A.F Belarus, ik wil je nog lang niet laten gaan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:52

Ja sorry ik erger me er ook aan dat paarden altijd weer zo snel verkocht worden,heb het idee dat je redelijk wispelturig bent..Het is gewoon niet leuk voor een paard dat hij elke keer maar weer een nieuwe baas krijgt een paard heeft ook gevoel hoor..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 21:08

Elke keer een nieuwe baas? De vorige eigenaar heeft hem sinds veulen af aan gehad. Ik heb hem nu bijna een jaar. Dus zo erg is het nu ook weer niet. Ik ben niet wispelturig, ik twijfel over of Belarus op het moment gelukkig is. En dat is wat ik het belangrijkst vind. Ik probeer dus juist niet aan mij te denken maar juist aan mijn paard. Ik heb een therapeut gehad die naar paarden 'luistert. Deze heeft me vertelt dat Belarus niet gelukkig is en goed in zijn vel zit door mij...

Dus misschien de volgende keer eerst vragen hoe en wat voordat je oordelen velt over iemand die je niet kent.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:29

Wat een knap paard heb je gekocht :)!
Veel plezier met hem komend jaar

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:28

Calimero_ schreef:
Ik heb een therapeut gehad die naar paarden 'luistert. Deze heeft me vertelt dat Belarus niet gelukkig is en goed in zijn vel zit door mij...
Als hij 'door jou' niet goed in z'n vel zit, zie je dan geen mogelijkheid/uitdaging om daar verandering in te brengen? Ik weet niet of het komt doordat je zelf niet goed in je vel zit, of door iets anders, maar ik kan me voorstellen dat jullie er allebei sterker uit zouden kunnen komen?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:51

Calimero_ schreef:
Elke keer een nieuwe baas? De vorige eigenaar heeft hem sinds veulen af aan gehad. Ik heb hem nu bijna een jaar. Dus zo erg is het nu ook weer niet. Ik ben niet wispelturig, ik twijfel over of Belarus op het moment gelukkig is. En dat is wat ik het belangrijkst vind. Ik probeer dus juist niet aan mij te denken maar juist aan mijn paard. Ik heb een therapeut gehad die naar paarden 'luistert. Deze heeft me vertelt dat Belarus niet gelukkig is en goed in zijn vel zit door mij...

Dus misschien de volgende keer eerst vragen hoe en wat voordat je oordelen velt over iemand die je niet kent.

Misschien heeft die therapeut niet goed geluisterd. :+ Ik hoop voor het paard dat je je beslissing niet hebt genomen op basis van een reading :oo

mika11

Re: A.F Belarus, ik wil je nog lang niet laten gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 01:56

Hoe gaat het dan nu eigenlijk met z'n benen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 02:08

Tja om een paard weg te doen omdat een paardentolk zegt dat hij het niet naar zn zin bij jou heeft vind ik toch wel een hele vreemde reden...
Wie weet zegt die mevrouw maar wat :')

Vind het een beetje verdacht dat toen je hem kocht hij al niet goed door de keuring kwam ivm benen
en toen ik dat verhaal las van jou waarbij je zei dat hij dikke benen had ect dacht ik tja volgesmij heeft de ts een zorgen kindje gekocht

Kan me voorstellen dat mensen dit paard dan liever niet willen nemen omdat er toch enig risico is met zn benen wie weet is het over een paar maanden of weken dan ineens weer mis en dan zit het nieuwe baasje ermee...

