Schrik van mn leven: Champs plotseling naar de kliniek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:08

Jeetje Faline wat een schrik.
Duim dat Champie er snel weer bovenop raakt :(:)

Sterkte meid :(:)

flettie

Re: Schrik van mn leven: Champs plotseling naar de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:13

Wil hij nog wel eten en drinken?
Het lusteloos zijn, koliekverschijnselen en hoge koorts kunnen ook duiden op Lyme.
Mijn merrie heeft het ook eens gehad en vertoonde dezelfde verschijnselen. Persoonlijk kan ik het overmatig zweten alleen niet koppelen met dat wat mijn merrie destijds liet zien.
Laat de kliniek hier ook eens op zoeken. Vaak wordt er pas op het allerlaatst eens aan Lyme gedacht als men alle andere dingen/oorzaken/ziektes heeft afgestreept.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:26

Pfoe, wat een schrik. Ik wens Champs veel beterschap! Ik zal voor jullie duimen dat hij er snel bovenop komt. Ik dacht in eerste instantie ook aan de mogelijkheid van Lyme, omdat daar ook symptomen als koortsigheid, zweten en ik geloof zelfs kreupelheid passen. Ik hoop in elk geval dat de antibiotica aanslaat en hij snel weer de oude is.

blondeyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:28

Hier ook duimpje omhoog voor je ventje! Hopelijk komt ie hou terug beter en vinden ze de oorzaak!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:38

Sterkte he, en wat een vervelende situatie zeg, Ik duim voor jullie dat het snel opgelost is en dat hij snel geholpen is.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:12

Jeetje Faline, dan schrik je wel.
Hopelijk gaat het snel weer beter met Champs.

Veel sterkte.

jessie201

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:07

Jeetje wat een verhaal zeg, Ik kan alleen maar heel veel suc6 wensen en hopen dat ie snel weer opknapt.
Dat het snel kan gaan heb ik aan den lijve ondervonden vorig jaar. Mijn ruin smorgens voor ik weg ging naar buiten gegooid en ben ik naar mijn werk gereden. Niets gek aan hem gemerkt gewoon gegeten en stond lekker op de wei te eten zoals gewoonlijk. Nog geen 2 uur later belt manlief mij dat Beau niet goed is...Eigenlijk het zelfde verhaal als jou paardje, Rollen zweten op de rug blijven liggen niet willen staan. Verder meste hij wel een aantal keren. Gelijk Da gebeld, Buscopan gehad en op gevoeld. Was niet hoopgevend wat wij hoorden. Beau had namelijk een slag in de darm en had 5% kans op overleven. We hebben toen besloten om hem te laten gaan.. opereren was voor hem geen optie omdat hij daar al te slecht aan toe was. We hebben een half uur afscheid genomen en toen het zou gebeuren merkte ik dat ie wat allerter begon te worden. niet meer zo apatisch. Heb Da gevraagd om hem nog een keer op te voelen. Weer iets meer ruimte maar nog steeds kritiek. We hebben toen besloten om te behandelen en wonder boven wonder heeft ie het gehaald. Maar heb er wel slapeloze nachten van gehad zeg!

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:09

Jeetje , heftig zeg. Hopelijk komt je maatje er weer bovenop. Sterkte.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:15

Wat ontzettend vervelend. Hopelijk wordt je paardje weer snel beter.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:55

Jeetje heftig! Sterkte ..

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:04

Zo dat is schrikken, ik hoop dat het snel goed komt met hem

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:56

Wat schrikken zeg! Hoop dat hij snel opknapt. Gelukkig staat hij hier in Wolvega op een goed plaats, maar niks is beter dan lekker thuis. :(:)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 19:08

We zijn net wezen kijken. Goede nieuws was dat hij vandaag niet meer achteruit gegaan was.
De dierenarts daar dacht nu aan een zwakke plek in de darm, door (gedeeltelijke) afsluiting van een bloedvat, een soort van (blinde-)darminfarct. Meestal heeft dat met worminfecties te maken, maar daar was bij hem geen sprake van.

Morgen zouden ze gaan proberen om weer wat meer hooi te geven en als dat goed gaat zondag verdubbelen. Verder dus weer afwachten nu.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:14

wat een verhaal zeg! heel veel sterkte voor jou en je paardje, hoop dat ie er snel boven op is! :(:)

Kittylover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:21

Wat een naar verhaal zeg! Hopelijk komt hij er snel bovenop!

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:36

He jakkes, dat is schrikken! :\
Positief dat hij in ieder geval niet verder achteruit is gegaan, dan hebben de antibiotica misschien wel effect? :)
Wat betreft Wolvega, dat zijn denk ik wel de beste dierenartsen die je kunt hebben! :j
Veel sterkte toegewenst, ik hoop dat hij gauw opknapt!

JSFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:22

Veel sterkte hopelijk komt hij er snel weer bovenop!! :(:)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:01

Heel veel beterschap. Hopelijk zet de stijgende lijn zich voort en kan hij snel weer naar huis.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 23:48

Vandaag niet veel nieuws gehad, vanochtend vroeg gebeld, was de nacht goed doorgekomen, maar qua eten nog even afwachten. (Later konden we helaas niet meer bellen ivm weekend uren.)
Hele gebeuren kwam gister ook pas echt binnen. Ik heb al 14 jaar paarden, maar nog nooit een zo ziek gehad. Wel een keer of 3 een licht koliekje, bij Goldy, maar als de DA dan na een half uurtje arriveerde, stond ze er alweer vrij normaal bij. Met een pijnstiller oid was het dan verder weer klaar. Nou heeft ze dan een peesblessure, maar dat is ook niet direct levensbedreigend. Toen we Champs binnenbrachten in de kliniek was hij vrij rustig, (te rustig eigenlijk, maar goed voor de reis had hij een zware pijnstiller gehad) weer redelijk opgedroogd en behalve de verhoogde hartslag (49 en later 56) en tekort aan vocht niks raars gevonden. Het dringt dan niet direct door dat het best eens ernstig(er) kan zijn.
Gisternacht was er dus koorts bijgekomen, dan dringt het toch al iets meer door, dat het écht niet goed zat. En toen we er gister middag kwamen stond er echt nog een heel zielig hoopje hengst. Toevallig waren ze ook net bezig met een sonde door zijn neus vloeistof naar de maag te laten lopen, dat maakt het beeld ook niet beter.
Nu is het puur afwachten en Champie daar achterlaten in de hoop dat het goed komt. Gevoel van machteloosheid vreet toch echt wel aan je.
Het is nu ook weekend, dus het contact is ook nog eens beperkt :\ (Dat snap ik natuurlijk wel, maar het liefst bel je elke 5 minuten voor een update.)
Morgenochtend ga ik er weer langs.

Heel vreemd ook... want donderdag was Goldy heel de dag al wat onrustig, al voor dat Champie dus ziek toonde. Omdat ze drachtig is, vermoedden wij eerst dat de bevalling dichterbij kwam of iets in die richting, maar haar lijf (uiers/ligging v/h veulen) leek nog niet zover. Dus hele tegenstrijdige signalen die ze qua gedrag en lijf afgaf. Vlak voordat we met Champs wegreden was ze ook nog erg onrustig, maar toen we terug kwamen en Champs dus weg was, was ze ineens weer helemaal rustig. Klinkt misschien apart, maar ik heb het idee dat ze al iets aanvoelde ofzo. Vandaag was ze ook weer gewoon en rustig, alleen donderdag was ze echt niet zichzelf. Dat haar gedrag puur met de dracht te maken heeft/had lijkt me ook vreemd, dus dan zou dat de enige andere verklaring zijn.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 07:12

hou goldy dan maar in de gaten, kan zomaar over week of twee veulen naast liggen

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 08:00

He wat vreselijk Faline, ik hoop echt zo dat het niets ernstig is, het is ook zo vreemd zo ineens vanuit het niets! En dat Goldy het aanvoelde zou heel goed kunnen, dieren voelen alles altijd op een andere manier aan heb ik het idee, maar misschien word het gevoel wel extra versterkt door de dracht? Maar bah hopelijk komt echt alles goed met champs :(:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:25

Hé bah.. Eigenlijk, deed je laatste berichtje denken aan wat ik heb meegemaakt met mijn paardje. Dag na we haar kochtten, zware koliek, hup, naar de kliniek. Daar hebben ze echo's genomen, maag leeg gepompt (kwam 10l uit!), 3 dagen vastten (tot ze een wandelend skelet leek), infuus erin, ... Dan na een paar dagen krijg je zo'n telefoontje.. Moest ze geopereerd worden, hebben wij ja gezegt. Dan 2uur daarna, wéér telefoon, bleek dat het niet nodig was en is ze er helemaal zelf door gekomen! :) Geef de hoop dus echt nog niet op! Dat gevoel van machteloos zijn etc is heel normaal, ik lag ook dagen te janken en was ook eht een wrak..

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:38

Nogmaals veel sterkte meid :(:) wat moet je je machteloos voelen.
Duimen draaien hier, hopelijk staat ie weer snel gezond en wel in je eigen weide.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:45

Heel veel sterkte ik hoop dat alles snel goedkomt

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:12

Hoe gaat het nu met de knappe man? Debje is trouwens nog erg hengstig hier, dus hoop dat ze toch drachtig is.