En toen lag je onder je pony ipv erop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:30

x_Heidi schreef:
Ninia schreef:
Wat een narigheid! Ik heb wel een vraag. Ik ben zelf verpleegkundige op de IC, maar ik snap werkelijk niet waarom je naar huis bent gestuurd met een onbehandeld gebroken been. Heb ik echt nog nooit gehoord. Normaal krijg je direct de uitslag. Hebben ze hier uitleg over gegeven?
Beterschap hoor!!

Ja het was een beetje raar, we moesten overal heeel lang wachten (waren om 2 uur in het ziekenhuis en om 6 uur gingen we weg) terwijl we bijna niks hoefde te doen, eerst de foto's, toen zeiden ze ja gebroken maar ga maar naar de spoedeisende hulp (?) en die man daar ging aan mijn been lopen trekken "doet dit pijn" JA ik heb net gehoord dat het op 3 plekken is gebroken. Toen was t oooh sorry en ging hij weg met een man overleggen, en toen zei hij je moet een CT scan, die was gemaakt en toen stuurde de ct mevrouw me weeeer naar de spoedeisende hulp (ze weten toch al wat ik heb?!) en die deed er gips om heen en ze je moet morgen worden geopereerd kom nuchter. Dus ik kom gister aan en ze zeggen me ja het moet worden geopereerd, binnen nu en 2 weken. Toen zei mijn moeder: ze zeiden dat het vandaag moest! en toen zei die arts ooh, ooh dan kijk ik wel even. En toen zeiden ze ja het mag toch morgen. Dus ik snel broodjes eten want ik had honger :P

en nu moet ik vandaag. }:0

Maar wel ingegipst dus. Dat hoor je wel vaker.Maar met zo'n rare breuk hadden ze het van mij meteen wel mogen opereren eigenlijk. Maar goed,dat heb je nu als het goed is allemaal achter de rug. Hopelijk is het goed gegaan en valt de pijn mee. Niet zuinig doen met pijnstilling hoor, herstel verloopt beter als je weinig tot geen pijn hebt. Beterschap!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:59

Hoe is het gisteren gegaan Heidi?

Wij hopen dat je weer snel thuis bent. /3

Marlis

Re: En toen lag je onder je pony ipv erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:13

Wat een smakkert moet je gemaakt hebben zeg.
Is de operatie goed gegaan? Beterschap en hopelijk een goed herstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:30

Bah,veel beterschap! :(:)
Hoe is de operatie gegaan?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:34

oei!
beterschap meid!
hoe is de operatie gegaan?

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 17:51

Zoo ik ben eindelijk weer thuis de operatie is goed gegaan, ik heb nu een wond van ongeveer 15 cm en 15 hechtingen, nu heb ik geen gips want dat is niet goed voor de wond en ik mag er 6 weken helemaal niks mee doen omdat er een schroef in is gegaan dus mn rolstoel word morgen bezorgd ik werd alleen heel moeilijk wakker uit de narcose, dat duurde een half uur en mn moeder zei dat ik steeds aan het roepen was dat ze otje moest halen haha.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:19

Gelukkig is alles goed gegaan, nu rustig je tijd uitzitten en straks rolstoelracen naar Otje *\o/*

Of een tuig erop, strengen aan de rolstoel en gaan met die banaan _O- Otje loopt graag voor de kar :j

Chavique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:51

Wow, je bent vast wel geschrokken zeg!
Heel veel beterschap! :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:58

veel beterschap !
en een dikke knuffel voor Otje :o

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 10:51

tiwi1969 schreef:
Gelukkig is alles goed gegaan, nu rustig je tijd uitzitten en straks rolstoelracen naar Otje *\o/*

Of een tuig erop, strengen aan de rolstoel en gaan met die banaan _O- Otje loopt graag voor de kar :j

Hahaha, dat zal ze vast wel leuk vinden :')
Mijn vader gaat elke dag een rondje met Otje lopen door het dorp, zodat ze toch even haar beentjes strekt! :):) en hij houd van hardlopen dus dan gaat ie rennen en Ottie draaft er naast, echt schattig *\o/*

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:07

Wel niet zo'n leuke start van het nieuwe jaar. Maar toch heel veel beterschap gewenst!!!!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:44

Beterschap gewenst!

