(M1) Haflingerwedstrijd met mijn Beau'tje, Door Corina Plat!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Re: (M1) Haflingerwedstrijd met mijn Beau'tje, Door Corina Plat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:13

Wat je ook kan proberen is een x met een zwanenhalsje rijden. Dan kom je vaak wat beter bij de buik, omdat je wel wat lang bent. Niet te groot, maar met het zwanenhalsje kom je vaak iets dichter bij het buik!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 16:28

Kleinvosje: Dankjewel, ik had al begrepen dat het inderdaad niet mocht :D
Ik heb vanmiddag weer les en we hebben het waarschijnlijke probleem al gevonden (lees; een reactie terug van mij)
en ik hoop dat het nu snel beter gaat :)
Ooit heeft iemand me dat wijs gemaakt, maar nadat ik dit dus had meegemaakt zei ook iemand tegen mij dat het niet
klopte van dat je de 2e proef dan ook niet meer mag rijden, maargoed haha :D

Lynn: Een zwanenhalsspoortje is toch een spoortje die je meestal gebruikt als je wat te lange benen hebt voor het paard
wat je rijd? Ik heb best wel kleine benen dus ik zou juist goed bij de buik moeten komen :+

Ik had het er gisteren even met een stalgenoot van mij over, en die had spoortjes die naar binnen staan, waardoor je dus
ook niet je voet hoeft om te buigen om hem aan te raken. Ik weet alleen niet hoe zo'n spoortje heet, en hij wist dat ook niet meer :+

Kim: Klopt, dat hoort er allemaal bij, en als ik niet zo zenuwachtig was geweest.... :+
Houding zal de komende tijd altijd nog een puntje zijn, maar ik ben blij dat ik dit keer geen enkele foto had waar het ook echt enorm
opviel. En ja, die kapstokken, daar begin ik nu dus mee !
Ik ben ook wel benieuwd, al helemaal omdat we het waarschijnlijke probleem al hebben gevonden!
Thnx! :D

Mando: Klopt, ze zullen er bij jou ook niets over zeggen omdat jij gewoon tussen de paarden start, het mag alleen niet bij de
ponyruiters :)

Kohtje: Oke dankjewel voor het opzoeken :D
Wat zijn hamersporen precies? :o

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 16:32

Lauraenabe: Dankjewel :o ben ook erg blij met beau zn vachtje :D
Klopt, die zenuwen zal ik toch zelf zien te moeten oplossen, ben bang dat dat nog wel even gaat duren voordat die
wat weg zijn :+

Klopt, hij is ook nog jong en het is inderdaad enorm snel gegaan, ook dat hele wedstrijd gebeuren, want we zijn sinds januari pas
echt begonnen met de wedstrijden. De wedstrijden die staan zullen nog gereden worden, maar het waarschijnlijke probleem
hebben we al gevonden (zie 2 reacties terug van mij) en ik hoop dat we nu weer wat vooruitgang gaan boeken!
Sowieso krijgt hij wat meer afwisseling nu :D

Svdijk86: Dankjewel voor je leuke berichtje :D

iesje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:51

Ik ben normaal niet zo'n fan van haflingers, maar deze vind ik echt heel mooi! Hij heeft echt een heerlijk koppie en is lekker stevig gebouwd, hou ik wel van :j Ik vind dat je hem erg netjes rijdt, je voeten storen soms een beetje maar dat geef je zelf ook al aan. Heel veel succes met hem!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 17:11

Haha dankjewel, ik ben zelf eigenlijk ook niet zo'n mega haflingerfan hoor, zeker voor Beau niet :+
(Moet wel zeggen dat ik ze in het algemeen steeds leuker begin te vinden :=)

Opzich valt het wel mee wat betreft zijn bouw, hij is vergeleken met de meeste haflingers niet echt breed :D
Ik denk dat je meer zijn spieren ziet, de de laatste tijd steeds meer 'uitbreiden'.
Kijk maar:
Afbeelding

iesje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:42

Haha hij heeft iig twee flinke kadetten! Stoer ding hoor

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 17:50

Haha dat is een ding wát zeker is :=

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:03

Beautje! <3

Het ziet er goed uit Lotte je houding is zoals je zelf zegt ook beter geworden. Ik heb daar ook altijd last van het ene opgelost en dan komt het volgende probleem.. :')

