Mijn nieuwe aanwinst! Adoptiepaardje...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Re: Mijn nieuwe aanwinst! Adoptiepaardje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:38

Wat een stoer beest Sabine en wat een mooi verhaal, dat je hem hebt geadopteerd.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel plezier met z'n drietjes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:51

Dank jullie wel allemaal :D

@ xJitskee : ik ben ook iemand die van de stevige pony's houdt :j Dus in dat plaatsje past hij perfect :Y) :D

@ lottex : thanks :D

@ Rhys : Dank je wel :o :D
Ik hoop echt dat ze binnenkort samen kunnen genieten op de weide :j

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 01:15

Ja sabine , ik had zo graag ravel gehad :( maar zijn lot was iets minder gunstig dan boke helaas... Sabien en pluto staan nu ook te koop schijnbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 01:18

Ow ;( Wat was met Ravel dan? Ouderdom of ook wat aan de hand?
Ik weet zelfs niet meer welke paarden er nu wel nog staan, ben er al eeuwen niet meer geweest :o :+
Sabien is nog de Sabien van vroeger? Ook een erg leuk dier <3

Nuja, je kan jammer genoeg niet alle paarden helpen, ik ben al blij dat ik [***] de kans heb kunnen geven, hopelijk gaat hij nog een hele tijd kunnen genieten :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 01:19

Erg leuk ding, lekker stevig. Idd zelfde type als Cobe...veel plezier ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 01:21

Dank je wel :D
Bleek alleen toch een tikje groter dan ik verwacht had, volgens mij leek hij bij het bezoek kleiner omdat hij weggezakt in de modder stond ofzo _O- Ik dacht dat hij zowat even groot als [***] was, maar hij haalt toch ruim de 1.50m (moet nog eens kijken of ik hem eens goed kan opmeten, bij gelegenheid) en dat was toch niet de bedoeling :') Maar ach, hij is lekker breed & stevig, dus dan komt dat al heel anders over :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 02:46

Ik zou hem spontaan Boce dopen... Cobe en Boce :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:44

Whahahaha, geweldig! _O-
Ik vergis me nu al :o Dus dan wordt het wel helemaal compleet :')

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:47

Wat een leukerd!!!! En wat een mooie kans geef je hem!!

lauradia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:24

sabine, het is inderdaad de sabine van vroeger die te koop staat :) Pluto staat ook te koop, dat is ook de pluto die aangekomen is na de hele oude pluto :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:28

Dank je wel JessicaChico :D

lauradia : aha, sabien is ook een erg leuk dier :j Maar 2 is wel genoeg :+ De nieuwe Pluto zeg maar heb ik nooit op gereden ofzo :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:35

wat lief! :D

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:42

Wat een leuk paardje, hou ik wel van dit model.

Leuk dat je hem nog een kans geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:29

Thanks meganx & Westerntrail :D
Westerntrail, leuk model hé :Y) :)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:53

[***] schreef:
Thanks meganx & Westerntrail :D
Westerntrail, leuk model hé :Y) :)

Ja kan effe niet op dat andere woord komen :D _O-

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:04

Ravel had bloedwormen en die hebben ze toen maar naar de slacht gebracht, zelfde verhaal met isaura. Ja klopt, ik hoop ook dat sabien en pluto een goede thuis krijgen :D

kimvanmol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:32

Hoi,

leuk om Boke weer zo gelukkig te zien. Ik ben diegene die hem van de manege heeft gekocht en er zelf iets meer dan een jaar voor gezorgd heeft. Het is een echte schat maar jammer genoeg had ik niet meer voldoende tijd om hem alle aandacht te geven die hij verdiende. Daarom dat ik via horsetopia een nieuwe thuis voor hem zocht. Ik ben wel heel blij dat hij nu in mijn buurt staat. Mag ik hem eens komen bezoeken binnenkort? Ik ben van Opglabbeek dus dat is niet ver van jou. Ik hoop echt dat je enkel goede bedoelingen met hem hebt en dat het zijn laatste verhuis is geweest. Jammer genoeg was het vorige adoptiegezin hem al snel beu. Ik wil niets liever dan dat Boke de rust, aandacht en liefde krijgt die hij verdient heeft na al die harde jaren werk op de manege. Zorg goed voor hem en geef hem alvast een dikke knuffel van mij.

Hopelijk tot gauw.

Fijne feesten nog {:)

groetjes :)

kimvanmol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:45

armanike schreef:
Ravel had bloedwormen en die hebben ze toen maar naar de slacht gebracht, zelfde verhaal met isaura. Ja klopt, ik hoop ook dat sabien en pluto een goede thuis krijgen :D

Ik vind het echt jammer dat de manege de paarden zomaar afdankt na al die jaren van hard werk. Boke had bijna hetzelfde lot ondergaan maar daar heb ik gelukkig een stokje voor kunnen steken. Spijtig genoeg kan ik niet iedere keer het manegepaard kopen en dan een nieuwe thuis zoeken. Ik ben heel anders gaan aankijken naar de werkwijze van maneges. Zodra het paard teveel ziek is of hen niet meer aanstaat, wordt het gedumpt of beter geslacht. Ik heb Kattevennen al gemaild ivm vzw horsetopia. Zij vangen deze paardjes op en zoeken een nieuwe thuis. Het enige probleem is dat de vzw niets kan betalen bij de aankoop. Ik heb Boke via horsetopia aan een nieuwe thuis kunnen helpen (bij [***]) en blijf horsetopia ook iedere maand steunen door een centje te storten.
Er zijn dus nog mensen met een goed hart voor dieren, al blijken ze in de minderheid.
Mijn vriendin reed vroeger altijd op Ravell en zal het hartverscheurend vinden om te horen dat hij er niet meer is. Ik hoop dus uit de grond van mijn hart dat de overige manegepaarden gespaard worden van hun ritje naar het slachthuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:49

Wat leuk Kim dat je de weg gevonden hebt :D Kan je [***] fijn blijven volgen, en altijd welkom om hem te bezoeken ;)

Uiteraard zijn er enkel goede bedoelingen, anders had ik het niet gedaan :) En anders hadden ze hem ook niet aan mij meegegeven, ze kennen mij wel een beetje van hier op het forum met mijn andere pony enzo ;) [***] heeft nu een thuis en blijft fijn hier, zou 'm nu al niet meer kunnen missen :o De enige reden dat hij zou terug gaan is als er echt drastische veranderingen in mijn leven plaatsvinden, dat ik het financieel echt niet meer trek, of zo lichamelijke problemen zou krijgen dat paarden geen optie meer zijn. Dat soort dingen ... Maar verder blijft hij gewoon fijn hier :)

Ivm de manège, ik hoop echt dat ze je mail lezen en in hun achterhoofd houden.
In het verleden hebben ze er toch ook voor gezorgd, ik ken een paard die naar een centrum voor moeilijke jongeren is gegaan, om zeg maar therapiepaard te zijn. Die heeft het daar een hele tijd heel goed gedaan, en die was ookal bijna 30 jaar (moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ze nu nog leeft :o maar ik ben haar toen ze er een tijdje stond nog eens gaan bezoeken en nog een stukje mee gaan rijden enzo). En dan is er nog een ander paardje naartoe gegaan maar dat bleek niet zo goed te gaan, weet ook niet wat daar toen mee gebeurd is :o
En verder zijn er nog paarden verkocht aan mensen die er reden. En de recente paarden die afgemaakt zijn... als beide paarden bloedwormen hadden waren ze wel echt ziek neem ik aan, zeker omdat ze ookal ouder waren ... En de andere paarden hebben bij mijn weten altijd te koop gestaan en ik heb er nooit rechtstreeks naar de slacht weten gaan (hoogstens naar de handelaar waar ze vandaan kwamen).
In ieder geval .. horsetopia zou een goede optie zijn! Hoop echt dat ze er wat mee gaan doen :j Maar verkopen zullen ze toch verkiezen denk ik :+

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:59

Grappig, kom toevallig bij dit topic uit. Toch twee paardjes dus, nu. Leuk leuk. Moet blijkbaar zo zijn. Boke is een heel erg leuk type. Gaat vast helemaal goed komen met jullie drietjes. Veel plezier ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:53

Whaha ja, dat wist jij nog niet :Y)
Maar inderdaad 2 paardjes :j Niet zoals oorspronkelijk gepland :+ maar voor mijn gevoel een stuk beter ;) Het moest zo zijn :)