Hoofdstelloze buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:54

Onwijs vet tamara! <3
Ik hoop dit ooit ook te kunnen met Gamble :+

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:55

TS heeft hier anders echt wel de ruimte... zonder hoofdstel, zonder bit of zonder neckrope betekent niet automatisch geen controle. Als het echt moet, kun je aan een neckrope ook behoorlijk trekken. Mijn pony stopte ook bijna niet op een bit, op een touwhalster wel terwijl ze er nou niet echt van onder de indruk is als ik er per ongeluk eens te hard aan trek. En dan al die verhalen over hoe scherp het wel niet is... :+
Geen cap is ook eigen keuze. En ja, verzekerd ben je áltijd. Zelfs als je met je paard optomingloos de snelweg zou opcrossen, bij wijze van spreken. En om nou meteen te roepen dat je paard vast en zeker een kind gaat vertrappen...

Ik vind het er erg mooi uitzien! Over dat kort draaien, dat gebeurt gewoon af en toe. Doorzitten doe ik ook veel buiten, ik heb dan altijd het idee dat mijn zithulpen wat beter doorkomen. :') Ik vind dat je eigen staart ook erg grappig beweegt in galop :=

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:59

Anne_GTI schreef:
Onverantwoord :n

WOW wat een inhoudelijke reactie zeg! :j

NOT

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:02

Juut schreef:
Maartje1990 schreef:
jemig zeg, TS kent haar paard toch gewoon 't beste? En omdat júllier hiermee niet ervaren zijn betekend dat nog niet dat de TS dat niet is. Zowel paard als TS zijn ervaren dus wat is dan het verschil met een hoofdstel of dit? Als een paard echt een de kletter slaat maakt dat ook echt niet meer uit hoor :n
En dat je niet verzekert bent dan is natuurlijk onzin.

Nu moet je geen onzin gaan verkondigen; het maakt dus wél wat uit of je met neckrope of hoofdstel rijd! Er is een reden waarom ik dit grapje alleen in een bak durf uit te voeren ;)

Je zecht het fout. Het maakt voor jou uit of je met neckrope of hoofstel rijdt. Leuk dat je dit als grapje ziet +:)+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 16:21

MaritAriel
Juut schreef:
maartje1990 schreef:
jemig zeg, TS kent haar paard toch gewoon 't beste? En omdat júllier hiermee niet ervaren zijn betekend dat nog niet dat de TS dat niet is. Zowel paard als TS zijn ervaren dus wat is dan het verschil met een hoofdstel of dit? Als een paard echt een de kletter slaat maakt dat ook echt niet meer uit hoor :n
En dat je niet verzekert bent dan is natuurlijk onzin.

Nu moet je geen onzin gaan verkondigen; het maakt dus wél wat uit of je met neckrope of hoofdstel rijd! Er is een reden waarom ik dit grapje alleen in een bak durf uit te voeren ;)

Je zecht het fout. Het maakt voor jou uit of je met neckrope of hoofstel rijdt. Leuk dat je dit als grapje ziet +:)+[/quote]

Zo ik moest het wel 3 keer lezen maar toen snapte ik het :P Ben het hier helemaal mee eens _/-\o_

Maartje1990 schreef:
xTammyy schreef:
Bedankt voor de reacties!
Mallow, waarom ik doorzit weet ik eigenlijk niet, doe ik soms wel en soms niet :P

heeft dat niet iets te maken met dat ze bij boomlooszadels dat aanraden te doen? Gewoon omdat het simpelweg beter is om door te zitten, zowel op boomzadel als boomloos, alleen boomloos promoot dit, boomzadel niet?

Ik heb geen idee of dit wordt gepromoot, buiten vind ik doorzitten gewoon lekkerder omdat het dan wat langere stukken zijn dan in de bak ;)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:28

Ik ga geen commentaar geven op het 'risico'. Dat is al genoeg gedaan.

Wel knap dat je dit kunt :) Mag ik vragen wat voor zadel je hebt? Lijkt verdacht veel op mijn zadel!

xTammyy

Re: Hoofdstelloze buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 16:30

Ik heb een cheyenne drytex van Barefoot. Ben wel aan t kijken om een andere te kopen, maar moet nog even sparen :P

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:30

Toch niet hetzelfde zadel dus!

