*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:16

Misschien als je je beugels een aantal gaatjes langer doet dat er al iets meer aan je houding verbeterd.
Sorry, maar ook ik vind dat die foto waar ze lekker met de neus naar beneden loopt er vele malen beter uit zien..
Ik hoop dat je met les weer terug kunt naar dat beeld, en van daaruit verder kunt werken!
Succes!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:18

Citaat:
toen ze 2 jaar was kwam daar ook nog eens de longe bij... wat ze wonderwel goed oppikte.

2 jaar?!?!?!?!?! Een paard hoort op zijn 2de nog lekker op de weide te lopen!!

Citaat:
heb dit dus helemaal zelf gedaan

Had aub hulp gezocht.. Prima dat je het zelf doet, maar ik begrijp dat er niemand op de grond stond om je aanwijzingen te geven :n ?

Citaat:
had er het volste vertrouwen in... was rustig en vriendelijk, heel open en vond het eigenlijk best wel fijn...

Wat heb jij een ontzettend lief paard! Kom maar eens op die van mij rijden, als jij zo zit te trekken en te schoppen lig je er met 3 minuten af!

Citaat:
en de rem te leren

Mag ik vragen hoe je dat gedaan heb? Zo te zien met een hoop getrek.

Citaat:
Ud'Anna is trouwens helemaal bitloos opgeleerd en wordt nu nog steeds bitloos gereden

Ik denk dat jij lekker helemaal niet meer moet rijden.. Bitloos is écht niet vriendelijker hoor :n .. En al helemaal NIET zo!

Citaat:
Ik zie er wel op toe dat ze zéker elke week minstens 1 rustdag krijgt

1 rust dag?!?! Je paard is 4 jaar!!!!

Citaat:
Ze is met een fluister van je stem in draf, halt, stap enz... te krijgen

Nogmaals.. Dit ziet er niet zo uit :n .. Ben nu wel heel benieuwd naar een filmpje!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:18

StableDoor schreef:
lifeofmarit schreef:
sorry, maar ik vind dit totaal geen fijn beeld geven :n

Ik denk dat TS meer heeft aan tips.

meeste tips zijn al gegeven ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:19

Even twee tips die je houding echt al veel zullen doen veranderen:

Neem een stokje van 15cm vast in je handen, of maak een brug met je teugels, zodat je handen niet zover uiteen kunnen.

Elke keer met rijden enkele rondjes in stap, draf en galop gewoon blijven staan, kun je rondjes na elkaar gewoon blijven staan, en fijn meeveren zonder je evenwicht te verliezen, dan zullen je voeten en enkels goed liggen.

Verder: zonde om zo bezig te zijn met je dier en niet eens te zien wat er fout gaat. Je bent nog lang niet toe aan renvers of travers, gezien een simpele (nuja simpel, ik vind het ook retemoeilijk zi) grote volte niet eens lukt.

Weet je wel wat rechtrichten is, hoe je het moet aanpakken?

Iets niet kunnen is niet erg, het niet willen inzien en er niks aan doen wél :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:23

Sorry, maar al de "perfecte bokkers" hier, konden die alles direct perfect? Iedereen is toch ooit ergens moeten beginnen of zijn julie allemaal "anky's" van geboorte?

Ik zie ook wel heus dat het plaatje niet klopt, veel te veel getrek en gesleur maar ik dnek dat ts meer heeft aan tips of onderstuening dan dat ze aan beledigingen heeft.

Dit is juist de reden dat ik van mezelf geen rijfoto's op bokt zet, ik denk dat ik dan 5 meter onder de grond geboord zou worden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:24

chanel1985 schreef:
Sorry, maar al de "perfecte bokkers" hier, konden die alles direct perfect? Iedereen h-is toch ooikt ergens moeten beginnen of zijn juliie allemaal "anky's" van geboorte?

Ik zie ook wel heus dat het plaatje niet klopt, veel te veel getrek en gesleur maar ik dnek dat ts meer heeft aan tips of onderstuening dan dat ze aan beledigingen heeft.

Dit is juist de reden dat ik van mezelf geen rijfoto's op bokt zet, ik denk dat ik dan 5 meter onder de grond geboord zou worden.

Tuurlijk ben ik in het begin ook wel eens van een pony gestuiterd.

Maar niet van een pony die ik zelf ingereden heb, ik wil toch wel zeker weten dat ik echt goed kan zitten, stille handen heb en nergens druk heb als ik mijn pony inrijd.

ShauniBef

chanel1985 schreef:
Sorry, maar al de "perfecte bokkers" hier, konden die alles direct perfect? Iedereen is toch ooit ergens moeten beginnen of zijn julie allemaal "anky's" van geboorte?

Maar hun rijden geen paarden in, wat TS wel heeft geprobeerd.