Ik kan je eventueel wel een goed plekje vertellen per pb waar hij echt elke dag zomer en winter buiten komt en helemaal word verzorgt voor een zachte prijs :j

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 02:35

Het nieuwtje is eraf, dit is paardje nummer zoveel in de rij. En dan worden er excuses gezocht om er vanaf te raken. Niet even de moeite doen om het benen probeem op te lossen maar hij moet gewoon weg. Weg. Op naar de volgende?
TS wil hem niet kwijt maar zet hem wel te koop. Raadsels, raadsels. Maar ik denk niet dat de pony de dupe is, er zijn vast wel trouwere eigenaren.
Voor ik op mijn kop ga krijgen, ik heb deze combinatie meerdere keren in de ring gezien.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 02:56

Ik mag toch hopen dat je niet op t woord van die ene therapeut afgaat?! (Toevallig ken ik het werk van deze man en ben er op zijn zachtst gezegd niet zo gecharmeerd van... overtuigd al even min. Het lijkt eerst heel wat, t is net zoals met goocheltruukjes, als je dr eenmaal achter bent hoe het écht werkt, zie je pas hoe je bij de neus genomen bent. :=)

Verder vind ik jullie een leuke combinatie en dacht dat je deze keer een leuk maatje voor jezelf gevonden had, nadat ik nog niet zo lang geleden de topics van verkoop van je andere pony's had gezien. Vond de bonte ook een erg mooi beestje. Ben wel enigszins verbaasd dat dit paardje ook weer relatief snel mag vertrekken... maar goed... wie ben ik om daar over te oordelen.
Ik hoop dat je een geschikt plekje voor m kan vinden. :j Stop je nu zelf helemaal met de paarden?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 03:06

Succes met het vinden van een blijvend thuis voor Belarus. 't Is een expressief, lief en mooi ventje, hij heeft nog tegelijk met mijn merrie in de opfok gestaan.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 03:16

Zoooo verschrikkelijk sneu voor dit leuke dier dat er een waarde-oordeel wordt opgeknoopt aan de mening van eh tja, hoe moet ik het noemen, iemand in een soort van cowboykleren die graag voor paardenfluisteraar wil spelen. Ik word er zo verdrietig van dat er mensen zijn die naar zo'n kerel luisteren :O
Zeker als je weet dat hij eigenlijk een massage-salon exploiteert samen met zijn lief, wel een nette overigens en werkzaam was in onderhouds en schilderwerk. Weet niet of hij dat nog doet maar een paardenexpert is hij zeker niet. Mooi kaaauuuteeee dat zo iemand je even aan je neus hangt, dat je paard maar weg moet omdat ie bij jou niet gelukkig is. En ik vind het heel ernstig dat een eigenaar op de mening van zo'n kwast af gaat.
De rillingen gaan je al over de rug van de veramerikaanste voornaam in combi met de boerse en noordelijke achternaam. "Knap" in imagebuilding, kijk maar uit voor zulke types.

http://www.horsesalon.nl/index.php/horsemasseur

Moderators, sorry dat ik off topic ga hoor, maar dit valt onder je reinste kwakzalverij.
Deze meneer is niet gediplomeerd maar manipuleert aan het skelet of het niets is. En van hem is bekend dat wanneer hij er niet uitkomt, hij de eigenaar de boodschap brengt dat het paard ongelukkis is en beter naar een andere baas toe kan.
Hij is helemaal geen therapeut, hij is iemand die tegen betaling paardeneigenaren op een dwaalspoor zet.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 07:06

Stel dat het paard ongelukkig is,dan kan je daar toch aan werken om het op te lossen??Naar aanleiding van andere topics van jou reageer ik zo,dit is namelijk al je zoveelste paard..Ik hoop dat hij nu een baas vind voor het leven..

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:25

Pff ben blij dat er meerdere mensen zijn die er zo over denken dat ook deze alweer weg moet.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 10:54

Ten eerste, Belarus gaat niet weg als hij niet 100% goed is. Hij is wel door de keuring gekomen met zijn benen, zijn bewijzen van.

