Nieuwe ruiters in de les wat gezellig zeg! Ahum....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:51

trouwens als je zoveel MEER bent als de andere ruiters waarom plaatsen ze je niet in een priveeles dan?
ik zal als manege zo'n geweldige ruiter extra begeleiden niet?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 22:55

Lauraennala schreef:
Ik heb ook jaaaaaren op een manege gereden,
Ik heb er altijd heeel veel van geleerd, juist door op zoveel verschillende pony's te zitten.
Ik reed zelf in een van de gevorderde lessen, maar reed soms mee in een wat mindere les ( als een van de pony's weer eens vervelend was :+ ) ik vind het erg fijn om dan weer even terug te gaan naar de basis.
En ook al is je pony tot gevaarlijks aan toe op vreemd terrein, dan is het juist goed om er mee te oefenen!
Als je dat niet wilt, is het je eigen probleem en dien je je ter gedragen net zoals elke andere klant. :o

Ze heeft iemand hersenletsel bezorgt sorry maar dat wil ik liever niet.
Over het algemeen ben ik niet zelfverzekerd en ik ben niet een beter mens of verwaand. Echt niet. Ik ben een van de rustige types. Ik bedoel dat doordat ik met die mensen meer omga sneller iets gedaan krijg etc.
#zwerfkei wat wil je daarmee opschieten

Roosch

Re: Nieuwe ruiters in de les wat gezellig zeg! Ahum....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:56

Weet jij wat verwaand betekent?

Het spijt me, maar je ontkent dat je verwaand bent maar je zegt wel allerlei dingen die dat juist tegenspreken.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:58

KLfan schreef:
Lauraennala schreef:
Ik heb er altijd heeel veel van geleerd, juist door op zoveel verschillende pony's te zitten.
Ik reed zelf in een van de gevorderde lessen, maar reed soms mee in een wat mindere les ( als een van de pony's weer eens vervelend was :+ ) ik vind het erg fijn om dan weer even terug te gaan naar de basis.
En ook al is je pony tot gevaarlijks aan toe op vreemd terrein, dan is het juist goed om er mee te oefenen!
Als je dat niet wilt, is het je eigen probleem en dien je je ter gedragen net zoals elke andere klant. :o

Over het algemeen ben ik niet zelfverzekerd en ik ben niet een beter mens of verwaand. Echt niet. Ik ben een van de rustige types. Ik bedoel dat doordat ik met die mensen meer omga sneller iets gedaan krijg etc.

Ik ben zelf ook gestopt met lessen in de manege lessen en heb toen prive lessen gevolgd, misschien is dat voor jou ook een optie?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 22:59

Roosch schreef:
Weet jij wat verwaand betekent?

Het spijt me, maar je ontkent dat je verwaand bent maar je zegt wel allerlei dingen die dat juist tegenspreken.

Ik weet wat verwaand betekent, jullie vatten de uitspraken alleen anders op. Ben echt niet het meisje dat altijd op de 1ste rij wil zitten moet werken voor mijn geld en wil dan ook waar voor mijn geld, dat is toch niet zo gek?
#nicky rilana, we zijn er achtergekomen dat ze daar ook vroeger heeft gestaan. Maar aan haar zit een nogal emotionele waarde aangezien mij opa er voor heeft gezorgt dat ik een pony kreeg.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:59

KLfan schreef:
Lauraennala schreef:

Misschien moet je dan eens proberen om ook niet zo over te komen......... want zo komt het dus wel écht over!

En over je eigen pony; is dat beest nu werkelijk zó gevaarlijk dat hij anderen de hersens in slaat en weet-ik-veel-wat?
Dan hoort-ie idd enkeltje slacht te krijgen ipv. bij een 15 jarig meisje ondergebracht te worden.

Als jij echt kan rijden, kan jij je eigen pony ook rijden, op ander terrein etc. etc. Heb 't idee dat je je een beetje verschuilt achter het 'gevaarlijke pony' verhaal. Als ik perongeluk van een paard af kukel kan ik ook zeggen 'dat paard heeft me een hersenschudding bezorgd'.... :\

KLfan schreef:
Ik weet wat verwaand betekent, jullie vatten de uitspraken alleen anders op. Ben echt niet het meisje dat altijd op de 1ste rij wil zitten moet werken voor mijn geld en wil dan ook waar voor mijn geld, dat is toch niet zo gek?
#nicky rilana, we zijn er achtergekomen dat ze daar ook vroeger heeft gestaan. Maar aan haar zit een nogal emotionele waarde aangezien mij opa er voor heeft gezorgt dat ik een pony kreeg.

Nee, wij vatten de uitspraken naar algemeen gebruik en betekenis op, jíj echter zet alles hier zo neer dat het gewoon verwaand over komt. Als iemand zegt 'want ik ben van een hogere stand' dat zegt toch genoeg?
En nu zoek je het wéer bij anderen.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 07-12-11 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:01

oow oke, maar dan zou ik toch tegen mijn opa zeggen, bedankt voor de pony maar hij is gewoon echt heel gevaarlijk. je opa wil ook niet dat jij verongelukt

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:03

JoyCiej007 schreef:
KLfan schreef:

Misschien moet je dan eens proberen om ook niet zo over te komen......... want zo komt het dus wel écht over!