Succes met Beautje! :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 23:14

Thnx :D

Hahah ja echt he! Echt irritant _O-

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:21

Zwanenhals steekt wat verder uit. Dan zou je dus minder je benen naar de buik hoeven te duwen zegmaar, minder te knijpen. Dat zou voor jou misschien wel een uitkomst kunnen zijn

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 23:23

Lynn_x schreef:
Zwanenhals steekt wat verder uit. Dan zou je dus minder je benen naar de buik hoeven te duwen zegmaar, minder te knijpen. Dat zou voor jou misschien wel een uitkomst kunnen zijn

Ik zal mijn instructrice volgende week even vragen over het spoortje, iig bedankt, misschien is het inderdaad wat! :D

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:24

Ik gebruikte hem ook altijd voor me pony, was altijd wel handig! Het is iig het proberen waard.
Ik vind het wel echt een ontzettend mooie haflinger, en hij kan mooi sjouwen joh!
Gelukkig heeft mijn paard de zweep niet door haha, is wel een lastig probleem :=

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 23:30

Haha k kan het inderdaad altijd even proberen!
Dankje, sjouwen en door de bak heen dansen kan hij zeker, zo jammer dat hij dat nog niet kan laten zien
in de proef, want ik ben dan wel benieuwd wat voor punten we dan halen, als ik nu al een wp rijd terwijl hij amper vooruit gaat haha _O-

Vandaag had ik weer les, de hele tijd zonder zweep gereden, in het begin ging het wel aardig maar hij
ging al snel weer stoppen met lopen , zo frestrerend! En mijn instructrice hoeft alleen maar te klikken en hij
schiet naar voren ... grr :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:56

Heb jij uberhaupt wel plezier in het rijden, vraag ik me af..
Hyperventilerend je proefje rijden, huilen..
Zou voor mij echt een no-go zijn.

Ik denk dat je jezelf dat echt moet afvragen. Vind je het nog wel leuk om te starten? Waarom rijd je wedstrijden?

Als jij ophoudt met nadenken over 'help, wat als ik nou geen goede punten neer zet?' en begint met 'ik ga eens een lekker dressuurproefje neerzetten met mijn toppony! ' denk ik dat je een heel andere proef neer zet.
En dat heeft geen drol te maken met (zwanenhals)sporen en andere opties die ik hier heb voorbij zien komen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 17:03

Tuurlijk heb ik nog wel lol in het rijden, alleen het is alleen zo ongelofelijk frestrerend als het
met inrijden echt super gaat met zweep en eenmaal in de proef zonder zweep stopt hij met lopen
en kan ik het wel vergeten, en dat,.. is inderdaad alles behalve leuk.

Gisteren ook weer, op een gegeven moment reageert hij gewoon totaal niet meer en kan ik doen wat hij wil, hij gaat niet naar
voren. Ik kan niks met mijn benen, wat het alleen maar nog frestrerender maakt..
En ik pak die zweep weer en hij reageert op de kleinste hulpen #)

Tja, misschien komt het ook wel door dit probleem, dat ik zo aan het stressen ben, lijkt me ook het logischt..
In de L2 heb ik nooit echt enorme last gehad van zulke zenuwen..
wat voor opties heb jij dan, ik moet toch wat? :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:10

De zweep is nooit een oplossing voor je problemen, al kan het soms wel helpen.
Ik lees in je verhaal alleen maar frustratie, dat lijkt me toch helemaal niet meer leuk om dan op wedstrijd te gaan?

Je probleem zit in de training. Blijkbaar werkt het op wedstrijd zonder zweep niet. Nou, dan moet je thuis trainen op het feit dat het zonder zweep wel moet lukken.
En als het goed is heb je lessen waar je daar op kunt trainen.

