Dan krijg je je oude merrie zo terug.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:01

Jee wat een verhaal zeg!!!! Ongelooflijk dat ze zo erg achteruit is gegaan :( :(

Snap alleen niet helemaal of je haar nu tijdelijk verplaatst had wegens ruimtegebrek of had je haar nu verkocht aan die mensen?

Veel sterkte en dat ze weer snel de oude is!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:02

Pff dit is echt mijn grootste angst voor mijn lieve merrie die weg moet....

Super dat ze weer bij jou terecht is, ze gaat het vast en zeker goed krijgen nu. Lijkt mij hartverscheurend om je paard zo terug te zien..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:05

Weet je zeker dat ze niet meer onder de leden heeft als voer te kort.
Mijn paard zag er begin dit jaar exact zo uit.
Bloed laten trekken alles maar dierenartsen wisten niet wat het was.
Bleek bloedwormen in zijn darmen te hebben.
2× ontwormen en er was echt al een fikse verbetering.
Niet alle wormenkuren helpen natuurlijk daartegen waardoor zoiets er zo in kan sluipen.

Overigens ken ik je verhaal helaas erg goed.
Zijn wat dat betreft veel idiote in de paardenwereld.

fionaa

Re: Dan krijg je je oude merrie zo terug.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:11

Wat fijn dat ze weer bij jou terecht is gekomen. Wat naar om je paard zo te zien! Denk een van de 'angsten' die een eigenaar wel heeft, als het paard/pony wordt verkocht.

Ik zie het ook helemaal voor me hoe mooi dat is geweest om te zien, dat ze door dr vriendje en jou merrie wordt beschermd.

Ze is nu weer goed terecht bij jou, daar is ze vast jou erg dankbaar voor!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:12

Mijn paardje heeft er ook zo uitgezien. Terwijl we echt wel veel en goed voerden. De tandarts was geweest, bloed was goed. We wisten het echt niet meer. Uiteindelijk bleek dat we een toch niet zo'n goeie tandarts hadden gehad. Een paar rotte kiezen maakte het voor hem onmogelijk om het eten goed op te nemen. Het is logisch dat je denkt dat ze niet genoeg heeft gehad maar het kan ook wat anders zijn. Vind wel dat ze lang heeft gewacht met aan de bel trekken.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 11:17

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:19

Wat erg voor je paard en voor jou. Denk je een goed huisje te hebben gevonden, vind je haar zo terug.
Ik kan me heel goed voorstellen dat jij hebt gedacht "inpakken en wegwezen". ik weet niet wat ik in jouw geval had gedaan, maar erg aardig was ik niet geweest. Maar ja, met onaardig worden schiet je niks op.
Ik hoop dat je merrie snel weer bijtrekt. Misschien een ideetje om haar seniorenslobber te geven. Daar trekken ze super snel van bij.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 11:21

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:25

@sebart daar heeft je dierenarts ook helemaal gelijk in.
Ik denk ik geef het even aan omdat ik gewoon het helemaal herken in mijn paard.
Die had ik overigens wel netjes ontwormd maar niet met het goede middel.
Die werd overigens ook zo snel dik na het ontwormen die zag je echt per week bij komen en na ongeveer 3 weken kon ik beginnen met rijden.
En ja die was ook ECHT mager heupbotten kon je jas aan ophangen alle wervels in de rug zag je etc etc.
En dat ondanks dat hij veeeeeeel voer kreeg.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:27

Weet je wat ook heel goed helpt ! Lijnzaad-maisbrok van Van Gorp. Dat voer ik sinds mijn paard aan het sukkelen met z'n tanden was. Het is echt een dikmaker en is nog goed voor de maag ook. Ik zweer erbij.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:30

och getsie, wat een naar verhaal. Wat een mazzel dat ze nu weer bij jou mag staan. Die zul je niet snel meer weg doen... Succes met het opknappen! Maar daar heb ik het volle vertrouwen in dat dat gaat lukken ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:45

Jeetje, wat verschikkelijk... Laten we hopen dat ze snel bijtrekt!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:02

Hartverscheurend.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:09

Ik denk dat we jouw topic als voorbeeld kunnen gebruiken voor al die mensen die overwegen hun ziek/oude paard gratis weg te geven.

