Silence schreef:Lijkt me altijd foute boel als een paard zoveel in 1x eet, daar is het maag/darm stelsel niet voor gemaakt.
Ik bedoel meer van het slobber.
Tja, ik weet ook niet hoelang hij daar heeft gestaan... voor t zelfde geld de hele nacht.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Giolli schreef:Silence schreef:Lijkt me altijd foute boel als een paard zoveel in 1x eet, daar is het maag/darm stelsel niet voor gemaakt.
Tja, ik weet ook niet hoelang hij daar heeft gestaan... voor t zelfde geld de hele nacht.
russel schreef:Giolli schreef:
Kun je zien hoeveel hij heeft gemest daar buiten? Dan heb je indicatie of hij er al die tijd gestaan heeft. Vaak gaan ze op onderzoek uit midden in de nacht, als ze weer honger krijgen...
[***] schreef:TS laat je niet gek maken door alle verontrustende berichten. Zoveel krachtvoer in één keer is natuurlijk nooit goed voor een paard, maar het kan zijn dat hij nergens last van heeft. Hij mag gerust wat drinken hoor. Alleen even geen hele grote hoeveelheden achter elkaar. De kans is aanwezig dat hij koliek krijgt of alleen wat kramp. Het is bij ons op stal ook wel eens gebeurt (meer dan halve zak brok, zemelen, lucerne, muesli en wortelen) maar paardje had werkelijk nergens last van.
Gewoon je paardje even goed in de gaten houden (kijken of hij mest en hoe de mest eruit ziet) en hem zoals al eerder gezegd even rustig wat laten stappen aan de hand. En even een telefoontje naar je da om te vragen wat hij ervan zegt.
Laat je nog even weten hoe het gaat?
[***] schreef:Onze da adviseerde juist wel te laten drinken. Omdat de hele brij sowieso al vochtig wordt van speeksel en maagzuur en zo dus een hele dikke klomp kan gaan vormen.
Uiteraard hoop ik dat het goed afloopt met het paard van ts.
En het spijt me vreselijk dat ik het niet helemaal goed heb gelezen. Zo goed?