Ik ben geen instructrice, ik ben geen dressuurruiter maar als ik je wat aan mag raden.. ga trainen op overgangen. In het begin wel de zweep erbij, maar probeer hem zo weinig mogelijk te gebruiken.

Paar passen stappen, vlot in de draf gaan, daarna weer terug naar stap, dan weer een galopje.. laat hem werken.
Zodra hij goed voor je been is, weg zweep.. loopt ie dan weer niet? Zweep erbij, en net zolang totdat hij puur op je beenhulpen reageert en die zweep helemaal niet meer nodig is.

Ik hoop echt dat het je gaat lukken maar toen ik je openingspost las kon ik alleen maar denken 'nou, als ik zo op wedstrijd zou moeten gaan, zou het van mij helemaal niet meer hoeven.
Als die frustratie, al die ergernissen, zelfs huilen omdat het niet lukt..'

Veel succes!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 17:13

Roosch schreef:
De zweep is nooit een oplossing voor je problemen, al kan het soms wel helpen.
Ik lees in je verhaal alleen maar frustratie, dat lijkt me toch helemaal niet meer leuk om dan op wedstrijd te gaan?

Je probleem zit in de training. Blijkbaar werkt het op wedstrijd zonder zweep niet. Nou, dan moet je thuis trainen op het feit dat het zonder zweep wel moet lukken.
En als het goed is heb je lessen waar je daar op kunt trainen.

Ik ben geen instructrice, ik ben geen dressuurruiter maar als ik je wat aan mag raden.. ga trainen op overgangen. In het begin wel de zweep erbij, maar probeer hem zo weinig mogelijk te gebruiken.

Paar passen stappen, vlot in de draf gaan, daarna weer terug naar stap, dan weer een galopje.. laat hem werken.
Zodra hij goed voor je been is, weg zweep.. loopt ie dan weer niet? Zweep erbij, en net zolang totdat hij puur op je beenhulpen reageert en die zweep helemaal niet meer nodig is.

Ik hoop echt dat het je gaat lukken maar toen ik je openingspost las kon ik alleen maar denken 'nou, als ik zo op wedstrijd zou moeten gaan, zou het van mij helemaal niet meer hoeven.
Als die frustratie, al die ergernissen, zelfs huilen omdat het niet lukt..'

Veel succes!

Dankje, alleen helaas helpt dit niet. Hij is veel te slim en met zweep reageert hij dus ook gewoon op de kleinste hulpen en kan ik alles met hem, letterlijk alles. Hij is voorwaarts en
doet wat ik van hem vraag, zweep gaat weg en hij kakt gelijk in, gaat hangen en vertragen en hoe langer ik zonder zweep rijd, hoe erger het word en uiteindelijk wil hij dan niet eens
meer aandraven.. Pak ik de zweep erbij doet hij alles weer, zweep weer weg kakt ie weer in.. Ik heb dit vaak genoeg geprobeert maar hij is te slim, hij heeft precies door wanneer
die zweep weg is..

Dus vraag me af of dit uberhaupt op te lossen is.. :)

xNikitaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:18

_Bitje_ schreef:
:wave:

Voor diegenen die Beau niet kennen:
Ras: Haflinger
Vader: Onbekend (vader pieter, afgekeurd wegens te donkere kleur.)
Leeftijd: 5 jaar
geboortedatum: 8 april 2006
Hoogte: 148 cm
Geslacht: Ruin
Niveau: M1 Dressuur

Afgelopen zondag, 30 oktober hadden ik en Beau ons 3e M1 wedstrijd gereden op de Haflingerwedstrijd in vrouwenparochie.
We hadden er allebij weer zin in en ik was benieuwd hoe het dit keer zou gaan verlopen wat betreft de proeven.
We hebben namelijk het algemene zweepprobleem, en daar komt nog eens bij dat ik er achter ben gekomen dat ik heel weinig
kracht heb in mijn benen/kuiten om hem ook goede en soms even wat duidelijkere beenhulpen te kunnen geven.
Dus zodra die zweep weg is, stopt hij met lopen, begint te hangen en toen kon ik niets meer :+
We zijn hier nu ongeveer 2 maanden mee bezig en het is al wel beter geworden, maar na deze zondag werd wel duidelijk dat
er nog héél veel aan moet gebeuren :=
Ook mijn wedstrijdstres heeft helaas weer een grote rol gespeelt..

