paard valt op zijn rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:18

Haha, oke :P Ik heb helaas geen eigenpaard, ik rij op een manege, en af en toe bij een vriendin :) maar in de toekomst wil ik wel graag een eigen paard/pony

Higoma145

Re: paard valt op zijn rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:23

leuk :) ong 20 maanden trug had ik ook nog geen eigen paarD:P gossa kreeg ik toen hij 3.5 maand oud was, nu is hij 1 jaar en 9 maanden, hillie mijn andere merrie heb ik nog maar 18 weken :) dusja net wat meer dan 1,5 jaar trug kon ik slechts dromen van een paard en even later heb je er 2 XD

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:26

Haha, Hopelijk kom ik ook zo ver ! :) maar dan heb je wel al best veel meegemaakt met Gossa in zo'n korte tijd ! 18 weken pas Dat is nog best jong !

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:30

tuurlijk, ooit kom je er hoor:P hihi

ja zeker XD en dan heb ik de kleine dingetjes nog niet meegerekend :') maarja ik heb zo iets van beter nu dan wanneer we willen gaan beginnen met rijden :) alles moet over wezen als hij 4 is :P

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:33

Haha, Tja, een paard kost veel geld ! en die persoon van dat vosje dan heeft 2 paarden waar ze mee tobt.. de andere heeft ook nog eens een peesblessure gehad en mocht alleen maar stappen maar dat paard ging allemaal stijgeren & bokken omdat die bomvol met energie zat.. en toen heeft ze een nieuwpaard ipv het vosje gekocht en dat bleek een paard te zijn die niet geschikt is in dressuur & springen dus die liep alleen maar te stijgeren... tja een echte pegvogel dus

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:37

Hoe is het met het paardje?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:37

ja idd, das wel echt mega balen, koop je een nieuw paard, blijkt het hem niet te wezen :S

nouja mijn merrie was ook niet geplant hoor :o hihi maarja dat kwam er nou eenmaal van, ze was van iemand geweest en ze moest zo snel mogelijk weg, er was het een en ander gebeurd, dus haar zo snel mogelijk opgehaald, in het begin was ze erg moeilijk, je hoefde nog maar naar haar benen te kijken of ze sloeg al, nu eindelijk kan ik haar een beete normaal poetsen :) heb haar zelf al 2 keer gewassen en na veel gehakketak zijn we eindelijk een beetje goede vriendjes aan het worden :)

maarja iedere dag ben ik dankbaar en blij dat ik er 2 heb, want er zijn er genoeg idd die het niet hebben....

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:39

GroteVogel schreef:
Hoe is het met het paardje?

ja gaat wel oke, heeft nog steeds last, dus heb een afspraak gemaakt met de osteopaat :) kijken of die er wat mee kan :)

dusja, hij is wel heel erg druk, en een enorme stuiterbal, dusja, met stappen is hij moeilijk te houden, en dan is de concord leader echt een uitkomst voor hem :) echt een super methode +:)+

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 23:20

Jeetje wat een happening! hopelijk valt het mee, Maarre... kan hij niet gewoon lekker buiten staan, niet (zoals ik het lees) 24 uur op stal? Dan kan hij zichzelf in beweging houden en zo spierpijn tegen gaan.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 10:25

Nou weide gang is bij ons niet mogelijk in de winter hij gaat smorgends om half 9 in de molen
En daarna met vriendjes in het bakje voor ong een uur
Smiddags stappen we en savonds mag hij als hij een beetje rustig en niet te gek doet in het bakje
En stappen we daarna nog ;) dusja hij komt wel met regelmaat buiten, maar meer kan ik er
Ook niet van maken helaas en de dag na dat het gebeurd was is hij 2 keer in de molen geweest
Om idd de spierpijn tegen te gaan... Maar alsnog wil ik gewoon ales laten controleren ;)

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:32

Jeetje, gatverdarrie, wat zal jij geschrokken zijn! Hopelijk houdt hij er niks aan over. Sterkte!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 17:31

Jaa twas wel ff een schrik moment :)

Ik laat jullie zo snel mogelijk horen hoe het woensdag met de osteopaat gaat/is gegaan :)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:39

Goed dat de osteo komt :).

