Limburgse kampioenschappen M2!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Re: Limburgse kampioenschappen M2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:28

Vind het een erg aansprekend paard :) Er valt nog wat winst te behalen op de snelheid van het achterbeen, maar deze zijn ook vrij lang en recht. Dat maakt het al moeilijker. Verder heb ik niet veel commentaar. Denk dat je gewoon lekker door moet rijden, en probeer er je voordeel mee te doen met de dingen die hier aangekaart wordt. Mooi toch? dat je zulke hoge punten rijd en er nog steeds plaats is voor verbetering! :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:37

sammy1 schreef:
ik wil mijn mening ook veranderen ,je komt zeer verwend over,dat is heel jammer,kritiek kun je niet mee omgaan,ik denk dat de meeste beslist niet jaloers zijn.

Same here.. Dacht dat het ik toch aardig netjes bracht nog, duidelijk laten weten dat het een mening was..
Toch krijg ik een pb die op mij best aanvallend overkwam, stuur ik keurig een netjes berichtje terug. Stilte. :=

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 15:38

Bedankt! Ja er moet altijd nog verbeterd worden, maar hij is al een stuk vooruit gegaan!
Zijn benen zijn inderdaad wel een beeje lang hahaha, dit vindt hij vaak ook nog wat moeilijker! Zijn achterbenen komen nog niet altijd even snel mee, maar hier wordt aan gewerkt door veel te verzamelen en overgangen te maken!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:54

punten verschil kan ook komen omdat jury's op verschillende plekken zit. dan is het beeld ook anders.
verder sluit ik me aan bij kel2004

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:40

Ik vind het jammer dat er idd zo met tips en meningen om word gegaan. Soms is bokt nogal van opdri gen, maar in dit topic vind ik de reacties netjes en goed uitgelegd.
Uiteraard is het zuur van je punten, en als je dan zo'n topic hebt snap ik best dat de appel zuur is, maar waarom zo je poot stijf houden? Je word er echt geen mindere ruiter op als je fouten maakt, als je ze maar inziet en verbeterd, ongeacht wat voor paard of punten je rijd. Daarintegen geeft deze houding je een nare reputatie, er zullen best mensen op bokt zijn die je herkennen.
Wbt je punten, hier in no is het zo dat met 10% puntverschil word er een vergadering tussen de betreffende juryleden gehouden. Zelf heb ik gzd niet zelf in zo'n situatie gezeten, maar vaak is er een verklaarbare teoretische verklaring voor een groot punten verschil. En waarom ben je op de dag zelf niet naar de jury geweest dan?
Je hebt een mooi paard onder je kont, met veel potentie, haal er het beste uit zou ik zeggen en werk op de manier die je zelf past. Je merkt alles snel genoeg ;)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:45

Ik zit ook met verbazing te lezen, je bent 18 jaar oud! Kom op volgende keer beter, jammer maar helaas. Het blijft een jurysport, dit komt soms voor. Maar daar ga je de KNHS toch niet voor inschakelen?? Wat heb je eraan?? Doe liever wat met de feedback van sommige medebokkers, ipv zo aanvallend reageren. Wil je geen kritiek of tips dan zet je de foto's toch gewoon niet op bokt! Ik zeg niet dat ik het beter kan, en zal dat ook zeker niet doen. Maar vind je door je reactie's wel iemand met een enorm ego....

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:51

Ja pap wilde naar de jury gaan, maar iedereen raadde hrm dat af want je hebt er toch niets meer een en je hebt er achteraf alleen jezelf mee!
Een jury mag me best lage punten geven, maar nietmet zo"n proef! Want op t schouderbinnenwaarts na was t vrijwel foutloos.
Hij mag zoals ik al zei nog wat opgerichter lopen! Maar ik heb veel liever een paard die er wat meer doorheen loopt dan een paard wat bovenin loopt maar niet door de rug!

Ik heb nu wel genoeg gehoord over oprichting enzo dus hier hoef ik geen reacties meer op! Iedereen heeft zo zijn eigen mening over,

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:54

Foutloos schouderbinnenwaarts en je hebt een 6 en 2??? Als het foutloos was geweest had je bij de "juiste" jury ook een 8 kunnen hebben nietwaar?

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:57

Ik zei op schouderbinnenwaarts na!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:09

Wat een mooi paard heb je!

