Mijn Lieve Paardje van 3,5 met me Dochterttje!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:22

Boras schreef:
Hartstikke leuk plaatje, maar een onveilige situatie voor zo'n kleintje.

Eens.

oneword

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 16:02

Dat beloofd nog wat voor later, schattig!

linnnh

Re: Mijn Lieve Paardje van 3,5 met me Dochterttje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:53

Ach, wat is er nou mis met de leeftijd? Bij ons op stal loopt er ook een 3,5jarige pony in de kleinste beginnerslessen, die pony is zo mak, wat is het probleem? Op mijn paard is ook wel eens zonder zadel en met een halster een 2 jarig kindje getilt, paard was ook 3. Mak zat hoor, die gaan heus niet zomaar bokken of weet ik het

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:31

:)
Laatst bijgewerkt door corina21 op 20-11-11 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:32

Pffff :O Die reacties waren natuurlijk te verwachten...

Super mooi paard zeg! Wat een aparte kleur. En lief zo samen met je dochtertje. Ga er ook vanuit dat je zelf wel weet wat goed en veilig is, aangezien jij ook de enige bent die daar over kan oordelen omdat je het paard kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:34

Beetje onverantwoord..
Leuk paard! :)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:41

Wat een groot paard met een klein meisje :D

Wat is er nou heerlijker dan lekker met je kind je hobby beleven? Mijn kids zaten zodra ze konden zitten te paard, ook als 3 jarig kind op mijn niet-ingereden fjord. Je weet als moeder en paardeneigenaar echt wel wat wel en niet kan.

Jong geleerd is oud gedaan. Zo leert dit meisje al heel vroeg de lichaamstaal en reacties van paarden. Heeft ze straks als ze echt gaat rijden alleen maar profijt van :)

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:43

leuke foto van paard en dochter.
Ik heb zelf een dochter van 4.5 die het geweldig vind om op mijn paard te zitten en ja er kan iets gebeuren maar er kan ook niets gebeuren.
Ik blijf dan wel bij mijn dochter maar dat komt meer omdat haar evenwicht niet goed is dus als mijn paard een pasje opzij zet ligt ze er af maar als haar evenwicht goed was dan had ik haar gerust met mijn paard een rondje door de bak laten stappen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:46

je kent je eigen paard het beste natuurlijk, maar als ik alleen hoor dat je paard 3,5 jaar oud is en zie dan deze foto: echt super link hoor!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:52

Maar wat maakt de leeftijd van dat paard nou uit?
Paard staat stil, TS staat op een meter afstand een foto te maken, die is er zo bij als hij een stap zou zetten.

Vanaf welke leeftijd is een paard dan geschikt om een kind op te zetten? Ik ken zat paarden die met 3 jaar echt geen stap verkeerd zetten, maar ook paarden die op 10-jarige leeftijd nog niet stil konden staan.

Dit paard staat rustig stil op een voor hem vertrouwde plek. Kind zit er effe op. Ik weet niet wat jullie voor paarden gewend zijn, maar de mijne hebben op hun vertrouwde stal nog nooit een rare sprong gemaakt :?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:58

Als ik naar zo'n foto kijk kan ik maar aan 1 ding denken en dat is,wat heeft dat kind een geluk gehad dat het goed afgelopen is,hoeft maar iemand per ongeluk van achter een bezemsteel te laten vallen of een deken uit te kloppen en het dier kan al schrikken,daar gaat je kind dan over het asfalt en dan is TS echt te laat hoor,die staat op haar gemakkie haar toestel in te stellen!

Echt onverantwoord dit,wat kunnen sommigen mensen toch ondoordacht bezig zijn en dat allemaal voor een foto,het had haar laatste wel kunnen zijn! :n

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:58

Mijn 14jarige ruin is superbraaf, schrikt zelden en is ontzettend koel in zijn hoofd en gaat heel rustig lopen als mijn kleine meid (2,5) voor me in het zadel zit, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar samen met paard te laten poseren, hoe geweldig ik de foto ook vind!!! Het is en blijft een dier en als het paard schrikt, ben jij niet snel zat om in te grijpen en vergeef je je het jezelf nooit meer!! Dus ik kan me de reacties hier zeker heel goed voorstellen!!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:01

Ik vind het echt knap dat jullie van 1 foto kunnen oordelen dat TS onverantwoord bezig is :)
Zonder enige kennis van haar of haar paard :)

Maar goed, dan zijn TS en ik 2 onverantwoordelijke mama's die lekker lol met hun kids maken :+
En marianbv ook lees ik zo snel, zij doet het ook :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:02

Knakker schreef:
je kent je eigen paard het beste natuurlijk, maar als ik alleen hoor dat je paard 3,5 jaar oud is en zie dan deze foto: echt super link hoor!

Hier staat een 2.5 jarige waar ik de kinderen zo mee op pad stuur: wandelen, borstelen, spelen, maakt die allemaal niks uit, is een doodbraaf beest. De zesjarige daarintegen laat ik geen kind bij in de buurt. Die zou zich echt niet laten hanteren door zo een klein dreumes.

Onder 4 jaar staatsgevaarlijk, boven de 4 jaar superveilig en kindproof? Denk het niet. Mensen moeten eens leren buiten de hokjes te denken. Echt niet ieder jong paard is een onvoorspelbaar hupperig en niet-nadenkend dier.

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:05

Paddenpad schreef:
Als ik naar zo'n foto kijk kan ik maar aan 1 ding denken en dat is,wat heeft dat kind een geluk gehad dat het goed afgelopen is,hoeft maar iemand per ongeluk van achter een bezemsteel te laten vallen of een deken uit te kloppen en het dier kan al schrikken,daar gaat je kind dan over het asfalt en dan is TS echt te laat hoor,die staat op haar gemakkie haar toestel in te stellen!

