Ik ben nu eigenlijk andermans topic aan het vervuilen met mijn plaatjes - ik stop er nu dus mee - maar als er nog meer berberliefhebbers op bokt zitten dan hoor ik dat graag want in Nederland zijn ze nogal zeldzaam
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ik merk ook wel dat Darius, waar wat meer Arabisch bloed doorzit, wel een stuk heter is onder het zadel. Zuivere Berber is natuurlijk lastig te zeggen gezien het stamboek pas is opgericht vele jaren nadat er Arabische paarden in de Maghreb zijn ingevoerd, daarbij heeft maar een piepklein deel van de Berbers en BerberArabieren papieren, maar voor een groot gedeelte is het natuurlijk wel te zien. In Marokko wordt in het stamboek met koudbloed paarden gekruist, die dan weer doorgaan voor pure Berbers
ja dan krijg je wel zware barokke types, mooie Fantasia paarden maar dat is toch ook geen Berber meer dan... Hier in Tunesie schijnt het dat er een paar Engels volbloeds in het stamboek zijn ingedragen als Berber zijnde, in Algerije zijn ze waarschijnlijk nog het zuiverst. Hier geven de meeste mensen niets om papieren voor Berbers of BerberArabieren.. 
ben dan blij dat ik maar 3 stalen heb.......
het worden er zoveel, toch een beetje te veel inderdaad om alleen maar als tuindecoratie te laten staan
hmm en zoveel ruimte, waarschijnlijk heb jij meer ruimte, hier hebben we geen grote weilanden helaas!
zeker hier op de klei...wie weet in de toekomst komik dan voor een ruiter vakantie