Zo verloopt voertijd bij mij.......... lopend buffet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Zo verloopt voertijd bij mij.......... lopend buffet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:57

dat is wel echt briljant,ik ren ook vaak als politieagent op en neer

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:46

Geweldig! Nou ben ik er ook wel aan gewend ondertussen. Mijn veulen (nu bijna jaarling) word zo gevoerd bij de opfok, echter hebben ze daar gewoon voerzakken van katoen. Ideaal en zo weet je zeker dat ze hun dagelijkse portie binnen krijgen. Echter de voerzakken die ze in de opfok gebruiken zijn niet echt Dazzle bestendig, die kruipt met zijn smalle neusje gewoon bij zijn vriendinnetje in de zak (en hij is ook de enige die dat bij haar kan/mag doen). Niet dat er dan nog wat in haar voerzak zit maar goed, wie niet waagt, wie niet wint denkt hij.....

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:14

Op de stalling waar ik eerst stond deden ze het ook zo.
Volgens mij is het een erg handige manier, en weet je ook zeker dat elk paard zijn eigen voer krijgt. :j

Happie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:18

Goh, inderdaad wel slim.. ziet er allemaal erg relaxt uit..
Alleen wat ik me nou afvraag, ik geef mijn paard nooit kracht voer. Hij is 5 jaar, ik rijdt heel af en toe. Heeft hij het wel nodig dan? Wanneer besluit je om je paard krachtvoer te geven?

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:23

Happie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:29

Oke, bedankt.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:59

GENIAAL _/-\o_

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 21:16

Wat een leuke reactie's allemaal :o

@ Maartje 1990: Paardenvoer giftig voor schapen ja??? Dat heb ik niet eerder gehoord. Heb even op google gezocht maar vind daar ook niets over. Zal het mijn weidebuurman eens zeggen, die heeft 1 drachtige merrie, 3 schapen en een geit. Al krijgt die merrie verder niets bijgevoerd.

Aartje schreef:
Ziet er wel erg handig uit ja! Maar dan moet de emmer niet te groot zijn.. ik heb een schraper en ben veel te bang dat hij zn voet in de emmer zet en dan ben je wel verder van huis.... ;)
Maar een smaller emmertje en een goede oefening vooraf maken dit wel tot een ideale oplossing!

De Welsh die tikt een keer met haar hoef tegen de emmer als het voer teveel aan de randen blijft plakken. Maar denk dat ze alsnog best wat moeite moet doen hoor, om haar hoef er echt in te kunnen krijgen.

Ilsemarie schreef:
Handig idd! maar ken je die speciale voerzakken niet dan? ik heb zo gauw geen foto van mijn eigen maar voor mijn pony had ik ook zo'n zak, die was al enkele tientallenjaren oud, echt ideaal! Kreeg hij vooral wortels in, had je niet overal alles oranje ;)
Dit is misschien ook wat veiliger dan een emmer, en zit wat lekkerder met zo'n band. Maar zoiets is ideaal om te voeren inderdaad.

Jawel, zie pagina 2 vrij bovenaan. Alleen schijnen ze dus niet echt stevig te zijn en daarnaast, ach met een emmer gaat het hier ook prima. En zo'n band zal vast lekkerder zitten, maar hier lopen ze hooguit een 15 min. met die emmer om, langer niet, dus ja.... het snijdt verder ook niet aangezien er niet zoveel in gaat. Mocht die Welsh nou kilo's brokken krijgen dan zal ik er misschien een fijner touwtje voor gebruiken, maar nu gaat 't prima en snijdt het ook niet.

Nelleke1992 schreef:
Hoe zet jij die vast met een strotouw of elastiek of ? Ik heb namelijk een haflinger die het de 2 andere ponys het leven zuur maakt zodra er eten aan komt dus vind dit wel een super oplossing!

Met stro-touwtjes :j Elastiek zou ik zéker niet doen, dat lijkt me heel gevaarlijk. Stel ze blijven wel haken of iets en de emmer klapt ineens terug in 't gezicht. Met stro-touwtjes gaat prima :j Wel even de hengsel v/d emmers af slopen, heb het zo gedaan dat de hengsels intact bleven. En de gaatjes waar 't hengsel door gaat natuurlijk ook, zodat je daar het touwtje doorheen kan halen.

