verleasen/verkopen.. daar gaat je vertrouwen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monatoetke

Re: verleasen/verkopen.. daar gaat je vertrouwen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 10:53

Ja precies, dat is mij dus ook verteld.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:11

Ja, daarnaast is Unique ook niet gestolen, maar verkocht op afbetaling. Nu de betalingstermijnen niet worden nagekomen is het paard nog steeds gewoon verkocht maar heeft de TS een vordering op de koper M. Niets anders.

Neemt niet weg, wat akelig dat het zo gegaan is!
Monatoetke, ik hoop dat je alle centen + rente + kosten van de procedure kunt incasseren en dat deze lui nooit weer zo'n situatie veroorzaken. Pluk ze!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:12

Heel zuur.
Helaas komt ons rechtsgevoel niet altijd overeen met de werkelijkheid.
Aan de andere kant zou het ook niet fair zijn om iemand die er niets aan kan doen cq mee te maken heeft slachtoffer te laten worden. Ook dat zou weer niet eerlijk zijn hé. Gewoon een hele vervelende situatie met enkel slachtoffers. Op een na dan.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:19

Ik snap die reacties niet van mensen die commentaar geven op het Leasen. Ik vind het juist een hele goede oplossing voor als je een tijd niet voor je paard kunt zorgen. Dit word zo vaak gedaan, en er zijn ook een hele hoop mensen die na verloop van tijd hun lease paard kopen. TS heeft alleen net de verkeerde getroffen.

Ik lease ook een paard, en ja die staat bij mij op stal, en ja... ik ben er heel erg blij mee dat ik hem kan leasen want de aanschaf van zo'n paard kan ik voorlopig niet betalen, maar ik kan nu lekker met een heel fijn paard rijden en verder komen in de sport. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat paard stiekem te verkopen / ruilen.

En als ik de TS zo hoor heeft zij het nog heel goed geregeld met haar contract en alle gegevens enz...
Ik wil de TS dan ook veel sterkte wensen de komende weken / maanden en hoop dat ze al haar centjes terug krijgt.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 12:03

robeer schreef:
Heel zuur.
Helaas komt ons rechtsgevoel niet altijd overeen met de werkelijkheid.
Aan de andere kant zou het ook niet fair zijn om iemand die er niets aan kan doen cq mee te maken heeft slachtoffer te laten worden. Ook dat zou weer niet eerlijk zijn hé. Gewoon een hele vervelende situatie met enkel slachtoffers. Op een na dan.

Daar ben ik het dus ook volledig mee eens. Ze werken erg goed mee en heb regelmatig contact met ze. Ook hebben ze aangegeven dat ze best vragen willen beantwoorden van de politie of advocaat indien nodig. Dus daar ben ik al hartstikke blij mee. Zij kunnen er in mijn ogen idd niks aan doen :j

Bedankt Dees en Kady1!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:16

Jemig wat ontzettend vervelend voor je! Gelukkig is ze op dit moment in goede handen, dat is het belangrijkste lijkt me.
IK vind het zo'n raar idee dat mensen dit echt doen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je bij je volle bewustzijn een heel toneelstuk opvoert om over de rug van zo'n dier geld te verdienen. Iemand in de ogen kijkt en ziet dat zij je vertrouwt, wetende dat je ontzettend misbruik van diegene gaat maken. Onbegrijpelijk, wat mij betreft onmenselijk.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:25

Dus als ik het goed begrijp mag je een paard stelen.(want dat is gebeurd) en daarna doorverkopen/ruilen. En dan heb je daarna geen poot om op te staan??
Dit zou toch van de zotte zijn? Het paard van die mevrouw is op oneerlijke manier verkregen. Zowel jij als zij zijn slachtoffer van oplichting.
Trailer mee nemen en je paard mee nemen tot na de rechtzaak!
Kromme wereld leven we in....
Laatst bijgewerkt door __YSB__ op 27-12-11 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:25

Wat een rot verhaal zeg, denk je het goed geregeld te hebben...

al is afbetaling ook niet handig, mensen kan je niet meer vertrouwen, alleen jezelf helaas

hoop dat je je geld terug kan krijgen via de gerechtelijke procedure, al zou ik daar ook niet blind op staren.....Je kan wel recht hebben op het geld, maar het is altijd de vraag of je het dan ook krijgt

