Palomino Hengst Luca S is er Bijna helemaal klaar voor...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Megann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:40

Hij is moooooi <3

veel succes op de HK, gaat vast goed komen!
Marjolein rijd hem ook heel netjes.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:40

waaauw, hij word elke keer knapper! :~
super veel succes op de HK! :D

Ine23

Re: Palomino Hengst Luca S is er Bijna helemaal klaar voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:43

Hop hop, goedkeuren die handel! Dan kan ik stiekem al beginnen dromen van een veulentje O:) :Y)

Wat is hij toch knap! <3 Heb je misschien een filmpje van hem waarop hij aan het lopen is? Lijkt me prachtig om te zien :)

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:57

Leuke foto's van Luca S, *D mooi hoofdje heeft ie als hij ingevlochten is. Heel veel succes op de HK. ;)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:41

Hijs knap Nicole!
En marjolein rijdt m super!!

Zal m vast snel in t echt even bewonderen.. ;)

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:00

:9
Heerlijk beestje hoor!
Wat het ook wordt aan hem ga je zeker heel veel plezier beleven. Echt een knapperd!
Marjolein rijdt hem super. Ziet er heel ongedwongen uit! ;)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:40

Wat een knapperd is het toch, hij ziet er goed uit. En wat rijd Marjolein al haar paarden zo vriendelijk.
Echt super om te zien en heb heel veel respect voor haar manier van rijden. Luca komt er wel :D

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:58

<3 wauw wat een prachtig beest!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:02

ponyparadijs schreef:
Als hij nou maar niet overdonderd is door de omgeving kan hij best nog wel eens ver komen. Die kilo's is jammer dat hij die nog niet heeft. En dat gaat natuurlijk ook niet direct meer lukken voor 25 november. Hopelijk kijken de jury leden daar een beetje doorheen. Lopen kan hij wel. Dus dat moet goed komen.

Helemaal mee eens! Prachtig beestje, nog een beetje schraal maar als die spieren er eenmaal zijn :9

J_tombobecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:04

Wat een prachtig paard, daar mag je trots op zijn! :D

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:04

Wow ik ben niet zo'n palomino fan maar deze vind ik echt helemaal geweldig!
Geweldige foto's zeg :oo !

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:21

Wat een geweldige foto's!!!
Prachtig dier om te zien

De binnen foto's zijn helemaal niet slecht!..

Ik vind persoonlijk dat hij iets meer vetjes mag hebben op zn lijf.

succes !.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 13:16

winia4ever schreef:
Wat een geweldige foto's!!!
Prachtig dier om te zien

De binnen foto's zijn helemaal niet slecht!..

Ik vind persoonlijk dat hij iets meer vetjes mag hebben op zn lijf.

succes !.

Da klopt helemaal.. Maar begin ditjaar zware koliek gehad waar hij een flinke klap van gehad heeft en nu pas eindelijk weer wat begint uit te zwaren..

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:22

Zeker een leuk dier!

Qua bouw zie ik er zo vanaf een foto ook niet direct een ideaal vaderdier in. Maar misschien maakt hij dat in beweging wel goed?
Maar meningen kunnen verschillen uiteraard dus ik ben wel benieuwd wat hij gaat doen op de keuring. ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 14:48

Luckystory schreef:
Zeker een leuk dier!

Qua bouw zie ik er zo vanaf een foto ook niet direct een ideaal vaderdier in. Maar misschien maakt hij dat in beweging wel goed?
Maar meningen kunnen verschillen uiteraard dus ik ben wel benieuwd wat hij gaat doen op de keuring. ;)

Foto 2 komt hij niet tot zijn recht maar dit stond er vorige jaar op zijn rapport:
De hengst Luca S is foktechnisch zeer interessant.
Een zeer rijtypische pony met een mooi front

Wat zou jij anders willen zien?

