Gaan er meer bokkers naar Concours Hagestein

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmej

Re: Gaan er meer bokkers naar Concours Hagestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:14

Ik kom wss kijken. Hagestein ligt op 5x omval-afstand bij ons vandaan :p dus rijden er nogal wat mee die ik ken

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:26

Ik doe ook mee in het L1 paarden (selectie). Die van mij heeft ook geen ijzers achter, zat van de week nog te twijfelen of ik ze eronder zou laten zetten maar toch maar niet gedaan. Hou mn beebie het liefst zo lang mogelijk alleen op voor. Maar zo te lezen hoef ik me geen zorgen te maken over glibberige taferelen!

moon_dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:40

Oh :) maar dat opent perspectieven...
Weet je het zeker, want op de site staat: indien je 2 proeven rijdt op een selectiewedstrijd telt alleen de eerste mee voor de selectie.....

En eh aangezien bij ons de tweede proef altijd stukken beter gaat dan de eerste (soms wel met 10 punten verschil...) baalden we al van die regel.....

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:43

Ik heb begrepen dat beide tellen, maar ik ben net nieuw in deze regio en weet dus niet hoe dat precies gaat...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:23

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:37

Het zullen er geen 10 per klasse zijn, als er bij de indoor al 24 mochten starten in bijvoorbeeld de M1. Zal wel net zoiets zijn.
Had ik het toch goed van die proeven, 4 proeven de beste twee tellen!

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:46

moon_dust schreef:
Oh :) maar dat opent perspectieven...
Weet je het zeker, want op de site staat: indien je 2 proeven rijdt op een selectiewedstrijd telt alleen de eerste mee voor de selectie.....

En eh aangezien bij ons de tweede proef altijd stukken beter gaat dan de eerste (soms wel met 10 punten verschil...) baalden we al van die regel.....

Welke site staat dat?

moon_dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:51

Ik kan het ff zo gauw niet terug vinden, maar er mogen er wel meer dan 10 starten...tuurlijk. maar slechts de beste 10 gaan door naar augustus. Maar misschien is dit dan ook niet juist. Ben iig helemaal blij met t linkje.... ;) ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:52

Ik had het ook over het aantal starts in Augustus, maar ik denk ook echt meer dan 10 :j

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:54

Nee, kan me niet voorstellen dat er maar 10 doormogen naar augustus. Ik denk dat je in de war bent met voorgaande jaren. toen had elke krijg zijn eigen kringkampioenschap, en mochten er per kring maar 10 door. Die kringselecties zijn nu vervangen door twee selecties voor de hele regio, de regio bestaat uit 3 kringen dus dan zouden er theoretisch 30 doormogen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:57

Kleinvosje, in Utrecht is het altijd over 2 wedstrijden gegaan en niet per kring maar voor de hele regio ;)

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:58

Dan ben ik in de war met de indoorselecties, die waren eerst wel per kring toch? Dat hebben ze mij tenminste verteld.

moon_dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:00

Heb t gevonden. Sorry collega's, :o dit geldt voor de kring Gelderland regio ZW Veluwe. Daar zouden we namelijk eerst starten. Toen heb ik alle regels door gespit. En daar staat onder procedure selectiewedstrijden dat je 2 proeven mag rijden, maar de eerste telt mee voor de selectie. Ik dacht dat voor elke kring wel ongeveer dezelfde regels zouden gelden.

Blijkbaar niet. *D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:04

kleinvosje schreef:
Dan ben ik in de war met de indoorselecties, die waren eerst wel per kring toch? Dat hebben ze mij tenminste verteld.

Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik heb altijd alleen buiten selecties gereden (eigenlijk vooral omdat ik dat leuke wedstrijden vond en ik dan het springen met het dressuren kon combineren). En ik kan me de laatste 10 jaar niet anders herinneren dat de selecties over 2 wedstrijden ging (vroeger Montfoort en Odijk, nu dus Hagestein en Odijk/Werkhoven)

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:05

Ach, het doet er eigenlijk ook niet toe. We moeten gewoon goed rijden om mee te mogen doen op de regio!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:15

Indoor waren de selecties gesplitst in de 3 kringen, maar dat was afgelopenjaar al voor de hele regio. Hier was het per wedstrijd 1 proef starten en de beste 2 telden, net zoals bij ZW-Veluwe. Outdoor waren de kringen Zuid en Oost al samengevoegd en telden de 2 beste proeven over 2 selecties. Dan had je dus idd aan 1 selectie genoeg als je goed reed. Er gaan meestal zo'n 24 combinaties door outdoor.

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:17

Dan klopt het dus wat ik eerder zei. Ik wist dat zer naar Zw Veluwe hadden gekeken maar het toch net iets anders hadden gedaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:19

Met dat verschil dat de kringen Zuid en Oost al een tijd samen de outdoorselecties deden, West was nog apart.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:16

Het klopt dat er een paar jaar terug nog wel selectie's per kring werden gereden hoor, daardoor kwam ik nooit in hagestein ook starten eigenlijk.

Over dat je beide wedstrijden moet rijden om geselecteerd te kunnen worden is dus niet waar, de beste 2 plaatsingen tellen (dus niet punten, want al wordt je in werkhoven 10e met 190 en 11e met 189 punten en in hagestein 3e met 183 en 4e met 185 dan telt hagestein en heb je 7 plaatsingspunten.) Wel heb je dus meer kans als je beide rijdt, want je kan ook 1x 4e in hagestein en 2e in werkhoven worden en dan heb je 6 plaatsingspunten.

Volgens mij rijdt er sowieso bijna een ring vol op de regiokampioenschappen per klasse, ik ga wel uit van een stuk of 25.

Wel gek dat er zo weinig starts zijn in hagestein in de B en vraag me toch af hoe ze dat gaan doen, ik heb pas het hele stuk doorgelezen dat voor de plaatsingspunten de niet-selectie-ruiters mee tellen dus die vallen er niet tussen uit qua plaatsingpunten (bijvoorbeeld nr 1-2-3 rijden geen selectie en nr 4 wel dan krijgt nr 4 gewoon 4 plaatsingspunten) zodat het eerlijk zou blijven en het gelijke ringen zijn. Maar dat zijn het helemaal niet.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:19

Dat had ik ook gelezen Nicole, maar nu staat er toch dat ze het alleen over de selectie ruiters doen (de plaatsingspunten) :?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:33

Waar staat dat nu dan?

Ach hoe dan ook, relaxed dat we hagestein én werkhoven rijden :) Overigens verwacht ik geen hoge eind uitslag voor mij dus hecht eigenlijk ook niet zoveel waarde aan of ik geselecteerd wordt, het is is geinig maarja en dan :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:34

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:39

Bij de selecties voor de pony's laten ze iedereen op de regio starten als tijdens de selectie minimaal 170 punten gemiddelsd gereden wordt. Reden hiervoor is het lage aantal deelnemers. Wellicht dat ze voor de klasse B bij de paarden dit jaar ook een uitzondering maken?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:45

Haha nou als ze dan ook nog alleen de selectie-ruiters mee tellen voor plaatsingspunten zitten we helemaal mooi op hagestein.

Pitt25, ik denk ook dat dat gebeurt. Er zijn zoals het er nu uitziet (hagestein + werkhoven) 30 B combinatie's die geselecteerd willen worden, nouja daar eindigen vast nog wel een stuk of 5 gemiddeld onder de 170 punten of komen niet opdagen en dan houdt je er nog maar 25 over..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:49

Bij de paarden geldt die regel ook, dus je moet minimaal een gemiddelde hebben van 170 wil je je selecteren. Imo heb je zelfs niets op de regio te zoeken als je nog geen 60 % kan rijden, maar goed.