Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:01

Dat is even schrikken :(
Arme paardjes :(:)
Ik zou de kosten verhalen op de kinderen (of ouders)
Ik zou geen aangifte doen, mits ze alles netjes met jou oplossen.

Sterkte voor de beestjes :(:)

liekevb

Re: Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:07

Ik zou de kosten eerst zo proberen te verhalen op de ouders van de kinderen,
staan ze hier niet voor in, dan aangifte doen...

Ik vind het ronduit belachelijk dat de kinderen het gore lef hebben om te gaan knippen in de manen/staart van andermans pony/paard

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:10

Ik zou gewoon eerst aangifte doen,
dadelijk zeggen ze dat ze het betalen en laat je ze zetten en betalen ze niet, bewijs dan maar eens dat hun hebben gezegt dat ze het gaan betalen.

nee in mijn ogen is aangifte de beste oplossing,

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:11

Ik zou aangifte doen, hoe jong ze ook zijn. Misschien van meisje 1 niet maar van het andere meisje wel omdat die duidelijk niet inziet wat voor schade ze heeft aangericht. Zou toch te gek zijn dat ze zomaar je paard gaat kortwieken. Lijkt mij dat als je iets vernield daar consequenties aan verbonden zijn in dit geval ligt het lastiger omdat je met levende wezens te maken hebt maar ik zou dit niet zomaar door de vingers zien. Je kan niet even nieuwe manen, voorpluk en staart eraan plakken. (je zou toch bijna zelf een schaar pakken en het bij het meisje terugdoen :+ )
Zowieso zou ik alle schade laten vergoeden door de betrokkenen.

Bij mijn oudste is op jonge leeftijd de staart opgegeten door een soortgenoot in de kudde. Heeft jaren geduurd voordat de staart weer aardig op lengte was. Was er destijds erg ziek van.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:17

Jullie moeten/kunnen de beide ouders schriftelijk, het liefst aangetekend aansprakelijk stellen voor de door jou geleden schade, dan kunnen ze dat opgeven aan hun verzekering.

Al zou je geen extensions willen laten zetten dan zou ik me zo voor kunnen stellen dat je volgende zomer een vliegendeken aan moet schaffen, ook dat valt onder je schade.

Eventueel kan je alvast een melding maken bij de politie die als het niet naar behoren wordt opgelost omgezet kan worden in een aangifte.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 13:40

Bedankt voor alle lieve en meedenkende reacties.

Ik ben net vrij van mn werk, heb nog wat andere dingen te doen, maar aan het einde van de middag ga ik naar stal en zal ik foto's nemen van de schade. Ga ook even de eerste moeder laten weten hoe belachelijk laks de ouders van het tweede meisje reageerden en dat ik het er om die reden niet bij wil laten zitten..

Het tweede meisje had ook gelogen tegen haar ouders, ze had gezegd dat ze zelf naar de staleigenaren waren geweest om hun excuses aan te bieden, en dat vonden die ouders oooh zooo goed en knap van die dochter :? Daar werd ze dus zelfs voor beloont.. In het echt zit het anders, iemand zag dat de paarden werden opgejaagd door het weiland, en is daarom naar stal gelopen, heeft een stagair aangesproken, deze is polshoogte gaan nemen, zag toen de schade, en zo is het aan het rollen gekomen, de meisjes moesten vervolgens van moeder 1, naar stal om op te biechten wat ze hebben gedaan en hun excuses te maken.
De volgende leugen van meisje 2 was, dat ze maar 1 paard hadden geknipt, ipv aan 3. Verder zei ze ook tegen haar moeder dat ze de paarden alleen hadden 'bijgepunt'.. was jammer dat ik geen foto's bij me had op dat moment. Ik wil haar ook best bijpunten hoor, tot boven dr oren :( :(

Ben nog steeds woedend, en dan vooral op het 2e meisje en haar ouders, krijg ook het gevoel dat het allemaal haar idee was.. en dat meisje 1 heel erg door haar beinvloed is.. maargoed dat is een gevoel dus daar kan ik niets mee, en dat mag ook niet..