En nee, ik laat me niet door iemand vertellen dat het zo is. Belarus is de laatste tijd erg achteruit gegaan. En de kliniek kon er niet achter komen wat het is. Toen hebben wij inderdaad de hulp van deze man ingeschakeld. Hij kon mij veel dingen vertellen waar ik erg van onder de indruk was aangezien hij ze niet kon weten. Ook Belarus oogde na de sessie een stuk ontspannener. Hij heeft gezegd dat doordat ik niet gelukkig ben ik het overbreng op Belarus. Een aangezien het wel klopt dat ik niet gelukkig ben en de kliniek niks kon vinden én arabieren erg gevoelig zijn heb ik dat inderdaad geloofd. Ik kan het niet aanzien dat Belarus er zo onderdoor gaat door mij. Het was een geweldig mooi, levendig, glimmend en vrolijk dier. Helaas glimt zijn vacht niet meer, is hij mager en niet vrolijk. Zie je paard zo maar staan en bedenk er maar bij dat het door jou komt! Helaas kan ik de omstandigheden waardoor ik ongelukkig ben zelf niet veranderen. Ik ben druk bezig met therapeuten en bla bla. Maar er zijn dingen die ik niet kan veranderen.

Helaas is Belarus nu weer niet goed. Na de behandeling liep hij achter al erg vreemd. Heel wijd achter. Even aangezien want ja, hij is wel behandelt. Gister was het nog steeds zo. Daarbij kreeg hij een heeele dikke vochtbult op zijn sprong en zijn gehele achterbeen is zo gevoelig dat hij schopt als ik hem aanraak. Ik begin nu inderdaad te twijfelen aan de therapeut. Ik ga straks bij hem kijken en als het nog zo is gaan we naar een andere kliniek.

Grego is weg gegaan omdat hij niet bij mij paste, het was een super ervaring om mijn eerste paard te beleren. En hij heeft nu het beste plekje wat hij zou kunnen krijgen!

Ik ben zeker niet iemand die hierbij aan mezelf denkt! Echt niet! Maar helaas willen jullie dat niet inzien. Natuurlijk word Belarus nu zeker eerst niet verkocht, en als het iets anders is en het ligt niet aan mij dan word hij ook echt niet verkocht!

Ik heb nu geprobeerd om zo eerlijk mogelijk alles uit te leggen en hoop dat het nu duidelijker is.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:59

Meisje meisje, trap die therapeut alsjeblieft de laan uit! Het komt eerder door hem dat je pony zo slecht staat dan door jou zelf! Een paard hoort niet raar te lopen na een behandeling van een therapeut, een paard hoort daardoor juist beter te lopen!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:09

Meid, je hoeft echt geen verantwoording af te leggen waarom je een paard te koop zet hoor! Dat mag je gewoon helemaal zelf weten, zolang je inderdaad maar voor een goed plekje zorgt wat hij verdient en eerlijk bent over zijn gezondheid. Anderen hoeven en mogen daar niet over te oordelen.
Persoonlijk geloof ik absoluut niet in dat soort zelfbenoemde 'therapeuten' en zou daar wel erg voorzichtig mee zijn als ik jou was.
Suc6 vandaag, hopelijk gaat het beter of kunnen ze in elk geval een diagnose stellen op de kliniek. Anders misschien naar Utrecht voor een second openion?
Sterkte hoor, zowel voor jouzelf en met je knappe paardje!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:03

Doffe vacht enz kan ook een voedingsprobleem zijn natuurlijk.. Hoe zijn zn tanden en wat eet ie? En misschien zou je Laarakker kunnen proberen, weet dat de meningen daar erg over verdeeld zijn maar mn pensionhoudster heeft er erg goede ervaringen mee, t is het proberen waard :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 12:17

We zijn al naar de kliniek geweest en hier zijn al die dingen uitgesloten. Hij is een tijdje terug naar de tandarts geweest. Kliniek heeft bloedonderzoek gedaan. Geen eiwittekort, geen wormen, niks met de nieren. Mest is nagekeken, hart is nagekeken..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:24

wat klote om te lezen Kim...

Ik zou idd Laarakker dan aanraden.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:28

ik zou met spoed naar laarakker gaan...