Ik zit in een soort gelijke situatie, alleen dan alleen van het paard gevallen. Net verkeerd terecht gekomen, mijn onderbeen is zowel mijn kuitbeen als mijn scheenbeen gebroken. Ik wou ook gewoon opstaan en kwam erachter dat mijn onderbeen gewoon pudding was, alle stevigheid is er dan uit op dat moment. Zal jij ook wel herkennen? De pijn echt gericht in het onderbeen kwam alleen wat later, mijn hele lichaam had een behoorlijk klap gemaakt (viel tegen de omheining aan) dus had overal wel pijn. Alleen dat trok snel weg en ging alle pijn in mijn been zitten. Gelukkig was ambu er snel bij mij, toen kreeg ik behoorlijke zware pijnstillers hup naar het ziekenhuis, foto's en direct die avond nog operatie ondergaan.

Bij mij hebben ze er een pin ingezet die de gehele lengte van mijn onderbeen heeft en in totaal 3 schroeven dus. Ik heb toen alleen van vrijdagavond (dat het gebeurde en ik in het ziekenhuis belande) tot en met zondagavond in het ziekenhuis moeten blijven. Ik snap dus ook echt niet dat ze je naar huis hebben gestuurd..... :oo

Ik moest rekenen op 4 tot 6 maanden voor het weer helemaal genezen zou zijn en ik dingen kan gaan doen, hoop dat het voor jou toch wel een stukje sneller gaat! Heel veel beterschap en we hebben een leuk topic: [MW] en dan zit je thuis met je poot omhoog hier zitten we met een aantal die ook met hun been omhoog zitten. Erg fijn topic ook om het leed beetje te delen en heb zelf al veel gehad aan tips en ervaringen van hen. ;)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 16:28

Dankje iedereen! :D
Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest, ze hebben de wond gecontroleerd en toch gips gedaan.. Dat blijft er 2 weken om, dan moeten de hechtingen eruit en kijken we of er nieuw gips moet komen :P

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 16:32

_Marinke_ schreef:
Beterschap gewenst!

Ik zit in een soort gelijke situatie, alleen dan alleen van het paard gevallen. Net verkeerd terecht gekomen, mijn onderbeen is zowel mijn kuitbeen als mijn scheenbeen gebroken. Ik wou ook gewoon opstaan en kwam erachter dat mijn onderbeen gewoon pudding was, alle stevigheid is er dan uit op dat moment. Zal jij ook wel herkennen? De pijn echt gericht in het onderbeen kwam alleen wat later, mijn hele lichaam had een behoorlijk klap gemaakt (viel tegen de omheining aan) dus had overal wel pijn. Alleen dat trok snel weg en ging alle pijn in mijn been zitten. Gelukkig was ambu er snel bij mij, toen kreeg ik behoorlijke zware pijnstillers hup naar het ziekenhuis, foto's en direct die avond nog operatie ondergaan.

Bij mij hebben ze er een pin ingezet die de gehele lengte van mijn onderbeen heeft en in totaal 3 schroeven dus. Ik heb toen alleen van vrijdagavond (dat het gebeurde en ik in het ziekenhuis belande) tot en met zondagavond in het ziekenhuis moeten blijven. Ik snap dus ook echt niet dat ze je naar huis hebben gestuurd..... :oo

Ik moest rekenen op 4 tot 6 maanden voor het weer helemaal genezen zou zijn en ik dingen kan gaan doen, hoop dat het voor jou toch wel een stukje sneller gaat! Heel veel beterschap en we hebben een leuk topic: [MW] en dan zit je thuis met je poot omhoog hier zitten we met een aantal die ook met hun been omhoog zitten. Erg fijn topic ook om het leed beetje te delen en heb zelf al veel gehad aan tips en ervaringen van hen. ;)