Hoe dan ook, het inrijden ging wel fijntjes, en ben trots op mijn beautje dat hij alles zo snel en goed oppakt! Ik heb sinds 3 weken
ook een nieuw zadel voor hem en ik merk echt zo onwijs veel verschil! Hij begint in zijn bewegingen steeds meer swung te krijgen ,
wat een goed zadel wel niet kan doen! Helaas is door het andere zadel zijn linkergalop echt niks meer, maar ook hier begint al
wel wat meer verandering in te komen :j

Maar toen de proeven, even een quote gedaan die ik ook in de HK topics heb gezet waar ik inzit :+
Citaat:
De zweep ging weg en het werd een drama, damn wat stond ik voor schud, hij reageerde op een
gegeven moment echt niet meer op mijn been, en het laatste onderdeel van proef 1 wilde hij niet eens meer aandraven..
Toen ik ging afgroeten zei mijn vader dat er nog een onderdeel voor het groeten zat en ik dus had afgegroet.
Ik schoot helemaal in de stres want als je je eerste proef afgroet, mag je de 2e ook niet rijden had ik ooit ergens gehoort dus ik begon
van al die opgekropte zenuwen die ik al had, plus dat, te huilen :o (zoo schamend :x 8)7 )
Bleek dat ik dus helemaal niet had afgegroet, al die stres die er bij kwam voor niets :roll:

Maargoed, beau reageerde totaal niet meer op mijn been en had het helemaal gehad, maar deed toch nog een
poging om de 2e proef te doen, hyperventilerend en al omdat hij gewoon echt amper een kick gaf op mijn been :o.
Opzich gingen de eerste 2 onderdelen van proef 2 wel aardig, maar na onderdeel 3 werd hij al weer minder en
toen zei mijn vader opeens dat ik verkeerd reed, terwijl ik dacht dat ik wel goed reed maar mijn vader beweerde
van niet dus ik stopte uiteindelijk met dat onderdeel, bleek ik dus wel goed te rijden.
Nou toen was het helemaal gebeurt, na 2 onderdelen na de stop had ik afgegroet, hij liep gewoon niet meer en
ik weet niet wat ik had, maar die zenuwen werden me uiteindelijk te veel en begon te hyperventileren, nee dat
kon er ook nog wel bij,...

De eerste proef had ik uiteindelijk toch nog 182, maar toch..
Ik moet hoe dan ook van die zenuwen af, vind het ook sneu voor beau want hij loopt niet beter met een brok
zenuw en stres op zn rug tijdens die wedstrijden..
En hij moet hoe dan ook aan het been voor over 2 weken in beilen, onze volgende haflingerwedstrijd..

Mijn werkpunten
-Over de zenuwen, ik ben bang dat ik door het jaar heen door de alleen maar hoge punten en bijna aldoor
in de prijzen rijden dat ik een soort van faalangst heb gecreerd, en dus bang ben laag te scoren.. Klinkt
dom en onnozel, maar ik zou geen andere reden kunnen bedenken waarom ik het de laatste tijd zo extreem
heb. En ik de lat waarschijnlijk iedere keer te hoog wil leggen.
-En tja dat zonder zweep rijden, ik heb mijzelf voorgenomen zo vaak mogelijk zonder zweep te gaan rijden
wanneer de gelegenheid er voor is, want als hij eenmaal stopt met lopen, kan ik dus niets meer en ik sta er
wel alleen voor vaak. Alleen onder les kan mijn instructrice er bij helpen en dan met een zweep in de bak staan
en of andere manieren proberen die misschien nut hebben.

Beau is nog maar 5, dat mogen we, en vooral ik (omdat hij het vaak zo goed oppakt dat ik vaak vergeet dat hij nog
zo jong is) niet vergeten.