Maar ook een enorm groot ego... Een beetje bescheidenheid zal je sieren, daar kom je ook veel verder mee in het leven.
Zoals je je nu gedraagt hoop ik dat pappie en mammie je blijven sponsoren want in je eentje ga je het niet redden met deze instelling.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:27

_/-\o_ AMEN
Lepeltje schreef:
Wat een mooi paard heb je!

Maar ook een enorm groot ego... Een beetje bescheidenheid zal je sieren, daar kom je ook veel verder mee in het leven.
Zoals je je nu gedraagt hoop ik dat pappie en mammie je blijven sponsoren want in je eentje ga je het niet redden met deze instelling.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:38

Sok schreef:
sammy1 schreef:
ik wil mijn mening ook veranderen ,je komt zeer verwend over,dat is heel jammer,kritiek kun je niet mee omgaan,ik denk dat de meeste beslist niet jaloers zijn.

Same here.. Dacht dat het ik toch aardig netjes bracht nog, duidelijk laten weten dat het een mening was..
Toch krijg ik een pb die op mij best aanvallend overkwam, stuur ik keurig een netjes berichtje terug. Stilte. :=

ze had me ook een pb gestuurd,ik dus eentje terug maar schijnbaar voelt ze zich te hoog om terug te reageren. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:39

janouke schreef:
Ja pap wilde naar de jury gaan, maar iedereen raadde hrm dat af want je hebt er toch niets meer een en je hebt er achteraf alleen jezelf mee!
Een jury mag me best lage punten geven, maar nietmet zo"n proef! Want op t schouderbinnenwaarts na was t vrijwel foutloos.
Hij mag zoals ik al zei nog wat opgerichter lopen! Maar ik heb veel liever een paard die er wat meer doorheen loopt dan een paard wat bovenin loopt maar niet door de rug!

Ik heb nu wel genoeg gehoord over oprichting enzo dus hier hoef ik geen reacties meer op! Iedereen heeft zo zijn eigen mening over,

Het hele punt van SB is dat het opgericht is. Anders is het geen SB, valt je paard weg over zijn schouder met teveel stelling, toevallig met zijn schouder een beetje naast de hoefslag. En hij is er helemaal niet 'doorheen', hij loopt in een houding zoals hij nu loopt. Hij loopt wel met zijn koppie bovenin, maar de rest gaat niet mee. Snap je? :)

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:44

je hoeft me niet uit te leggen wat schouderbinnenwaarts is! Hij keek wat in de hoek waardoor hij wat naar binnenviel en ik begon dus wat te laat!

Iedereen zijn mening maar ik blijf bij mijn mening!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:53

Beetje jammer dat je zo reageert Janou.. Het is allemaal goed bedoelt...

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:55

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:00

Ik vind het geheel wat hectisch en gehaast over komen.
Verder vind ik hem nog altijd zo zoals het commentaar in het hele topic is geschreven. Hij is te lang, valt te veel op de voorhand en stuwt te veel met de achterhand. Kortom hij moet meer gaan dragen. In de uitgestrekte draf valt hij helemaal uit elkaar.
Heb met stukjes door je filmpje heen gebladerd zeg maar, maar kwam bij de contragalop uit. Hier mag hij meer sprong en meer balans in houden..

Denk eraan.. Het is nog steeds goed bedoeld commentaar.. Rij in dezelfde kring, komen elkaar dadelijk weer vaker tegen en weet hoe ze hier jureren.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:02

Wow heb jij een trein te halen?? Sorry maar ik vind met zo'n tempo kan je ook niet netjes afwerken. Ik vind hem niet aan elkaar, en vind dit er zeker niet beter uit zien dan de foto's :o