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 12:31

Dat is waar Colway, maar ik wil even van het beste uitgaan, dat Unique goed terecht gaat komen en ik mijn geld terug zie en M daaruit een les leert... Hoop doet leven zeggen ze :)

En qua vertrouwen, ja helaas loop ik er vaak tegen aan dat je alleen op jezelf kan bouwen, al heb ik het door Unique nu ook op een goede manier meegemaakt. De mensen waar ik nu bij woon en werk hebben me tot dusver niks anders dan geholpen. Binnen no time had ik hier een tijdelijk woon adres, weer een baan en stonden we met trailer en al op de stal waar Unique had moeten staan en helpen ze me met de gerechtelijke procedures. Het kan gelukkig ook anders :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:31

Wat erg ! Ik weet niet hoe ik zou reageren, maar dat mens verrot slaan zou zeker in mij opkomen.
Ik weet niet wat ze voor Unique vragen, maar kan je ze niet terugkopen. Of kan de politie geen aanslag op haar doen ? Want je hebt ze toch niet officeeel verkocht dus is het nog altijd jouw paard neen ?
Of als je ze dan toch officeel verkocht zou hebben en je koopt ze terug kunnen die kosten dan niet op M haar nek geschoven worden ? Ik wens je veel sterkte. Ook al doet de politie zijn best, de wet zit soms toch te ingewikkeld in elkaar waardoor zo een mensen steeds verder kunnen doen met hun oplichterij.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 12:32

Bedankt voor je reactie, die opties zijn al eerder genoemd in het topic en ook mijn reactie daar op ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:32

__YSB__ schreef:
Dus als ik het goed begrijp mag je een paard stelen.(want dat is gebeurd) en daarna doorverkopen/ruilen. En dan heb je daarna geen poot om op te staan??
Dit zou toch van de zotte zijn? Het paard van die mevrouw is op oneerlijke manier verkregen. Zowel jij als zij zijn slachtoffer van oplichting.
Trailer mee nemen en je paard mee nemen tot na de rechtzaak!Kromme wereld leven we in....

Zou ik dus niet doen. Dan maakt TS zich namelijk schuldig aan diefstal.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:42

Vreselijk dit.

Bah, wat een misselijke streek zeg van die M. Ik zou om haar terug te pakken zeker beslag leggen op haar huidige paard, om wat ze jou heeft aangedaan, tot je het hele bedrag in je handen hebt van wat Unique op het moment kost (staat te koop) en of op de rekening, zodat je daarvan haar weer terug kan kopen, als je haar terug wilt.

Dat komt omdat het in NL zomaar kan, de straffen stellen niks voor in NL dus ze lachen jullie uit en doen gewoon wat ze willen zelfs al is het diefstal en of helling.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:04

Waarschuwen op bokt mag dan misschien niet maar op marktplaats mag dit wel! Mensen die goed onderzoek doen voordat ze en paard kopen en een bericht tegenkomen met dit verhaal krabbelen al meteen terug neem ik aan.
Het is echt schandalig hie dit gebeurd is. En inderdaad het is en blijft diefstal, er is niks betaald voor dit paard, er is een leasecontract
Zou lekker zijn als ik een auto lease, deze niet bij mij vind passen, omruil voor een particuliere auto buiten weten van de dealer om en vervolgens na 4 jaar de auto niet meer terug kan brengen naar het lease bedrijf... dat kan echt niet.
Ik zou hoe dan ook alles terugdraaien en als je het niet op kan brengen unique zelf naar een vertrouwd adres verkopen.
Het oude paard wat ingerolen is , is schijnbaar nog daar anders zou die kerel niet bellen. Alles kan dus makkelijk terug.
Unique is niet duur betaald maar omgerolen. Die kosten die gemaakt zijn ben je je paard verplicht en om die terug te halen.... thja dat zou kunnne maar niet met dit verhaal in je achterhoofd.

Heel veel succes en hoop dat het goed afloopt, lekkere kerstdagen zo voor je

Ps denk ook niet dat deze bokker wakker ligt van een ban hoor... wie weet op hoeveel acounts zij en haar vriend ingelogd zitten op zoek naar nieuwe slachtoffers.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:14

Het is maar de vraag of hier sprake is van diefstal hoor.

