Woeste tinkerhengst losgebroken op strand!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:00

annelot schreef:
Ik zal Lisa vragen of ze er eentje heeft.

*\o/* *\o/* *\o/*

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:00

En nu maar hopen dat
Citaat:
zagen we in de verte een paard door de branding galopperen
ook is vastgelegd ;)
Fijn dat alles zonder al te ernstige kleerscheuren is verlopen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:01

stef schreef:
Heel fijn dat er niks is gebeurt! En top dat de hengsteneigenaar zich meld :j
Maar wat ik me afvraag (annelot), Ryon liep dus los tussen die paaltjes met 2 koorden? Hoe kwam ie dan aan die longeerlijn?

Eigenaresse meldde ergens dat hij uitgebroken is toen hij vaststond aan een strandtent en niet tijdens de shoot zelf. :)

rockwitch

Re: Woeste tinkerhengst losgebroken op strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:02

Haha Annelot, ik las dit ik dacht, Goh zou het Ryon geweest zijn, en ja hoor!!!
Gelukkig is alles goed afgelopen.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 17:03

annelot schreef:
Grr, heel verhaal getyped is het weg!

Maar eigenaar meld zich hoor! SCHAAM SCHAAM :o Wat was ik blij dat jullie daar reden meiden en wat is ik blij dat jullie zo coulant reageerden, top! Ik weet nml hoe Ryon tegenover andere paarden reageerd, mijn hart zat dus ook in mijn keel......
Ik ben ook zoooooo blij dat er niets gebeurd is en dat jullie goed gehandeld hebben, gewoon meppen dat paard! Hij heeft idd een hard hoofd :o

De shoot werd tussen paaltjes van 1.50m hoog gedaan en met 2 lagen koord dus daar lag het niet aan en hier bleef hij ook keurig achter. Het zat hem in het vastzetten aan de strandtent. Hij heeft zich los weten te wurmen. En ja hij had een halster om omdat ik hem niet aan het bit wil vastzetten.

Meiden nogmaals SORRY en BEDANKT! Jullie zijn 2 TOPRUITERS!

Stoer dat je je gewoon meld! _/-\o_ Je weet hoe het kan gaan hier op bokt, voor je het weet wordt je met de grond gelijk gemaakt. Dus erg dapper dat je je meld :D

Heeft jouw paard ook niets? En is de shoot verder nog een beetje gelukt?

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:04

Sommige paarden zijn echt houdini's. Die hebben een halster of een halstertouwtje zo los. Zeker als ze een goede reden hebben zoals een hengstige merrie..Er zijn trouwens genoeg paarden die een heel hoofdstel kunnen uitrekken..

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:04

Hier zijn geen foto's van Naat, we waren snel achter hem aan :D Wel lag er op dat moment een hele sjieke camera voor de grijp :o

@ rensiepensie, je kunt je beter wel melden na zoiets anders gaan mensen alleen maar gissen,, ik wil graag dat mensen het juiste verhaal weten. We waren eigenlijk al bijna klaar met de shoot. Ryon had zijn hoofd er ook niet meer bij na jullie dames :D

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:08

ElCamino schreef:
Tja......dan is dit een mooi voorbeeld voor het topic waarin iemand paaltjes zoekt om een shoot op het strand te maken met loslopende paarden......en de risico's.....

Dit slaat zo nergens op. Kijk eens naar een aantal bekende paardenfotografen die zooooo vaak op het strand, hei, bos een shoot houden binnen een omheining zonder halster etc.... Is verantwoordelijkheid voor eigenaar om te bepalen of het kan en verantwoordelijkheid fotograaf om voor goed spul te zorgen.

Strand in mijn topic is gewoon een bijvoorbeeld. Omheining kan namelijk op zo veel meer plekken gebruikt worden ;)

Lees nu dat het paard netjes binnen de omheining is gebleven maar op een andere manier is ontsnapt ;) .
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 29-11-11 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:08

ha ha ik moet wel lachen, eerst een hoop comentaar over de hengsten eigenaar tot dat deze zich meld.
dat vind ik altijd zo grappig aan bokt.
gelukkig is er niks ernstigs gebeurd en staat er hier zometeen een link naar de foto shoot.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 17:10

Hahaha, we moesten naderhand toch wel hard lachen hoor met zijn tweeën. Maar we poepten bijna in onze broek toen op ons af kwam. ( En wij nog van te voren : Ahh gossie, zielig paard, we pakken hem wel ff := ) Maar wat een geweld zeg, als hij zo op je af komt denderen... En nergens van onder de indruk. Wat een beest :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:15

verography schreef:
ElCamino schreef:
Tja......dan is dit een mooi voorbeeld voor het topic waarin iemand paaltjes zoekt om een shoot op het strand te maken met loslopende paarden......en de risico's.....