Sjoyceje

Little_Gift schreef:
ponylies: hoe bedoel je? Was die foto dan wel goed volgens jou?
Want da's best wel heel gek gezien die foto's helemaal afgebrand werden dat het paard vreselijk slecht liep, hier op hetzelfde forum...

Sjoyceje: dank je... ze is inderdaad echt werkwillig... ik ga met jouw opmerkingen ook zeker aan de slag!

Joolien: bedankt om toch alsnog te willen uitleggen... daar ben ik echt wel wat mee!

Graag gedaan! Wat ook helpt, is te visualiseren wat je wil gaan doen, zonder gelijk iets met je handen en benen te doen. Ga ontspannen zitten, probeer de juiste houding aan te nemen zoals die hier al eerder is uitgelegd en probeer vanuit de basishouding de figuren te rijden.
Eigen voorbeeldje; ik heb zelf een lange weg met mijn paard gehad, maar ze is nu ontzettend goed op zit te rijden. Als ik nu een schouderbinnenwaarts wil inzetten hoef ik mijn schouders maar een klein! beetje naar binnen te draaien, blijf verder recht en ontspannen zitten en neem iets meer druk op mijn buiten zitbeenknobbel. Mijn paard pakt het dan al op, zonder dat ik gelijk iets met de teugels hoef te doen. Tuurlijk moet ik wel eens corrigeren, maar dat is minimaal en met de handen zoveel mogelijk op de plek.
Als je goede!! les neemt en zelf goed leert zitten dan kun je je paard veel beter en makkelijker rijden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:25

Ik kan ook geen meter rijden, maar heb wekelijks les en sinds een tijdje ook zitles.
En ik weet genoeg van rijden om te weten dat dit soort foto's niet langer momentopnames zijn, maar gewoon niet goed trainen.

Niet veel kunnen hoeft niet te betekenen dat je je dier ook gigantisch in de weg mag zitten.

little_birdy

natuurlijk is iedereen ergens begonnen !!,
maar de meeste wel met les en begeleiding,
als jij geen foto's durft te plaatsen zecht dat meer dat je iets fout doet dat je daarom geen foto's wil plaatsen als je verwacht dat mensen je de grond in gaan trappen ?

Ninx

Stelling, buiging, nageeflijkheid, ontspanning, etc....
Al deze zaken zul je alleen met je paard bewerkstelligen wanneer je zelf ontspannen en onafhankelijk leert zitten... Er zit nu zoveel spanning in je lijf, je zit scheef, je voeten schieten door de beugels, en je lijkt je lichaam niet meer te kunnen coördineren...
Dit moet erg verwarrend, maar ook fysiek erg zwaar zijn voor je paard.

Je bent wel gek op je paard, en het lijkt dan ook een erg lief en vergevingsgezind dier. Ik zou dan ook investeren in lessen, en vanaf nul alles opbouwen....
In stap laat je je lijf al niet los, trek je je benen op wanneer je wilt drijven, en ben je feitelijk al bezig voortdurend tegenstrijdige signalen te geven... In de andere gangen gaat het eigenlijk helemaal mis, en doen jullie beiden erg je best... 'jij om te blijven zitten' ' je paard om overeind te blijven', maar 'samen rijden' doen jullie niet.
Ik zou voorlopig zeer rustig aan doen, en het pas weer fanatiek oppakken op het moment dat je goede begeleiding hebt.

Een paard raakt sneller beschadigd dan men denkt, en op deze manier is rijden erg belastend omdat het dier telkens moet compenseren voor de ondersteuning en stabiliteit die hij van jou mist.

Iedereen zou moeten investeren in een goede afhankelijke zit; dat is de basis. Het paard is daarna aan de beurt....
Laat je niet ontmoedigen, maar erken wellicht dat je met het kopen en berijden van een jong paard een stap hebt gezet die nog niet helemaal past bij je huidige ontwikkeling.... net even een stapje te hoog gegrepen.
Zorg dat je met les, en desnoods af en toe op een meer ervaren paard, gaat werken aan je capaciteiten als ruiter.... dan kun jij je jonge paard straks op een prettige en gezonde manier rijden....

Ik ben een heel stukkie ouder, maar ben onlangs 'opnieuw' begonnen... Omdat ik zelfs vond dat mijn paard een betere ruiter verdiende. Instructie die zich echt richt op vriendelijk en correct rijden, helemaal weer vanaf nul beginnen.

Zet em op!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:26

En dat is een gegronde reden om ts te beledigen en in de grond te boren? Denk je dat dat gaat helpen?

Aan de uitleg van bovenstaande bokker heeft ze tenminste iets aan.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 03-11-11 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: Ud'Anna - Udessa ter Pruts...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:26

Waar zie jij dat?

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:27

ShauniBef schreef:
Citaat:
toen ze 2 jaar was kwam daar ook nog eens de longe bij... wat ze wonderwel goed oppikte.

