Afgekeurd paard voor zoveelste x op marktplaats aangeboden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Re: Afgekeurd paard voor zoveelste x op marktplaats aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:07

Dus samengevat. Je ruilde haar en het klikte niet. Je boodt haar te koop aan en toen bleek ze bij keuring rv een 4 te hebben. Daarna heb je de partij waar je haar van gekocht hebt, verzocht haar terug te nemen en dat is gebeurd.
Dan vind ik dat jij geen misleiding hebt gedaan toen je haar in de advertentie te koop aan boodt.
Verder wil niet zeggen dat een paard met een 4 op de straalbenen ook daarwerkelijk daardoor last heeft of zal krijgen. Dat de partij het paard weer te koop aanbiedt en er niets over zegt. Daar kan je je bedenkingen over hebben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:14

Kijk hoe je het wend of keert we zijn verschillende mensen en ook de ts vond blijkbaar geld belangrijker dan het paardje wat ze op dat moment had.

Je had natuurlijk ook even zelf contact op kunnen nemen met Tim Coomans want een paard gaat daar natuurlijk niet zomaar vanzelf weg.
Tis een mooie brede afstamming en leuk paard om te zien. Die gaat nog veel ellende mee maken.. en of je het wilt of niet daar ben je dus wel mede schuldig aan.

Ik heb in sept zelf een paard gekocht, heel verhaal ga ik je besparen maar zij had een rare bult op der sprong... kost wat het kost heb ik uitgevogeld wat het was/is.
En iid ik sprak toen al over hemelen en niet omdat ik toen dat paard zo leuk vond en gek op was maar gewoon uit verplichtingen ik zorg goed voor mijn dieren ongeacht hoe lang ze blijven.

Ik vind de manier waarop jij hier je gal spuwt en jezelf ophemelt omdat je ons waarschuwd niet netjes.

Bovendien had je je paard maar zelf moeten laten keuren, of er nou een keuringsrapport bij zit of niet. De oude eigenaar van mijn paard vond het ook maar raar dat ik haar liet keuren.. blij dat ik het gedaan heb

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 13:20

Tita, wie zegt dat ik deze niet heb gebeld;) Wat weet jij daar nou van heb de fokker gebeld de eigenaar ervoor en de handelsstal daarvoor. Of wil je mijn telefoonrekening met gebelde nummers nog zien.
Laatst bijgewerkt door Gem op 09-02-12 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: post aangepast ivm reactie op offtopic reactie

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:29

@ Wilma
waarom zou ik je telefoonrekening willen zien. De grootste fout van jou is niet laten keuren. En tevens paard de verkoop terug in doen.

Bent net zo schuldig als de rest en ik hoop dat er iemand komt die 2000 euro niet zo belangrijg gaat vinden en de merrie laat helpen want HKO hoeft niet einde te zijn of anders laat hemelen

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:38

sorry hoor maar ik vind het allemaal wat overdreven hoe jullie hier reageren.
tja niet laten keuren is natuurlijk wel een beetje stom _-:( maar daar heb je ook weer van geleerd.
maar inderdaad als je een landje of goedkoop stalletje hebt en eventueel ook nog een ander leuk diertje hebt waar je leuk mee kan rijden dan is het inderdaad mogenlijk om hem te houden of eventueel weg te brengen.
maar als je dat financieel niet kan of wilt is dat geen optie.
dan is het gewoon heel logische dat je het paardje terug brengt om je centen terug te krijgen om dan een ander paardje te kunnen kopen.
persoonlijk geef ik de ts groot gelijk, ik zou het zelfde gedaan hebben.
als dat geld de enigste hard verdiende en lang gespaarde centjes zijn om je droom uit te laten komen laat je dat echt niet zomaar weglippen hoor.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:41

Dit paard is ons ook aangeboden.. Mijn zus heeft je vast wel gepbt! :)
Ze is naar ons toe gereden (met allemaal smoesjes), maar we vertrouwden de zaak niet en na navraag had zij haar papieren niet goed op orde..

