HELP...hoe overleef ik mijn paardrijdende dochter....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:00

Geweldig topic , ik bescheur het om je schrijven.
Stoere dochter heb je!
Sterkte :D

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:04

Wat heb je een geweldige dochter, en wat rijdt ze al lekker voor haar leeftijd! Kan me nu ineens heel goed voorstellen hoe mijn moeder zich vroeger gevoeld moest hebben :D Ik vind haar pony ook helemaal geweldig. De geconcentreerde oortjes :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:09

Geweldig neergezet.
Die foto's ook, heerlijk.

Ik kan je vertellen dat het nooit gaat wennen.
Dat zegt mijn moeder in ieder geval.
Ik rij nu 26 jaar paard, waarvan 7 jaar met mijn eigen paard en ze heeft nog steeds last van hartkloppingen als ze hoort wat mijn paard nog wel eens uit vreet. :+

Veel sterkte in ieder geval _O-

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:15

Afbeelding

Ik heb ook een dochter met het paarden gen , als zevenjarige droomde ze nog van net zo goed als Anky worden, nu 11 jaar later is geen sprong/hindernis/obstakel haar te hoog om over heen te springen.
Geloof me heel wat valpartijen, blessures en "dat ging maar net goed" heb ik het koud zweet nog steeds in mijn handen staan en gaat mijn hart soms tekeer.

Overleven doe je het wel, maar vraag niet hoe ?

Succes met je dappere dochter en haar witte vriend , komt vast helemaal goed met die twee !!!! *\o/*

Daantje

Re: HELP...hoe overleef ik mijn paardrijdende dochter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:21

Wat een super schattig stel zeg :+:

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:26

Ik ken het!! Hier nog zo'n mama, ik heb af en toe echt de kriebels...Het ziet er wel heeeeel leuk en spontaan uit!! Heerlijk!!

Ben mega trots op mijn mijn meisje!!

Hier een link naar youtube, haar 2e keer F1 (ze is hier 7):
http://www.youtube.com/watch?v=F6bBMc3b ... re=related

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:28

Wat een leuk stel:D

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:29

meid ik wens je veel succes , je zuld nog vaker je hart uit je tenen moeten vissen .
Mijn dochter is nu 10 heeft inmiddels dr eigen pony ingereden .
en geloof me ik heb bagger gescheten aan de zijkant maar ook mij werd vakkundig de mond gesnoerd . :Y)

wel een geweldig leuke combi .
allebei een heerlijk eigenwijs koppie erop , heerlijk . :(:)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:31

Wat een ontzettende leuke foto's! Super dat je dochter zo lekker rijdt.

Anne_GTI schreef:
Tja, ik ga er gewoon samen mee crossen... :+
http://www.youtube.com/watch?v=9t2TPTg2xjU

Ook super dat je dit met je dochter doet. Wat een sprong maakte je paard bij de greppel.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 09:26

Aan diegenen van jullie die mij steunen in mijn 'zelfmedelijden-veroorzaakt-door-wilde-dochter'...mijn dank :D

Aan diegenen van jullie met dochters die nog woester en wilder zijn en dit tonen met (toegegeven ontzettend megastoer ;) ) foto- en filmmateriaal....SCHAAM JULLIE! :P....dit helpt niet!...Is dit mijn voorland? Moet ik straks met haar mee een cross doen (omdat ik haar niet alleen zou durven laten gaan) en dus zelf ook hoger springen dan een cavaletti???? AAAAAAARGH!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:40

hihi wat een leuke foto's :)

Alleen vraagje...misschien ook beter voor de eigen gemoedsrust, zou een bodyprotector niet wat voor haar zijn nu ze toch het idee heeft een springruiter te gaan worden?
En vallen...ja dat gaat gebeuren, maar met andere sporten gebeuren ook nare ongelukken, daar kan je ze niet voor behoeden. En ze heeft wel een schattig wolbaaltje onder zich

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:45

nathalie2302 schreef:
Aan diegenen van jullie die mij steunen in mijn 'zelfmedelijden-veroorzaakt-door-wilde-dochter'...mijn dank :D

Aan diegenen van jullie met dochters die nog woester en wilder zijn en dit tonen met (toegegeven ontzettend megastoer ;) ) foto- en filmmateriaal....SCHAAM JULLIE! :P....dit helpt niet!...Is dit mijn voorland? Moet ik straks met haar mee een cross doen (omdat ik haar niet alleen zou durven laten gaan) en dus zelf ook hoger springen dan een cavaletti???? AAAAAAARGH!

