Pensioen of Slacht: nieuwe thuis gevonden voor Boyo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:15

Maar wat doet hij dan? Kun je het gedrag eens omschrijven?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:16

Aukelizzy schreef:
saskiakefie schreef:
Dan zou ik wel naar de holistische dierenarts gaan die meet hem helemaal door.

Persoonlijk zou ik het dier eerst eens door een goede reguliere kliniek laten onderzoeken voordat je je het alternatieve circuit in gaat.....

Ja je hebt gelijk eerst inderdaad reguliere hoewel ik er al een beetje vanuit ging dat dit al gebeurt was, want ik vind het vreemd dat je een dier zou laten slachten als hij nog niet eens onderzocht is :?

shettie1978

normaal gesproken ben ik niet iemand die in dit soort topics reageert, maar ik kan me nu niet inhouden.
Als ik het zo allemaal lees, begrijp ik dat je het gevaarlijk vind en dat snap ik helemaal, maar ik geloof niet dat je er alles aan gedaan hebt om te kijken waar het probleem vandaan komt ( ik kan ook niet in je portemonnee kijken natuurlijk).
Maar zelf ben ik iemand die alles doet en probeert om te kijken waar een probleem vandaan komt en zeker als je paard nog zo jong is.
En dat aanbod wat je kreeg is toch hartstikke mooi, ja kan het altijd proberen, ik zou het in ieder geval wel doen, daarna kan je altijd nog beslissen om hem in te laten slapen of slachten.

in ieder geval succes met je beslissing

singasong

Bumblehorse schreef:
Gemeen...

Ik wil gewoon niet dat er nog op gereden wordt.
Ja, daar zei ik inderdaad dat het beter ging, en op dat moment ging het ook beter tot enkele weken geleden hij weer enorm bang werd van iets wat eigenlijk geen aanleiding had op hol sloeg en je hem daarna zelfs niet meer kon halen in de wei.
dit heeft hij ook op de grond.

Vluchtgedrag???? Ik denk het een beetje het verhaal is zoals het verhaal van mijn Haflinger. Heeft hij een ongeluk gehad voor de kar?
Wat weet je van de vorige eigenaar?

tita

@ Bumblehorse hoe groot is jouw kunde wie zegt dat het aan het paard ligt.
Bedoel maar jij hebt het paard gekocht....paard heeft niet jou uitgezocht.

Daar wil ik mee zeggen dat je als ruiter zijnde altijd aan moet passen aan het paard, anders een passende oplossing vinden voor het paard.

Maar jij werkt niet mee..volgens mij wil jij horen dat wij zeggen dat paard is gevaarlijk goed dat je hem wegbrengt

Hoop voor jou dat je geweten nooit vragen aan je gaat stellen

AllstarLove

Re: pensioen of slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:19

Toen je hem kocht, was hij toen wel 'normaal'?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:20

Mocht je je bedenken... Mijn aanbod blijft staan ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:21

saskiakefie schreef:
Dan zou ik wel naar de holistische dierenarts gaan die meet hem helemaal door.

Aukelizzy schreef:
Persoonlijk zou ik het dier eerst eens door een goede reguliere kliniek laten onderzoeken voordat je je het alternatieve circuit in gaat.....

saskiakefie schreef:
Ja je hebt gelijk eerst inderdaad reguliere hoewel ik er al een beetje vanuit ging dat dit al gebeurt was, want ik vind het vreemd dat je een dier zou laten slachten als hij nog niet eens onderzocht is :?

Nee dat heeft ze dus nog niet gedaan.. :?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:22

Bumblehorse schreef:
Ik kan hem natuurlijk nog altijd laten onderzoeken...

Dat je daar niet mee begint vind ik echt vreemd.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:22

singasong schreef:
Bumblehorse schreef:
Gemeen...

Ik wil gewoon niet dat er nog op gereden wordt.
Ja, daar zei ik inderdaad dat het beter ging, en op dat moment ging het ook beter tot enkele weken geleden hij weer enorm bang werd van iets wat eigenlijk geen aanleiding had op hol sloeg en je hem daarna zelfs niet meer kon halen in de wei.
dit heeft hij ook op de grond.

Vluchtgedrag???? Ik denk het een beetje het verhaal is zoals het verhaal van mijn Haflinger. Heeft hij een ongeluk gehad voor de kar?
Wat weet je van de vorige eigenaar?

Of hij heeft is alleen ingespannen gereden.. of hij heeft alleen ergens op een stuk land gestaan... of hij heeft last van zijn tanden/rug. Of hij heeft een hersentumor. Sorry ts maar ik kan niet begrijpen dat het dier niet onderzocht is.

Hoe kom je er dan bij dat het dier iets in zijn hoofd heeft? Je kan beter eerst dingen uitsluiten of laten onderzoeken voordat je zomaar wat gaat roepen.. en mocht je het van een ander hebben? Ga niet zomaar op 1 iemand zijn oordeel af/

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:24

Holistische artsen, ben ik niet zo'n fan van. Een paard van een stalgenoot ook helemaal doorgemeten en allerlei middelen gekocht om paard te helpen en beter te maken en nu 1 jaar later nog steeds zo en wordt niet meer beter, zonde van je geld.

Dat neemt niet weg dat het voor sommige paarden wel werkt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:24

Bumblehorse schreef:

Dat is toch de eerste stap die je onderneemt als een dier vreemd gedrag vertoont en aangeeft dat er iets aan de hand is..Sorry hoor TS dat snap ik echt niet.. :o? Raak daar een beetje knorrig van..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:25

Mijn pony was precies hetzelfde! Die wilde ik op een gegeven moment ook laten slachten, want hij was niet meer alleen gevaarlijk voor mij, maar ook voor anderen.
Ik heb hem 'op strafkamp' gestuurd en hem daarna zó ongelooflijk strak gehouden in de omgang. Hij heeft ook nog te koop gestaan, maar de koop is op het laatst niet doorgegaan.