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:43

Gaaf! Lekker hoor dat je dat met je paard kan :) Daar kunnen veel mensen jaloers op zijn!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:45

Ja ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Ik vind het ook érg onverantwoord om zo op de openbare weg te rijden. Met een hoofdstel heb je toch meer te vertellen (Ja, als paarden gaan, dan gaan ze, maar mét hoofdstel kun je ze nog een weiland insturen oid, of gewoon omtrekken. Dat lukt je met een neckrope echt niet). En dat jíj het risico wel wilt nemen, betekent niet dat de andere weggebruikers ook dat risico willen nemen. Doe gewoon lekker een hoofdstel om, en pak de neckrope erbij zolang het goed gaat. Gewoon voor jou veiligheid en voor die van de andere weggebruikers. Wat maakt dat hoofdstel dan nog uit?

Ook vanuit de verzekering gezien, als jij een ongeluk veroorzaakt ben je gewoon de sjaak, omdat je geen hoofdstel om hebt. Zelf vergroten van een risico is direct eigen risico, en daar kan de verzekering heel gemakkelijk onderuit komen.

Zelf ben je helemaal de sjaak als je zonder cap op het asfalt klettert, want volgens mij word er dan gewoon helemaal NIETS vergoed. Dus wees slim, zet gewoon een cap op. Wat is nou de extra moeite?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het superstoer dat je dit zo kan met je paard. Maar dit is gewoon voor jezelf leuk, anderen moet je niet in gevaar brengen ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:55

MarMarieke schreef:
Ik vind dat je niet moet luisteren naar dat gezeik van mensen. Je moet gewoon doen wat je zelf wilt. Jij bent daar verantwoordelijk voor, niet zij. Ik wil de zeurende mensen er even op wijzen dat iemand het ook gefilmd moet hebben. Dus dat als iets zou gebeuren diegene het paard zou kunnen pakken.

Jullie zijn echt een leuk stel <3
Jullie hebben veel plezier zie ik :))

Aan wat? :')

Ooit wel eens een galoperend paard geprobeerd bij t houden op de fiets? Dat lukt je niet ;)

TS ik heb het filmpje niet gezien, maar ik zou hier als voorbijganger echt wel mn mond over opengetrokken hebben. Het is nu eenmaal zo dat je met hoofdstel (bit of bitloos) gewoon meer te vertellen heb, al was het maar het stuur.

Aan een andere bokker die bang is om in de mond van het paard te zitten. Als mijn paard er vandoor gaat dan kan het mij echt niet schelen of dat bit tot achter zn oren getrokken wordt (even overdreven gezegd) maar stoppen zal hij.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:03

IndianLady schreef:
MarMarieke schreef:
Ik vind dat je niet moet luisteren naar dat gezeik van mensen. Je moet gewoon doen wat je zelf wilt. Jij bent daar verantwoordelijk voor, niet zij. Ik wil de zeurende mensen er even op wijzen dat iemand het ook gefilmd moet hebben. Dus dat als iets zou gebeuren diegene het paard zou kunnen pakken.

Jullie zijn echt een leuk stel <3
Jullie hebben veel plezier zie ik :))

Aan wat? :')

Ooit wel eens een galoperend paard geprobeerd bij t houden op de fiets? Dat lukt je niet ;)

TS ik heb het filmpje niet gezien, maar ik zou hier als voorbijganger echt wel mn mond over opengetrokken hebben. Het is nu eenmaal zo dat je met hoofdstel (bit of bitloos) gewoon meer te vertellen heb, al was het maar het stuur.

Aan een andere bokker die bang is om in de mond van het paard te zitten. Als mijn paard er vandoor gaat dan kan het mij echt niet schelen of dat bit tot achter zn oren getrokken wordt (even overdreven gezegd) maar stoppen zal hij.

Gelukkig is niet iedereen zoals jij ;) Zou toch wat zijn als iedereen op die manier wat over zo'n paard te vertellen wil hebben. Okee, ik zou ook niet zoals TS over de weg gaan maar toch heb ik respect voor haar. Meer respect voor haar dan mensen die een paard een bit in hangen en er vervolgens keihard aan gaan zitten trekken alsof het niks is. Werk dan eerst aan de band met je paard en voedt je paard respectvol op..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:05

MadelonSunny schreef:
IndianLady schreef:

Gelukkig is niet iedereen zoals jij ;) Zou toch wat zijn als iedereen op die manier wat over zo'n paard te vertellen wil hebben. Okee, ik zou ook niet zoals TS over de weg gaan maar toch heb ik respect voor haar. Meer respect voor haar dan mensen die een paard een bit in hangen en er vervolgens keihard aan gaan zitten trekken alsof het niks is. Werk dan eerst aan de band met je paard en voedt je paard respectvol op..