Dit overkomt je maar 1 keer. Hoop dat de merrie snel opknapt! Zal wel goedkomen van de zomer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:55

SeBart schreef:
Weidebloem: Door financiele problemen en tijdgebrek heb ik haar gratis weggegeven. Wel onder contract. Het was dus gewoon haar paard, mocht haar alleen niet weggeven/verkopen of zonder noodzaak doden. En zou mij dan waar mogelijk eerst moeten bellen. Dus als ze niet had gebeld had ze daar nog jaren kunnen staan.

Kyrkelover: De DA heeft haar al de nodige injecties gegeven ook ivm wormen. Hij zei al, mensen die zo met paarden omgaan, moet je niet geloven als ze zeggen dat ze ontwormd hebben. Nu is het even afwachten of er echt verbetering komt. Zo niet laat ik verder onderzoek doen.

JJane: Als ze in 1week tijd hier al zo verbeterd is. Je ziet dat haar flanken weer meer gevuld zijn. Ze word weer wat actiever en vrolijker. Heb zelfs een klein vreugdebokje gezien. Verder was de tandarts even ervoor geweest en was alles in orde. Nu merk ik ook dat ze wat voer verliest, en daar word volgende week wat aan gedaan. Maar dan nog lijkt mij dat je dan niet zo'n verschil ziet in 1 week als het echt daaraan zou liggen. Verder vind ik ook dat ze het wel heel erg ver heeft laten komen. En dan eerst zeggen dat ze er een DA bij gehad heeft, en het uiteindelijk toch niet gedaan. :(

Je dierenarts heeft gelijk....mensen die niet voeren stoppen er zeker geen wormkuur in.
Ik denk dat de wormen de grootste oorzaak was van haar toestand.
Hopelijk trekt ze snel bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:10

Mensen, het kan ook andersom hoor.Wij kregen op stal een afdankertje(1993) aangeboden die, omdat de eigenaar geen tijd/geld/zin meer had, naar de slacht zou gaan. Mottig, kaal, graatmager,doffe oogjes. Een half jaar later een hele mooie, lieve bruine merrie met grappige naar elkaar wijzende oren, en een enorme looplust.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:35

fijn te horen dat ze in een week al veel verbetering te zien is. Erg goed dat je een contract hebt opgesteld, wie weet hoe het anders was afgelopen.......

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 15:32

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 15:33

wat jammer om zo je merrie terug te krijgen ;(

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:11

Jeetje Sebart , wat mag Tina in haar hoeven klappen dat ze weer bij jou staat +:)+ .
Na al die ellende die je al hebt mee gemaakt , dan nog dit .
Maar op de tweede foto zie ik al een verschil , dus dat gaat met de tijd helemaal goed komen !!

Zo verhalen ...bbrrr daarom heb ik dezelfde mening als Geerke .
Mijn Dito blijft bij me tot het eind , maar goed ik heb er ook maar 1 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:18

Nee. Absoluut geen wijzend vingertje. De insteek is dat het ook andersom kan, van een kneus naar een gezond en blij paard. Zou de laatste zijn om iemand op zijn of haar beslissing af te vallen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:05

Wat een naar verhaal en wat fijn dat je haar terug hebt kunnen nemen... Ik moet binnenkort waarschijnlijk ook weer één van mijn dieren verkopen, en houd altijd mijn hart vast voor dit soort praktijken. Sterkte!

ManonBuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:21

Wat een verhaal! Maar echt, ik heb naar de foto's gekeken. Vergeleken het eerste plaatje en de anderen lijkt het net een ander paard. Je hebt het goed gedaan dat je de knoop hebt doorgehakt. Veel sterkte

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:25

Ooh wat zal dat schrikken zijn geweest om je paard in zo'n slechte conditie te zien..!

Gelukkig heb je de mogelijkheid gehad om haar terug te halen. Je ziet al wel iets verschil op de foto's, gaat vast goedkomen bij jou!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:29

Mijn god, wat vreselijk! :oo

Dat mensen zo'n dier dat kunnen aandoen zeg, lang leve het contract! :j