Varnoldi @ training thuis (Lichte tour) o.a. begin piaff

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:06

ik vind het onwijs knap van je en ik zie ook echt de verbetering mbt draf en houding, ga zo door! die piaffe gaat helemaal goed komen en dan plaatst ie vanzelf dat gewicht naar de achterhand

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 18:06

Ok, daar laten we het dan maar bij ;)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:08

Ik word steeds meer fan van jullie! Elke topic loopt hij beter. Ik vind de eners al erg goed gaan! Hij zou nog iets meer mogen springen in de wissel, dus meer kracht van achter erin mogen zetten. Maar erg gaaf! Over de piaffe, zoals je zelf als zegt is die nog niet bevestigd en dat kun je ook zien, maar ik zie een zeer mooi begin. Erg goed hoe je hem vraagt, en daarna meteen ontspant en beloont! Dat hij van achter meer moet zakken en voor meer moet stijgen leert hij vanzelf.
De merrie van een vriendin van me, word doodsbang van de piaffe. Vind die verzameling lijkt wel doodeng. En krimpt ook helemaal in elkaar. Blokkeert dan ook meteen in het voorbeen. Die van jou moet er ook gewoon wat kilometers in maken, en als dan die rust daar is, komt dat helemaal goed.
Vind je een hele fijne amazone om naar te kijken!

snoeppig

Re: Varnoldi @ training thuis (Lichte tour) o.a. begin piaff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 18:11

Dankje! Scheelt ook dat hij altijd super mee wil werken en altijd zijn best doet!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:11

Ik moest lachen om zijn geconcentreerde oortjes!

Wat een onwijs gaaf paard, succes samen!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 18:15

Haha ja z'n oortjes zijn altijd zo grappig!
Als ik een proef rij, afgroet, beloon en wegstal
Met lange teugel zie je ook z'n blik veranderen van he serieus naar blij en tevreden.
Dat paard heeft ook altijd een concentratie waar je u tegen zegt!

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:21

Ik vind dat je netjes op je paard zit, ik zou je soms wel wat meer met een "ademende hand" willen zien rijden, vooral in je gewone drafgedeelte aan t begin van de video. Dan blijft hij net iets meer op lengte, nu is hij soms te diep en ook te kort in de hals. Ik vind dat je in de piaffe goed bezig bent, hij trekt supergoed aan(wat een mooie achterbeentechniek!), hij mag voor meer opgericht blijven en daar zie ik je ook aan werken, maar zeker een heel veelbelovend begin! Dat ritme/diagonaler komt wel als hij er nog wat in ontspant en sterker word, waardoor hij voor ook meer naar boven blijft bewegen. Hij heeft gewoon tijd nodig. Ook de changementen doet hij heel gemakkelijk, wel weer iets meer het neusje eruit/bergop, dan worden de changementen ook groter. Ik zou vooral veel schakelen in draf, en dan voornamelijk met meer afdruk en impuls groter naar voren proberen te rijden, zal hij ook meer bergop gaan lopen, als hij daar tenminste niet te heet van gaat worden. En tussendoor dan steeds de ontspanning weer zoeken natuurlijk. Dat zou ik wel steeds maar enkele passen doen, anders gaat hij alleen maar snel bewegen denk ik. Veel succes met je wedstrijden!!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:22

Ik word hier heel blij van! :) Zijn draf is echt enorm verbeterd en de beginselen van de piaffe zien er ook fijn uit. Zelf vind ik het altijd prettig om iemand naast me te hebben om te helpen, maar ieder heeft zijn eigen manier en je paard lijkt het zo goed op te pakken. Let er wel op dat je je ben niet té ver naar achteren legt.
Bedankt voor het delen van dit filmpje en veel succes voor de komende wedstrijden!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:31

@ cleo, deze discussie is al vaker gevoerd en ik ben ook van mening dat als je het uiterste van je Paard vraagt, je ook aan jezelf moet werken. Maar ik vind dat er mensen zijn die veel slechter zitten en dat melanie haar knappe zwarte totaal niet in de weg zit!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:27

Eens met Maud :j

Vind jullie echt fijn op weg zeg, hij pakt zo te zien de hogere oefeningen fijn aan. En wat een balans al in de serie om de pas, super! +:)+

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:30

Wow die eners zijn wel echt heul erg stoer!! Supergaaf! Mooi beeld!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:32

Zo, jullie komen er wel :D Ziet er goed uit hoor!