Heb van bokker Jolliegirl al een aanbod gekregen voor staarten van slachtpaarden, helemaal super! Zeer waarschijnlijk dat we daar gebruik van gaan maken :)

Ga vanmiddag nog in overleg met de andere eigenaar hoe we dit nou verder gaan aanpakken.

De 2e ouders krijgen zeker weten een offerte van de kosten van een paardenkapper, met een brief erbij dat ik ze aansprakelijk stel, en de foto's. Waarschijnlijk zal er ook gewoon aangifte gedaan worden. Die mensen zijn niet goed wijs. En reken maar dat ze er zo niet mee weg komen!

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:02

wat erg!!! ben benieuwt naar de fotos! echt erg ik zou ze vermoorden als ze dat bij de mijne zouden doen. :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:05

Waarom stel je ouders 1 ook niet aansprakelijk? Lijkt me niet helemaal eerlijk om alle kosten op 1 familie te verhalen terwijl er 2 schuld hebben?

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:09

ik zou ook aangifte doen.

vooral het 2e kind leert nu overal mee weg te komen.
en je word gestraft voor je daden.

het is vandalisme.

net als het slopen van eeb bushokje ed ( helaas ligt dit gevoleiger nu bij je paardjes ,) en dient zo ook bestraft te worden

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:11

Ik zou ook beide ouders aansprakelijk stellen.

Excuses of geen excuses die meiden hebben het samen gedaan!
Beide opdraaien voor de kosten.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 14:12

Waarschijnlijk zullen er daadwerkelijk niet echt veel kosten gemaakt gaan worden, als we het paardenhaar voor een staart zouden kunnen 'krijgen' hoeven we waarschijnlijk enkel het inzetten te betalen... Het is meer voor de schrik.. met die eerste ouder valt tenminste fatsoenlijk te praten, en die begrijpt de ernst en neemt het ook hoog en serieus op. De 2e ouders reageerden zo belachelijk, vandaar ook mijn woede, al hadden ze maar een beetje begrip getoont en het serieus genomen, en de ernst er van ingezien, maar nee, ze moeten blijkbaar even wakker geschud worden, en misschien dat ze wel schrikken als er zo'n offerte + aansprakelijkheid-eis op de deurmat valt. En uiteraard de foto's zodat ze even kunnen zien wat hun dochter onder het bijpunten van 1 paard verstaat :\

Maargoed, dat is hoe ik er nu even over denk, nog steeds altijd even kwaad. Eerst maar eens even rustig met de andere eigenaar overleggen en een beetje de woede laten zakken..

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:13

als je aangifte doet dan neemt de rechter waarschijnlijk wel in het verhaal mee dat het 1e meisje meegetrokken is doro t 2e.
waardoor hij waarschijnlijk 2 verschillende straffen uitdeelt

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:14

en bijpunten pffff.

ik ben hondentrimster , maar scheer toch ook niet de bouvier van de buren kaal zonder toestemming omdat ik dat nodig zou vinden??

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:19

Vergeet niet dat niet-paardenmensen echt niet zullen begrijpen wat het probleem is, dus dat laconieke is ergens wel te begijpen.. Wel serieus zullen ze een dikke rekening nemen dus die zou ik ook zeker indienen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:20

pff asociaal dat dit kan gebeuren door 2 van zulke jonge meiden...waarschijnlijk is t ene meisje idd meegetrokken in de ideeën van het 2de meisje.
ik zou ook zeker aangifte doen hiervan misschien goed idee om de ouders inclusief dat kind mee te nemen naar stal om te laten zien hoe erg het is?

ik zou ook lekker de rekening bij de ouders van de kids neerleggen :j

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:26

NathalietjeB schreef:
pff asociaal dat dit kan gebeuren door 2 van zulke jonge meiden...waarschijnlijk is t ene meisje idd meegetrokken in de ideeën van het 2de meisje.
ik zou ook zeker aangifte doen hiervan misschien goed idee om de ouders inclusief dat kind mee te nemen naar stal om te laten zien hoe erg het is?

ik zou ook lekker de rekening bij de ouders van de kids neerleggen :j

Helemaal mee eens. Hoe komen die kinderen erbij om zomaar de staart van iemand anders zijn paarden te gaan afknippen!??
Hup die rekening naar die meisjes, en zeker naar die van meisje 2.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:31

Jeetje, zit het echt met ongeloof te lezen. Heb het net mijn 12-jarige dochter vooirgelezen en haar op het hart gedrukt nooit, maar dan ook nooit manen of staart te gaan knippen bij mijn of andermans paard.
Ik zou niet goed worden als ik het zou meemaken.
Ik had zelf een schaar meegenomen en ook eens even de dames "bijgepunt" }> .

