Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Daydream27 schreef:Wat een gezellig topic weer.
Dat bit, oke dat hoeft naar mijns inziens ook niet. en niet omdat het zielig is, maar ik heb meer het idee dat je pony het helemaal niet nodig heeft. Daarnaast ben ik niet zo een fan van die pessoa bitten, dan zou ik liever een pelhambit nemen.
Maar kan iemand mij uitleggen wat er nou zo ontzettend slecht is aan dat elastiek?? Hoe kan een paard dat met een lichte druk (Elastiek is elastiek dus je zet je paard er niet mee vast) naar beneden loopt nu allerlei rugblessures oplopen?? Om eerlijk te zeggen zie ik een pony liever zo lopen, dan lekker hoog met zn rug eruit. En ik kan me voorstellen dat dit soort ponies, die van nature een beetje een weggedrukte rug hebben niet al te makkelijk naar beneden te rijden zijn en er alleen maar baat bij hebben om 'verpicht' hun rug te bollen. Maar leg uit, ik ben benieuwd..
Daydream27 schreef:Ok, hij wordt dus fout gebruikt, maar hoe moet je m dan gebruiken? Ik gebruik nooit hulpteugels, dus weet niet goed hoe ze gebruikt moeten worden, naar mijn idee ziet het er op deze foto's niet echt slecht uit.
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is als jij schrijft, 'hij probeert naar mijn idee door het elastiek heen te drukken. Dan toch echt leiver koppie omhoog'. Ok, dus hoe laat jij een paard nageven dan? Er moet altijd een weerstandbiedende hand zijn waar een paard naar beneden op afkauwt. Dus als een paard even tegen deze weerstandbiedende hand (of in dit geval elastiek) in komt, geef jij direct op en kies je voor een paard dat met zn koppie in de lucht loopt???
Daydream27 schreef:Maar leg dan eens uit hoe die rugblessure precies is ontstaan, sorry maar ik begrijp het gewoon niet.
Daarnaast vind ik de manier waarop jij je paard laat nageven wel heel bijzonder, je schrijft zelf al dat het eigenlijk zelde voorkomt dat je paard op die manier nageeft. Is het dat wel de goede manier??
Ik rijd met mijn paard Z2 en ik begrijp gewoon niet hoe je een paard dat tegen je hand inkomt weer gaat nageven door alles weg te gooien?? Een paard heeft een zekere druk nodig om zich aan te spannen, om gedragen te zijn. Alles moet wel op een ontspannen manier, maar heb jij ooit wel eens een atleet, in welke sport dan ook enkel en alleen maar zien ontspannen?
Daarnaast hoort het elastiek niet constant te trekken. Op de foto's kan je zien dat hij soms loshangt, dit is het doel. Het elastiek moet enkel werken als het paard met zn hoofd er tegen in komt en dus niet constant. Zoals jij het elastiek beschrijft, beschrijf je enkel de foute manier van gebruik. Ik ben juist op zoek naar de goede manier van gebruik.
Daydream27 schreef:Maar leg dan eens uit hoe die rugblessure precies is ontstaan, sorry maar ik begrijp het gewoon niet.
Daarnaast vind ik de manier waarop jij je paard laat nageven wel heel bijzonder, je schrijft zelf al dat het eigenlijk zelde voorkomt dat je paard op die manier nageeft. Is het dat wel de goede manier??
Ik rijd met mijn paard Z2 en ik begrijp gewoon niet hoe je een paard dat tegen je hand inkomt weer gaat nageven door alles weg te gooien?? Een paard heeft een zekere druk nodig om zich aan te spannen, om gedragen te zijn. Alles moet wel op een ontspannen manier, maar heb jij ooit wel eens een atleet, in welke sport dan ook enkel en alleen maar zien ontspannen?
Daarnaast hoort het elastiek niet constant te trekken. Op de foto's kan je zien dat hij soms loshangt, dit is het doel. Het elastiek moet enkel werken als het paard met zn hoofd er tegen in komt en dus niet constant. Zoals jij het elastiek beschrijft, beschrijf je enkel de foute manier van gebruik. Ik ben juist op zoek naar de goede manier van gebruik.
Slofje schreef:Als toevoeging op het elastiek van jehoofd naar de buik: Probeer eens een halterbikini aan, en dan bij de nek eigenlijk zo strak dat je borsten flink worden gelift.
Loop daar eens een uurtje mee rond, met je hoofd gewoon omhoog. AUW.
@TS, een heerlijk diertje heb je daar.. Maar laat haar dan ook heerlijk zijn.
Nu maak je er een afgebonden circuspaardje van met een wereld van droevenis in haar ogen.
korbakimmy8 schreef:Maritje1991 schreef:Wat zal je paard het naar zijn zin hebben, mag die eindelijk naar buiten wordt die opgeknoopt met een elastiek en zo'n een zwaar bit. En een paard doet alles met een reden, misschien eens uitzoeken waarom ze haar mond op doet.
Sorry, kan er niet echt veel leuks over zeggen.
Ik had gevraagt om leuke reacties. Al dat commentaar heb ik al gehad en daar zei ik juist LEUK!
En als je dat niet hebt moet je het maar voor je houden.
korbakimmy8 schreef:Maritje1991 schreef:Wat zal je paard het naar zijn zin hebben, mag die eindelijk naar buiten wordt die opgeknoopt met een elastiek en zo'n een zwaar bit. En een paard doet alles met een reden, misschien eens uitzoeken waarom ze haar mond op doet.
Ik had gevraagt om leuke reacties. Al dat commentaar heb ik al gehad en daar zei ik juist LEUK!
En als je dat niet hebt moet je het maar voor je houden.
Maritje1991 schreef:Wat zal je paard het naar zijn zin hebben, mag die eindelijk naar buiten wordt die opgeknoopt met een elastiek en zo'n een zwaar bit. En een paard doet alles met een reden, misschien eens uitzoeken waarom ze haar mond op doet.