hedder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:02

Ik heb maar niet alle berichtjes gelezen. Je vraagt wat de mensen zien op de foto's. En volgens mij vraag je om commentaar. Daar reageren mensen op. Na een aantal berichten komt het op mij over alsof je eigenlijk alleen maar wilt horen hoe goed je bent. Dus ook ik geef commentaar.
Het ziet er netjes uit. Wat veel mensen al eerder zeiden. Toch loopt het paard op een aantal foto's achter de loodlijn. Er zijn nu eenmaal juryleden die dit heel streng afstraffen. Als je pech hebt, trekt een jurylid bij iedere oefening waar hij het doet, een punt af. Zou je een 7 krijgen heb je dus nog maar een 6. Sommigen geven alleen op het eind een beetje aftrek. Dit kan wel eens voor een groot puntenverschil zorgen. Op een kampioenschap mogen ze ook wel wat strenger jureren. Er wordt toch verwacht dat daar de besten starten. Als het klopt dat je paard halt staat op de foto om te groeten. Dan weet je dat de jury al niet blij is bij het begin. Het paard moet netjes blijven staan en niet om zich heen zitten kijken. Ook lijkt het op de foto's dat je achterover zit. Dit beeld krijgt een jury ook. Het lijkt dan alsof je je paard in de houding trekt, terwijl dit waarschijnlijk niet zo zal zijn. Probeer daar op te letten. Handen laag en iets meer met je bovenlichaam naar voren gaan zitten.
Wat je met al het advies doet moet je uiteindelijk zelf weten. Maar in de M2 wordt wel wat verwacht van de ruiters. Als de jury met punten zou gooien zit iedereen zo in het Z. Wat hebben we er dan aan om verschillende niveau's te hebben? In elk geval succes in het Z. En het blijft een jurysport. Het belangrijkste is hoe jou gevoel na een proef is. Ik zou inderdaad niet in duscussie gaan met de jury. Je komt ze de volgende keer weer tegen.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:09

Hij mag idd wat meer verzamelen! Maar moet zeggen dat het zo ook wel redelijk snel vindt gaan, dat was op de camera niet zo snel! Maar hij beweegt voor zo hoog dus dan lijkt het ookal wat anders! Maar ondanks dat mag hij meer verzamelen hier wordt ook aan gewerkt, maar voor mijn gevoel loopt hij dan niet actief genoeg!

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:13

activeren betekent niet sneller hé...

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:17

Nee dat snap ik ook! Hij loopt nu soms wat te snel, maar dat merk ik soms zelf niet! Maar hij moet gaan verzamelen en dan evengoed actief! hier wordt aangewerkt en gaat ookal een stuk beter

Kiimmm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:29

Wauw wat heb jij een leuk paardje zech! Trek je niets aan van het commentaar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:32

Laat ik eens even gaan zitten voor opbouwende feedback :). En zo moet je ook alles van de anderen interpreteren hoor! Je kunt het ergens niet mee eens zijn, maar kijk serieus naar de opmerkingen die gegeven worden, er zit vast een kern van waarheid in.

Foto 2: op de foto lijkt het alsof de achterhoef, als hij neerkomt, bij lage na niet in de afdruk van devorhoef gaat komen. Dit gecombineerd met het beeld van een rug die niet bol, maar enigszins hol loopt (de kont en de hals komen omhoog) geeft de indruk dat het paard zijn achterhand niet goed meeneemt. Het totaalbeeld vind ik wat onsamenhangend overkomen: een kont, een lijf met ruiter en een voorkant. Ik zou liever zien dat hij meer kromming, meer bolling in zijn rug krijgt, dan lijkt het van voren ook minder opgepropt. Dan krijg je het paard ook meer aan het dragen en wordt het meer een eenheid.

Foto 3 ziet er wat betreft dat punt al beter uit :j al zie je hier nog steeds het 'duwende' element. Probeer wat meer naar het opwaartse toe te rijden.

Foto 5 & vooral 6 geven daarbij ook al een beter beeld, hier stuwt hij minder dan op de andere foto's en daar is het geheel ook mooier in balans.

Foto 10: veel voorbeenactie. Achterbeen kan ik niet zo heel goed zien. Voor het beeld vind ik het mooier als je handen wat meer naar voren zouden zijn geplaatst.

Foto 15: nette foto, jammer dat je zelf wat achterover komt (ging hij hard?)

Foto 16: hier is het neerwaartse/stuwende waar ik het over had weer goed zichtbaar.

Foto 18: apart moment, qua paard wel een fijn beeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:45

janouke schreef:
je hoeft me niet uit te leggen wat schouderbinnenwaarts is! Hij keek wat in de hoek waardoor hij wat naar binnenviel en ik begon dus wat te laat!

Iedereen zijn mening maar ik blijf bij mijn mening!

Blijkbaar weet je dat niet, gezien het feit dat je de jury de schuld geeft van je punten.