Rijden doe ik bijna niet meer met hem, dat is iets dat ik opzij heb gezet, want de reden van al het geklier was oprecht dat hij het in de bak werken niet leuk vond... Buiten rijden vindt hij prachtig en mééstal is hij dan ook erg zoet (kan zich wel sterk maken).

Dit jaar heb ik hem alweer 12 jaar en ik ben blij dat ik toen de beslissing heb genomen om hem te houden.

Dus.... ik denk dat je best wel een plekje voor hem kunt vinden waar hij het nog wel naar zijn zin kan hebben. Of je moet -net als ik- dat rijden opzij zetten :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:25

Aukelizzy schreef:
Bumblehorse schreef:

Dat is toch de eerste stap die je onderneemt als een dier vreemd gedrag vertoont en aangeeft dat er iets aan de hand is..Sorry hoor TS dat snap ik echt niet.. :o? Raak daar een beetje knorrig van..

Ik denk dat de ts afgaat op het deskundige advies van haar instructeur...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:26

Tiffany schreef:
Of hij heeft is alleen ingespannen gereden.. of hij heeft alleen ergens op een stuk land gestaan... of hij heeft last van zijn tanden/rug. Of hij heeft een hersentumor. Sorry ts maar ik kan niet begrijpen dat het dier niet onderzocht is.

Hoe kom je er dan bij dat het dier iets in zijn hoofd heeft? Je kan beter eerst dingen uitsluiten of laten onderzoeken voordat je zomaar wat gaat roepen.. en mocht je het van een ander hebben? Ga niet zomaar op 1 iemand zijn oordeel af/

Grote kans dat hij ook iets in z'n hoofd heeft, waarschijnlijk een trauma. Maar ook daar is iets aan te doen! Heb hier het levende bewijs staan.
Veel Haflingers die in de aangespannen sport hebben gelopen eindigen met een traumatische ervaring bij handelsstallen en komen dan weer terecht bij onwetende mensen.

En daarnaast zou ik een goede osteopaat vragen hem te checken om zo blokkades en andere lichamelijk problemen op te sporen.

Binoche

Moest ik in jouw plaats zijn ik zou het aanbod van HorseTopShop met beide handen grijpen. Hij is nog maar 8 jaar en zij biedt hem de kans op een goed leven, op haar verantwoordelijkheid dus zal ze hoogst waarschijnlijk wel de nodige ervaring en het vertrouwen (wat dikwijls ook al een heleboel oplost)

Ninx

Wanneer een paard bewezen onbruikbaar en gevaarlijk is om welke reden dan ook, en je vind zijn leven niet houdbaar: af laten maken.
Ik vind rijden niet de hoogste prioriteit, dus voor mij zou dat geen dwingende reden zijn om afscheid te nemen.

1 ding vraag ik me wel af: een gedegen onderzoek zou voor mij de eerste stap zijn. 1x volledig onder de loep laten nemen in een kliniek voordat er een spuit in gaat.
Lijkt me voor jezelf ook beter te verantwoorden.
Ik zou toch wroeging krijgen wanneer ik een dier laat afmaken dat ik nooit heb laten nakijken door een arts.

En Stal Doorstap... tja...... :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:27

Ninx schreef:

Dat had ik even gemist... Daar komt ie vandaan?
Inderdaad, 'tja'.... ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:27

Tiffany schreef:

Instructeurs zijn zelden erg kundig, ... noch deskundig... helaas overigens.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:30

Ragdollcat schreef:
Holistische artsen, ben ik niet zo'n fan van. Een paard van een stalgenoot ook helemaal doorgemeten en allerlei middelen gekocht om paard te helpen en beter te maken en nu 1 jaar later nog steeds zo en wordt niet meer beter, zonde van je geld.

Dat neemt niet weg dat het voor sommige paarden wel werkt.

Goh, ik zag na 3 jr. pas resultaat van de holistische behandeling maar ben blij dat ik het wel heb doorgezet ;) Een jaar behandelen is namelijk minimaal. Zeker als het voor problemen zijn waar een paard al jaren last van heeft.
Wil je een snelle behandeling dan ga je naar een reguliere arts waar je een 'kuurtje' voor één of andere symptoombestrijding krijgt en is je paard er binnen 2 wk. weer bovenop. Althans dan denk je dan...

Een discussie over wel of niet regulier/alternatief is hier niet op z'n plek. Jammer dat mensen er steeds weer over beginnen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:30

Een gezwel in het hoofd zou heel iets anders zijn, dan is de keuze snel gemaakt.Waarom krijgt het paard geen kans, dat weet je toch als je dieren hebt dan moet je er voor zorgen.Dus ook zorg bieden zoals veearts enz.Als het echt niet is op te lossen dan kan je altijd nog zeggen ik ben er klaar mee.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:31

Quellian schreef:
Ninx schreef:

Dat had ik even gemist... Daar komt ie vandaan?
Inderdaad, 'tja'.... ;)

Kan iemand mij even opheldering geven over die stal??!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:32

Google is your friend.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:33

Er lopen meerdere topics over gevaarlijke paarden heeft de ts daar al gekeken?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:33

Bumblehorse schreef:

Aukelizzy schreef:

Tiffany schreef:

Geweldig dat haar instructeur ook medisch onderlegd is en röntgen ogen heeft.. Wat een kundige man is die AQHA Proffesional Horseman instructeur.. :Y) *\o/*
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 05-04-12 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt