Draver Prince heeft een goede dag!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:13

Kiichi schreef:
Of niet rijden :)

Ik luister enkel maar naar wat de eigenaar zegt (:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:13

Ik zou maar even een DA er naar laten kijken en keuren, want het ziet er gewoon niet goed uit. De manier van lopen alleen al. Daarbij is het gewoon beter om in deze weersomstandigheden helemaal NIET te rijden :)

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:14

dat loopje zie je wel vaker bij paarden die gereden worden met strenge, terugwerkende hand. Ze zijn bang om hun passen af te maken, houden zich vast in de rug, .. Ik zou niet zeggen dat dit paard gered is, eerder van de regen in de drup. Ga dringend lesvolgen, en kruip niet meer op dit paard zonder iemand erbij die weet wat die doet...

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:15

TeckTonie schreef:
Kiichi schreef:

Lekker kortzichtig! Ipv dat je nou van al deze bokkers wat aanneemt, wij proberen te helpen. Dit paardje heeft pijn en jou manier van rijden maakt het niet beter! Alleen maar slechter! Zorg dat er iemand komt kijken naar dit paard, zodat je weet wat er aan de hand is.
Laatst bijgewerkt door VinandoW op 02-02-12 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:15

lifaya schreef:
Ik zou maar even een DA er naar laten kijken en keuren, want het ziet er gewoon niet goed uit. De manier van lopen alleen al. Daarbij is het gewoon beter om in deze weersomstandigheden helemaal NIET te rijden :)

DA is al vele malen geweest, paard is scheef, kous af.
Prince moet elke dag bewegen van DA.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:16

TeckTonie schreef:
Liesje1611 schreef:
Ik snap überhaupt niet waarom je op zo'n paard kruipt, waar duidelijk echt wel wat mis mee is.
En dan ook nog eens op beton?! Sjeez.. Sorry hoor, maar sommige mensen..

Ik kon kiezen tussen beton of onregelmatige, bevroren weidegrond.

Maar waarom rijden als je niet beschikt over een normale ondergrond? Sorry hoor, maar ik snap er geen hol van. En ik schrik echt van je filmpje, het paard loopt zo te zien behoorlijk onregelmatig en het ziet er zelfs uit alsof hij pijn in zijn rug oid heeft. Is hij recent nog gecheckt door een dierenarts?
Wat zei die ervan?
En echt serieus.. Waarom klim je op een dier wat er zo aan toe is? En heel veel mensen rijden niet met dit weer vanwege een bevroren bak etc.. Dan ga je toch niet op beton rijden..

Charmaiineee

Weetje, als je niet wilt luisteren naar ons, open dan geen topic meer en zet er niet meer zulke foto's in ;)

Iejoorr

TeckTonie schreef:
Kiichi schreef:

En de eigenaar krijgt wel les? Of heeft les gehad op dit paard?

Meid, ga er alsjeblieft af. In het filmpje vind ik dat het paard bijzonder vreemd loopt en zie ik WEL gesjor en getrek in die mond.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:17

TeckTonie schreef:
lifaya schreef:

Dan kun je ipv rijden toch ook gewoon een stukje wandelen?

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:17

VinandoW schreef:
Lekker kortzichtig! Ipv dat je nou van al deze bokkers wat aanneemt, wij proberen te helpen. Dit paardje heeft pijn en jou manier van rijden maakt het niet beter! Alleen maar slechter!

Dit is niet MIJN manier van rijden, dit is wat ik van de eigenaar moet doen! En aangezien ik Prince liever niet kwijtgeraak, LUISTER ik naar haar.

Kiichi

Ik zou even met de eigenaar overleggen dat Prince ook beweging kan krijgen op andere manieren dan rijden, manieren die op dit moment beter zijn voor Prince ;)

VinandoW

TeckTonie schreef:
lifaya schreef:

En jij denkt dat jij hem zo rechter maakt? Je verpest zijn hele rug! Ga lekker rechtuit stappen desnoods ernaast, ontspannen ipv in elkaar getrokken

SaraSindy

Ik ga ook mee met de anderen,
Met dit weer moet je gewoon niet gaan rijden als je geen fatsoenlijke bak hebt.
Op het filmpje loopt hij ook helemaal niet lekker.
Ik zou als het weer wat beter is lekker gaan longeren, en het rijden even achterwegen laten.
Rijden is echt niet het belangrijkste.
Beweging krijgen is wel belangrijk, maar dat kan ook doormiddel van longeren, en dan op z'n verkeerde kant dat hij daar losser in word of gewoon lekker gaan wandelen.
Laatst bijgewerkt door SaraSindy op 02-02-12 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:18

TeckTonie schreef:
VinandoW schreef:
Lekker kortzichtig! Ipv dat je nou van al deze bokkers wat aanneemt, wij proberen te helpen. Dit paardje heeft pijn en jou manier van rijden maakt het niet beter! Alleen maar slechter!

Dit is niet MIJN manier van rijden, dit is wat ik van de eigenaar moet doen! En aangezien ik Prince liever niet kwijtgeraak, LUISTER ik naar haar.

Heeel goed van je ga zo door hoor! :roll: Als ik dat paardje verzorgde zou ik er absoluut niet opstappen en het gewoon goed doen voor het paardje.

Silenna

TeckTonie schreef:
VinandoW schreef:

Dus JOUW plezier en wat JIJ wilt gaat maar ten koste van ZIJN gezondheid?

Saars

Hé meid,
waarom wacht je niet even tot het stopt met vriezen, en ga je dan es beginnen met grondwerken en longeren? Zoek daar goede hulp bij, er is vast wel iemand die je wil helpen, zet misschien eens een zoekertje hier op bokt of hang er bij een stal in je buurt eentje op.
Zo kom je er niet, je paardje zal er niet losser van worden, integendeel...
Hij is nog niet klaar voor werk, en dat je moet trekken in zijn mond is al een teken dat de basis er niet in zit. Die moet er eerst volledig, 200% inzitten voor je er weer op gaat rijden. Eerst alles op de grond aanleren. Daarna een zadelmaker laten komen voor een goed passend zadel en dan weer opleren, met goede begeleiding, vanaf de basis van de basis.
Heel veel succes in elk geval, en updates zijn welkom!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:19

Iejoorr schreef:

Meid, ga er alsjeblieft af. In het filmpje vind ik dat het paard bijzonder vreemd loopt en zie ik WEL gesjor en getrek in die mond.

Eigenaar heeft les genomen op Prince, maar ze woont 80 km ver van Prince, en heeft nog een paard, met exact dezelfde moeilijkheden ook rechtgekregen, en dit met dezelfde methode.

Aan iedereen: Ik heb al gevraagd om te sluiten, maar ik krijg geen antwoord.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:20

Liesje1611 schreef:

Dus JOUW plezier en wat JIJ wilt gaat maar ten koste van ZIJN gezondheid?[/quote]

Dus jij denkt dat ik voor MIJN plezier een paard rijdt dat amper deftig kan STAPPEN terwijl ik m'n EIGEN pony laat staan?

_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:20

Elin_ schreef:
Charmaiineee schreef:
Ik krijg trouwens gewoon pijn in mn mond en last van mn buik als ik naar je filmpje kijk..
hij loopt ook niet lekker, misschien moet je hem ; loslaaaaten.

Misschien moet je er zelf een opkruiiiipen, en dan weet je ook dat dat echt geen oplossing is.

Hallo,
Andere topic ken ik niet en met vijandige reacties reageer je verdedigend terug dus dan komen we nog niet verder.

Mischien zie je het niet ,maar je bent vrij hard met je handen.

Ik wil er best een keer op hoor ,als je het zo aanbied.
Denk dat dit probleem nu alleen verergerd word.
Paard dat last heeft van de rug moet helemaaaaal niet al zijn spieren al direct hoeven te gebruiken ,lekker lange teugel.
Kan dat niet? dan ga je maar ernaast veel stappen :)

Dus als je zegt waar ie staat ,wil ik best kijken of dat te doen is :=
Als je aanbod serieus is.

