Geduld: de mooiste gave van allemaal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:00

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:00

X__Trees schreef:
JunkDeLuxe schreef:
Iedereen weet het beter, dus kom maar even voordoen hoor.
Zo bedoel ik het.

En nogmaals. Fysiek mankeert haar niets. En hoezo, aan de longe en later de dubbele? Laatste keer dat ik heb gechekt, is de longe ongelooflijk slecht voor een paard (de enkele longe), omdat je je paard helemaal scheef trekt.

Je hoort niet te trekken aan een longe, je paard leert net op zijn eigen benen lopen en zijn lichaam te gebruiken. De manier waarop jij je slof gebruikt (zie foto's profiel) is veel slechter dan je paard eens te longeren hoor.

Helemaal geweldig.
Iedereen meteen profiel gaan kijken.. Aan mijn paard is nog NOOIT een slof geweest. Want daar kan IK niet mee rijden, dus ga ik dat ook niet doen.

ldeGraaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:01

Ik vind het mishandelen een beetje overdreven hoor. Zo te zien op het filmpje sla je niet hard.
Daarnaast vind ik het knap dat je nog op die pony durft te stappen.
Wel zou ik als tip willen geven dat je het hoofd even moet laten gaan en eerst terug moet gaan naar
de basis dus er eerst voor zorgen dat die gewoon op eigen benen kan lopen voordat je meer wilt.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:01

Volhardendheid dan? Is ook een zekere mate van geduld voor nodig.

Ik zie overigens geen slof. Er worden dingen gezien die er niet zijn. Het menselijk brein is toch een raar iets..........

Edit number 2: stiek of slof potato, poteto........... Niet zo fijn nee.
Laatst bijgewerkt door Umpiedumpie op 19-02-12 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:01

X__Trees schreef:
De manier waarop het paard wanhopig naar beneden wil gereden worden (zowel door slof als door he zagen) wijst op niks van geduld!

IN GODSNAAM, wélke slof? Ik gebruik geen slof! Nergens! Nooit!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:02

Ik mag toch hopen dat je dit niet serieus meent?
Een paard zo aan de teugel leren lopen.
Dat is gewoon in een houding trekken :n

En dat filmpje met je lesgeefster erop.
zoek je een andere lesgeefster......
Paard op zijn hoofd slaan zonder reden, komop beest begrijpt er niets van.

Laat dit dier eerst nakijken, neem een andere lesgeefster en begin dan opnieuw.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:02

Daar heb je een profiel voor??
En ik zie daar toch 2 foto's met een slof aan hoor..

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:03

X__Trees schreef:
Daar heb je een profiel voor??
En ik zie daar toch 2 foto's met een slof aan hoor..

Je bedoelt vast de elastiek :+ Je weet wel, zo'n ding dat rekt :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:04

JunkDeLuxe schreef:
[***] schreef:
Waar ik mij nog meer dan de filmpjes aan stoor is het stoere "je bent uitgenodigd, kom maar proberen" ... Zoals ik het zie moet je dit paardje helemaal niet eens willen proberen, is het echt niet stoer als je er wel op kan blijven zitten ofzo. Zoals ik het zie moet dit paard (indien nog niet gebeurd) eerst eens door een bekwame veearts binnenstebuiten worden gekeerd, eventueel osteopaat er eens bij voor een oordeel en moet er daarna van op de grond, aan de longe & later dubbele longe gewerkt worden naar voorwaarts & ontspannen lopen en kan er daarna misschien weer eens een zadel op (dat hopelijk dan wel past). Maar zo zie ik het, en zo zie jij (TS) het duidelijk niet. :)

Iedereen weet het beter, dus kom maar even voordoen hoor.
Zo bedoel ik het.

En nogmaals. Fysiek mankeert haar niets. En hoezo, aan de longe en later de dubbele? Laatste keer dat ik heb gechekt, is de longe ongelooflijk slecht voor een paard (de enkele longe), omdat je je paard helemaal scheef trekt.

Waar is het geduld waar je over spreekt in je OP?
Kom maar even voordoen? Dit dier heeft tijd nodig, veel tijd. Veel geduld. En nee dat ga je zeer waarschijnlijk niet gratis kijgen, maar je moet iemand zoeken die je daadwerkelijk kan helpen. Want dit is absoluut niet nodig. En ik zie ook niet in waarom je een paard opzettelijk pijn wil doen omdat jijzelf het idee hebt dat het paard je pest.

Het paard WIL en PROBEERT, maar wordt alleen maar afgestraft.
Een paard doet niet zo voor de leuk, zo denken paarden niet. Paarden pesten niet.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:05

Maakt niet uit of het rekt of niet, het gaat erom dat jij je paard op een totaal verkeerde wijze naar beneden wil rijden; en dan nog arrogant en als Jan-weet-al uit de hoek durft te komen.

_Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:06

Hoi,

Ik wil even zeggen dat het goed is dat je geduldiger met je paard bent geworden.
Als het voor jouw gevoel beter gaat, is dat echt een positief punt!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:07

Helemaal eens met Air.
Paarden doen dit soort dingen niet om te pesten.
Zoals ik eerder aangaf lijkt het me gewoon verstandig om voornamelijk de basis te trainen en dan bedoel ik trainen. Een paard kan niet weten wat je bedoeld als het nooit is geprobeerd. Dit is geen moeilijk paard, dit is een paard dat jou niet begrijpt. Je zegt zelf al dat het verder in de omgang een lieverd is, en als het paard rustig rondjes moet stappen met een kind dat het ook gaat. Is ze dus moeilijk? Nee! Dat is wat ze wel begrijpt...

