5 jarige Haflinger Beau op wedstrijd, M1 Dressuur.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:10

Vulina schreef:
EngeltjeS schreef:
.
Knap dat je M1 bent hoor, op zo'n jonge leeftijd.

Precies! Meisje is nog maar 15!

juist, en niet te vergeten is haar pony ook nog niet zo heel oud.

In mijn ogen is dit een topprestatie!

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:55

Goed bezig!!
Lekker zo door blijven gaan, dan komt het helemaal in orde! ;)
Genoeg tips krijg je zo

CarolR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:36

Wat een gave haf!! mooie donkere vacht zo te zien.
Doe je goed, 5 jaar en dan al M1.

Succes!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 17:03

CarolR: Dankje :o, moet zeggen dat hij ook lekker werkwillig is dus dat heeft alleen
maar in mijn voordeel gewerkt :D

Cash87: Dankjewel :o

Engeltjes: Dankjewel :o

Esther: Haha ja, dat was wel geniaal _O- Hopelijk maken ze mijn zadel gewoon goed inorde en anders
inderdaad over op een ander. Maar denk dat t dan hulsebos word :))
En nog bedankt voor de fotos, haha +:)+

Sylva: Dankjewel, ben ook ontzettend blij met mijn kanjer! :D

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:09

Een tip voor je houding,
pak je teugels een stuk korter, Dat ze zeker 10 cm voor je zadel boven de manenkam zitten.
Dan blijf je rechterop zitten, want als je dan achterover gaat zitten gaat je pony hangen en dat laat die wel weten :).
Het teugel probleem heb ik ook, en ik blijf er elke keer op letten en de mijne gaat zoveel lekker lopen als ik de teugels korter pak.
Met kortere teugels kun je je paard ook wat makkelijker bergop laten lopen, door in je training af en toe je hand wat hoger te plaatsen, maar nu heb je daar geen ruimte voor, omdat je dan tegen je buik aankomt.

Hoop dat je wat aan de tip hebt

pieps

Re: 5 jarige Haflinger Beau op wedstrijd, M1 Dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:20

Andere tip voor je houding: kijk naar het punt waar je heen wilt (vooruit dus) en niet naar die mooie haf. Je voelt dan veel beter hoe je zit. Probeer maar eens een training helemaal niet naar je haf te kijken. Je zal verrast zijn door het effect.

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:22

Wat een super gave haf heb jij!
Jammer van je houding, maar gewoon hard werken dan komt het vanzelf goed.
Het is nou eenmaal makkelijker om iets aan te leren dan iets af te leren!

Succes ermee!

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:33

Heeeeeeee, dat komt me bekend voor! ik heb die dag ook gereden en ik heb je in het echt zien rijden, wat kan beau lópen zeg! Super!
Het zag er ook uit of hadden jullie gewoon heel veel plezier met z'n 2'en.
Commentaar geef je zelf al, aan je houding mag soms echt nog veel veranderen, maar ik moet zeggen dat dat me op de foto's meer opvalt dan in het echt. :j
Dus nog héél veel succes in de M1, ik hoop dat ik je ooit nog eens tegenkom :D .

twischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:26

Leuke pony heb je!
Wat goed van je punten zeg, ga zo door zou ik zeggen!!

Je houding is zonde, ik zou zeggen veel gymnastiek oefeningen op je pony en veel zitlessen nemen. Gewoon je pony aan de longe, jij erop met zadel zonder beugels en iemand die longeert en aanwijzingen geeft. Op het internet staan wel veel oefeningen die je te paard kan doen voor je houding en zit. Dit vind ik wel een goede: trek je kniën op tot boven het zadel. Vervolgens doe je je neus ertussen. Schuif je rug nu werveltje voor werveltje uit en zet de wervels allemaal recht boven elkaar.
Dit deed ik vroeger heel vaak, het heeft heel veel geholpen voor mijn houding omdat je dan echt het gevoel weet wanneer je helemaal recht zit. En je pony moet het goed vinden haha. Gewoon veel oefenen, dan komt het wel. Niemand is uitgeleerd.