Ik snap niet dat iedereen dat blijft roepen terwijl het al een paar keer uitgelegd staat.

Er is overeengekomen dat M. het paard kocht onder een betalingsregeling. Hiermee werd het paard dus eigendom van M. en kreeg TS een vordering op haar.
Dat M. vervolgens niet betaald, maakt het nog geen diefstal.
Los hiervan staat dat de vordering nog steeds open staat. Daarvoor heeft TS een advocaat in de arm genomen waarmee ze via een civiele procedure alsnog haar geld gaat proberen te krijgen.

Hoe l*llig het ook klinkt: naar alle waarschijnlijkheid was M. op het moment van ruil wettelijk gezien eigenaar van het paard en kon ze het dus gewoon ruilen.

Tenminste ik neem aan dat er geen betalingsclausule in het koopcontract staat mbt eigendom. Vaak wordt opgenomen dat de goederen of de zaak eigendom blijven tot volledige betaling heeft plaatsgevonden.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:17

Jeetje ik hoopte mijn merrie ook te kunnen verhuren, maar dat doe ik nu maar niet meer :n
Mag er niet aan denken!

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 15:20

Ja dat zou ik ook doen als ik ten tijde van de koop overeenkomst in Nederland was. Dan was het een net contract geworden met handtekening etc. Nu is alles wel schriftelijk (via mail) afgesproken maar heb ik geen clausules besproken..

Helaas is het niet zo simpel als iets uit een winkel in je zak stoppen en weglopen... dit is door alles er omheen een lastig verhaal en idd, het enige wat we kunnen doen is het geld terug vorderen.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:25

Ach, zo lastig is het verhaal niet hoor. Het is alleen erg vervelend.
Heb je het consevatoir beslag al overwogen?

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 16:09

Nog niet, we gaan eerst met de deurwaarder aan de slag en kijken even hoe dat loopt en wat zij denken dat het slimste is.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:31

Dit is wel heel vervelend. Zo kan je niemand meer vertrouwen. Ik hoop maar dat jij je geld terug krijgt en je paard in goede nieuwe handen terecht komt.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:44

Ik weet niet zo goed wat ik hier op zeggen moet. Wat een gedoe allemaal. Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit allemaal en ik hoop voor je dat het uiteindelijk weer goed komt (hoe dan ook, dat je je geld krijgt, of je paard).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:26

Moderatoropmerking:
ik heb enkele offtopic en / of persoonlijke reacties verwijderd van pagina 2.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:37

Ik heb jaren geleden ook zoiets meegemaakt, maar dan met een op zich goedwillende persoon, met een van mijn vorige paarden. Paard werd gekocht op afbetaling, ik had er echt een goed gevoel bij en na twee termijnen kwamen de termijnen niet meer en zag ik mijn paard gelukkig tijdig op marktplaats (voor een veel hoger bedrag dan waar ik haar destijds voor had verkocht....).

Ik heb het paard, dat er wel goed gevoed maar voor de rest wat verwaarloosd uitzag (geen enting gekregen, veel te lange hoeven, lange manen, dik in het haar), toen (na veel gedoe, dat wel) teruggekocht voor de twee termijnen die al betaald waren. Gelukkig voor mij en het paard was niemand blijkbaar in haar geinteresseerd, ze was door de persoon in kwestie niet echt doorgereden en zag er dus niet echt als een sportpaard uit.

Het heeft me toen heel veel emoties en energie gekost. Vond het een trieste zaak. Ook overigens voor degene die mijn paard volgens mij echt met oprechte bedoelingen had gekocht, zij kwam in een hele vervelende persoonlijke situatie terecht, kon ze ook niet voorzien.

Maar ik heb wel geleerd, leasen of afbetaling, ik doe het nooit en ook echt nooit meer.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:57

Monatoetke schreef:
Nog niet, we gaan eerst met de deurwaarder aan de slag en kijken even hoe dat loopt en wat zij denken dat het slimste is.

Als ik je een tip mag geven. Hou het woonadres van M goed in de gaten. In de jaren dat ik haar nu ken is ze vaker dan 10x verhuist. Ze heeft overal zodanig veel schulden dat ze bijna ieder half jaar verhuist.

Verder wens ik je heel veel sterkte en succes..

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 17:56

Heb haar sofinummer, dus dat adres is makkelijk te traceren. ;)