Ons vorige topic, leuk om eventuele veranderingen te zien [RIJ-ITP] (M1) De strijd met mijn Houding,.. Haflinger Beau & Ik ! :D

Hoe dan ook, ik heb ontzettend mooie fotos gekregen van Corina plat, dus kijk en geniet :D
1. Drafje
Afbeelding
Beau sjouwt lekker, hoofd-halshouding vind ik opzich ook wel fijn.
Mijn handen moeten wel rechtop. Je ziet wel duidelijk dat mijn houding al iets beter is als je vergelijkt met
mijn vorige topics :)
2. Drafje, moment later
Afbeelding
Beau zijn bekende sweefdrafje :+
Stomme handen en ik moet vooruit kijken.

3. Oh god mijn rode kop :o
Afbeelding
Ik begin een nieuw probleem te ontwikkelen, kapstokjes :(

4. Drafje andere kant
Afbeelding
Zijn linker kant is mede door het zadel wat stug en moeizaam, maar gaat alweer aardig vooruit!
Het lijkt alsof hij zijn hoofd ietsjes kantelt, en zijn neusje mag er wel iets meer uit.
En ik moet mijn hakken meer uitdrukken.

5. Middendrafje :D
Afbeelding
Dat doet ie altijd wel leuk, opzich mag ik daar niet echt over klagen.
Ik mag wel wat meer meegeven met mijn handen.

6. Drafje, van hand veranderen.
Afbeelding
Mijn voeten? :')

7. Galopje
Afbeelding
Ik moet op mijn reet leren zitten, Beau mag nog wel meer bergop.

8. moment verder
Afbeelding
Idem :)

9. Drafje, en mijn hoofd :oo
Afbeelding
Stomme voeten :(

10. Drafje
Afbeelding
Achterhand mag iets meer, weer lijkt het alsof beau zijn hoofd kantelt, hij moet veel losser in zn hals en ik in mijn handen.

11. idem.
Afbeelding
Hetzelfde verhaal wat betreft zijn hoofdhouding, al lijkt het hier iets beter.

En nog een paar fotos van de 1e proef :o

12. Drafje
Afbeelding
Tja , mijn hakken. Hij moet meer respect voor mijn been krijgen..

13. Middendrafje
Afbeelding
Hetzelfde verhaal, hij kan veel meer maar laat het zonder zweep vaak niet zien.

14. Zijn lekkere koppie nog van een paar weken geleden <3
Afbeelding

Corina, echt onwijs bedankt voor deze super kwaliteit fotos ! _/-\o_

En verder, een reactie zou natuurlijk altijd leuk zijn!
Ik sta open voor tips en evt. commentaar maar houd het netjes :o

Groetjes Lotte

Mooie foto's , Hoelang speelt dit al ?
Misschien kan ik je wat tips geven .
Anders moet je hem na de wedstrijd gelijk een wortel of wat lekkers geven dan denkt ie mmmmmm..... ik wil wel eens vaker , en die zweep betreft probeer hem eens te longeren , miss helpt het ?

xNikitaaaa

_Bitje_ schreef:

Afgelopen zondag, 30 oktober hadden ik en Beau ons 3e M1 wedstrijd gereden op de Haflingerwedstrijd in vrouwenparochie.
We hadden er allebij weer zin in en ik was benieuwd hoe het dit keer zou gaan verlopen wat betreft de proeven.
We hebben namelijk het algemene zweepprobleem, en daar komt nog eens bij dat ik er achter ben gekomen dat ik heel weinig
kracht heb in mijn benen/kuiten om hem ook goede en soms even wat duidelijkere beenhulpen te kunnen geven.
Dus zodra die zweep weg is, stopt hij met lopen, begint te hangen en toen kon ik niets meer :+
We zijn hier nu ongeveer 2 maanden mee bezig en het is al wel beter geworden, maar na deze zondag werd wel duidelijk dat