En over je eigen pony; is dat beest nu werkelijk zó gevaarlijk dat hij anderen de hersens in slaat en weet-ik-veel-wat?
Dan hoort-ie idd enkeltje slacht te krijgen ipv. bij een 15 jarig meisje ondergebracht te worden.

Als jij echt kan rijden, kan jij je eigen pony ook rijden, op ander terrein etc. etc. Heb 't idee dat je je een beetje verschuilt achter het 'gevaarlijke pony' verhaal. Als ik perongeluk van een paard af kukel kan ik ook zeggen 'dat paard heeft me een hersenschudding bezorgd'.... :\
ik typte hersenletsel dit kan ook komen door een ernstige val. Ik ben een van de weinigen die ook mijn pony kan rijden maaar het is gewoon te risicovol om nog een paar hersenen daarvoor op het spel te zetten en het mag niet van mijn ouders. Daarintegen verschuil ik me niet achter dat verhaal want het is helaas waargebeurt,

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:05

Maar wie zegt dan dat er een ander op jouw "gevaarlijke" pony moet? je kan toch zelf op die pony in de manegeles gaan?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:06

tjeeeee de arrogantie druipt eraf in de posts :\
Als je echt verder wil kan je je eigen paard beginnen trainen op vreemd terrein, dat lijkt me al een opgave op zich en daar ga je meer mee leren.

Het "gevaarlijke paard" verhaaltje is nonsens.
Ik heb hier ook zo'n gevaar staan en die gaat binnenkort ook mee op verplaatsing, ze moet het maar leren.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:07

KLfan schreef:
Mij best dacht ik maar aangezie ik al de beste was van de groep

Ik ben zelf 15 heb 8 jaar rij ervaring en kan ook echt wel rijden heb thuis eigen pony,

Ik ga het ook met de instructrice regelen, heb ook een hogere stand dan de normale ruiter daar en werk er ook

Word over het algemeen ook voorgetrokken in de les en kan daar goed met de instructie overweg, lunch met ze werk er etc. ben 15 jaar oud en sta wel hoger door de rest

TS: zet alsjeblieft even dat verwaande gedrag van je op UIT! En lees even het bovenstaande wat jíj hebt geschreven!

Je gaat er automatisch vanuit dat jij slechter les krijgt omdat de andere lesklanten op dit moment op een lager niveau zitten dan jij. Dat maakt jou echt NIET hoger dan de rest!!! Een goede instructrice kan meerdere niveau's tegelijk lesgeven. Heb het er even met de instructrice over. En daarbij, jij kiest er zelf voor die les te volgen ;) En volgens een van je eerdere post snap je het dat er andere lesklanten bij jou in de les komen omdat de manege ook wat moet verdienen. Maar waarom ga je dan wel liggen klagen?

Daarbij vraag ik me wel af dat als jij 'echt wel kunt rijden' niet wilt werken aan je probleem met je pony op andere tereinen. Een goede ruiter gaat zijn probleem niet uit de weg maar zoekt een oplossing ;)
Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 07-12-11 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:07

Kan je niet instructie op locatie laten komen?
En je instructie kan je toch helpen vanaf het uit de trailer halen,
of hoe je daar ook mag komen?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:08

KLfan,

Ik begrijp wel wat je bedoeld. Je vind het niet leuk dat er mensen in je groep geplaatst zijn die minder goed kunnen rijden dan dat jij doet. Ik kan me dat wel voorstellen hoor, en ik denk iedereen wel hier. Dat heeft niets met verwaandheid of beter voelen te maken. Kijk, je moet natuurlijk wel vorderen, anders is het zonde van je geld. Ik snap alleen niet waarom jij dan nog in deze groep zit? Ze zullen deze meisjes toch wel op hun niveau hebben ingedeeld lijkt mij?

Als ik jou was zou ik gewoon privéles nemen met je eigen pony ('s). Desnoods neem je privéles op je manege en anders op locatie, wat in bovenstaande reacties al gezegd is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:08

wat heeft het verhaal van haar eigen pony hier mee te maken.
als ze op de manege lest op een manege pony is dat gewoon zo.

ze kan toch gewoon een andere les zoeken of prive les nemen.
overleggen eventueel met de instructrice. klaar toch.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:10

vibabu schreef:
Maar wie zegt dan dat er een ander op jouw "gevaarlijke" pony moet? je kan toch zelf op die pony in de manegeles gaan?

