Romisan Dressuur Talenten Bokaal 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snuupke

Re: Romisan Dressuur Talenten Bokaal 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:18

@ DL_ weet jij of er een mogelijkheid is om mijn paard te stallen?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:50

op zo'n 500 en 1000 meter zitten twee pensionstallingen, dus dat moet wel lukken denk ik :)

http://www.staldeflierefluiter.nl/

en langenhuizen op wijststraat 28, moet je ff googlen dan vind je z'n telefoonnummer wel.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 14:25

@maudenmarc: Inderdaad zijn de stallen die loulou al aangeeft evt. een optie. Voor meer informatie kan je even een mailtje sturen naar Romisanbokaal@hotmail.com, dan stuur ik je wat uitgebreide informatie toe.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 14:27

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:47

@ DL_ heb je gemaild...
@ Loulou, dankjewel!

Ga eens even snel rondkijken...charmeur is namelijk niet zo rustig op de trailer

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 14:31

@Maudenmarc, je mail is beantwoord.

Leuk Wistjedatje van de Romisan Facebookpagina: "Wist je dat: De Romisan Bokaal weer een nieuwe Primeur heeft? 'Ontbijten met de Parcival!' Tijdens de Romisan gaan we een ontbijt serveren tot 11.00u. Voor slechts €3,- heeft u een croissantje met keuze uit verschillende soorten jam én een broodje ham of kaas én een gekookt eitje én Koffie/thee of Sinaasappelsap! Hoe wil jij graag je ontbijt?"

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:36

Wat een gaaf idee DL_!

Mijn complimenten over de bodem! Ik ben afgelopen week tijdens de oefendressuur wezen kijken en de bodem zag er super uit. Ik heb er ook veel goede reacties over gehoord! :j

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:01

Beste Lililputter, ik heb juist hele negatieve reacties gehoord over de bodem. Heel zwaar en diep... Twijfel erover om me af te melden voor de Romisan. Wil niet dat m'n paard een blessure op loopt.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:23

Die heb ik nog geen maand geleden ook nog gehoord .......

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:37

Ik heb de bodem zelf bekeken, aangezien ik ook erg voorzichtig ben! Maar ik vond hem juist erg goed. Daarnaast is mij verteld dat de bodem dagelijks goed gecontroleerd wordt en indien nodig bewerkt (sproeien, slepen enz).

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:07

Ik heb net een filmpje in mijn inbox gekregen van een wedstrijd , daar wordt ik toch niet heel blij van. Als de bodem nu nog zo is. Meld ik af...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 20:51

@ Rockey: het gerucht een maand terug dat de bodem nog te zwaar was kán simpelweg niet waar zijn of althans niet op waarheid berusten. simpelweg omdat deze bodem er krap een maand in ligt en deze eerst heeft moeten 'rusten'. Tot 2 weken terug is er nog niemand op de bodem geweest om er op te rijden, en ook deze laatste weken zijn slechts een paar van onze eigen leden op de bodem aan het rijden geweest, tot de oefenwedstrijd afgelopen week. Deze beweringen kunnen dus niet op feiten zijn berust.

De bodem is in perfecte conditie en zeker niet zwaar. Er waren zelfs wat ruiters die aan het begin van de avond zeiden dat de bodem iets aan de harde kant was. Wij hebben geen enkele ruiter tijdens de oefenwedstrijd horen klagen, terwijl we toch aan iedere ruiter nadien hebben gevraagd wat ze van de bodem vonden. Dit lijkt mij dan toch de uitgelezen mogelijkheid om op- of aanmerkingen te plaatsen. Des te meer reden voor mij om aan te nemen dat deze zogenaamde 'klachten' en roddels nergens op gebaseerd zijn en misschien zelfs niet eens afkomstig zijn van mensen die werkelijk op de bodem hebben gereden.

verder ben ik érg benieuwd naar het filmpje dat je hebt ontvangen in je inbox. Ik zou graag het filmpje ontvangen zodat ik hierop kan reageren. Kan zijn dat deze van het vorige jaar is, in dat geval ben ik het absoluut met je eens: de bodem was toen zeer zwaar en absoluut ongeschikt. maar dit hebben wij zelf ook diverse malen aangegeven. we hebben tenslotte ook niet voor niets de bodem vervangen.