Verder krijg ik niet de indruk dat je hard in de mond van je pony trekt, hij loopt goed en aan het bit te zien trek je daar niet hard aan ofzo..

Ga zo door, jullie zijn een leuke combinatie!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 11:55

Dankjulliewel weer voor jullie reacties en tips :D

twischa: Ik denk dat gymnastiek oefeningen lastig zullen worden haha, vooral op het paard want
ben echt verschrikkelijk Anti-Lening! Ik kon vorig jaar nog niet eens met mijn benen over elkaar
heen zitten, wat nu wel gaat, maar nogsteeds met enige moeite :=
Maar zitlessen ga ik inderdaad waarschijnlijk binnenkort even doen, zal mijn instructrice even lief
aankijken :+. Ik trek inderdaad niet, anders had Beau al lang vast gezeten en niet meer voor me
willen lopen. Dankjewel :o

Lieff: Ja heb je me nog gezien? Leuk :D .We hadden inderdaad veel lol, moest vooral enorm lachen hoe
verschrikkelijk hij zich aanstelde omdat hij zn vriendinnetje niet zag en daardoor continu zat te
hinniken := Maar ik heb eigenlijk nooit momenten dat ik chagerijnig op hem zit, we hebben altijd wel
lol samen. Moet vaak lachen om zn oren die als versteend alleen maar voorover staan. :+
Hoe ging het trouwens bij jou? Ik heb je volgens mij niet zien rijden helaas. :(

Paulien2xx: Dankjewel :o
Klopt, ik heb het mijzelf een tijdje terug aangeleerd omdat ik voorheen altijd voorover zat. Ik vond dat
verschrikkelijk en heb zo hard geoefend op dat ik niet meer voorover ging zitten dat ik nu dus achterover zit :=
Kijk maar, dit was ergens in Januari 2011, op mijn andere pony die even na deze fotosessie de diagnose kreeg
voor atrose, wat een hoop verklaarde wat betreft haar 'moeilijke' karakter om dressuurmatig te rijden. Ik rijd
dan ook niet meer op haar :). Ze was ook altijd enorm gespannen onder het rijden en is hier ook wel een beetje duidelijk
te zien. Maargoed, binnenkort krijgt ze een bijrijdstertje die recreatief lekker met haar gaat 'hobbelen' :D
KLIK hier!
en hier op Beau, hier was ie 4 en dit was op ons laatste B wedstrijdje. (Opzich vind ik deze houding haast nog beter :o)
Afbeelding

Pieps: Klopt, ik werk ook aan het vooruit kijken en merk inderdaad ook dat je daardoor beter begint te zitten en dat ook
gaat voelen. Dankjewel :D

Rosanna1990: Dankjewel, daar ben ik in de trainingen ook mee bezig inderdaad, teugels korter zodat ik niet achterover
kan zitten, omdat Beau dat dan heel duidelijk aangeeft en ik het op die manier doorheb. Het jammere is alleen nog dat
ik nogsteeds die grip in mijn handen niet heb, en mijn teugels na een tijdje, soms al snel vanzelf weer langer worden :j

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:44

Eerlijk gezegd vind ik je houding daar stukken beter!
Alleen je hakken wat naar beneden en dan zat je perfect..

Ook vind ik eerlijk gezegd Beau fijner in de aanleuning daar lijken.
Als je hem nou eerst wat lager laat lopen en dan vanuit de activiteit meer opwaartser en opgerichter probeert te krijgen? En dan dus helemaal niets met je handen doen, misschien een klein beetje omhoog brengen maar verder niet. Zou hij dan niet fijner daarboven worden?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 12:52

Ik moet toegeven dat het een fijner beeld lijkt, maar hij word eigenlijk alleen maar
soepeler in de aanleuning. Het lijkt alleen niet zo omdat ik nu achterover zit (wat een vertekend beeld geeft)
en daar voorover wat geen vertekend beeld geeft wat betreft 'trekken.'
Als je goed kijkt is de achterhand hier ook matig, die is ook alleen maar toegenomen nu.

