Patrice op het HE met Annemarie van der Toorn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 16:36

:D Ik moest Patrice veel meer gaan challenge dus daar zijn we ook mee bezig hihi! We doen nu veel meer in haar ogen 'rare' dingen, dankzij Annemarie weet ik nu hoe ik haar bv langs of naar 'enge' dingen kan leiden en vind het echt amazing hoe Tries erop reageerd.

Tries is altijd al zo schrikkerig en nerveus geweest, ook bij haar vorige eigenaren. Ik ben me ervan bewust dat ik al die tijd een HELE grote fout gemaakt heb door alles 'safe' te doen. Dus niet naar buiten met haar,enge dingen zo goed als vermijden ( is behoorlijk moeilijk want wat vandaag niet eng is is morgen wel eng :')), als we wel een stukje aan de hand naar buiten gingen extra mensen mee nemen enz enz maar ik was gewoon TE bang om mn pony te verliezen door een stom ongeluk. Als Patrice schrikt rent ze echt BLIND weg, vrachtwagens of auto's ziet ze dan niet en zou ze zo voorspringen.

Patrice en ik moeten samen zelfverzekerder worden en we zijn echt op de goeie weg dankzij Annemarie!

Edit: Vandaag trouwens een nieuwe challeng gedaan ;) foto's zijn niet zo spectaculair alleen een paar oortjes maar dan hebben jullie een beetje het idee hoe Tries het vond :D :
BITLOOS voor de eerste keer :) en buiten de paddock over het terrein
Afbeelding
Hoofstel is geleend en frontriem is behoorlijk aan de grote kant :')
Hey denkt ze: daar is de paddock waarom sta ik dan hier
Afbeelding
Over het zandpaadje tussen de boompjes door
Afbeelding
Tries voelde zichzelf helemaal stoer :D
Afbeelding

Hoop niet dat jullie gek worden van al mn verhalen en foto's :o hahah

s6801881

Re: Patrice op het HE met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:09

Over de weg! :wow: Super zeg! Wat een sprongen maken jullie +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:12

Super zeg! :wow:
Gaat echt snel met jullie :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:14

Wauw!! Ik moet zeggen dat ik niet snel zo'n lang verhaal lees (:D) maar was geboeid!!
Jullie update is ook geweldig!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 18:19

Tnks!!!! Hihi dat stukje weg is nog op het terrein bij ons ( beetje lastig uit te leggen maar rijden bijna nooit auto's) aan het einde is de echte weg en daar gaan we morgen heen :)

Leuk dat jullie het blijven lezen, ben zo trots op Triesje!!!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:54

Wat leuk om jullie zo te volgen!
Patrice pakt alles echt goed op, heerlijk dier!

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:21

da lijkt me nou zo leuk hea dat je zo je pony ziet veranderen enzo.. :j
ik heb t ook helemaal gelezen (A)

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:23

ohw die vorige bericht moest eiglijk bij jou topic van t horse event ;)

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 11:15

Het is ontzettend leuk om te zien hoe Patrice veranderd! En ze pakt het idd super op. Niet alleen Tries veranderd maar ik ook ghehe. Het is afwachten hoe lang de 'dominosteentjes' zoals ik in mijn verslag schreef overeind blijven staan :j, misschien blijven ze staan of misschien vallen ze om, ik ga het merken maar zodra ze omvallen.............. begin ik weer lekker overnieuw :D

Vandaag hopen dat het weer een beetje ok blijft en dat het niet ineens gaat hozen vanmiddag. We willen een stukje met Patrice de weg op, hier neem ik wel nog iemand mee voor de zekerheid want hoe goed het nu ook gaat, ik ken Tries en ze kan behoorlijk onvoorspelbaar zijn :o

mjs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:07

Toen ik besloot naar HE te gaan zag ik jullie op het programma. Ook mijn paardje schrikt vaak. Ik heb ervan genoten om Patrice te zien op HE. Ik herkende het vooral ook dat je zelf minder dingen gaat ondernemen en voor het "bekende"kiest. Super hoor om Annemarie en Patrice te zien. Heb weer helemaal zin om zelf aan de slag te gaan

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:28

Ik ben helemaal fan geworden van Annemarie *\o/* *\o/* *\o/*

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 21:32

mjs schreef:
Toen ik besloot naar HE te gaan zag ik jullie op het programma. Ook mijn paardje schrikt vaak. Ik heb ervan genoten om Patrice te zien op HE. Ik herkende het vooral ook dat je zelf minder dingen gaat ondernemen en voor het "bekende"kiest. Super hoor om Annemarie en Patrice te zien. Heb weer helemaal zin om zelf aan de slag te gaan

Super leuk berichtje! Van iedereen trouwens, echt leuk om al die lieve leuke reacties te lezen!
Tries en ik hebben deze week zoveel ondernomen samen zoveel ondervonden en vooral ook veel overwonnen. Ik merk aan Patrice dat ze het ook ontzettend leuk vind allemaal. Wel heel spannend ook want geregeld neemt ze nog wel is een speurt, maar het is niet meer dat 'standaard' uurtje rijden in de paddock ( wat ik ook wel eens oversloeg omdat het voor mij ook zo standaard was elke keer). Vandaag kwam ze voor het eerst sinds ik haar heb naar me toe draven in het weiland :D normaal moest ik altijd haar zelf gaan halen aan het einde van het weiland, maar ze kwam nu gewoon naar mij toe met een blik van: WAT GAAN WE VANDAAG WEER EENS DOEN <3 .