Ik wil niet heel l*llig zijn, maar je haalt nu 2 dingen door elkaar. Zij trekt niet in de mond van haar paard, maar als deze ervandoor gaat wat ga je dan doen? Achterover leunen en hopen dat ie een keertje stil gaat staan?

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:06

Ziet er relaxed uit! (:

Ik vind dat het je eigen risico/verantwoordelijkheid is wat je doet ;) dit is toch zeker niet verboden kom op zeg...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:09

PandorJ schreef:
Ziet er relaxed uit! (:

Ik vind dat het je eigen risico is wat je doet ;) dit is toch zeker niet verboden kom op zeg...

Wel zodra je daarmee anderen in gevaar kunt brengen ;) Als zij graag een schedelbreuk wilt oplopen doordat ze van dr paard valt en geen cap op heeft gedaan: Ja, eigen risico.
Maar als haar paard er vandoor gaat, schrikt (elk paard kan schrikken) en hierbij op een auto inrent en de inzittenden raken gewond of erger...
Dan is het niet meer je eigen risico ;)

Fietsen zonder handen aan het stuur is ook verboden, en hier kun je zelfs een boete voor krijgen volgens mij ;)
Bellen onder het autorijden is ook verboden, niet omdat je jezelf in gevaar brengt, maar omdat je het verkeer om je heen in gevaar brengt ;)

Er is een verschil tussen eigen risico en andermans risico :=

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:11

amyyy55 schreef:
Anne_GTI schreef:
Onverantwoord :n

WOW wat een inhoudelijke reactie zeg! :j

NOT

Op het moment dat je je met een paard in de openbare ruimte begeeft heb je niet alleen verantwoording af te leggen naar jezelf en je paard maar ook naar de rest van de wereld. Aan het eind van de film passeerd een auto. Die auto had ook een groep motorrijders kunnen zijn. De ravage die dan kan ontstaan is niet te overzien en zal voor de rest van je leven verstrekkende financieele gevolgen hebben. Want geen verzekeraar gaat betalen voor de gevolgschade als jij zo nodig je paard als ongeleid projectiel in het verkeer wilt loslaten omdat JIJ denkt een leuk stoer ritje te gaan maken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:15

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:15

TS zal der paard wel getraind hebben dat ze 'm zo kan rijden. Tuurlijk kan een paard schrikken en ja dan zal ze moeten blijven zitten en haar hulpen geven. Ik weet wel dat je minder te zeggen hebt over een paard op die manier. Maar ik zie het liever zo dan hoe ik het meestal zie. Zag je mensen heel vroeg met bit en zadel rijden? Nee, die hadden zie niet en ze konden prima zonder. Aan paardrijden zitten risico's en ik neem liever risico's dan dat ik m'n paard pijn doet als hij ergens van schrikt. Als jij ergens van schrikt en iemand doet je pijn dan ga jij de volgende keer toch ook niet ineens niet schrikken? Daar zou ik alleen maar meer van in paniek raken. Dan zou ik als ik een paard was m'n ruiter er liever afgooien. Paardrijden doe je uit wederzijds vertrouwen, niet uit macht of iets. En als je paard doet alsof hij schrikt of hij gaat er vanuit het niks vandoor dan is er iets mis tussen ruiter en paard.
Ik vind het gewoon heel jammer dat TS zo wordt aangevallen. Iedereen kiest voor z'n eigen risico's. De 1 gaat bungeejumpen, de ander gaat met een moter met 200km/h over de snelweg en anderen rijden paard zonder hoofdstel. Laat iedereen zelf beslissen welke risico's ze nemen. TS heeft dit filmpje waarschijnlijk geplaatst uit trots en ze zal zelf ook wel weten dat er risico's aan zitten. Ze hoopte op positieve reacties. Niet op negatieve reacties waar ze verder toch niks mee doet. En vervolgens kans op een reltopic. Zo jammer, dat dit altijd op bokt moet gebeuren..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:17