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:46

wat een lekker koppie <3

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:51

Wat een super knap paard!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:10

Nicole schreef:

Goh, ik wil nou ook niet jouw pony gaan afbreken, want ik vind het zeker een knappe en aansprekende pony.
En die zou bij mij ook best in de tuin mogen komen staan. ;) Maar dat maakt hem in mijn ogen nog niet direct een pony die ik als dekhengst zou willen gebruiken.
Ik vind hem op deze foto's nogal neerwaarts gebouwd. Vooral op die rij-foto's hier oa., valt dat mij nogal tegen. Ze zijn al enorm scheef genomen om de pony zo voordelig mogelijk te tonen en toch... :o
En ik heb zo vanaf de foto ook twijfels over de bovenlijn, met name oa. de lenden.
En voor een vaderdier vind ik de hals ook niet super + dat hij (zoals al eerder gezegd) wel wat meer massa zou mogen hebben naar mijn smaak. (Hoe oud is hij trouwens?)
Ik ken jouw pony verder niet en weet ook niet waar je hem gekeurd wil hebben. Dus misschien zit er wel een enorm leuke afstamming achter of springt hij heel goed of beweegt hij in't echt veel beter dan deze foto's doen vermoeden of... ?
En zoals ik al schreef: 'smaken verschillen'.
Dus, ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat het zal worden. ;)

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 17:15

Ik blijf hem zo gaaf vinden, echt een prachtpaard! _/-\o_

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 18:12

Luckystory schreef:
Nicole schreef:

Goh, ik wil nou ook niet jouw pony gaan afbreken, want ik vind het zeker een knappe en aansprekende pony.
En die zou bij mij ook best in de tuin mogen komen staan. ;) Maar dat maakt hem in mijn ogen nog niet direct een pony die ik als dekhengst zou willen gebruiken.
Ik vind hem op deze foto's nogal neerwaarts gebouwd. Vooral op die rij-foto's hier oa., valt dat mij nogal tegen. Ze zijn al enorm scheef genomen om de pony zo voordelig mogelijk te tonen en toch... :o
En ik heb zo vanaf de foto ook twijfels over de bovenlijn, met name oa. de lenden.
En voor een vaderdier vind ik de hals ook niet super + dat hij (zoals al eerder gezegd) wel wat meer massa zou mogen hebben naar mijn smaak. (Hoe oud is hij trouwens?)
Ik ken jouw pony verder niet en weet ook niet waar je hem gekeurd wil hebben. Dus misschien zit er wel een enorm leuke afstamming achter of springt hij heel goed of beweegt hij in't echt veel beter dan deze foto's doen vermoeden of... ?
En zoals ik al schreef: 'smaken verschillen'.
Dus, ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat het zal worden. ;)

Haha dat zeg ik ook niet hoor ;) ben gewoon heel benieuwd naar de kijk van andere.

Luca is 3 jaar, en is net voor de zomer onder het zadel gekomen en in de zomer ook 6 weken vakantie gehad, dat hij nog op de voorhand loopt is niet gek het is een jong dier dat nog moet leren van achter naar voren te gaan en dat komt allemaal nog.. Hals en massa geef ik je compleet gelijk maar dier is nog jong en heeft zware koliek gehad waardoor hij dus heel erg achteruit is gegaan, nu gaat hij eindelijk weer vooruit en komt het allemaal zelf wel goed kwa spieren hij is in een paar weken tijd al flink verandert. Als hij maar eerst door de 1ste heen is dan heeft hij nog een dikke maand voor verdere training.

Luca S heeft als veulen een 1 premie gehad en was 2de op de nationale keuring, zijn moeder is een kampioens merrie Weering's Romy en zijn vader is Le Matsjo tevens zijn volle broer Lord S is ook goedgekeurd geweest en hij wordt voorgebracht bij het NRPS stamboek.

Met dit commentaar van de vorige keer:
De hengst Luca S is foktechnisch zeer interessant.
Een zeer rijtypische pony met een mooi front

Proberen wij hem opnieuw en beter voor de keuring te brengen (was niet goed voorgebracht en was toen ook nog niet van mij) Omdat hij er nu gewoon veel beter voorstaat als het jaar ervoor.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:28

Volgens mij is dit hem op de HK vorig jaar
http://www.sandranieuwendijk.nl/fotorep ... age214.htm
http://www.sandranieuwendijk.nl/fotorep ... age292.htm
http://www.sandranieuwendijk.nl/fotorep ... age395.htm
http://www.sandranieuwendijk.nl/fotorep ... age412.htm