Ik heb alleen het idee dat je niet zit in het zadel. Je hobbelt maar mee en je zit erop ipv erin.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:58

Jullie gaan lekker vooruit zeg,gaaf! :j

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:07

Ik vind het echt super leuk om te zien dat wanneer je hem iets nieuws probeert te leren of wanneer hij een moeilijke oefening heeft gedaan, dat je hem dan zo fijn beloont :)

Op die manier leer je hem ECHT iets. En dan zal die ontspanning ook heus wel komen :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:07

rockey schreef:
@ cleo, deze discussie is al vaker gevoerd en ik ben ook van mening dat als je het uiterste van je Paard vraagt, je ook aan jezelf moet werken. Maar ik vind dat er mensen zijn die veel slechter zitten en dat melanie haar knappe zwarte totaal niet in de weg zit!

Ik denk dat er geen moment komt waarop ik net zo goed kan rijden als ts.... waarvoor complimenten, talloze petjes af...

Nog meer 'zitten' wordt natuurlijk iets makkelijker wanneer de bilpartij iets meer ruimte in het zadel heeft. Het zadel lijkt je nu te dwingen je rug soms wat hol te maken.... Dus OF een iets ruimer zadel (wanneer de rug van je paard dit toelaat), OF zelf ook toewerken naar het punt waarop jullie beiden topfit zijn!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:35

Ziet er erg goed uit zeg !

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:36

Ziet er goed uit Melanie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:49

Leuk om weer eens een topic te zien. De piaffe vind ik nu heel erg op de voorhand wat natuurlijk niet de bedoeling is, maar hey, jullie zijn er ook nog maar net mee begonnen! :)

Jacquelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:55

Ik vind het zo gaaf om te zien. Je ziet die oefeningen altijd 'perfect' uitgevoerd, maar zelden in training. Wauw, echt een voorbeeld voor me!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:15

Ik vind jouw topics altijd fijn om naar te kijken! :) Naast dat je foto's en/of filmpjes ziet van een fijne combinatie, een gemotiveerde amazone die goed weet waar ze mee bezig is en de juiste begeleiding heeft en een goed paard, kan jij alles ook goed verwoorden en uitleggen :) Je neemt de tijd om iedereen die vragen stelt geduldig en uitgebreid te beantwoorden. Ik vind dit bijzonder leerzaam! :)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:19

hihi 'te zwaar' tis geen shetlander hoor.

Leuk om zo een training te zien! Mij lijk je soms wat streng in je handen, wellicht is dit voor de training, dat weet ik niet. Wel een supergaaf paard, en jullie komen er zeker wel!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:26

Voor mij ziet het er goed uit!

Afwerking is er zeker nog maar je komt al van ver en steeds zo geduldig met alles aan te leren.
Die wissels vind ik er vooral heel rustig en ontspannen uitzien! :j

Piaffe is een heel mooi begin, fijn om te zien dat het vanuit zijn achterhand komt en niet zoals velen beetje "trop espagnol" met vertraagde beelden trachten te uiten als piaffe of passage.

Ik ben fan! :D

Jacquelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:38

Ik wilden nog even toegeven aan mijn bovenstaande post, dat jouw foto's echt motivatie geven om morgen weer nog harder te trainen met mn eigen paardje. Ja, echt gaaf wat je doet!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:50

Zo even een dikke vette respect hier! 20 jaar en dan zooo rijden! En dat je hem in zo een korte tijd van het Z1 naar dit niveau rijdt, petje af!
Ik vind je houding absoluut niet storen en hij is zeker beter gaan draven!
Succes met je wedstrijden, op naar de grand prix!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:02

Ik heb enorm veel respect voor je paardrijkunsten!! Jullie zijn echt een mooie combinatie en inderdaad die wissels om de pas zijn echt heuuuuul stoer! Ik ben ontzettend benieuwd naar je YR jaar, dat gaat vast helemaal goed komen, toitoitoi *\o/*