Goliath; verwaarloosde ruin van 1.85 op de goede weg!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:39

Wauw......................... _/-\o_
Echt super wat je voor hem gedaan hebt.
Wordt denk ik echt een prachtig paard,, en hij is zeker al op de goede weg +:)+ +:)+

Paperboy

Re: Goliath; verwaarloosde ruin van 1.85 op de goede weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:56

Super zeg, wat moet dat heerlijk zijn om die foto's naast elkaar te zien! Paard heeft het getroffen met jou :j

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:57

Wauw en blinken dat ie doet! Mooi van je!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:16

Buiten dat je hem super hebt opgeknapt vraag je je toch ook wel af waar zo'n dier nou vandaan komt.
Gezien zijn talenten en kennis van de wat hogere dressuur oefeningen komt dat paard van oorsprong niet bij een simpele boer vandaan.
Misschien een slachtoffer van de crisis en in verkeerde handen terecht gekomen.

Gelukkig heeft hij nu een goede baas :D

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:18

Wat een reus zeg! :wow: Ik snap wel hoe die aan zijn naam is gekomen..
Is echt heel mooi opgeknapt, leuk om te zien.
Veel suc6 nog verder met hem.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:29

Wat een eng dun paard. Gewoon te zielig voor woorden.
Maar wat een goed hart heb jij om dit paard toch mee te nemen!
En dat je eerst niet wilde gaan..maar alsnog wel ging, dat gebeurde dus niet zomaar ;)

De fotos van dat ie wat voller is,daar is hij echt veranderd! Niet alleen dikker maar ook qua houding.
Een happy horse.

En idd vraag je je wel een beetje af waar die voorheen vandaan kwam?

Fijn dat een paard zoon kans krijgt om lekker paard te worden.
Ik wens je ook t allerbeste toe met deze reus. En veel plezier ;).

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:30

inderdaad leuk dat je ook zo'n topic aanmaakt :j

hij ziet er al super uit nu!! goed gedaan +:)+

winnelot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:32

hij is echt super mooi geworde <3

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:39

edit: verkeerde topic :+

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:47

ja hebt voor al heel veel gedild nodeg om een mager paard op gewicht te zetten dus met heel veel respect geef ik toe dat je een echte ddoorstter bent

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 10:45

Bedankt iedereen voor de tips voor een osteo/masseur/fysio. Ik ga daar zeker wat mee doen :) Recente foto’s volgen zsm :)

byjou1983 schreef:
Wat heeft hij voor afstamming?

Helemaal vergeten te zeggen. Goliath is een Rheinländer. V: Champus M: Marvellous VV: Calypso I en MV: Mackensen :)

Neskolay schreef:
Zo herkenbaar dit! (zie onderschrift) maar proficiat hoe hij is opgeknapt, komt helemaal goed!
En wat een mooie stokmaat, wauw!! (zou je longeersingel wel even achter de schoft leggen ipv bovenop/halverwege de schoft)

Dankjewel, ik volg jou topic al een tijdje als stille meelezer. Ook heel veel respect voor jou! Maar dat begrijp je vast wel! :D
Ik was heel erg aan het klooien met die singel die dag. Handdoek ging eronderuit en blabla. Heb er nu een dikke pad onder speciaal voor het mennen. Die blijft wel liggen , en de singel moest idd ook een stuk naar achteren :)

Leen_ schreef:
Ga je blijven bitloos rijden?

Uiteindelijk wil ik het gaan combineren. Eerst maar eens zien of Goliath dan beter op het bit reageerd en wat de tandarts zegt! Ik vind het geen probleem, bitloos rijden ;)

Majolen schreef:
Toen ik las dat hij onder het zadel meer kan dat verwacht dacht ik... Dan moet er toch iemand zijn die zijn oude paardje mist..? Ik bedoel er is iemand geweest die hem dit heeft geleerd.

Cowgirl schreef:
Buiten dat je hem super hebt opgeknapt vraag je je toch ook wel af waar zo'n dier nou vandaan komt.