Zielig.. paard was extreem dun...

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:41

Tinkels schreef:
Dus jij zou bij elk paard wat je gaan bekijken op proef neemt, en laat keuren.... je geld niet belangrijk vinden?
als daar een paard bij zit wat afgekeurd wordt breng je het naar de slager en laat je het geld zitten?

Geef dan gewoon eerlijk toe dat het geld belangrijker is dan de wetenschap dat het paard weer de handel in gaat. Noem het beestje dan gewoon bij het naampje. Ik begrijp wel hoe Ts tot deze keuze is gekomen maar dat gedraai over welzijn van het paard, is niet helemaal eerlijk. Zij neemt namelijk dezelfde keuzes als de handelaar, geld voorop.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:42

plientjedres schreef:
sorry hoor maar ik vind het allemaal wat overdreven hoe jullie hier reageren.
tja niet laten keuren is natuurlijk wel een beetje stom _-:( maar daar heb je ook weer van geleerd.
maar inderdaad als je een landje of goedkoop stalletje hebt en eventueel ook nog een ander leuk diertje hebt waar je leuk mee kan rijden dan is het inderdaad mogenlijk om hem te houden of eventueel weg te brengen.
maar als je dat financieel niet kan of wilt is dat geen optie.
dan is het gewoon heel logische dat je het paardje terug brengt om je centen terug te krijgen om dan een ander paardje te kunnen kopen.
persoonlijk geef ik de ts groot gelijk, ik zou het zelfde gedaan hebben.
als dat geld de enigste hard verdiende en lang gespaarde centjes zijn om je droom uit te laten komen laat je dat echt niet zomaar weglippen hoor.

Nou dan zie je al , deze hele post is op 1 ding gebaseerd.
Egoiisme :) Niet flauw bedoeld hoor ,maar
ik breng hem terug om geld te krijgen
Ik wil daar een ander paard van kopen
Ik wil mijn droom uit laten komen
Omdat ik mijn droom niet uit kon laten komen doe ik dit paard maar weer weg ondanks dat ik weeet dat het dan veel ellende krijgt en dat het niet prettig is.
Maar IK wil er geen zorg meer van hebben
Ik wil er geen geld meer aan uitgeven

Ikke ikke ikke en het paard kan stikken. Ja beetje kinderachtig rijmpje ,maar het klopt in dit geval zo erg..

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:45

Misschien een tip voor de volgende keer: van ruilen komt huilen....

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 13:46

Dure prok+ klin keuring kost hier 22 fotos 442 incl. en 72,50 euro voor de prok keuring.
Mijn andere merrie is Ster, prok.

Typische bokt reacties hierboven, koop zelf maar eens een paard van je zuurverdiende centen dan praat je wel anders. Maar zo te horen gaan jullie alle afgekeurde paarden in nederland redden ik zou zeggen ga je gang maar dan mag je wel een eindeloze geldboom op je rug hebben groeien en een heleboel hectare land!

En bovendien gaat het hier niet eens om, het gaat erom dat ik wil waarschuwen dit paard niet te kopen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:46

Sorry , maar diegene die haar nu heeft.. loopt alles te bedriegen, dus pas op mensen :) !

ik geloof ook zeker dat ze er dus al eerder van had geweten!
Dit weet ik zeker, want ze is met dit paard bij ons op stal geweest! leuk paard, we konden haar voor een laag bedrag overnemen.. maar we vertrouwden haar niet..

Ook zei ze dat ze de merrie net had.. en versprak ze zich een paar keer flink... :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:48

Ieder verstandig persoon weet dat je een merrie met deze afstamming, op deze leeftijd niet voor een dusdaning laag bedrag kan kopen, dat bestaat gewoon niet.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 13:49

DDW1190 schreef:
Sorry , maar diegene die haar nu heeft.. loopt alles te bedriegen, dus pas op mensen :) !

ik geloof ook zeker dat ze er dus al eerder van had geweten!
Dit weet ik zeker, want ze is met dit paard bij ons op stal geweest! leuk paard, we konden haar voor een laag bedrag overnemen.. maar we vertrouwden haar niet..

