Wat een rotdag vandaag!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: Wat een rotdag vandaag!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:47

Pf wat een gedoe om een verhaal van iemand!

Nou heb niet alle reacties gelezen daar had ik na de 2e pagina geen behoefte meer aan.

Ts: Wat goed van je dat je die pony op ging vangen, helaas is het anders gelopen. Zonde!
Ik weet zeker dat je het beste voorhad anders had je toch niet begonnen eraan ( ondanks dat je eigenlijk geen plek had)
Dat de pony naar iemand anders is is toch goed? Beter dan de slacht......

Laat iedereen maar kleppen zou ik zeggen, je hebt je best ( meer dan) gedaan!!

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:48

Mss had TS weinig te kiezen op korte termijn en wat ik begrijp uit het verhaal is dat in eerste instantie de pony is overgegaan naar de staleigenaar waar Macholoverrr staat en dat zij uiteindelijk het paardje had overgenomen omdat het anders vrijdag op de paardenmarkt zou eindigen. Niet dat het verschil maakte, want het beestje had uiteindelijk toch daar terecht gekomen las ik.

Over de vorige eigenaren hoor je verder niets? Waar zijn die in dit hele verhaal? Hebben zij afstand genomen van Candy en mocht jij zelf invullen hoe en wat met de pony.

gohya

Re: Wat een rotdag vandaag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 18:00

De vorige eigenaren zijn allang op de hoogte,ze zeiden zelfs Sorry![omdat het hun ex-pony was].
Ze begrijpen het volledig en vinden dat ik het goed gedaan heb,goed heb opgelost.

Ik zet dit in dit topic omdat ik daar anders weer een hoop gezeur over krijg.
Verder gaat het niemand wat aan wat de afspraken zijn tussen de ex eigenaren en mij,er zijn nu eenmaal prive zaken.

Maar nu en vraag,hoe los jij dit op als jij in deze exact dezelfde situatie zit?
Er is geen stal te krijgen hier in de omgeving en ook geen weiland.
Graag hoor ik jullie oplossing.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:03

Ik zou de pony in eerste instantie al niet hebben opgevangen. :) In de OP staat "pony stond maar in de wei en er werd niets mee gedaan." Daar had hij dan vast nog wel even kunnen blijven staan, om vervolgens direct door te gaan naar een nieuwe eigenaar die wel echt een goed blijvend thuis zou kunnen bieden. Ik zou dan actief hebben helpen om te zoeken naar zo'n huis. :)

Op het moment dat duidelijk was dat je de pony niet langer kon houden, had ik ook eerder geprobeerd de pony tijdelijk terug te brengen naar de voormalig eigenaren met de belofte op zoek te gaan naar een ander adres, dan hem op deze manier over te doen naar een derde. Beter even terug in de regen, dan in de drup. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 06-12-11 18:15, in het totaal 4 keer bewerkt

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:05

Elanor schreef:
Ik zou de pony in eerste instantie al niet hebben opgevangen. :) In de OP staat "pony stond maar in de wei en er werd niets mee gedaan." Daar had hij dan vast nog wel even kunnen blijven staan, om vervolgens direct door te gaan naar een nieuwe eigenaar die wel echt een goed blijvend thuis zou kunnen bieden. Ik zou dan actief hebben helpen om te zoeken naar zo'n huis. :)

Bijvoorbeeld.
Daarbij vind ik ook dat je niet aan een opvang moet beginnen als je op voorhand geen oplossing hebt in geval van nood.
Wat al eerder gezegd werd: zorg voor een netwerk.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:05

Jammer gohya dat het niet lukte met deze pony, want het is een erg leuk dier (alleen wat druk :+ )

Maar vind het ook jammer welke verhalen hier nu worden vertelt (waarvan de helft maar klopt). S vind het ook niet bepaald leuk!