Beau rijd ik trouwens tijdens de training lang en laag in, dus op deze manier maar dan nog een tikkeltje lager
zodat die achterhand er net wat beter onder komt en hij dus echt fijn over de rug loopt. Pas wanneer ik
voel dat hij lekker warm is gelopen en lekker los is in zijn lijf pak ik hem op en laat ik hem wat meer bergop lopen.
Ik kan dat moeilijk de hele training doen want dat is gewoon echt te zwaar voor een 5 jarige, dus het is gewoon
echt puur mijn houding wat anders moet om een fijner beeld te creeren. Die aanleuning zit wel goed :j

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:59

Natuurlijk lijkt het alleen maar erger omdat jij achterover zit.
Maar toch zie je duidelijk op meerdere foto's dat het bit heel ver in de mond word getrokken.
Dat is gewoon een feit, en dan ben jij toch degene die hem te ver door zijn mond trekt.

Daarom zei ik ook, misschien kun je eens iemand anders laten voelen. Want op deze foto's zit het bit gewoon te ver door de mond.. En kan ik me niet voorstellen dat hij wel fijn en zonder druk loopt.

Snap je wat ik bedoel?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 13:07

Sorry hoor kim, maar waar ben je nu weer mee bezig?
Waarom zou iemand anders moeten voelen hoe hij is in de mond? Hij begint per direct te hangen wanneer je ongelijke
druk hebt, dus wanneer iemand anders dus er op gaat zitten kan het heel goed zijn dat hij dus begint te hangen,
dat heeft helemaal niets te maken met of ik aan de teugels trek of niet.
Ik vind het een beetje jammer dat jij, weer zo doormoet zagen over negatieve dingen over mij, want je weet heel goed dat
ik dat niet doe. En als dat zo zou zijn, zou ik dat altijd al gedaan hebben want ik voel geen ongewenste druk aan die
teugels hoor. En zou hij al lang kapot gereden zijn. :n

1 keer is leuk, maar om het iedere keer weer te herhalen in mijn topic, vind ik jammer.
En al helemaal omdat je het wel eens vaker doet terwijl je weet dat het niet zo is, dat vind ik vreemd.
Net alsof je mij de grond in wil trappen. Het hoeft niet zo te zijn, ik kan het verkeerd begrijpen, maar zo komt het aldoor wel over en
daar hebben we ook vaker discussies over gehad ;).

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:13

Knap paardje is het toch, hij is erg aan het groeien in de breedte zeg!:o

Als ik jou was had ik gewoon een klein stapje terug genomen!
Probeer bij iedere training te beginnen met de basis (waaronder dus goed opletten op je houding) en van daar uit kun je vanuit de ontspanning naar inspanning en de zwaardere oefeningen doen!
Ik denk dat je wel een dwingende zit hebt! omdat je zo achterover zit..
Als jij rechtop gaat zitten, weet je denk ik niet wat jij onder je gaat voelen! dan gaat Beau zichzelf nog meer ontspannen en nog beter erover lopen.
Verder loop Beau er fijn over qua beenwerk! :D

Ga zo door, vind dat je op sommige puntjes al erg bent verbeterd! en ik denk dat het juist een uitdaging blijft om zo door te blijven trainen! :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 20:19

DDW1190: Dankjewel, ja het word nu een echte bespierde hafpaf :=
Je hebt gelijk, en moet zeggen dat ik de laatste tijd ook steeds minder toe kom
aan de moeilijkere oefeningen. Ik ben nu vooral bezig met mijn houding, handen op de goede
plek houden en vooruit kijken, maar natuurlijk ook de ontspanning en de swung waar hij ook
al sterker in word.

