op de voorhand donderd en niet actief is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Grace schreef:Bedankt allemaal voor de reactie's want hier ga ik zeker wat mee doen. Ik heb in totaal 3x zonder zadel met hem gereden en dat had ik niet moeten doen. Maar om nou direct mijn geld rijstijl af te gaan kraken vind ik egt te ver gaan! Met zadel rijd ik sowieso anders. En over het ballans bedoelde ik al hij een onverwachte pas deed. Verder kom ik mijn ballans prima houdendat gespannen was niet de gehele tijd zo, maar in gedeeltes helaas wel. Ik hoefde hem totaal niet in te houden, dus die conclusie is niet waar. Ook had ik wel stukken waar hij egt lekker over de rug liep. Mar al met al was het dus niet verstandig om zonder zadel te gaan rijden en zal dat dus ook niet meer doen! Graag dus heen commentaar meer hier over
ik heb hier weer van geleerd dat blijkt. En hoor jullie binnenkort wat foto's met zadel te kunnen laten zien! En nog over de vraag of ik les heb, dat heb ik
Grace schreef:nou hier dan even wat foto's aan de longe...
hij zit wel heel erg vast niet??
monica08 schreef:Hey Grace, leuk om eens foto's van jou te zienJe rijfoto's zijn inderdaad niet echt ontspannen, maar daar is genoeg over gezegd. Van wie heb je les?
Je longeerfoto's zijn al beter, maar hij mag veel actiever en dus zijn achterhand meer onderbrengen. Waarom heb je er een borsttuig aanhangen trouwens?
E_Nalanta schreef:Tesssie14 schreef:zonder zadel heb je minder belans,
Zeker niet, ik zit vele malen prettiger zonder zadel op m'n paard omdat er niet zo'n dikke lap leer tussenzit. Ieder zijn ding en manier toch? De een
vind het erg lastig en de ander doet het met twee vingers in de neus.....
Vind de plaatjes niet prettig ogen, ik zie blokkades in jou hele lijf en hand en het lijkt wel alsof je je paard uit alle macht probeert in deze houding
te houden. Ik vind wel dat je netjes zit trouwens!
Fred_Kroket schreef:ontspannen rijd en je stalgenoot zegt zelfs met een los teugeltje dus dan hebben we het allemaal vast niet goed gezien.
marjan1986 schreef:Fred_Kroket schreef:ontspannen rijd en je stalgenoot zegt zelfs met een los teugeltje dus dan hebben we het allemaal vast niet goed gezien.
Waar staat dat???? ik zeg "helaas staat dat niet op deze foto's" Niet mijn woorden gaan verdraaien, zeg dus ook niet of ze wel of niet ontspannen rijd op deze foto's. Op de foto's ziet het er indd strak en niet ontspannen uit....
Grace schreef:nee.. de foto's van een pessoa zijn een goed voorbeeld van mishandeling.. het kan gewoon niet he.. gatver ik word hier echt gek hoor. hij hangt totaal niet aan de touwtjes.. anders was mij dat allang opgevallen en had ik daar wat aan gedaan.. maarja klaar.. hij liep misschien iets te veel op de voorhand.. that's it
Grace schreef:
hier nog een foto, iets later genomen. Misschien wat een beter beeld hoe hij liep
Miseria schreef:Hmm Fred, ben het niet met je eens dat een slof beter is dan Pessoa. Bij goed gebruik hebben beide voordelen denk ik, maar de slof kan sneller verkeerd gebruikt worden dan een Pessoa.. vanwege de katrollen die de slof niet heeft.
Vind het longeren wel een fijner beeld geven dan het rijden op de eerste pagina, maar echte ontspanning zie ik op de foto's niet terugkomen.
Chaos schreef:0Als je een goede longeur bent niet. Dan ook niet met pessoa hoor, maar ik vind slof/touwtjes prettiger werken.