Auwww, dat klinkt ook pijnlijk!
Inderdaad, dat gevoel herkende ik toen ik op probeerde te staan zakte ik gewoon weer weg voor mn gevoel..
Oe, wat vervelend, dan moet jij zeker nog wel een operatie om de schroeven en pinnen eruit te laten halen? Of niet?
Ik heb alleen 1 kleine schroef en die mag er in blijven gelukkig :)
Woow! Dat is lang.. ik dacht dat ik pech had! Ik ben met 3 maanden volledig hersteld.. Over 6 weken moet ik weer "leren" lopen en dan ben ik met een paar weekjes weer op de been :)
Ik zal even in het topic kijken, leuk (nouja voor zover we het leuk kunnen maken haha :P)
Jij ook heel veel beterschap en succes met het herstel!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:50

Ik moet inderdaad nog weer een operatie ondergaan om de pin eruit te halen, maar dat is pas over een jaar en zie ik tegen die tijd wel weer. Eerst maar eens zien dat ik weer helemaal herstelt en op de been ben. :j

Nou ik kon dus wel staan (mijn enkel en voet enzo zijn verder heel) ik zakte dus ook weg voelde mijn knie naar beneden zakken en zag dat mijn been zo'n beetje als pudding was (en dan schrik je := ), dus ik gooide direct mijn gewicht enzo op mijn andere been, en probeerde steun ergens aan te vinden (stond vrij dicht bij de omheining) en de gene die er bij was die was ook binnen no time bij mij. :j

Leren lopen is erg lastig hoor! Ik heb dan 2 weken met mijn been omhoog gezeten nu, met een brees erom, tenen en enkel bewoog ik wel voor zover mogelijk en heb gister te horen gekregen dat ik op krukken weer iets langzaam mag gaan lopen en mijn knie ook weer mag gaan buigen enzo, loop dan met krukken en daar alle steun vandaan halen maar de hak neerzetten en voet af laten rollen nou dat was wel even goed lastig hoor! Je spieren zijn het helemaal niet meer gewend en hebben hele tijd toch wel in 1 houding gelegen eigenlijk, dus dat is wel even lastig. Maar na een dag was ik er wel doorheen, vandaag ging het al een heel stuk beter. ;)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 12:54

_Marinke_ schreef:
Ik moet inderdaad nog weer een operatie ondergaan om de pin eruit te halen, maar dat is pas over een jaar en zie ik tegen die tijd wel weer. Eerst maar eens zien dat ik weer helemaal herstelt en op de been ben. :j

Nou ik kon dus wel staan (mijn enkel en voet enzo zijn verder heel) ik zakte dus ook weg voelde mijn knie naar beneden zakken en zag dat mijn been zo'n beetje als pudding was (en dan schrik je := ), dus ik gooide direct mijn gewicht enzo op mijn andere been, en probeerde steun ergens aan te vinden (stond vrij dicht bij de omheining) en de gene die er bij was die was ook binnen no time bij mij. :j

Leren lopen is erg lastig hoor! Ik heb dan 2 weken met mijn been omhoog gezeten nu, met een brees erom, tenen en enkel bewoog ik wel voor zover mogelijk en heb gister te horen gekregen dat ik op krukken weer iets langzaam mag gaan lopen en mijn knie ook weer mag gaan buigen enzo, loop dan met krukken en daar alle steun vandaan halen maar de hak neerzetten en voet af laten rollen nou dat was wel even goed lastig hoor! Je spieren zijn het helemaal niet meer gewend en hebben hele tijd toch wel in 1 houding gelegen eigenlijk, dus dat is wel even lastig. Maar na een dag was ik er wel doorheen, vandaag ging het al een heel stuk beter. ;)

Oh, okee! Fijn dat er snel iemand bij was! Ik vond ook steun, aan Otje :') en toen ging ik weer heel snel zitten.
Je hebt wel geluk dat je nu al mag proberen te lopen! Ik moet nog 6 weken - 1 dag wachten.. ;( maar daarna krijg ik fyshio en hoop ik dat ik heel snel weer op ot zit!
Heel veel succes met leren lopen :D

HenrietteB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:16

Ach arme jij
Vreselijk dat word een tijdje niet paardrijden

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:25

Volgens mij heeft Heidi iets heel gaafs te melden *\o/*

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:27

wanneer gaat ze dat vertellen?

ik weet het al :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:14

heeft ze al gemeld, kijk maar naar haar onderschrift

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:21

echt saaie vakantie voor jou en je paard
veel sterkte en wat een karakter van je paard zeg de meesten parden die beginen als gekken te renen als de ruoter der af falt