hij van de dierenambulance was. Hij zegt 'Ja mevrouw, eens kijken wat ik kan doen'. Hij loopt naar dat dier en zegt dat 'ie niet meer te redden is, draait zich om, loopt naar zijn auto en pakt een bijl. En voor ons gezicht slaat hij met de bijl 5x in het hoofdje van de vos. Pakt het vosje op en gooit hem heel oneerbiedig in de achterkant van de auto. Waarna hij vervolgens wegrijdt met het vosje. Ik en mijn moeder stonden helemaal trillen en durfden niks te zeggen, maar we wisten dat 't niet goed was (slimme ik noteerde kenteken!). we zijn daar blijven staan, en 10 minuten later kwam de ECHTE ambulance. Nu is er een hele aanklacht bezig.
Ik vind het werkelijk ongelofelijk dat zo'n dingen gebeuren. In mijn verhaal was het een vreemde, maar hier met dit paard was het nota bene politie. Is er geen wet ofzo? Die zegt dat een dier dat niks mankeert niet zomaar 'vermoord' mag worden?