Hoe dan ook, het inrijden ging wel fijntjes, en ben trots op mijn beautje dat hij alles zo snel en goed oppakt! Ik heb sinds 3 weken
ook een nieuw zadel voor hem en ik merk echt zo onwijs veel verschil! Hij begint in zijn bewegingen steeds meer swung te krijgen ,
wat een goed zadel wel niet kan doen! Helaas is door het andere zadel zijn linkergalop echt niks meer, maar ook hier begint al

Maar toen de proeven, even een quote gedaan die ik ook in de HK topics heb gezet waar ik inzit :+
Citaat:
De zweep ging weg en het werd een drama, damn wat stond ik voor schud, hij reageerde op een
gegeven moment echt niet meer op mijn been, en het laatste onderdeel van proef 1 wilde hij niet eens meer aandraven..
Toen ik ging afgroeten zei mijn vader dat er nog een onderdeel voor het groeten zat en ik dus had afgegroet.
Ik schoot helemaal in de stres want als je je eerste proef afgroet, mag je de 2e ook niet rijden had ik ooit ergens gehoort dus ik begon
van al die opgekropte zenuwen die ik al had, plus dat, te huilen :o (zoo schamend :x 8)7 )
Bleek dat ik dus helemaal niet had afgegroet, al die stres die er bij kwam voor niets :roll:

Maargoed, beau reageerde totaal niet meer op mijn been en had het helemaal gehad, maar deed toch nog een
poging om de 2e proef te doen, hyperventilerend en al omdat hij gewoon echt amper een kick gaf op mijn been :o.
Opzich gingen de eerste 2 onderdelen van proef 2 wel aardig, maar na onderdeel 3 werd hij al weer minder en
toen zei mijn vader opeens dat ik verkeerd reed, terwijl ik dacht dat ik wel goed reed maar mijn vader beweerde
van niet dus ik stopte uiteindelijk met dat onderdeel, bleek ik dus wel goed te rijden.
Nou toen was het helemaal gebeurt, na 2 onderdelen na de stop had ik afgegroet, hij liep gewoon niet meer en
ik weet niet wat ik had, maar die zenuwen werden me uiteindelijk te veel en begon te hyperventileren, nee dat

Ik moet hoe dan ook van die zenuwen af, vind het ook sneu voor beau want hij loopt niet beter met een brok
En hij moet hoe dan ook aan het been voor over 2 weken in beilen, onze volgende haflingerwedstrijd..

Mijn werkpunten
-Over de zenuwen, ik ben bang dat ik door het jaar heen door de alleen maar hoge punten en bijna aldoor
in de prijzen rijden dat ik een soort van faalangst heb gecreerd, en dus bang ben laag te scoren.. Klinkt
dom en onnozel, maar ik zou geen andere reden kunnen bedenken waarom ik het de laatste tijd zo extreem
-En tja dat zonder zweep rijden, ik heb mijzelf voorgenomen zo vaak mogelijk zonder zweep te gaan rijden
wanneer de gelegenheid er voor is, want als hij eenmaal stopt met lopen, kan ik dus niets meer en ik sta er
wel alleen voor vaak. Alleen onder les kan mijn instructrice er bij helpen en dan met een zweep in de bak staan

Beau is nog maar 5, dat mogen we, en vooral ik (omdat hij het vaak zo goed oppakt dat ik vaak vergeet dat hij nog

Ons vorige topic, leuk om eventuele veranderingen te zien [RIJ-ITP] (M1) De strijd met mijn Houding,.. Haflinger Beau & Ik ! :D

Hoe dan ook, ik heb ontzettend mooie fotos gekregen van Corina plat, dus kijk en geniet :D
1. Drafje
Afbeelding
Mijn handen moeten wel rechtop. Je ziet wel duidelijk dat mijn houding al iets beter is als je vergelijkt met
2. Drafje, moment later
Afbeelding

Afbeelding

4. Drafje andere kant
Afbeelding
Zijn linker kant is mede door het zadel wat stug en moeizaam, maar gaat alweer aardig vooruit!
Het lijkt alsof hij zijn hoofd ietsjes kantelt, en zijn neusje mag er wel iets meer uit.