Oja voor de rest, staleigenaar gaat zeer waarschijnlijk vrijdag niet naar de paardenmarkt toe, Beestje is ook erg leuk dus waarschijnlijk vind die wel een goed plekje

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:08

TS ging er in eerste instantie van uit dat de pony wel bij haar op te vangen viel, dus ja daar kan ik bij inkomen, dat probeer je, maar dat loopt anders dan gedacht.. Dan had ik de eigenaren gebeld met de vraag of ze tijdelijk terug kon en dat je hard op zoek gaat naar een permanente oplossing.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:01

Ik had het paardje niet opgevangen en in jouw huidige situatie zeker geen meer bij nemen, dan zou ik andere stichtingen rond gaan en kijken of die een plekje over hadden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:03

gohya schreef:
Graag hoor ik hoe een ander het gedaan zou hebben.

M'n verantwoordelijkheid genomen: plek gevonden waar deze pony wel kon aarden.
Geloof me, genoeg stallen daar in de omgeving.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 19:07

Quellian schreef:
gohya schreef:

M'n verantwoordelijkheid genomen: plek gevonden waar deze pony wel kon aarden.
Geloof me, genoeg stallen daar in de omgeving.

Tuurlijk,dat is makkelijk gezegd.Stallen genoeg in de buurt ja,maar allemaal bezet.
En de stal die vrij is doen ze niet voor een weekje ofso verhuren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:08

gohya schreef:
En de stal die vrij is doen ze niet voor een weekje ofso verhuren.

Sommige dingen moet je ook voor je houden.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:09

Quellian schreef:
gohya schreef:

Het laatste wat ik gedaan zou hebben was hulp inschakelen bij iemand die zelf de nodige hulp kan gebruiken kwa omgang met dieren.
Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat dit de enige optie was die je had.........
Ook vind ik dat je met dit soort gevallen rekening moet houden als je een stichting hebt, dit soort dingen kunnen zich altijd voordoen
en eigelijk moet je overal op voorbereid zijn maar dat is mijn mening ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 19:17

jiperdepip schreef:
gohya schreef:

Het laatste wat ik gedaan zou hebben was hulp inschakelen bij iemand die zelf de nodige hulp kan gebruiken kwa omgang met dieren.
Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat dit de enige optie was die je had.........
Ook vind ik dat je met dit soort gevallen rekening moet houden als je een stichting hebt, dit soort dingen kunnen zich altijd voordoen
en eigelijk moet je overal op voorbereid zijn maar dat is mijn mening ;)[/quote]

Logisch kan jij je dit niet voorstellen,dat kan je pas als je exact hetzelfde mee maakt.
En ik kan honderd keer zeggen dat ik géén andere optie had op dat moment,dat geloven jullie toch niet.
Dus ik laat het hier maar bij,ik ga mezelf niet meer verdedigen.
Mijn verhaal van die dag staat hier en daar blijft het bij.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:19

Alleen zo jammer dat je je slechte naam op deze manier in stand houdt, maar goed... daar kies je zelf voor ;)
Ik zal je in het vervolg altijd zien als in samenwerking met '.....'.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:24

mijn reaktie is niet rot bedoeld hoor dus je kunt gewoon normaal reageren, dat heb ik ook gedaan dacht ik

Ik bedenk me nu net dat ik erg blij mag zijn dat ik een aantal mensen om me heen heb waar ik in zulke gevallen altijd bij terrecht kan!
ik hoop dat jij ook ooit zulke fijne mensen om je heen mag hebben :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 19:26

Slechte naam? die heb ik blijkbaar alleen op bokt.
Heb nooit problemen over een slechte naam in Ermelo e.o.
Het lijkt er ook op dat ik macholoverr niet mag verdedigen,wat ik trouwens ook bij andere mensen en bokkers doe.
Hoe bokkers mij ook zien,ik en mijn omgeving weet zelf wel beter.Ik zal er echt niet slechter om slapen.

@jiperdepip
Uh ik reageer normaal hoor,zeg alleen dat jij je geen andere optie kan voorstellen omdat je het zelf niet mee gemaakt hebt.
Ik heb genoeg aardige mensen om me heen die me helpen,helaas hebben die geen stal of weiland.En dan houd het op.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:48

Moderatoropmerking:
Ik plaats hier een definitief slot op. Iedereen heeft zijn zegje wel gedaan, en verder discussiëren over de handelswijze van TS voegt niets toe.