MadelonSunny schreef:
TS zal der paard wel getraind hebben dat ze 'm zo kan rijden. Tuurlijk kan een paard schrikken en ja dan zal ze moeten blijven zitten en haar hulpen geven. Ik weet wel dat je minder te zeggen hebt over een paard op die manier. Maar ik zie het liever zo dan hoe ik het meestal zie. Zag je mensen heel vroeg met bit en zadel rijden? Nee, die hadden zie niet en ze konden prima zonder. Aan paardrijden zitten risico's en ik neem liever risico's dan dat ik m'n paard pijn doet als hij ergens van schrikt. Als jij ergens van schrikt en iemand doet je pijn dan ga jij de volgende keer toch ook niet ineens niet schrikken? Daar zou ik alleen maar meer van in paniek raken. Dan zou ik als ik een paard was m'n ruiter er liever afgooien. Paardrijden doe je uit wederzijds vertrouwen, niet uit macht of iets. En als je paard doet alsof hij schrikt of hij gaat er vanuit het niks vandoor dan is er iets mis tussen ruiter en paard.
Ik vind het gewoon heel jammer dat TS zo wordt aangevallen. Iedereen kiest voor z'n eigen risico's. De 1 gaat bungeejumpen, de ander gaat met een moter met 200km/h over de snelweg en anderen rijden paard zonder hoofdstel. Laat iedereen zelf beslissen welke risico's ze nemen. TS heeft dit filmpje waarschijnlijk geplaatst uit trots en ze zal zelf ook wel weten dat er risico's aan zitten. Ze hoopte op positieve reacties. Niet op negatieve reacties waar ze verder toch niks mee doet. En vervolgens kans op een reltopic. Zo jammer, dat dit altijd op bokt moet gebeuren..

In die tijd hadden ze ook nog geen auto's gelukkig :Y)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:18

MadelonSunny schreef:

Vroeger waar jij het over hebt had je ook geen gemotoriseerd verkeer. 2000 jaar geleden liepen paarden en paardachtigen al met de gruwelijkste martelwerktuigen in de mond. Geen idee over welk vroeger jij het hebt? Wsl. over vroeger 4000 jaar geleden, toen de wereldbevolking maar een fractie was van wat ie nu is.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:20

Ik vind het er lekker rustig en ontspannen uitzien :) oke, het is misschien niet hélemaal verantwoord, maar de TS zou haar paard denk ik wel het beste kennen ;) iedereen heeft een andere mening! TS zal dit niet zomaar doen neem ik aan, dusjah :+

leuk hoor! ;)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:20

Ik geef ook niet mijn mening over de auto's. Ik vind het ook onverantwoord en vind ik het ook niet kunnen tegenover andere weggebruikers. Maar mijn punt is dat ik het altijd weer zo jammer vind dat mensen zo hun mening moeten geven en TS aan moeten vallen. Als iemand het 1 keer zegt is het ook wel genoeg..

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:21

Wauw, wat gaaf zeg! :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:22

MadelonSunny schreef:
Ik geef ook niet mijn mening over de auto's. Ik vind het ook onverantwoord en vind ik het ook niet kunnen tegenover andere weggebruikers. Maar mijn punt is dat ik het altijd weer zo jammer vind dat mensen zo hun mening moeten geven en TS aan moeten vallen. Als iemand het 1 keer zegt is het ook wel genoeg..

Daarom post ik ook dit topic: [RT-D] Zonder hoofdstel op buitenrit. O:)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:31

Erg dubbelzijdig. Hier mijn redenering.

Buiten wat anderen al genoemd hebben, dat -als- er iets fout gaat, je het zo de verzekeringsmaatschappij wel ERG makkelijk maakt niet uit te keren, het feit dat een paard een paard is en toch ECHT wel -kan- schrikken, ongeacht of je het paard nu goed kent of niet...

... and de reacties van het gros (niet allemaal, maar het grote gedeelte!) van mensen die keihard roepen: Laat die zeikerds maar! - is nog niet eens 16. Ik zie 12, 13-jarigen die duidelijk nog geen besef van gevaar hebben keihard beweren dat volwassenen die misschien al hun hele leven tussen de paarden zitten en waarschijnlijk toch echt wel meer ervaring hebben, fout zitten.

En wat als die penny-snotneuzen (sorry, maar ik heb er geen betere term voor) dit nu maar eens na gaan doen, want dit is toch wel heel gaaf en 'ik wil dit ook'? Wat als het daar niet zo goed mee afloopt?

Met alle respect, ik vind het knap wat je doet, daar niet van, maar ik vind het wel erg onverantwoordelijk, juist omdat het inspiratie -kan- geven tot het doen van dit soort dingen door mensen die de bekwaamheid niet hebben.

Da's MIJN mening, net zo goed als dat het iedereen's mening is hier lang en breed over te discusieren. Daar heb ik geen behoefte aan (dus me zeggen dat ik een zeikerd ben hier op dit topic heeft geen zin, ik kom niet terug voor kinderachtige discussies, als je iets wil zeggen tegen mij, m'n PB staat open, maar that's it!).