Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sappos schreef:Wat is er mis met een dun bitje? Hij heeft een super klein en smal bekkie, bitje is maat 10,2 wat mijn pony van 91 cm past en voor hem miss zelfs iets ruim zit. Hoofdstel is omdat hij zo'n super klein hoofdje heeft dat mijn gewone shet hoofdstel met gecombineerde neusriem niet past. Een sperriem is uiteindelijk alleen maar om de mond dicht te houden, ik rijd 2 van de 3 zonder sperriem altijd met hoge neusriem en die houden hun mond keurig dicht.
Voor de mensen die zeggen arme pony, meisje weegt 43 kilo.
Sappos schreef:Nog een reden waarom ik dit meisje erop zet. Hij was tot 6 weken terug hengst en echt super super hengst. Sleurde je zo mee, geen rem niets. Met dat in mn achterhoofd durfde ik er geen klein, jong meisje op te zetten. Wat als ie uit zn dak zou gaan? Wat als het ruitertje t te spannend zou vinden en hem te vast zou houden waardoor hij weer in paniek raakt. Ik vind het bij het beleren belangrijk dat ik iemand heb die ik voor 100% vertrouw. En diegene moet mij weer vertrouwen.
Ik zeg nu wel heel blij dat ie 2-3x per week gereden wordt maar in juni heb ik een aantal wedstrijden dus het kan maar zo dat ie dan die maand gewoon weer stilstaat. Verder staat hij 24/7 buiten met 3 hengsten en een ruin, overdag lekker op t gras, en hij wordt geen 2 dagen achter elkaar gereden dus krijgt wel genoeg tijd nog om jong te zijn.
Vilar schreef:Hier word ik toch wel een beetje verdrietig van.
De pony is nog veel te jong, jij bent veel te groot voor deze pony, het zadel past niet, lange zweep erbij, en de mond dichtgesnoerd. Waarom toch allemaal, vraag ik mij dan af.