Echt onverantwoord dit,wat kunnen sommigen mensen toch ondoordacht bezig zijn en dat allemaal voor een foto,het had haar laatste wel kunnen zijn! :n

hier ben ik het echt mee eens! ik vraag me af hoe oud het paard is?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:10

Wat een schitterend dier en leuke foto :D komt ze toevallig bij bokker vrijepaarden vndaan? Ze lijkt heel erg op een paardje die ik in een profiel heb gezien, die kwam daar vandaan en heette dacht ik ook lente :)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:14

Marloes_R schreef:
Ik vind het echt knap dat jullie van 1 foto kunnen oordelen dat TS onverantwoord bezig is :)
Zonder enige kennis van haar of haar paard :)

Maar goed, dan zijn TS en ik 2 onverantwoordelijke mama's die lekker lol met hun kids maken :+
En marianbv ook lees ik zo snel, zij doet het ook :D

Foto an Sich toont het aan.
Ja net als dat sommige mensen het leuk vinden om Russische Roulette te spelen,maar doe dat dan met jezelf en niet met je kind,kind kan het niet helpen dat moeders niet nadenken waar ze mee bezig zijn maar kunnen er wel de dupe van worden.

Maar gewoon doorgaan ermee,mijn kind is het niet maar desondanks vind ik het heel erg dom en hoop een klein beetje dat jullie dat zelf ook in gaan zien,zo niet,so be it!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:17

Marloes_R schreef:
Maar wat maakt de leeftijd van dat paard nou uit?
Paard staat stil, TS staat op een meter afstand een foto te maken, die is er zo bij als hij een stap zou zetten.

Vanaf welke leeftijd is een paard dan geschikt om een kind op te zetten? Ik ken zat paarden die met 3 jaar echt geen stap verkeerd zetten, maar ook paarden die op 10-jarige leeftijd nog niet stil konden staan.

Dit paard staat rustig stil op een voor hem vertrouwde plek. Kind zit er effe op. Ik weet niet wat jullie voor paarden gewend zijn, maar de mijne hebben op hun vertrouwde stal nog nooit een rare sprong gemaakt :?

het paard hoeft zich maar 1 slag om te draaien dan kun je een meter afstand hebben zoals je wilt zo is dat met dat meisje van 18 ook gebreurd en het leuke was diegene hield het paard nog vast ook.geen 1 paard is te vvertrouwen,sorry ts dat ik me hier in meng,maar ik heb helaas gezien wat er kan gebeuren dat heeft mijn ogen geopend.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:20

Tsja, dan moeten we allemaal maar geen paard meer rijden, want er kunnen ook ongelukken gebeuren als je 18 jaar bent en je rijdt op een paard. Is niet leeftijdsgebonden lijkt mij. En dat allemaal van een foto te beoordelen, knap hoor.

Leuke foto TS!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:33

Ik ben zelf ook moeder en mijn dochtertje van toen 3 zat ook wel eens op mijn super brave ruin, maar ook ik besefte dat ik zeer onverantwoord bezig was, want hoe braaf ook er kan altijd iets zijn waardoor hij ineens begint te lopen of een stap opzij zet en dat zou al genoeg zijn om haar te laten vallen.

Dus wat ik heb gedaan is een maatje paard voor haar kopen wat bij haar lengte en leeftijd past (een shet van 95 cm), plus een passende cap, mocht ze dan al vallen dan valt ze niet van zo heel hoog :)
En geloof me deze combinatie is nog veel schattiger dan dat ze op een grote zitten :j

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:36

Wat een leuke foto :)
Het is de TS haar eigen verantwoordelijkheid. Of je het er mee eens bent of niet, iedereen mag natuurlijk zijn mening geven. Ikzelf denk dat als de TS denkt dat het kan, laat haar dat dan doen :) De leeftijd zegt helemaal niets. Ben gids geweest in Canada op buitenritten. We hadden een heel stel jonge (4 a 5 jaar) paarden waar wij dus wel beginners op zetten om mee naar buiten te gaan, die schrokken dus écht nergens van (kan natuurlijk altijd ja ik weet het) en we hadden een 28jarige en daar mochten dus absoluut geen beginners op want die had zijn streken nooit verleerd haha :D Daarmee wil ik dus zeggen dat de leeftijd echt geen rol hoeft te spelen.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:43

je dochter van 10 kan al heel goed rijden want ze lest al zeker 4 jaar.
Ze zit op haar pony en die steigert omdat het schrikt meisje valt er af en leeft niet meer.
(voorbeeld dus)
KOm mensen dan zou je je kinderen nooit meer op een pony of paard kunnen zetten want dit kan altijd gebeuren ook als ze al jaren ervaring hebben.
Het kan de beste gebeuren lijkt mij.....
Dan zou ik zelf ook nooit meer op mijn brave paard kunnen stappen want stel je voor ik val er af en overleef het niet dan is het ook zielig voor mijn kinderen want dan hebben die geen mama meer.

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:48

Wat een gezeur zeg! Een paard of pony weet heel goed wie er op zijn of haar rug zit.
Ga zo door, paard leert iig heleboel.

Je kan je dochter ook op een bokkende shet zetten, :P

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:49

Wat een schatje(s)! <3
lief zeg..! :+:

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:51

*denkt plots terug aan dat ene filmpje met die witte eigenwijze pony en dat jongetje dat er steeds afviel.* Toen was er hilariteit alom, ik vraag me af hoe dat komt??