Gelukkig dat je nu al een aanbod hebt gekregen van paardenstaarten. Zou ik zelf niet opgekomen zijn.
Waar Bokt toch al niet goed voor is.
Misschien is er hier ook nog een kapster in de buurt die ze kan zetten? ;)

mknuvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:32

ik zou aangifte doen op basis van een onrechtmatige daad.
boek 6 artikel 162 burgelijk wetboek.
zodat je iig vergoed word voor de schade die je hebt geleden.
had dit jaar ook een bijrijder die opeens ff de lange manen van mijn haf halveerde.
niet leuk :( |(

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:33

Jaime_ schreef:
Waarschijnlijk zullen er daadwerkelijk niet echt veel kosten gemaakt gaan worden, als we het paardenhaar voor een staart zouden kunnen 'krijgen' hoeven we waarschijnlijk enkel het inzetten te betalen... Het is meer voor de schrik..

Dat zijn juist de grootste kosten, hoe lang denk je dat ze daar mee bezig zijn.?
Is het eigen haar van de paarden niet meer aanwezig?

[VN] Pony van het jaar ontdaan van staart en manen *UPDATE*

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:39

Zeer zeker aangifte doen. Misschien dat het tweede meisje tot bezinning komt wanneer ze in haar vrije tijd met een prikker op zak parkjes schoon mag maken :D

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:49

Jaime_ schreef:
Bedankt voor alle lieve en meedenkende reacties.

De volgende leugen van meisje 2 was, dat ze maar 1 paard hadden geknipt, ipv aan 3. Verder zei ze ook tegen haar moeder dat ze de paarden alleen hadden 'bijgepunt'.. was jammer dat ik geen foto's bij me had op dat moment. Ik wil haar ook best bijpunten hoor, tot boven dr oren :( :(

Sorry maar zelfs dan zou ik nog woest zijn als ouder op mijn kind, je gaat gewoon helemaal niet knippen aan de staart/manen van andersmans paarden. Ook geen puntjes niet bijpunten gewoon NIETS, je hoort met je handen van andermans paarden af te blijven. (Behalve als je er toestemming voor hebt / iets in overleg gebeurd)
Jij gaat toch ook niet het haar van die dochter knippen zonder het te vragen, ook al zijn het maar de puntjes.

Ik snap je woede, ik denk dat bijna iedere bokker zou koken van woede als hun paard zoiets zou overkomen! . :(

Wel fijn dat je al een aanbod hebt voor "haar donatie" als ik het zo kan noemen. :(:)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:58

Dit is idd wel een nachtmerrie die werkelijkheid wordt. Goed dat de ouders van het ene meisje er wel mee zitten, maar die andere ggggggggrrrrrrrr. Ik had denk ik levenslang huisarrest gekregen als ik dat had gedaan en mijn ouders waren er achter gekomen.
Ik zou idd de kosten flink op hun verhalen, als je 12 bent zou je toch beter moeten weten.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:12

Ahhh ik zou denk ik echt mijn fatsoen niet meer kunnen houden. Wat een uiterst frustrerend en vervelend verhaal zeg! Gelukkig voor de paarden zijn er bijna geen vliegen meer maar een staart is niet 1,2,3 aangegroeid.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:57

Al wat foto's?

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:10

Jeetje wat een narigheid, weet niet wat ik zou doen als ik het zo zien.
Slim dat je aangifte gaat doen en het hierbi niet laat zitten, toch te gek voor woorden dat die ene meid er geen straf voor krijgt, dan doet ze het zo weer. Blijkbaar zien ze er de ernst niet van in.

Als er kosten gemaakt worden zou ik die zeker verhalen op hun!