Ook zei ze dat ze de merrie net had.. en versprak ze zich een paar keer flink... :)

Hoi!
Heb idd al paar keer met je zus gesproken!
Leuk kennis te maken!

Iedereen heeft het over een laag bedrag maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is.
Het gaat erom dat ik iedereen wil waarschuwen voor deze praktijken en dit paard!
Laatst bijgewerkt door wilma12 op 09-02-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:52

Wat ik niet snap is dat je een mooi paard, braaf met goede gangen na 4 weken weer te koop zet, met een andere reden dan je eigenlijk had....

Ik snap niet als je er van uit ging dat het dier gezond was, je niet de moeite nam om haar vertrouwen te geven, zodat je haar wel kon pakken in de stal en met wat meer training in het vooruitzicht haar wel netjes kon laten galopperen...immers er mankeerde in jouw veronderstelling niets aan het paard en daarom moest ze zo snel mogelijk weer weg.

Wat is nou zieiliger, weer weg, weer wennen....en dan kom je nu aan met een verhaal wat ik best vaag vind.

Ook klinisch is het normaal om even een paard te keuren, maar voor een 6 jarig paard even, al is het alleen de voorvoeten op de foto is ook best betaalbaar....dan had je het geweten...dan vraag ik mij altijd weer af waarom mensen menen een goed, mooi, goed bewegend paard met een prettig karakter voor weinig geld denken te kunnen kopen en dan een 6 jarige, pracht leeftijd...dan niet keuren en na amper 4 weken al weer weg doen omdat het dier tegenvalt... >;)

Nu gaat iemand googlen en vind deze informatie, die dus al bekend was voordat ze het dier kocht...

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 13:56

Russel, zoals jij voorschotelt is het verhaal dus niet, je kan pb en als je meer wilt weten.
Maar zo te lezen ligt het volgens iedereen aan mij blijkbaar. Terwijl ik zeker weet dat iedereen die in mijn schoenen stond hetzelfde had gedaan;) Langs de zijlijn praten is altijd makkelijk he.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:59

"En bovendien gaat het hier niet eens om, het gaat erom dat ik wil waarschuwen dit paard niet te kopen."

Wat had je verwacht : dat als jij hem terug doet /ruilt ,dat de oude eigenaar hem op de wei zou zetten en hem een goed pensioen zou gunnen?
Je wist zelf vantevoren ook dat ie in het handelcircuit zou blijven, waarom dan nu opeens het engeltje uithangen en heel genereus iedereen waarschuwen? Beetje erg O:)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:59

Nou ik wil wel graag weten wie er allemaal bereid zijn een groot bedrag te betalen voor een paard waarmee iets mis is, en als ze daar dan achter komen dit paard niet terugbrengen maar laten inslapen of mee gaan dokteren. Want dan voorzie ik een gouden handel :+

Laten we niet roomser zijn dan de paus hoor. Als ik een paard koop wat een verborgen gebrek heeft gaat het ook terug. Kun je koud of zakelijk noemen, maar ik ben Sinterklaas niet.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:04

Nuage schreef:
Nou ik wil wel graag weten wie er allemaal bereid zijn een groot bedrag te betalen voor een paard waarmee iets mis is, en als ze daar dan achter komen dit paard niet terugbrengen maar laten inslapen of mee gaan dokteren. Want dan voorzie ik een gouden handel :+

Laten we niet roomser zijn dan de paus hoor. Als ik een paard koop wat een verborgen gebrek heeft gaat het ook terug. Kun je koud of zakelijk noemen, maar ik ben Sinterklaas niet.

Amen.

