(M1) De strijd met mijn Houding,.. Haflinger Beau & Ik !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: (M1) De strijd met mijn Houding,.. Haflinger Beau & Ik !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 15:26

Dankjewel :o

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:29

Voel je zelf nu ook verbetering, samen met Beau?
Loopt ie beter voor je gevoel etc?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 15:36

EngeltjeS schreef:
Voel je zelf nu ook verbetering, samen met Beau?
Loopt ie beter voor je gevoel etc?

Ja ik merk zeker verschil!
maar het is wel een beetje dubbel, want heb al een tijdje ook wat gedonder met mijn zadel die een halfjaar oud is
en na 4 keer 'aanpassen' nogsteeds niet goed is dus er komt vrijdag waarschijnlijk een nieuw zadel voor hem.
Maar hij heeft hierdoor wel drukplekken en dus wat harde/vastzittende rugspiertjes op de plek van de drukkingen. :(:)
waardoor hij niet helemaal met zadel op lekker kan bewegen (leen zadel van instructrice die wel beter ligt maar ook
niet perfect.). Ik train dus ook meerendeel in de week zonder zadel
(hij zit als een huis dus kan alles doen wat ik met zadel ook kan.) en dan loopt hij geweldig met swung en ritme en
rijd het echt heel fijntjes en kan ik ook gewoon lekker zitten en ondertussen alle oefeningen doen die ik maar wil,
dus ik merk wel zeker verschil, alleen dan zonder zadel, hopelijk na vrijdag ook met zadel ! :D

Laulette92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:36

Je houding is zeker beter, maar ik wilde eigelijk kwijt wat een COOLE haflinger heb je XD

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:43

Ik ga ook mee met het comentaar wat al gegeven is over je houding verbeteren. Het is zeker al een stuk verbeterd.
Wat mij wel opvalt op de foto's is niet zozeer van jou maar van je pony. Ik vind het Bit erg strak aangetrokken op sommige foto's oa foto 5 en 9. Zijn mondhoeken komen erg strak. Ik weet niet of dat is omdat hij trekt? en jij terug trekt? maar mocht dit wel zo zijn gaat je houding ook verslechteren dan wanneer het een ontspannen combi is. Foto 6 ziet er wel netjes uit van beide maar je pony loopt nog op de voorhand (achterhand is er niet netjes onder)

succes verder ;)
Laatst bijgewerkt door diesel83 op 06-10-11 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:44

zonder zadel is vaak ook een hele verbetering om je zit te verbeteren.
misschien kan je ook eens een kort latje achter je rug doen die je rug recht houd..
en je zo misschien ook zelf voelt wanneer je fout gaat zitten want dan krukt het latje een beetje in je rug zeg maar..

misschien moet je anders eens paar foto's maken wanneer je zonder zadel zit dan die naast je zadel foto houden en kijken waar jij zelf vind waar je de fout in gaat zeg maar

en je zit is al enorm verandert hoor ga vooral zo door

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 15:50

Laulette92: Dankjewel :o

diesel83: een beetje jammer dat er nou nogsteeds/alweer word gedacht dat ik aan de teugels hang/zit te trekken..
En al helemaal jammer dat jij ons niet ziet als een ontspannen combinatie, wat we wel degelijk zijn.
Ik zie nergens een open mond, of oren dik in de nek. Ik heb er een dun bitje in, misschien dat het wat vertekend daardoor
maar erg jammer dat dit word gedacht, maar je mag natuurlijk denken wat je denkt. Daar is iedereen vrij in ;)

NathalietjeB: Ik rijd eigenlijk veel fijner en beter zonder zadel dan met zadel, dat is ook een beetje het frestrerende.
Dat kan ik inderdaad eens proberen, zo'n latje. :j

Ik wil inderdaad hier nog wel eens fotos plaatsen van wanneer ik zonder zadel rijd, alleen heb ik het gevoel dat ik maar beter
eerst geen rijfotos hier neer moet gaan zetten, omdat mijn zelfverzekerheid met rijden nou niet bepaald veel beter word door de dingen
die er soms gezegd worden. Natuurlijk mag iedereen zeggen wat hij/zij wil , ik heb het topic ook niet voor niets geopend en sta open
voor tips en bijbehorend commentaar.
Maar ik ben zo keihard bezig om een fijn beeld te creeren, mijn houding netjes te krijgen en hem niet in de weg te zitten en
het lijkt wel alsof bokt daar ((on)bewust) overheen leest en nog harder zn best doet om mij nog even net iets meer op de
tenen te trappen. Uit sommige reacties lijkt het wel alsof ik een of andere rotruiter ben die niet let op het welzijn van mn dier,
Wat mij nogal zeer doet, want dat is alles behalve zo. :\
En dan kijk ik in andere topics, waar echt amper negatief commentaar staat en dan zie ik paarden gespannen met de kop in de lucht lopen,
rug weg te drukken, monden die half open hangen enz. enz.
Ben ik dan echt zo erg vraag ik me dan af? En dan heb ik er bijna spijt van dat ik zo graag mijn verbetering hier heb willen laten zien.

Vandaar dat ik nog twijfel om nog eens een nieuw topic te starten, los van de geweldige, opbouwende berichtjes die er tussen zitten :) ...
Ik ben misschien niet van suiker, kan heel wat hebben en ben heel erg bewust van de dingen die er verkeerd zijn, maar ook ik heb een beetje gevoel :o

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:56

Duidelijke verbetering, je neigt nog ietsjes naar achter te hangen maar het verschil is echt goed te zien! :j
Kan me voorstellen dat het erg lastig is om te veranderen als je gewend bent zo te zitten, voor je gevoel zit je dan echt helemaal naar voren gebogen :P

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:17

het is absoluut niet negatief naar je bedoelt hoor maar dit is wat ik zie op de foto. mondhoeken ver naar achter daar hoeft de mond niet open voor te staan of oren in de nek. jammer dat je het zo opvat

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:58

Lotte, komt het niet doordat je hoofdstel een gaatje korter moet?
Als je nou het riempje naar het bit beide kanten een gaatje korter doet? Op de foto lijken die riempjes ook heel erg te verschuiven. Snap je wat ik bedoel?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 21:33

Calimero: Kim, dat zei aerdenhout1 inderdaad ook en de riempjes van het bit waren inderdaad te lang :j
Thnx.

Diesel: Ik had het eerder over dat je zei dat we een gespannen combinatie zijn en dat ik in zijn mond trek,
als dat zo zou wezen zou beau zijn mond echt wel open moeten zijn, teminste dat doen vrijwel alle paarden die
in de mond getrokken worden. En spanning, meestal hebben paarden met veel stres of spanningen de oren gespannen naar achteren,
op die manier bedoelde ik dat. Als je dat zou denken bij de eerste foto, zou ik zeggen, dat snap ik, het lijkt er inderdaad op dat ik
hem enorm tegen zit in zijn mond omdat ik zo achterover zit. Maar ook toen zat ik hem vrijwel niet dwars in zijn mond, wel waren er
toen enige spanningen omdat Beau het publiek wel erg leuk vond, en de paardjes.
Maargoed. Nogmaals, iedereen mag denken wat ie vind, of het waar is is een tweede.

Dieltje: Dankjewel, klopt, het is inderdaad niet gemakkelijk om gelijk mijn gevoel wat betreft recht zitten te veranderen :j