Dankje, erg fijn om te horen dat er toch wat vooruitgang is geboekt. :o

HorseAndMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:52

Wat een leuke haf!
Jammer van de regen,
Maar je kan wel goed zien dat jullie het ondanks de regen, erg naar jullie zin hadden.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 13:36

Dankjewel !
Klopt, we hebben veel plezier gehad :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:08

Beau is echt een onwijs gave Haflinger! Jammer dat hij een ruin is, anders had ik wel een heel erg leuk veulentje gehad *D

twischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:12

Zitlessen zijn altijd goed ja. :). En ik geloof dat Beau inderdaad niet zo zou lopen als je in zijn mond hangt. ;)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:17

super lotte! :)

toch ben ik het wel een beetje met Kim eens, het bit ligt op de foto's soms te ver in de mond, als je snapt wat ik bedoel.. Het ziet er niet echt vriendelijk uit.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 21:24

Twischa: Dankjewel, moet zeggen dat ik ook steeds beter ga zitten door het andere zadel die er nu
2,5 week op zit (andere zadel bleek niet te passen voor de 3e keer.) Maar een zitlesje moet ik nogsteeds
even doen.

Anna: Dankje, Tja. wat is onvriendelijk? Hij was die dag ook enorm aan het paraderen en zichzelf te laten zien
dus moet toegeven dat ik hem soms echt even wat moest tegen houden ja, want ik kan hem moeilijk
midden in de proef als een gek laten lopen, dat kan gebeuren. Iedereen heeft soms wel eens een
moment dat ie even scherp moet wezen. Maar om het dan gelijk onvriendelijk te noemen, nee
daar kan ik me niet in vinden, zeker niet omdat ik echt het beste met Beau voor heb en als ik mijzelf
zou betrappen op een strenge hand dat ik me dacht echt kwalijk zou nemen :j

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:29

Ik vind het wel een goed idee om er eens iemand anders op te laten rijden! Mij bijvoorbeeld :D
Nee hoor, grapje!
Leuke haf en fijn dat je zelf zo goed kijkt naar wat je kan verbeteren!

_Bitje_ schreef:
Waarom zou iemand anders moeten voelen hoe hij is in de mond? Hij begint per direct te hangen wanneer je ongelijke
druk hebt, dus wanneer iemand anders dus er op gaat zitten kan het heel goed zijn dat hij dus begint te hangen,
Ik vind het een beetje jammer dat jij, weer zo doormoet zagen over negatieve dingen over mij, want je weet heel goed dat
ik dat niet doe. En als dat zo zou zijn, zou ik dat altijd al gedaan hebben want ik voel geen ongewenste druk aan die

1 keer is leuk, maar om het iedere keer weer te herhalen in mijn topic, vind ik jammer.
En al helemaal omdat je het wel eens vaker doet terwijl je weet dat het niet zo is, dat vind ik vreemd.
Net alsof je mij de grond in wil trappen. Het hoeft niet zo te zijn, ik kan het verkeerd begrijpen, maar zo komt het aldoor wel over en

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 21:33

AnnemiekvM schreef:
Ik vind het wel een goed idee om er eens iemand anders op te laten rijden! Mij bijvoorbeeld :D
Nee hoor, grapje!
Leuke haf en fijn dat je zelf zo goed kijkt naar wat je kan verbeteren!

_Bitje_ schreef:

Haha , tja :')
Nee, Ik laat niet snel iemand op Beau, behalve als diegene net zo goed kan rijden of beter dan mij. Dat Beau er iig niets aan over laat.
Ik merk wel dat als er iemand op Beau stapt, hij het totaal niet snapt. Mijn Instructrice zit er heel soms wel eens op om hem 'aan te voelen'
als ik ergens mee zit en niet snap waar het van komt. Maar verder ook eigenlijk niet. :)
Dankje :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:46

SaBiNa_S schreef:
Nounou, je bent wel heeel erg streng voor je zelf!

Haha, k vind het er helemaal niet zo slecht uitzien hoor, ziet er goed uit! En ik vind je houding ook heel erg mee valllen!

Dat vond ik ook. Als je jezelf al zo moet afkraken waarom in hemelsnaam nog paardrijden en je foto's op bokt plaatsen.

Niemand is perfect...neem een paar zitlessen, ga zonder zadel hobbelen en dan komt het vast goed.