CubaLibre schreef:
Geweldig! Nou ben ik er ook wel aan gewend ondertussen. Mijn veulen (nu bijna jaarling) word zo gevoerd bij de opfok, echter hebben ze daar gewoon voerzakken van katoen. Ideaal en zo weet je zeker dat ze hun dagelijkse portie binnen krijgen. Echter de voerzakken die ze in de opfok gebruiken zijn niet echt Dazzle bestendig, die kruipt met zijn smalle neusje gewoon bij zijn vriendinnetje in de zak (en hij is ook de enige die dat bij haar kan/mag doen). Niet dat er dan nog wat in haar voerzak zit maar goed, wie niet waagt, wie niet wint denkt hij.....

Schijnt idd dat die voerzakken soms niet heel erg stevig zijn. Denk dat die oude juten van vroeger dat wel zijn. Ook in de opfok lijkt me dit idd een goede oplossing.

Happie90 schreef:
Goh, inderdaad wel slim.. ziet er allemaal erg relaxt uit..
Alleen wat ik me nou afvraag, ik geef mijn paard nooit kracht voer. Hij is 5 jaar, ik rijdt heel af en toe. Heeft hij het wel nodig dan? Wanneer besluit je om je paard krachtvoer te geven?

Is idd veel info over te vinden hier op bokt. Mijn Welsh wordt normaal gesproken zeer intensief voor de wagen gereden. Werd v/h zomer een beetje schraal op de bovenlijn, toen ben ik begonnen met echt wat krachtvoer bij gaan voeren. De shetten toen momenteel weinig tot niets, maar krijgen ieders een handje Safe and Sound van Dodson & Horrell om toch de benodigde vits en mins binnen te krijgen.

Nelleke1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:18

Ik ga dit ook eens doen

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:23

Haha, heel creatief bedacht. Had ik het maar bedacht toen we er nog 2 hadden thuis. (':

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:27

Haha, dat ziet er leuk uit! Leuke pony's heb je :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:01

hhahah leuk gedaan!

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:06

Waar zit de Like-knop? Echt superleuk gedaan :)

Boomer__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:32

Leuk gedaan :D

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:39

Zo heb ik een ook een tijdje gedaan met een paard van ons.
Die had teveel ruimte tussen haar tanden waardoor ze de helft meteen weer liet vallen.
Emmer om haar hoofd en alles wat valt, valt weer netjes in de emmer :Y) :Y)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 02:20

Nouja, dat is wat mijn buurman me zei, ik zal 't eens navragen bij de DA. Buurman heeft trouwens koeien en een aantal schapen (zulke mensen gaan ook wel onder de naam boer :j :+ )

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 02:40

Hahaha, humor in de late uurtjes, geweldig! :')

Gotta go feed the horses :)ddd Wat een liedje ook. _O-

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 03:01

Dit is echt geniaal _O-
Echt nog nooit gezien! Maar het werkt wel zo te zien! :j
En wat een toepasselijk leuk nummer heb je erbij gezocht hahaha.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 11:14

Dit zou ik ze trouwens ook wel graag willen leren :j

Al leer ik ze zowiezo al om niet opdringerig te zijn. Vooral de Welsh heeft daar echt een handje van af en toe. Dan worden ze vriendelijk maar duidelijk en consequent 'weggestuurd'.
Ze mogen bij mij bijv. ook niet uit de kruiwagen met hooi eten als ik de ruif ga vullen. Netjes wachten tot ik klaar ben.

FromNorway schreef:
Waar zit de Like-knop? Echt superleuk gedaan :)

Hahaha Bokt in face-book style. :')

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:09

dat filmpje, zo goed, vraag me af hoe ie ze dat aangeleerd heeft...

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:22

Echt super leuk bedacht, moest eerst wel lachen :')

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:32

wat een gewelidig idee. De voerzak a-la 2012...Ga ik morgen ook gelijk proberen. Ik kan mijn tinker niet in en voerbak eten geven,want die gooit ze door heel haar stal. Vasten bakken slaat ze eraf tijden het eten. Dus ik gooi het nu op de grond en dan schopt ze erin en is ze een uur zebig met alle brokjes tussen haar stro te zoeken, maar vaak zijn de kippen haar te snel af.
Dus morgen begint de oefen sessie, hoop dat het gaat lukken, want dit is ideaal.
En dat tweede clipje, wachten totdat ze toestemming krijgen _O- no way dat dat OOIT gaat lukken bij haar.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:40

Zo voerden wij vroeger bij de boer de haflingers ook
alleen dan met een soort jutezak met haver erin.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:09

Haha, heel leuk dit! Ik herken het probleem, geniale oplossing!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:21

Echt briljant dit. Het is bij die van mij ook constant gedonder en hebben de grootste ruzie. Ik ga het ook proberen.

Heb je er ook weleens slobber in? Ik denk dat dat blijft plakken aan de zijkanten of niet?