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:13

X__Trees schreef:
Maakt niet uit of het rekt of niet, het gaat erom dat jij je paard op een totaal verkeerde wijze naar beneden wil rijden; en dan nog arrogant en als Jan-weet-al uit de hoek durft te komen.

Ik? Nee hoor. Ik krijg hier de verwijten naar m'n hoofd, en iedereen weet het beter. Ja, dat hebben we net ondervonden.. De lus van de rekker is duidelijk te zien tussen haar oren, en toch krijg ik meerdere keren het verwijt dat ik met slof rij.

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:13

ten eerste heel knap dat je het hier op bokt durft te laten zien.

er is duidelijk iets met dit paard aan de hand
als ik jou was had ik er al een da/Osteopaat bij gehaalt, net wat ciara zegt een paard pest je niet voor de lol, dit dier zit duidelijk niet helemaal lekker.

goed dat je nu met voorwaarts bezig bent, en dat ze je hand op zoekt.

ik weet natuurlijk niet hoe jou paard aanvoelt en dat is natuurlijk ook van een filmpje niet goed te oordelen, maar ik weet wel dat je haar gewoon even moet na laten kijken.

X__Trees

Re: Geduld: de mooiste gave van allemaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:16

Tja, ik wens je nog veel succes met je paard, hoop voor jou dat je je nek niet breekt en voor je paard wens ik een goed leven. Dit gezegd zijnde, ga ik hier geen woorden meer aan vuilmaken.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:17

Ergens in het topic geef je aan dat je paardje schrikt van een ander paard in de longeercirkel en een groen zeil, en hierdoor bokt en omhoog komt. Als je heel goed nog een keer de beelde bekijkt dan zie je dat het geen schrikreactie is (kijk naar oren, ogen en lijf) maar pijn en of angst.
Het is goed dat je rustiger bent. Al vind ik persoonlijk dat je met paarden vanaf het begin moet kijken hoe je paard is en hiermee omgaan zoals het hoort.
Ik bedoel bovenstaande niet verkeerd maar probeer nogmaals te kijken en dan nog een keer jezelf afvragen of het daadwerkelijk schrik is......ik weet zeker van niet. Dan is orenspel, ogen etc heel anders gericht.
Ik moet zeggen dat ik het slecht vind dat je instructrice dit niet aangeeft.
Is jou al eens uitgelegd wat het natuurlijk evenwicht is en het evenwicht onder de ruiter? Ik heb het idee dat het dier nog heel veel balans aan het zoeken is.
Hopelijk neem je alle tips ter harte (ookal komen ze er bij sommige wat bot uit), want dat vele mensen hetzelfde aangeven zou je toch aan het denken moeten zetten. helemaal als je nu zo blij met je paardje bent. Probeer naast het rustig zijn ook nu te leren om te kijken naar je paard.....succes

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:19

een paard moet je al helemaal niet 'leren' aan de teugel lopen... en al helemaal niet op die manier in het filmpje. ik heb medelijden met dit paard

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:20

Beetje raar, een paard op zn hoofd slaan.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:21

Dat het er op de eerste 2 filmpjes niet zo fraai uitziet kan een blinde bijna nog wel zien.
Maar om dit nu mishandeling te noemen vind ik wel wat ver gaan. De laatste 2 filmpjes zien er beter uit.
Maar om dit dier eens even grondig te laten onderzoeken zou geen kwaad kunnen. Een dier doet dit niet om je te plagen en ik heb er helaas ervaring mee.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:23

"Nog meer binnenteugel nog meer binnenteugel, en niet lossen he niet lossen!"

Allemachtig.

Allemachtig.

:n

Caira

Re: Geduld: de mooiste gave van allemaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:23

Ben ik dan echt gek Noor?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:28

Nee Caira. Echt niet. Ik snap dat het voor TS niet leuk is deze reacties te krijgen, maar voor dit paard is het veel erger niet begrepen te worden en totaal zonder ook maar enig respect gereden te worden.

Er wordt enorm met hand gereden en zonder ook maar enige hulp naar het paard toe. TS bij deze: als je wil ben je welkom om een keer langs te komen met je merrie voor een vrijblijvende sessie waarin we jou en haar dichter bij elkaar gaan brengen, met begrip, en de juiste hulpen. Ik weet zeker dat ik een stukje LEUK en FIJN kan gaan implementeren bij jullie twee zodat het rijden voor beide weer leuk gaat zijn. Jullie hebben het stapje ontspanning nooit uitgelegd gekregen en op de juiste manier nageelijk rijden ook niet. Je merrie snapt er niets meer van.

Esry

Paard schut ook erg met zijn hoofd, omdat je zijn hoofd constant heen en weer trekt. Daar zou je zelf toch ook gek van worden? Probeer je handen stil te houden, als je eenmaal ontspannen rijd zal ze misschien ook wel wat zakken zonder dat je het bit in zn mond heen en weer ragt.

MamboBeach

:roll: _O- Nou Caira, misschien volgens Noor niet maar een ander wel. :D Nee, zonder gekheid, het is niet fijn om te zien maar volgens mij wil TS het toch ook wel oplossen?

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:29

Wat ben jij in Godsnaam aan het doen met dat paard? Neem alstjeblieft het aanbod van Mindfields aan, want dit gaat nergens meer over... :\