Ja, dat vraag ik me natuurlijk ook af. De fokker staat in zijn paspoort. Hij is daar best lang geweest. Daarna heeft hij een flink aantal jaren op dezelfde plaats gestaan, gezien de entingsplaats en zelfde handschrift. En toen misten er een paar jaren op het paspoort, qua enten. Zeker weten doe je het nooit. Hij komt uit Duitsland, dus dat is ook al moeilijker met zoeken. Er zit een sticker in zijn paspoort met daarop dat hij is ingeschreven voor de Turnierpferden List I, dus wedstrijdpaarden. Onder de naam Chaplin. Ik heb hem gekocht als Goliath, naam kun je zelf veranderen op paspoort (Duitsers...) net als dat hij niet gechipt was (Duitsers....).

Ploempje schreef:
Wauw en blinken dat ie doet! Mooi van je!

Hij glimt inderdaad ontzettend, ik weet niet waarom, heb nog nooit een paard zo glimmend gehad zonder overdreven te poetsen ;)

Sune01 schreef:
Wat een verschil! Vogens mj heb ik hem ook op marktplaats gezien destijds. Op de foto kwam hij toen ook wat smal over maar zo mager had ik hem niet verwacht!

Klopt, hij was daar wel mager maar echt niet zó mager! Hij heeft twee maandjes op mp gestaan begin van de zomervakantie. Daarna was de ad weg, maar heb toch nog gemaild uiteindelijk... en ze hadden hem nog (goh)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:16

Jeeee wat wordt die mooi!
Op die eerste foto heel dof kleurtje en die daaronder heel mooi warm bruin, super +:)+

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:13

Respect! Wauw , wat is die opgeknapt zeg. Veel geluk in de toekomst :D.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:26

Echt super zoals dat paard aan het opknappen is! Top!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:30

wat een reus! En wat ziet hij er al veel beter uit! Toppie!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:58

Super goed dat je dit gedaan hebt!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:40

Wat een lef heb jij gehad zeg.. ik weet niet of ik het risico had aan gedurft zeker niet als je omschrijft dat je toch nog wel aardig wat hebt neer gelegd voor hem.
Maar toch heb ik diep respect voor je. Je hebt een risico genomen en het heeft heel goed uit gepakt. Jullie zijn op de goede weg en ik hoop dat je nog heel ver met hem gaat komen! Heel veel succes en ik houd jullie in de gaten ;)

Laulette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:01

Heel knap gedaan respect zo zouden meer mensen moeten zijn ......! hij glimt ook mooi zeg XD

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:03

wat gaaf in te zien hoe je hem opgeknapt hebt, hij is echt ontzettend mooi geworden

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 14:30

Dankjulliewel allemaal <3
Volgen zsm weer nieuwe foto's :) Is alleen een beetje moeilijk dat we niet meer mogen loslaten/longeren in de bak ;)

Aartje schreef:
Wat een lef heb jij gehad zeg.. ik weet niet of ik het risico had aan gedurft zeker niet als je omschrijft dat je toch nog wel aardig wat hebt neer gelegd voor hem.
Maar toch heb ik diep respect voor je. Je hebt een risico genomen en het heeft heel goed uit gepakt. Jullie zijn op de goede weg en ik hoop dat je nog heel ver met hem gaat komen! Heel veel succes en ik houd jullie in de gaten ;)

Dankjewel! We hebben er niet superveel voor betaald hoor... gelukkig niet. Maar wel iets teveel gezien de conditie waar hij in was en alle kosten die er nog achter vandaan kwamen (voor de mok, enten, rotstraal, chippen ed.). Grappige is dat ik bij paarden heb gekeken die meer dan het dubbele kostten, die ik ook mocht hebben. Zo apart dat je dan toch met een verwaarloosd "goedkoop" paard thuiskomt, terwijl je ook een "stoer" klaar-om-op-te-stappen paard met potentie had kunnen hebben. Wat een klik al niet met je kan doen! ;)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:34

Wat een prachtige paard is dat geworden, super gedaan! +:)+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:38

Goed werk TS, hij ziet er goed uit !

tamara266

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:50

Wooow, mijn complimenten..
Ik blijf even volgen, benieuwd naar meer foto's ;)
Heel veel plezier samen :)

roodneusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:56

wauw wat een moooi paard!!! xx

Leetje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:57

wat een verschil, wat is hij prachtig geworden zeg!
Ik vind het juist goed dat mensen die verwaarloosde paarden kopen en ze nog een mooi leven krijgen!!