Dit slaat zo nergens op. Kijk eens naar een aantal bekende paardenfotografen die zooooo vaak op het strand, hei, bos een shoot houden binnen een omheining zonder halster etc.... Is verantwoordelijkheid voor eigenaar om te bepalen of het kan en verantwoordelijkheid fotograaf om voor goed spul te zorgen.

Strand in mijn topic is gewoon een bijvoorbeeld. Omheining kan namelijk op zo veel meer plekken gebruikt worden ;)

Lees nu dat het paard netjes binnen de omheining is gebleven maar op een andere manier is ontsnapt ;) .

Verschil is wel dat men tegenwoordig maar vind dat alles moet kunnen. En je ziet zovaak mooie foto's van een paard los op het strand, en dan denk ik alleen maar: oohhjeee, wat als het mis gaat? Maar goed, misschien ben ik daar een doemdenker in.
Ik zou zelf die risico's niet opzoeken voor toevallig een paar mooie plaatjes :n

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:17

jullie hebben idd wel geluk gehad!
gelukkig is het goed afgelopen :j

maar annelot wat een super mooi paard! heb het niet zo van de tinkers, maar deze vind ik toch wel erg mooi !

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:18

Zoals gezegd ligt de verantwoordelijkheid van een paard los bij de eigenaar. Ik heb ook zeker mensen gehad op shoot die dat niet vertrouwde met hun dier. Prima. Dan doen we het niet :) . Feit is dat ik de mensen en mijzelf de mogelijkheid wil bieden om in een mooie omgeving een paard los te fotograferen in een omheining (aangezien niet iedereen in het bezit is van een prachtige weide). Mensen die daar geen gebruik van willen maken, even goede vrienden zeg ik altijd :) .

Omgeving helpt bij het mooier maken van een foto en ik wil ook daartoe in staat zijn.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:20

haha die ryon toch , die had ff genoeg van al die fotoshoots

gelukkig is er niets ernstigs gebeurd

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:22

Maar het is niet mis gegaan tijdens de shoot he! Hij bleef keurig tussen de paaltjes, maar ja meneer moest zich loswurmen }:0

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:24

Wat een verhaal zeg! Fijn dat het goed is afgelopen. :j
En ook ik wacht met smart op de foto's. :D

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:24

rensiepensie schreef:
Hahaha, we moesten naderhand toch wel hard lachen hoor met zijn tweeën. Maar we poepten bijna in onze broek toen op ons af kwam. ( En wij nog van te voren : Ahh gossie, zielig paard, we pakken hem wel ff := ) Maar wat een geweld zeg, als hij zo op je af komt denderen... En nergens van onder de indruk. Wat een beest :')

Ryon kan een grote smoel hebben maar heeft een heeeeel klein hartje.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:26

Das waar Naat! Toen ik hem gepakt had en hem de emmer met voer liet zien stond hij heerlijk rustig naast de dames te eten :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:27

Jeetje dat is schrikken, zeker als er (Even in je profiel gespiekt annelot) tank op je afkomt, is wat anders dan een woeste Shetlandpony :P . Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:32

Fotograaf meld zich! wat een avontuur was dat zeg :+
Ik ga even een foto bewerken! :) dan show ik die wel hier :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:32

Jaa!!! :D We zijn benieuwd Lisa. :j

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 17:33

Ja idd. Zo'n tank komen we toch niet elke dag tegen..Maar we waren wel trots op onze dames. Die hadden zich goed geweerd ( ook al lag er ik bijna af ;) ) En ik was gewoon heel erg blij dat ik daar samen met mijn vriendin en haar Friesje reed. Die ondanks dat ze het super eng vond toch koel in het hoofd bleef en goed naar de baas luisterde! Daardoor kon ik die van mij ook een beetje onder controle houden. Want die is toch niet zo koel in het hoofd als het er op aan komt. Al was vandaag wel een hele grote test als het daar op aan komt.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 17:33

Ja ik ben ook heeeeel benieuwd naar de foto's!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:35

Gat in de markt.
Ik zie het al op een banner staan, zie het helemaal voor me.

"Wilt u uw paard ook bomproof krijgen? Geen zorgen. Het enige wat u nodig heeft is de mogelijkheid om op het strand te rijden, en Tinker Ryon zorgt voor de rest."

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 17:36

:=