Rana (Reina) is weer thuis!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Re: Rana (Reina) is weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 19:29

Het gaat goed! Het vocht uit het spronggewricht is een stuk minder maar nog niet helemaal weg. Ze loopt wel goed dus op aanraden van de dierenarts ga ik vanavond een minuut of 10 longeren met haar. Kijken of het vocht met wat beweging beter weggaat. Wel smeren we nogsteeds twee keer per dag met Traumeel en zijn we wel gestopt met de tabletjes. Ook zal de beweging haar lichaamsgewicht goed doen want ze is een beetje te rond :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:33

Gelukkig gaat het de goede kant op met d'r!
Ik hoop dat de vocht snel verdwijnt,
en ze weer snel helemaal pijnvrij is, en weer word zoals ze was
Maar met al die goede zorgen van jou, moet dat helemaal goed komen!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 22:48

Dank je wel!

Het longeren ging hartstikke goed, ze liep goed en ondanks dat ze in het begin nog wel erg gespannen was ontspande ze uiteindelijk wel fijn. Nu afwachten hoe haar beentje er morgen uitziet :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:10

Super dat het zo goed ging!
Zal ook.wel even weer wennen voor d'r zijn,
Om correct gelongeerd te worden om het zo maar ff te zeggen :P
Ben benieuwd hoe het morgen met d'r beentje gaat!

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:12

He wat super dat je haar weer bij je hebt! Ik heb de topics die je in je OP noemt ook met argusogen zitten bekijken... Ben blij dat ze weer bij jou is.

Wens jullie veel beterschap, plezier en succes toe!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:14

Ik kan eigenlijk de woorden niet vinden om te vertellen hoe super ik het vind dat je je er zo voor hebt ingezet! Is ze nu eigenlijk van jou zelf eigenlijk?

Ik hoop dat je veel topics plaatst om ons op de hoogte te houden!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:15

heey wat fijn !!!
ik heb idd de topics uit de OP toen ook hoofdschuddent bekeken fijn dat ze weer thuis ;) is

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 23:20

MaritAriel, ze is inderdaad echt van mij. En dat blijft ze! Of ik er nou 4 of 3 te doen hebt maakt natuurlijk ook niet uit :-)

Bedankt weer voor de reacties en ik probeer regelmatig een update neer te zetten zodat jullie kunnen blijven volgen hoe het gaat :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:09

Theeglas schreef:
MaritAriel, ze is inderdaad echt van mij. En dat blijft ze! Of ik er nou 4 of 3 te doen hebt maakt natuurlijk ook niet uit :-)

Bedankt weer voor de reacties en ik probeer regelmatig een update neer te zetten zodat jullie kunnen blijven volgen hoe het gaat :)

Nee dat is waar := , lekker joh, dat ze nu van jou is, wat zal jij je gelukkig voelen! Ik kijk erg uit naar de komende updates :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:21

stalxpaard schreef:
fijn om te lezen dat ze op een mooi plekje terecht is gekomen.
Toen ik ooit eens in een ander topic reageerde op het passoa bit en de elastieken kreeg ik als antwoord dat ze altijd al zo gereden werd en dat het normaal voor haar was, hopelijk knapt ze snel een beetje op bij jou!

Ik heb nooit gezegt hoor dat ze altijd zo gereden werd.

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:27

wat leuk/fijn!!! ik heb het een soort helemaal gevolgd, met dat (rel)topic (was niet echt fijn uiteindelijk ook wel goed gekomen geloof ik) maar van dat meisje, ze wou wel het beste voor haar. maar toch leuk dat je rana weer terug hebt! succes!

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:40

Fijn dat ze nu bij jou staat!

Jammer dat de shet nu met passoa enz. rondloopt :(:)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:45

Fijn dat ze nu lekker "weer" thuis staat. :)
Gefeliciteerd met je "nieuwe" aanwinst.
Veel succes er mee!
En wat een knappe hengst!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:45

Dank jullie wel!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:47

pompom schreef:

Waar haal je dit nu vandaan? Volgens mij is de shet nooit met passoa gereden. Ik vermoed dat ze Rana vastknoopte omdat ze druk was. Naar mijn weten is de shet een brave goedzak :-)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:04

Theeglas schreef:
pompom schreef:

Waar haal je dit nu vandaan? Volgens mij is de shet nooit met passoa gereden. Ik vermoed dat ze Rana vastknoopte omdat ze druk was. Naar mijn weten is de shet een brave goedzak :-)