2 jaar?!?!?!?!?! Een paard hoort op zijn 2de nog lekker op de weide te lopen!!

Citaat:
heb dit dus helemaal zelf gedaan

Had aub hulp gezocht.. Prima dat je het zelf doet, maar ik begrijp dat er niemand op de grond stond om je aanwijzingen te geven :n ?

Citaat:
had er het volste vertrouwen in... was rustig en vriendelijk, heel open en vond het eigenlijk best wel fijn...

Wat heb jij een ontzettend lief paard! Kom maar eens op die van mij rijden, als jij zo zit te trekken en te schoppen lig je er met 3 minuten af!

Citaat:
en de rem te leren

Mag ik vragen hoe je dat gedaan heb? Zo te zien met een hoop getrek.

Citaat:
Ud'Anna is trouwens helemaal bitloos opgeleerd en wordt nu nog steeds bitloos gereden

Ik denk dat jij lekker helemaal niet meer moet rijden.. Bitloos is écht niet vriendelijker hoor :n .. En al helemaal NIET zo!

Citaat:
Ik zie er wel op toe dat ze zéker elke week minstens 1 rustdag krijgt

1 rust dag?!?! Je paard is 4 jaar!!!!

Citaat:
Ze is met een fluister van je stem in draf, halt, stap enz... te krijgen

Nogmaals.. Dit ziet er niet zo uit :n .. Ben nu wel heel benieuwd naar een filmpje!

Nou, een beetje respect mag wel hoor!!

TS: Ben je heel anders gaan rijden na je vorige topic?? Heb dat topic ook even bekeken en vind jouw houding en die van je pony veel beter dan in dit topic! Het vorige topic oogt ze wel wat gehaast. Probeer jezelf lang te maken en niet te veel stelling te vragen. Wat ik nu zie is dat je haar te veel in wil buigen... Probeer wat meer op 2 teugels te rijden, 2 teugels evenveel druk. :)
Hoe denk je zelf over het rijden?? Vind je het er beter uitzien in het 1e of in dit topic??

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:27

Ik zal even uitleggen wat hier goed is:
Afbeelding
Hier zet ze haar achterbeen er goed onder. Zie je dat de ruimte tussen de 2 achterbenen bijna gelijk is aan de ruimte tussen de 2 voorbenen? Dat is goed.
Paard loopt hier ook voorwaarts neerwaarts, wat goed is, want dan ontspant de rug en wordt de buik aangespannen, wat je aan ziet. Kijk maar, op de foto zie je bij je hak een soort 'lijn' lopen, dat is de buikspier.
Op deze foto heeft je paard haar rug niet weggedrukt, waardoor ze jou beter kan dragen.
Maar, jou houding is nog niet goed! Daar moet je echt aan werken.
Als het weer beter gaat met rijden, en je paard is goed recht, laat dan je zadel opnieuw passen, en zonodig (dit is best waarschijnlijk) aanpassen. Jouw paard is nu niet recht, dus het zadel is gemaakt voor een scheef paard.

Ik vind het wel echt super van je dat je deze foto's hebt geplaatst +:)+ Anders had je misschien wel langer zo doorgereden...
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 03-11-11 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:28

natuurlijk niet en heb nu ook wat dingen aan TS uitgelegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:29

'Tips' geven van 'waarom zelf ingereden' en 'neem les' zijn geen tips, maar suggesties waar ts niet direct iets aan heeft.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:29

annutjuuh schreef:

Ik kán hier geen respect voor hebben......

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:31

Heb je er dan geen respect voor dat ze deze foto's durft te plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:32

ShauniBef schreef:
annutjuuh schreef:

Dat het niet goed is zijn we allemaal wel eens maar geef dan tips hoe jij denkt dat het wel moet...

upendo

StableDoor schreef:

Wat heeft dat te maken met de inhoud? :P

ShauniBef

StableDoor schreef:

Nee dat heb ik niet! Moet ik nu TS haar voeten kussen omdat ze deze foto's geplaatst heeft?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:33

Niks. Maar er is wel iets waar je respect voor kunt hebben :+

Je hoeft haar voeten niet te kussen hoor, dat doe je denk ik ook niet bij mensen waar je wel respect voor hebt. Maar probeer het een beetje op een volwassen en fatsoenlijke manier te brengen.
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 03-11-11 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

annutjuuh

ShauniBef schreef:
annutjuuh schreef:

Reageer dan niet!! Je mag best je mening geven, maar heb wel respect voor iemand! Je kunt iemand hier wel pijn mee doen!!

ShauniBef

Joolien schreef:
ShauniBef schreef:

Dat het niet goed is zijn we allemaal wel eens maar geef dan tips hoe jij denkt dat het wel moet...

Tips zijn er al genoeg gegeven.. En zoals je gelezen heb, heb ik dat ook gedaan ;) .