Er wordt ook zo op gehamerd dat ts het paard had moeten laten keuren, en dan? Had ze hem dan toch moeten kopen en moeten laten hemelen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:08

@ yvonnedv denk es na als je laat keuren voor de aankoop betaal je enkel keuringskosten.
Had je je nu iig niet schuldig hoeven te voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:10

Nee precies weet ik ook niet, maar een angstig paard niet de tijd geven, heeft niets met wel of niet klikken te maken...juist als je zo een dier het vertrouwen wint, gaan ze voor je door het vuur.

Ik denk persoonlijk dat er meer achter zit en dat je raad in je omgeving hebt gekregen, dat dit paard niet goed was en dat je het dier zo snel mogelijk moest verkopen..hoe sneller hoe beter...want deze paarden worden door belasting kreupel en dan is het te laat voor verkoop..

Ik denk dat als je bokker bent dat je gewoon ontzettend naïf bent om zomaar een paard zonder keuren te kopen.....en dan zonder contract, waarin staat dat je je geld of ruil terug kunt draaien als blijkt dat het of niet klikt, of het dier een verborgen gebrek heeft.

Ik kocht 11 jaar geleden mijn eerste paard, de eerste had ik laten keuren, 800 gulden weg, paard 100% afgekeurd, 2e keus, dit paard dus voor 500 gulden laten keuren...was 100% goed gekeurd...weer een 3 jarige gekocht, laten keuren, alleen klinisch..drijft idd de koopprijs op, maar dat weet je van te voren.

Om dan te gaan zeggen, wie wil er nou veel geld geven aan een paard en dan concluderen dat hij stuk is, dan maar naar de slager??? foetsie geld?? Nou niemand en daarom keuren en zeker een bokker, want dit soort topics zijn er wekelijks!!! Maar nog steeds wil iemand voor een dubbeltje op de 1e rang zitten en allemaal de sport in met een goedkoop paard bij een handelaar die goedkope toppers aanbiedt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:13

Nuage schreef:

Nou precies gouden handel voor al die mensen die geen geld willen besteden aan keuren...en bij twijfel het voetje op de foto laten zetten...

Als je Russisch roulette wil spelen met je krappe beursje, dan ben je gewoon dom bezig, paarden kopen, hebben en houden kost klauwen geld...en die DA? Nou die komt nog wel een aantal keren op de stoep als hij eenmaal bij je staat, daar kan je op wachten...ook als ze gekeurd zijn...ze kosten nu eenmaal meer dan de duurste hond...

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 14:15

Het heeft geen donder met schuldig voelen te maken.
Ik wil mensen behoeden om dit paard of bij deze persoon te kopen want je gaat de boot in.
En dan kan je het wel hebben over keuren dit is bij consumentenkoop niet verplicht. Meldingsplichtig boven onderzoeksplicht en deze mag tot 6 maandenlang aankoop gedaan worden.
Als handelaar of paardenbedrijf etc ben je heel kwetsbaar tegenwoordig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:23

Maar in je advertentie van december zeg je dat de merrie is verkocht...heb je haar nu terug gebracht of heb je haar verkocht?

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:24

Grappig dat alles wat je zegt terug te leiden is naar egoisme van jezelf:

Ik moest heel lang nadenken waar ik je al van "kende " tot ik erachter kwam dat dit een topic van jolien was van 08-11 waarin je niet meedacht maar alleen maar dacht aan de naam van jullie bedrijf waarin zij schade zou kunnen berokkenen :r

En ook nu denk je eigenlijk niet aan het paard maar aan "bedrijven die kwetsbaar zijn"
ik weet in ieder geval 1 ding : ik zie dat je vaker paarden te koop hebt ,met even vage redenen (geen tijd) : IK ZOU GEEN PAARD VAN JE WILLEN KOPEN, want je verteld maar halve waarheden.
Misschien iets om rekening mee te houden als je weer iets op bokt plaatst.

Maar dit misschien een beetje offtopic.....