Dit kan dus niet dan moeten we haar vervoeren met de trailer en probeer haar daarna maar eens rustig uit tekrijg1 miljoen voor degene die het lukt zonder haar iets te geven
#tessyke het is geen nonsen!!!
zij geeft niet in de winter aanhuis les wegens de kou {:)
niveau word wel naargekeken maar mensen moeten ook willen en nu matchden de niveaus nie bij elkaar.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:12

Nou, ligt dan daar niet je uitdaging? als je zo goed met paarden om kan gaan dan kan je dat ook voor elkaar krijgen. Hoef je geen geld uit te geven aan lessen waar je je toch alleen maar irriteerd aan het "lage" niveau van de anderen en kan je laten zien hoe goed je nou echt met paarden bent :)

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:13

KLfan schreef:
vibabu schreef:

Dit kan dus niet dan moeten we haar vervoeren met de trailer en probeer haar daarna maar eens rustig uit tekrijg1 miljoen voor degene die het lukt zonder haar iets te geven
niveau word wel naargekeken maar mensen moeten ook willen en nu matchden de niveaus nie bij elkaar.

dan zou ik als ik jou was iemand gaan zoeken die je wel aan huis wilt helpen, en er naar toe werken dat je wel naar een andere locatie kan :)
En je instructie daar kan je toch helpen met uitladen? het komt nu een beetje over of je eigenlijk gewoon geen les wilt op je eigen paard? :o

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:13

Het is eigenlijk heel simpel. Jij vindt jezelf te goed voor het niveau waarop les gegeven wordt. Dus als jij daar problemen mee hebt is het aan jou om een andere oplossing te zoeken. Jij hebt meer rijmogelijkheden dan iedere willekeurige manege ruiter. Dus niet de nieuwe ruiters zijn het probleem maar jij voelt het als een probleem, Dat ze jou in de weg zitten kunnen zij niks aan doen.

Dat je denkt dat je meer mag/kan omdat je daar werkt is helemaal niet belangrijk. Sterker nog het zou heel slecht zijn als een manege werknemers/vrienden/familie voorrang geeft op andere ruiters.

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:14

Tja dat krijg je als je op een manege rijdt :P
Ik zal vragen of je in een andere les kunt of gewoon zelf rondrijden
lijkt me dat dat moet lukken als er maar 5 in een les zitten, wat ik echt heel weinig vind voor een manege

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:16

paardenfreak schreef:
wat heeft het verhaal van haar eigen pony hier mee te maken.
als ze op de manege lest op een manege pony is dat gewoon zo.

ze kan toch gewoon een andere les zoeken of prive les nemen.
overleggen eventueel met de instructrice. klaar toch.

maar als je dan toch een eigen pony hebt, waarom dan niet gewoon daar mee lessen? Niets is fijner dan vorderen met je eigen pony toch?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:16

Omdat het een hele gevaarlijke pony is ;)

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 23:18

Lauraennala schreef:
KLfan schreef:

dan zou ik als ik jou was iemand gaan zoeken die je wel aan huis wilt helpen, en er naar toe werken dat je wel naar een andere locatie kan :)
En je instructie daar kan je toch helpen met uitladen? het komt nu een beetje over of je eigenlijk gewoon geen les wilt op je eigen paard? :o

Wil graag les op eigen paard, instructrice is een ielige gebouwde dame, met vaders al eens geprobeerd en nog een man maar ze dan helaas niet te houden. Prive les is daarintegen we goed maar helaas ook prijzig de meesten vragen hier voorrij kosten enz. en ik moet het zelf betalen tevens leer ik veel van verschillende paarden en vind ik het geweldige een beetje ingekakte paarden weer lekker lostewerken.
#vibabu spo er niet mee het is echt waar :x

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:19

vibabu schreef:
Omdat het een hele gevaarlijke pony is ;)

Ten eerste: wat moet ze met die pony dan? En ten tweede: Dan kan ze toch leren hoe ze die pony moet aanpakken m.b.v. een goede instructrice???

Gewoon blijven zoeken. Er zijn zat instructrices. Er zal er vast wel eentje bijzitten die je wel kan helpen.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:20

Misschien een goed idee om dan heeel veel thuis te gaan oefenen met het laden en vooral uitladen, en dit ook op andere locaties.. Elk paard wat ingeladen kan worden, kan ook weer uitgeladen worden op een normale manier :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:20

Ik vind verschil niveau niet erg in de les wel mensen die je in de weg rijden.
Die niet kijken of er een ruiter aankomt alleen aan zichzelf denken tijdens de groeplessen.
Je word soms gewoon afgesneden een keer kan gebeuren meerdere keren ga ik me irriteren.

Iedereen in mijn les kan wel rijden maar er zit bv ook iemand bij die regelmatig veel stapt zolang ze dat niet op de hoefslag gaat doen vind ik het goed.
Er is ook iemand met een jong paard dat paard kan bv nog niet normaal galopperen.
De bak is echt een racebaan dan en springt steeds over 1 grote choas.

Maar wij stappen dan even in het midden zij kan alleen de galop proberen.
Ik vind het dan juist leuk om te zien dat er wekelijks verbetering in is.

Niemand word voor getrokken bij ons iedereen krijgt aandacht er word op iedereen gelet.

Ik snap best dat er mensen zijn die ook op andere paarden lessen.
Het is goed om op verschillende paarden te leren rijden.

Ik merk wel manege paarden zijn heel anders ik zou ook graag verder willen komen maar heb gewoon geen eigen paard dus je blijft altijd op een bepaald niveau hangen. Dan heb ik weleens waarom ik les ik eigenlijk nog?

gr