Afbeelding

Afbeelding

7. Galopje
Afbeelding

8. moment verder
Afbeelding

Afbeelding

10. Drafje
Afbeelding
Achterhand mag iets meer, weer lijkt het alsof beau zijn hoofd kantelt, hij moet veel losser in zn hals en ik in mijn handen.

11. idem.
Afbeelding

12. Drafje
Afbeelding

13. Middendrafje
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Lotte

Anders moet je hem na de wedstrijd gelijk een wortel of wat lekkers geven dan denkt ie mmmmmm..... ik wil wel eens vaker , en die zweep betreft probeer hem eens te longeren , miss helpt het ?

xNikitaaaa

_Bitje_ schreef:

Citaat:

Mijn werkpunten

1. Drafje
Afbeelding
2. Drafje, moment later
Afbeelding

Afbeelding

4. Drafje andere kant
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

7. Galopje
Afbeelding

8. moment verder
Afbeelding

Afbeelding

10. Drafje
Afbeelding

11. idem.
Afbeelding

12. Drafje
Afbeelding

13. Middendrafje
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Lotte

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:20

Hij associeert de zweep dus met doorlopen. Klinkt heel logisch als ik zeg dat ie dan wat anders moet associeren met doorlopen.
Helaas zijn die Haflingers van tegenwoordig veel te slim en mijn kennis van de dressuursport in combinatie met eigenwijze Haflingers niet voldoende om je hiermee te helpen via Bokt.

Ik las hierboven allerlei tips over andere sporen. Daar ben ik het niet mee eens. Als jij zegt dat het puur de zweep is waardoor hij goed doorloopt, heeft geen zin om met andere sporen te gaan rijden.

Ik zou je alleen kunnen adviseren om goede instructrie te zoeken die jou hiermee kan begeleiden. Ik las dat je al een instructrice had, maar misschien is een frisse blik ook wel eens goed.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 17:24

Ho, je hebt iets te vaak op plaatsen gedrukt volgens mij :+

Dit speelt al sinds ik hem zonder zweep moet rijden, dus sinds ik in de M1 zit.
Longeren helpt niet, dat doe ik zo nu en dan wel eens, maar dat heeft niets te maken verder met mijn
zweep probleem :)

roosch , ik kan moeilijk tegen mijn instructrice zeggen tabé ik ga naar een andere , dat wil ik ook niet, want zei weet wat er speelt en we zijn bezig met allerlei
dingen om het op te lossen.. En hij loopt na een tijdje wel redelijk voorwaarts zonder zweep bij mijn instructrice, het ligt volgens mij echt puur aan mijn beenhulpen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:27

Als het aan jouw beenhulpen ligt, dan is het de taak van je instructrice om je daar op te wijzen en aan te geven wat je moet doen om het aan te pakken.
Ik vind persoonlijk dat je wel kan zeggen 'ik ga naar een ander', als de instructrice je probleem niet aan kan pakken. Je betaalt toch voor hulp en als ze niet verder kan helpen, dan lijkt het me logisch om naar een ander te gaan.
Is misschien nu nog niet aan de orde, maar wel zeker iets om over na te denken.
Jullie zijn nu bezig met het probleem en dat is natuurlijk hartstikke fijn.

Veel succes, ik vind het een leuke pony!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 17:31

Klopt , daar heb je gelijk in, maar veel andere opties zijn er bijna niet meer en als het wel aan de
kracht in de benen ligt, dan kan mijn instructrice er verder ook niet veel aan doen en zal ik
dus misschien dispensatie aan vragen en anders weet ik het niet..

Dankjewel :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:35

Zou er graag verder met je over discussiëren maar heb enigzins haast, daarom een korte reactie.

Als het aan de kracht in je benen ligt, moet je je toch afvragen of je op die manier wil rijden.
Drijven gaat vanuit je kuiten, en daar heb je echt niet ontzettend veel kracht voor nodig.

Ik zou eigenlijk graag de mening van Noor (Mindfields) hierover willen horen.