Nogmaals voor de duidelijkheid voor iedereen: Vorig jaar hebben we problemen gehad met de bodem die wij zeker zeer hebben betreurd. Wij hebben alle klachten die toen zijn binnengekomen ten harte genomen en hebben destijds ook aangegeven dat wij de klachten begrijpen, onderkennen en zouden aanpakken. Dit hebben wij dan ook gedaan. Alle ruiters die vorig jaar klachten hebben gehad en dit kenbaar hebben gemaakt hebben van ons als tegemoetkoming voor het ongemak 1 gratis startbewijs ontvangen voor het komende seizoen tijdens de reguliere wedstrijden óf 50% korting op het startgeld voor de Romisan. Dit lijkt ons een nette en redelijke tegemoetkoming voor een situatie van overmacht welke ons veel geld heeft gekost. Dit jaar is er een toplaag van 20cm afgegraven van de oude, inderdaad te zware, bodem. Dit zand is afgevoerd en er is nieuw zand aangevoerd. Dit betreft het zogenaamde m3c zand. Dit is een mengsel van zand wat speciaal is samengesteld voor paardensportbodems en ook het zand wat door o.a. de firma Agterberg wordt gebruikt. Daarnaast zijn er polyvlokken vermengt met dit zand voor de stabiliteit en stevigheid. Ook dit zijn dezelfde vlokken die door de firma Agterberg worden gebruikt, van dezelfde leverancier: alleen met een ander kleurtje. Maar ook bij de firma Agterberg kan men zwarte vlokken bestellen. Deze bodem is op deze manier samengesteld op advies van de firma Agterberg nadat Ben Agterberg persoonlijk is langs geweest om onze bodem te onderzoeken en een advies op maat op te stellen.

Zowel de firma Agterberg als zijn/onze polyvlokken leverancier hebben ons verzekerd dat de bodem nu in topconditie is nadat zij deze beide zelf nog zijn komen bekijken.

Het is zeer jammer dat er helaas blijkbaar nog steeds mensen zijn die graag aanhouden aan de oude geruchten en deze zelfs verspreiden/de wereld in helpen over onze oude bodem zónder dat zij zelf de moeite nemen om contact met ons op te nemen om te vragen hoe het verhaal nu werkelijk zit of om gewoon zelf eens te komen kijken of te rijden.
Dit betreuren wij dan ook ten zeerste. We hebben er tenslotte met zijn allen heel erg hard voor gewerkt om dit op deze manier voor elkaar te krijgen en zijn dan ook erg trots op onze nieuwe bodems die gewoon in prima conditie zijn!

Ik hoop echt dat hiermee alle misverstanden uit de wereld zijn geholpen, een ieder die twijfelt is van harte welkom om contact met ons op te nemen zodat ze eens kunnen komen kijken of kunnen komen rijden. Als je van te voren even belt zorgen we zelfs dat de koffie met wat lekkers klaar staat.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:56

Dat is duidelijk! Ik heb er in elk geval zin in *\o/*

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:15

Het filmpje is juist van de oefenwedstrijd van afgelopen woensdag .....

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:15

Ik ben er ook klaar voor

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:35

We gaan deze week even met iemand rijden op de bodem en dan maken we een filmpje, dit zullen we uploaden zodat jullie kunnen zien dat de bodem goed is.

Ik zou graag het filmpje per pb ontvangen maud.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:39

Achjee waarom al die moeite, ik heb er vertrouwen in.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:41

Dat horen we graag! Fijn dat er zulke mensen nog zijn.

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:06

ik heb er ook weer zin in, vorig jaar ook geweest, bodem was toen idd zwaar, maar ondanks dat heb ik niemand over blessures gehoord... paarden moeten in mijn ogen ook wel ergens tegen kunnen, zijn niet van suiker!!! Ik ben gewoon van de partij, heb er vandaag weer voor het eerst opgezeten sinds ze een veulen heeft en gaan dus gewoon voor de ervaring haha, ze doet het goed alleen wil het liefst alleen maar rennen...

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 11:42

en al enig idee wanneer je de startlijsten gaat plaatsen... ben gewoon heel erg benieuwd haha, ik moet er trouwens wel ff rekening mee houden dat ik haar niet langer dan twee uur van huis af heb ivm haar veulen... dus stel dat ze ooit overgereden moet worden wordt dat twee keer op en neer ben ik bang...

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:29

Hoop dat mijn zadel binnen is voor de 20e.. Heb stalling geregeld

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:39

vind je het niet een beetje vroeg bouwpakket? merrie heeft net een veulen.

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:52

Anoukk_ schreef:
vind je het niet een beetje vroeg bouwpakket? merrie heeft net een veulen.

Merrie is topfit en super actief... kan haar dan wel een aantal weken laten staan maar is zeker niet in haar voordeel dan... dan is ze uit conditie en word het alleen maar lastiger om haar mee te nemen. Hebben echt wel eerst gekeken of de merrie het aankon en hoe het ging... maar ze heeft nu weer enorm veel werklust en in mijn ogen doe je de merrie dan meer kwaad door haar stil te zetten...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:40

Mijn keus zou het ook niet zijn. Het rijden kan eventueel wel, maar om dan meteen met de merrie te gaan reizen.... Het zijn de olympische spelen niet....

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:32

En dit topic is er niet om te oordelen over een ander...

Ik neem aan dat Bouwpakket geen risico´s gaat lopen en zelf zeer goed op de hoogte is van wat de merrie wel en niet aankan. Een ander mag daar uiteraard zijn mening over hebben, maar ik geloof niet dat Bouwpakket daar in dit geval om gevraagd heeft :)