Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aukelizzy schreef:saskiakefie schreef:Dan zou ik wel naar de holistische dierenarts gaan die meet hem helemaal door.
Persoonlijk zou ik het dier eerst eens door een goede reguliere kliniek laten onderzoeken voordat je je het alternatieve circuit in gaat.....
Bumblehorse schreef:Gemeen...
Ik wil gewoon niet dat er nog op gereden wordt.
Ja, daar zei ik inderdaad dat het beter ging, en op dat moment ging het ook beter tot enkele weken geleden hij weer enorm bang werd van iets wat eigenlijk geen aanleiding had op hol sloeg en je hem daarna zelfs niet meer kon halen in de wei.
dit heeft hij ook op de grond.
saskiakefie schreef:Dan zou ik wel naar de holistische dierenarts gaan die meet hem helemaal door.
Aukelizzy schreef:Persoonlijk zou ik het dier eerst eens door een goede reguliere kliniek laten onderzoeken voordat je je het alternatieve circuit in gaat.....
saskiakefie schreef:Ja je hebt gelijk eerst inderdaad reguliere hoewel ik er al een beetje vanuit ging dat dit al gebeurt was, want ik vind het vreemd dat je een dier zou laten slachten als hij nog niet eens onderzocht is
singasong schreef:Bumblehorse schreef:Gemeen...
Ik wil gewoon niet dat er nog op gereden wordt.
Ja, daar zei ik inderdaad dat het beter ging, en op dat moment ging het ook beter tot enkele weken geleden hij weer enorm bang werd van iets wat eigenlijk geen aanleiding had op hol sloeg en je hem daarna zelfs niet meer kon halen in de wei.
dit heeft hij ook op de grond.
Vluchtgedrag???? Ik denk het een beetje het verhaal is zoals het verhaal van mijn Haflinger. Heeft hij een ongeluk gehad voor de kar?
Wat weet je van de vorige eigenaar?
Aukelizzy schreef:Bumblehorse schreef:Ik kan hem natuurlijk nog altijd laten onderzoeken...
Dat is toch de eerste stap die je onderneemt als een dier vreemd gedrag vertoont en aangeeft dat er iets aan de hand is..Sorry hoor TS dat snap ik echt niet..Raak daar een beetje knorrig van..
Tiffany schreef:Of hij heeft is alleen ingespannen gereden.. of hij heeft alleen ergens op een stuk land gestaan... of hij heeft last van zijn tanden/rug. Of hij heeft een hersentumor. Sorry ts maar ik kan niet begrijpen dat het dier niet onderzocht is.
Hoe kom je er dan bij dat het dier iets in zijn hoofd heeft? Je kan beter eerst dingen uitsluiten of laten onderzoeken voordat je zomaar wat gaat roepen.. en mocht je het van een ander hebben? Ga niet zomaar op 1 iemand zijn oordeel af/
Ragdollcat schreef:Holistische artsen, ben ik niet zo'n fan van. Een paard van een stalgenoot ook helemaal doorgemeten en allerlei middelen gekocht om paard te helpen en beter te maken en nu 1 jaar later nog steeds zo en wordt niet meer beter, zonde van je geld.
Dat neemt niet weg dat het voor sommige paarden wel werkt.
Bumblehorse schreef:Ik kan hem natuurlijk nog altijd laten onderzoeken...
Aukelizzy schreef:Dat is toch de eerste stap die je onderneemt als een dier vreemd gedrag vertoont en aangeeft dat er iets aan de hand is..Sorry hoor TS dat snap ik echt niet..Raak daar een beetje knorrig van..
Tiffany schreef:Ik denk dat de ts afgaat op het deskundige advies van haar instructeur...