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:30

Ik zou in jou geval idd Laarakker eens proberen. Arabieren zijn gevoelige paarden en Eric heeft er echt een klik mee, heeft zelf een biijzondere arab.

Mijn arab is helemaal de weg kwijt geweest, volgens de staleigenaresse ( zelfbenoemde therapeute ) kwam het door mij, omdat ik niet goed in mijn vel zou zitten. Ik wist dat niet zo was, maar er werd maar op mij ingepraat het kwam door mij.
Ik heb Laarakker geprobeerd als laatste uitweg, want mijn arab was duidelijk niet gelukkig, dof in zijn vacht, treurige ogen, maar ik had er eigenlijk niet z'on pet van op als ik eerlijk moet zijn, van een holistische d.a. met lecherantenne.

Maar de 1e x dat Eric kwam, en hem door ging meten, kwam er zoveel ellende van dat paard af het is moeilijk te omschrijven, maa rik stond er zelf bij.
Wat Eric zei, was dat mijn paard doodongelukkig was ( dat wist ik ) maar dat het beslist niet door mij kwam!! Dat wist ik, maar de bevestiging was fijn, zeker omdat de staleigenaresse dit door heel de stal stond te verkondigen. Wat de oorzaak wel was, wist Eric niet, maar het had met iets op stal te maken. Mijn arab heeft ondersteunende homeopatische middelen gehad, en ik ben vlak na Eric zijn bezoek er achter gekomen dat mijn arab werd mishandeld!! door een stalgenoot met psychische problemen.
Ik heb toen ik dit wist gelijk mijn paard weggehaald en op een andere stal was hij binnen 2 weken weer de oude.

Waarom vertel ik dit verhaal: Probeer Eric, hij is eerlijk. Ik ben zelf wel achter de oorzaak gekomen, maar met zijn hulp en ook met de ondersteuning van de homeopatische middelen is mijn arabje er boven op gekomen. Want door zijn algehele malaise veroorzaakt door de mishandeling kreeg hij wel lichamelijke klachten, welke Eric heeft opgespoord en behandeld. Mijn mooie arabje werd weer zijn oude ik, met glimmend velletje en ogen die weer straalde!

Succes!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:36

Ik zou je aanraden Wolvega eens te proberen, ik heb daar zeer goeie ervaringen mee. (en ik heb meerdere klinieken in frl wel bezocht, wolvega was echt de beste.
Verder zou ik toch nog eens goed naar de voeding en stalling kijken. Als je daar aan twijfelt, zou je nog eens een andere stal kunnen overwegen. (meer ruimte of licht, betere kwaliteit hooi, ander soort bodembedekking, heeft ie vriendjes waar ie mee buiten staat, staat ie toevallig naast een paard waar hij niet mee kan?
Ik weet niet hoeveel tijd je per week met hem doorbrengt, maar lijkt het je niet wat vreemd dat hij ongelukkig zou worden van die paar uur met jou terwijl hij veel meer tijd zonder jou doorbrengt? Zou je de oorzaak dan niet eerst daar zoeken?
Heb je de benen trouwens ook laten scannen? Ivm evt peesblessure of iets in die richting?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 12:55

Dat is het vervelende. Er zijn hier in de buurt weinig stallingen en aangezien ik geen rijbewijs heb moet ik op de fiets kunnen.. deze stalling is in mijn ogen zeker niet perfect.

Ik vind het moeilijk om te beslissen of ik nou weer naar een kliniek zal of zo iemand als laarakker zal doen. Scannen hebben ze niet gedaan omdat hij 4 benen met vocht waren dus het kon niet zijn dat hij aan alle 4 benen iets in de gewrichten had of peesblessure aan alle benen..

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:05

je bent nu al bij een kliniek geweest, bij laarakker krijg je te horen wat er met hem aan de hand is, omdat ze het daar op een andere manier doen als bij een kliniek.
als je daar bent geweesgt zou je dus alles geprobeerd hebben dan..

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:14

je hebt PB