Sjah moeders, je moet er wat voor over hebben hè!! Hop naar de springles!! :P

Ik weet het, je mag het van je eigen kind niet zeggen, maar ik vind dat mijn kind best wel aanleg heeft voor het springen, tot groot ongenoegen van mijn zenuwen...(en oma, die al genoeg heeft gezien toen ik nog op een handelsstal de jonge paarden uitbracht tijdens het oefenspringen in Asten!!)

Ik vind jouw dochtertje ook errug goed over die hindernisjes gaan!! Superleuk!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:48

Haha, ik heb ook zo'n zoon, inmiddels bijna 12.
Is ook nooit bang, vindt dat ie alles wel kan.
Mijn dochter rijdt ook maar was altijd wat voorzichtiger, kent haar grenzen, grenzen die bij mijn zoon gewoon niet bestaan.
Een voorbeeld, er was altijd een springles gelijk met de les van mijn dochter.
De professionele springers zeg maar, hindernissen tot de bakrand of bijna hoger.
1 van die jongens die daar rijdt heeft zo'n heel druk paard, staat regelmatig eens omhoog.
Dus ik voor de grap tegen mijn zoon, toen nog 10 jaar denk ik, zal ik hem eens vragen of jij dit parcours eens mag doen met zijn paard?
Zijn antwoord: JOA Mag dat?
Ahum, nee natuurlijk niet.
Maar je dochter rijdt goed, dus gaat wel goed denk ik..
Sterkte met de zenuwen.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 09:55

Kitty84 schreef:
hihi wat een leuke foto's :)

Alleen vraagje...misschien ook beter voor de eigen gemoedsrust, zou een bodyprotector niet wat voor haar zijn nu ze toch het idee heeft een springruiter te gaan worden?
En vallen...ja dat gaat gebeuren, maar met andere sporten gebeuren ook nare ongelukken, daar kan je ze niet voor behoeden. En ze heeft wel een schattig wolbaaltje onder zich

Die hangt hier uiteraard braaf aan de kast en dat geeft maar weer aan dat dit niet was wat ik in gedachte had toen ze zei "kom we gaan naar stal het is lekker weer" :')

MagicDay schreef:
Ik weet het, je mag het van je eigen kind niet zeggen, maar ik vind dat mijn kind best wel aanleg heeft voor het springen, tot groot ongenoegen van mijn zenuwen...(en oma, die al genoeg heeft gezien toen ik nog op een handelsstal de jonge paarden uitbracht tijdens het oefenspringen in Asten!!)

Ik vind jouw dochtertje ook errug goed over die hindernisjes gaan!! Superleuk!

hahaha....Cayleigh's arme oma kon al niet bij mijn "1 keer in de week manegelesjes" kijken, kun je je voorstellen hoe onverantwoord ze mij als ouder vind :'), ze verwijt mij nu nog "als jij bij de paarden bent, ben je niet te houden"

Dakotah schreef:
Haha, ik heb ook zo'n zoon, inmiddels bijna 12.
Is ook nooit bang, vindt dat ie alles wel kan.
Mijn dochter rijdt ook maar was altijd wat voorzichtiger, kent haar grenzen, grenzen die bij mijn zoon gewoon niet bestaan.
Een voorbeeld, er was altijd een springles gelijk met de les van mijn dochter.
De professionele springers zeg maar, hindernissen tot de bakrand of bijna hoger.
1 van die jongens die daar rijdt heeft zo'n heel druk paard, staat regelmatig eens omhoog.
Dus ik voor de grap tegen mijn zoon, toen nog 10 jaar denk ik, zal ik hem eens vragen of jij dit parcours eens mag doen met zijn paard?
Zijn antwoord: JOA Mag dat?
Ahum, nee natuurlijk niet.
Maar je dochter rijdt goed, dus gaat wel goed denk ik..
Sterkte met de zenuwen.