Hij is er overigens niet minder nieuwschierig door geworden haha, hij strekt z'n nek nog alle kanten op om overal bij te kunnen,haha :P.
Ik vond 't wel grappig want v/d week had hij z'n hoef tegen de stalrand gezet en was toen bij z'n knieholte aan het krabben, snap je me nog :P?

xxx

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 21:02

haha okee XD

jaaa dat heb ik hem wel vaker zien doen XD soms is hij echt te slim, hij kan er niet bij, nou dan zet je toch even je hoef tegen de deur XD netzo als dat hij zonder moeite het hek open maakt XD

maarja het leek mij ook wel een slim idee, wantja kwil niet hebben dat er toch iets niet goed is. dusja :)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 11:03

Hoi allemaal, sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, maar de osteopaat is woensdag geweest en heeft hem helemaal behandeld, hij zat vast bij zijn lendenen, dusja vandaar, hij vond het wel raar een vreemd iemand die ineens aan zn rug staat te friemelen en aan zn staart stond te trekkenop 2 keer uithalen na was hij mega braaf :)

kiyarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:22

heee fijn zeg dat de osteo geweest is en hem behandeld heeft en lendenen losgemaakt!
Goed dat je dat gedaan hebt!

Veel plezier verder met je paardje!!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 19:58

@ kiyarah

dank je :) jaa het was toch wel echt nodig :) en hij moet nog langer mee :)

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:58

Fijn dat het toch weer een heel eind goed is gekomen !

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 21:59

haha ja hea :) vond ik ook wel :)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:10

gossa4ever schreef:
Hoi allemaal, sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, maar de osteopaat is woensdag geweest en heeft hem helemaal behandeld, hij zat vast bij zijn lendenen, dusja vandaar, hij vond het wel raar een vreemd iemand die ineens aan zn rug staat te friemelen en aan zn staart stond te trekkenop 2 keer uithalen na was hij mega braaf :)

oke top dat je even een update aan ons doorgeeft!
top dat hij ook helemaal behandeld is , hoe is het nu met hem?
gr hackny

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 10:40

@ hackney

Ja gaat goed, hij heeft er nog wel spierpijn geloof ik want het is nog steeds als ik voel langs de ruggen
Graat dat hij zijn spieren aanspant enzo maar anouk koole zij
Dat dat vanzelf weg moest trekken, verder is er niks meer aan hem te merken hij rent hij bokt en hij doet :) dus dat is wel fijn :) en hij is weer mn oude vertrouwde stuiterbal :P

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:20

gossa4ever schreef:
@ hackney

Ja gaat goed, hij heeft er nog wel spierpijn geloof ik want het is nog steeds als ik voel langs de ruggen
Graat dat hij zijn spieren aanspant enzo maar anouk koole zij
Dat dat vanzelf weg moest trekken, verder is er niks meer aan hem te merken hij rent hij bokt en hij doet :) dus dat is wel fijn :) en hij is weer mn oude vertrouwde stuiterbal :P

oke , hij zal indd nogwat spierpijn houden!
oke indd fijn dat hij weer zichzelf is!!

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:21

ooeej wat zou jij geschrokken zijn zeg gelukkig gaat het al weer wat beter sterkte nog!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:41

@ gossa4ever hey
wilde effe vragen hoe het nu met hem en jou gaat!
met zen rug die arme jongen :(
leef nogsteeds met jullie mee

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:52

tsp schreef:
gewoon zeg maar met je duim & wijsvinger stevig over de wervel heen gaan, of met de roskam stevig borstelen dan kan je zien bij zijn heupen of hij pijn heeft of niet, want dan spant hij/zij dat aan

Lijkt me geen goed plan. . . de wervels zijn een zeer kwetsbaar (onder)deel van het paard, dan moet je niet met een stevige roskam gaan poetsen.

Als jij ergens pijn hebt gaat de dokter ook niet met een bezem je hele lichaam afborstelen ;)