We zijn vandaag dus idd bitloos naar buiten gegaan, als je bij ons een kleinstukje over de weg rijdt moet je een bruggetje over en dan kom je bij een heel lang fietspad met een brede gras berm. Dat was mijn doel vandaag DAARHEEN. Het grappige is onze stal ligt aan de polderbaan :') waar dus vliegtuigen op aanraak afstand bijna over ons heen vliegen--> hels kabaal natuurlijk maar Tries heeft er nog nooit op gereageerd :j . Dat fietspad loopt echt PAL langs deze baan maar het is ons gewoon gelukt!!!!!!! Hoe trots was ik zeg. Wel liep er iemand mee die haar vast had geklikt aan een longeerlijn gewoon voor het geval dat........ Het was totaal GEEN ontspannen ritje maar ook geen flip of ren acties *\o/* HOE COOL :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:55

Wat stoer zeg! Ook erg goed dat je die spanning van haar dus zo goed hebt weten op te vangen dat je haar voldoende vertrouwen gaf om onder je te blijven lopen. Echt, ik vind het fantastisch om te lezen hoe je nu met haar aan het werken bent, ga vooral zo door! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:02

Wat enorm goed joh!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:23

Wat zijn jullie ontzettend goed bezig +:)+ Zo fijn om te lezen!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:12

Een 10 sec update filmpje van Tries en mij :

WE DID IT *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* langs een landend vliegtuig *\o/* *\o/* *\o/* Hoe cool :D :D :D en hoe relaxed :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:14

Wat cooooool! *\o/*
Echt super zeg! :D
Dat geeft een enorme paasei, zo'n vliegtuig!

Wat goeddd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:14

Waaauwwww!!! Is dat hetzelfde paard dat met ogen op stokjes in de hal stond? :wow:

Ongelooflijk!!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:23

:D jaaaaaaaaa das dezelfde pony hihi!!!!! Ik heb wel voor de zekerheid een martingaal om ( heel los ) en iemand loopt nog mee die haar vast houdt aan een lange lijn, maar hoe chill is ze whaaaaaaaaaaaaa superrrrrrrrrrr pony hahah.

Ik ben heel hard sinds het HE met haar aan de slag gegaan en heb haar aan steeds meer 'enge' dingen bloodgesteld, en its working!!! Natuurlijk gaat er nog wel eens iets mis :j en heeft ze weer een angstaanval of flip actie maar het gaat TOP!!!!!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:24

Leren gaat toch ook met vallen en opstaan? :)

Geweldig dat je zo fanatiek bent bezig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:24

Echt ongelooflijk! Fijn hoor!!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:26

Ik vind dit zo'n gaaf verhaal. Vooral omdat ik zelf ook zo'n soort paard heb. Ik denk dat ik zelf onbewust al op de goede weg ben, door het paard al vaak uit te dagen. Ik ga bijvoorbeeld al langer alleen buiten rijden en probeer enge situaties niet uit de weg te gaan. Soms ben ik blij dat ik weer thuis ben zo spannend was het dan, maar het is wel weer gelukt. Alleen met buiten rijden rijd ik met een pessoabit. Dat is niet zielig, want ik rijd de hele weg aan een losse teugel, alleen hij in blinde paniek weg wil rennen heb ik hem dankzij dat bit in een paar passen weer teruggenomen. Behalve laatst toen we een struisvogel tegenkwamen. Dat was echt het aller-allerengste en toen ging hij ondanks de pessoa nog zo'n 200 meter met me aan de haal.

Hoe kom jij bij bitloos, deed je dat al langer of is dat op aanrijden van Annemarie? Gaaf hoor dat je steeds kleine overwinninkjes behaalt nu!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:34

@ bloodymary: Een struisvogel???? Whahahha waar kom je die in godsnaam tegen hihi. Maar idd, ik ga met Tries ook geen dingen meer uit de weg! Ik ga er juist langs en als ze het heel spannend vind gebruik ik Annemarie haar tactiek die ze op het HE gebruikte. Stapje naar voren, zelf stapje naar achter zetten, weer stapje naar voren enz enz. Ze vertelde dat het het belangrijkste is dat ik als eigenaar controle heb over haar 4 benen!

Bitloos was eigenlijk gewoon een nieuwe uitdaging van mezelf, doe het heel af en toe maar als we net als op het filmpje heel ver naar buiten gaan doe ik het niet! Merkte trouwens wel ( dit filmpje is van zondag ) dat toen ik zondag haar bit weer in deed ze hier veel lekkerder op liep dan voor het bitloze avontuur!

Ik gebruik dus ook iets 'extra's' met buitenrijden, jij een pessoa bit en ik een martingaal, hierdoor voel ik mezelf ook zekerder omdat ze haar hoofd niet HEEEEEEEEL hoog de lucht in kan gooien! Echt top dat je ook zo lekker bezig bent!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:35

Jeetje Chantal... respect! Wat ben je stoer!!! Mag ik een filmpje van je Twitteren?

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:38

Jaaaa natuurlijk Esther! Leuk leuk leuk haha tis geen top kwaliteit maar is wel wat op te zien hihi