Oh gats, en hij zou het nog gedaan hebben ook he! Jouw hart zit nog redelijk op z'n plek???

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:56

Je dochter heeft echt lef :j Lekker zo laten hoor, kan heel goed van pas komen tijdens het rijden :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:02

Stoere meid hoor! <3
Ze kennen nog geen angst,en je kunt ze absoluut NIET wijsmaken dat je wel eens lelijk kunt vallen!
Ik ben daar op mijn 40 ste pas achtergekomen ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:02

Super leuke foto's. Wen er maar aan: je komt er nooit meer vanaf. Het heeft wel nadelen dat "paarden-gen".

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:07

Wat een leuke foto's en ze zit er zo netjes op voor haar 7 jaar!!

Mijn moeder schijt nu nog in haar broek als ze weet dat ik ga rijden (en dat is vaak) ..... ik ben 37!!! ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:10

Electra63 schreef:
Super leuke foto's. Wen er maar aan: je komt er nooit meer vanaf. Het heeft wel nadelen dat "paarden-gen".

misschien als de hormonen gaan opspelen....hoewel ik het altijd prima wist te combineren....jongens te paard :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 10:14

geerke schreef:
Electra63 schreef:

misschien als de hormonen gaan opspelen....hoewel ik het altijd prima wist te combineren....jongens te paard :D

ehm....ergens voelt dat als kiezen tussen 2 "kwaden".....We hadden zelf bedacht dat ze op haar 30ste er wel aan toe is om voor het eerst uit te gaan :')

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:15

Oh gats, en hij zou het nog gedaan hebben ook he! Jouw hart zit nog redelijk op z'n plek???

Ja hoor, als die jongen zijn paard ingeleverd had bij hem, was ie gegaan, zonder twijfel.
En als ie dan gevallen was, was ie weer gegaan, want ook dat maakt hem niks uit.
Ik heb tijden met mijn rug naar de manege-bak gezeten, omdat ik het niet meer wou zien even.
De nacht voor hij les had, sliep ik meestal niet, zeker als ik wist welke pony hij op moest (de wat moeilijke).
En hij zit er ook zo los op altijd, al valt ie de laatste tijd nog weinig.
Nu gaat het aardig goed, maar hij heeft nu zijn zinnen gezet op 1 van onze merries, die nu ingereden wordt.
Een beetje een dondersteentje, dus ik houd mijn hart weer vast.
Maar hij ziet het probleem niet zo.
Heb zelfs voorgesteld dat ie eerst op de pony van zijn zus gaat rijden, (100 % braaf), maar nee hij gaat toch niet op de "afgereden" pony van zijn zus rijden.
Pfff het idee alleen al.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:31

heerlijk!!
Hoe je het verteld is echt heel erg leuk!!! +:)+
Succes met je bloeddruk in je verdere leven, als ze nu op 7 jarige leeftijd dit al allemaal wil doen :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:06

geerke schreef:
Electra63 schreef:

Ik heb het ook altijd gewoon gecombineerd. Mijn dochters zijn zo goed als volwassen en het paard is nog altijd heel belangrijk :D en ik ga nog iedere keer mee op wedstrijd en een paar keer per week mee naar stal. Maar ik geloof omdat het erg makkelijk is omdat ik alles opruim :D

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:11

Leuk hoor zo'n fanatiek meisje en ze doet het ook nog zo leuk.....
Tis natuurlijk zo als kleintje en wat ouder zie je de gevaren niet die je als ouder wel ziet en dus
met af en toe een hartverzakking staat te kijken....
Maar zou zeggen veel plezier en geniet met z'n tweeen .......

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:16

Hahaha!! Die snoetjes op foto 13... De pony voelt ook dat hij de discussie gewonnen heeft! :D Mijn moeder heeft het ook overleef (hoewel... die wist half niet wat ik allemaal uitvrat... :') )