Denk namelijk dat met geduld en veel passen terug ipv naar voren willen dit paardje best wel een echte 'goede dag' kan hebben :)[/quote]

Goed idee! :D

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:21

Weinig paarden gezien die zó lief zijn! <3

TS, jou manier is niet de juiste. Er zijn tal van manieren waarop je kunt rijden, je paard los kunt krijgen en alle problemen waar jij tegen aan loopt naar eigen zeggen, zijn op te lossen. Maar niet op deze manier, dit gaat ten koste van je paard.

Wees je bewust van wat je doet, kijk, luister en leer. Wees kritisch en dóe wat met de commentaren hier.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:22

Heb je zelf in het begin les op Prince gehad?
Toch een beetje apart anders..

Waarom zeg je dat je je eigen pony laat staan terwijl ik je profiel staat dat je geen eigen hebt, en je zegt dat je op een manege rijd :x
Laatst bijgewerkt door Iejoorr op 02-02-12 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Verto

Elin_ schreef:
Hallo,
Andere topic ken ik niet en met vijandige reacties reageer je verdedigend terug dus dan komen we nog niet verder.

Mischien zie je het niet ,maar je bent vrij hard met je handen.

Ik wil er best een keer op hoor ,als je het zo aanbied.
Denk dat dit probleem nu alleen verergerd word.
Paard dat last heeft van de rug moet helemaaaaal niet al zijn spieren al direct hoeven te gebruiken ,lekker lange teugel.
Kan dat niet? dan ga je maar ernaast veel stappen :)

Dus als je zegt waar ie staat ,wil ik best kijken of dat te doen is :=
Als je aanbod serieus is.

Denk namelijk dat met geduld en veel passen terug ipv naar voren willen dit paardje best wel een echte 'goede dag' kan hebben :)

Hoi TS, ik denk ook dat je duidelijk hulp kunt gebruiken en dat het verstandig is om voorlopig niet te rijden op dit paard. Bovenstaande reactie van Elin is een hele goede (al heeft de rest ook gelijk, maar hadden de verwoordingen misschien wat netter gekund!), ik zou zeker eens kijken of je van dit aanbod gebruik kan maken.

Voorlopig er niet meer opklimmen is ook zeker mijn advies! Je kunt bij dit paardje denk ik meer kapot maken dan je denkt, door er te graag op te willen rijden. Kijk eerst of je, al dan niet samen met een DA of ostheopaat, de problemen in zijn rug kunt verminderen of zelfs oplossen. Dit is een paardje dat moet revalideren, en het is de vraag of en hoe snel dat lukt. Gun hem eerst tijd, en neem professionals in de hand die je helpen met het paardje lichamelijk op te laten knappen.

Silenna

TeckTonie schreef:
Iejoorr schreef:

Eigenaar heeft les genomen op Prince, maar ze woont 80 km ver van Prince, en heeft nog een paard, met exact dezelfde moeilijkheden ook rechtgekregen, en dit met dezelfde methode.

Aan iedereen: Ik heb al gevraagd om te sluiten, maar ik krijg geen antwoord.

Lekker makkelijk, je topic laten sluiten ;) Weglopen van de kritiek van mensen, zodat je lekker je eigen gang kunt blijven gaan, en jij lekker kan blijven rijden. Denk je vooral niet in in de situatie van dat paard. Hoe hij loopt in dat filmpje, dat is niet normaal. Ziet eruit als angst, extreme kreupelheid, blokkades in de rug, kortom: PIJN. Laat hem eens goed checken. Zet hem op de foto, licht hem helemaal door. Maar DOE hier iets aan. En klim er alstjeblieft niet meer op, want op deze manier krijg je een paard niet recht. Sterker nog, zo rijd je hem totaal de vernieling in en kan hij over een tijdje alsnog naar de slacht.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:23

Helaas zit TS niet dicht bij mij in de buurt ,maar ik kijk even wat ik voor haar en vooral het paardje kan doen :)
(qua rijstijl ed.. )

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:24

Ik weet niet of het al gezegt is, maar een kenmerk van een paard dat last heeft van zijn rug, is dat die niet wil halthouden en als jij ook zegt dat die ontspannerder zonder zadel is, zou ik toch eens naar je zadel laten kijken!