Aan de hand van de foto's kan ik uiteraard niet bepalen of hij toen verkeerd is voorgesteld.
Wat ik wel zie is dat hij toen (een jaar jonger en dus minder getraind) bijna net zo schraal was als nu.
Ik hoop vooral dat zijn springen duidelijk is verbeterd met toen. Want de foto's tonen niet bepaald een top spring pony.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel twijfel of het nut heeft dat je nu weer gaat. Ook gezien het feit hij dus niet in top conditie is.
Je zegt zelf ook dat hij nog wat schraal is. Dit door een koliek (overigens wel al heel lang geleden)
Maar goed ik hoop voor je dat het wel wat wordt hoor.!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:50

ponyparadijs schreef:
Volgens mij is dit hem op de HK vorig jaar
http://www.sandranieuwendijk.nl/fotorep ... age214.htm
http://www.sandranieuwendijk.nl/fotorep ... age292.htm
http://www.sandranieuwendijk.nl/fotorep ... age395.htm
http://www.sandranieuwendijk.nl/fotorep ... age412.htm

Aan de hand van de foto's kan ik uiteraard niet bepalen of hij toen verkeerd is voorgesteld.
Wat ik wel zie is dat hij toen (een jaar jonger en dus minder getraind) bijna net zo schraal was als nu.
Ik hoop vooral dat zijn springen duidelijk is verbeterd met toen. Want de foto's tonen niet bepaald een top spring pony.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel twijfel of het nut heeft dat je nu weer gaat. Ook gezien het feit hij dus niet in top conditie is.
Je zegt zelf ook dat hij nog wat schraal is. Dit door een koliek (overigens wel al heel lang geleden)
Maar goed ik hoop voor je dat het wel wat wordt hoor.!

Dat zijn inderdaad een paar foto's van toen.. Ik vind hem er nu beter uit zien want ik weet hoe hij bij mij kwam.
Aan de verhalen van de mensen die er toen wel bij waren zag het er niet uit, het leek wel of hij een dag van te voren geschoren was en de onderkant
van zijn buik waren vergeten.

Wij hebben de punten opgevraagd bij het NRPS en zijn daarmee aan de slag gegaan wat er toen allemaal niet goed of beter moest.
Springen heeft hij duidelijk verbeterd want daar zijn ze bij Du Bois super mee aan de slag gegaan en springen kan hij wel en vind hij nog leuk ook.

Het blijft toch altijd gokken als je wel of niet gaat naar het HK wij hebben het er op gewaagd om nog wel een keer te gaan, zijn broer is op 2.5 toen ook niet goedgekeurd en op 3.5 wel (zegt niks natuurlijk).. En wie weet komt hij er wel door en anders vind ik het ook niet vreselijk erg want hij is super lief en minder mooi wordt ie er niet van en blijft een top sport pony.

Schraal valt echt mee!! Voor de mooie mag er zeker nog wel een paar kilo bij en het aantal spieren maar 'schraal' is hij zeker niet, maar als hij die koliek niet gehad had was hij nu echt wel dikker geweest, want ja het heeft gewoon heel lang geduurd voordat hij er weer boven op was gekomen want het was echte zware koliek en dat nam gewoon veel van hem. En toen de zomer voor de deur en werdt hij wat drukker kwa de merrie's dat hielp het toen ook niet echt..

Ik praat me zelf niet schoon hoor, maar wij nemen deze gok om hem nog eens voor te brengen, wij hebben toen bij Du Bois ook gezegd in de eerste weken en jullie denken dat het echt 3 keer niks wordt halen we hem terug maar hun denken ook zeker dat hij wel een kans gaat maken :)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 21:22

Persoonlijk zou ik hem nog een jaartje thuis laten :o Maar dat komt ook mede doordat hij vorig jaar al is geweest en ik verwacht dat de jury een ontzettend duidelijke verbetering wil zien...

Nicole schreef:
Aan de verhalen van de mensen die er toen wel bij waren zag het er niet uit, het leek wel of hij een dag van te voren geschoren was en de onderkant
van zijn buik waren vergeten.

Ik vond het nog wel meevallen in vergelijking met andere hengsten :o Vorig jaar was een apart jaar vond ik... Stonden een paar hengsten waarbij ik echt dacht goh als je zegt dat je je gister nog last minute hebt ingeschreven en em snel uit de wei hebt getrokken en een beetje hebt opgeknapt zou ik het nog geloven ook :7

Ben trouwens wel benieuwd welke minpunten je van het nrps te horen hebt gekregen :)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:09

Heey Nicole,
Mooie foto's zijn het geworden!! Luca doet het harstikke goed en vergeleken met vorig jaar is hij al een echte vent geworden ! En hij wordt nu ook met de dag sterker en voller.
Nog even en het is zo ver!!

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:10

is hij goed gekeurt??