Ik heb zo'n groot respect voor jou Theeglas! Ondanks dat er mensen zijn die de voormalige verzorgster af/ aan-vallen blijf je heel cool reageren. En steunt die meiden in alles.Top hoor!! *\o/*

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:34

Die meisjes zullen het idd niet kwaad bedoeld hebben,
Iedereen heeft wel eens wat gedaan, waar die later van dacht, dat is niet zo handig,
Ik heb ook zo'n meneer de druktemaker, en die pony's zijn echt niet de makkenlijkste,
Als ik een foto van mij zelf van 2jaar geleden met de wedstrijd bekeek,, denk ik bij mezelf, dat ze me uberhoud nog mee hebben laten doen :')
Ze geven zelf aan dat dit beter voor rana is, en zullen er hopenlijk geleerd van hebben,

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:40

fijn dat je haar weer terug hebt.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 23:49

Klopt helemaal Angelique,daarom! Ik heb ook dingen gedaan die ik nu niet meer zou doen haha

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:32

pompom schreef:

Ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt,
Die shet heeft zowiezo never nooit met pessoa bit gereden en zal ook never nooit gebeuren.

Sommige dingen gebeuren volgens mij met een reden. En zo dus ook dat pessoa bit. Daar had ik me redenen voor, en je mag die best weten, Als mensen dat willen weten, Kunnen ze me gerust een PB sturen. En anders als er veel vraag naar is, zet ik het wel in deze topic.

En Reina is heel rustig als er kinderen op haar rijden. Zo heb ik een keertje gehad dat mijn broertje mee was naar Reina en Joris, Hij zou op Joris gaan rijden, en omdat er geverft was, pakte ik alleen Joris uit het land, en liet Reina staan. Reina werd dan helemaal hyper en ging langs de hekken galoperen. Ik was met Joris bezig en opeens kon ik me boertje niet meer vinden (11 jaar toen nu 12 jaar) en ik dus naar buiten (weiland) lopen en was hij via het hek op Reina gaan zitten. En zo zie je, Reina was helemaal rustig stond mooi met haar oortjes naar voren. Ik schrok me dood maar was zo verbaast dat ze zo rusig was terwijl ze 10 sec daarvoor zo hyper aan het galoperen was. Wanneer ik zelf met haar naar buiten ging was ze wat drukken vandaag pessoa bit (en nog andere reden) Maar ik geef toe, Ze is echt een schatjuh! Ik mis haar heel erg op stal, Ik wilde inderdaad het beste voor haar, Ik mocht namelijk beslissen van de eigenaar of ze naar theeglas ging, (omdat ik het meeste bij haar was, 5 dagen in de week was ik op stal en stond ze er altijd weer schoon en mooi bij) Ik wist dat er veel fout aan haar was (qua medisch) daarom heb ik gezegt tegen de eigenaar dat ze naar theeglas mocht. En dat deed ik OMDAT IK OM HAAR GEEF! ZE IS MIJN BIJZONDERSTE PAARDJE! IK WILDE HET BESTE VOOR HAAR. ONTHOUD DAT MENSEN DIE VERKEERD OVER MIJ DEKEN! IK HEB HAAR ZELF WEG LATEN GAAN OMDAT IK WIST DAT HET BESTE VOOR HAAR WAS!!

Mis je zo meisje!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:52

Hoe gaat het nu met reina?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:05

Ik ben ook benieuwd! :D

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 18:29

Goed! Eergister voor de derde keer aan de longeerlijn gelopen. Nog zonder bijzet maar ging prima. Ze werd erg heet en moest zich even bewijzen tegenover een ander paard wat ook gelongeerd werd, dus de staart ging in de lucht en ze liep heerlijk te showen. Ook moet haar zoon het af en toe bezuren als hij weer te mans doet op de paddock (dan krijgt hij een hap). Raantje knapt zienderoog op, ze krijgt meer praatjes en dat is natuurlijk fijn! Ik zal van de week(end) nog even foto's en/of een filmpje maken van het longeren.

Bedankt voor de interesse!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:32

Wat fijn dat het zo goed gaat! En mooi dat ze een goed huisje heeft gevonden :j

Ik heb beide topics bij de andere eigenaar ook gezien, en ben blij dat ze nu bij jou staat :j
(Ik wil niemand zwart maken :n )

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:55

Ben benieuwd naar de foto's en filmpjes! Ben blij voor jullie beide dat ze zo opknapt :D !