Ricciano's Crusador (4j) 1e x na revalidatie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Re: Ricciano's Crusador (4j) 1e x na revalidatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:13

He bah wat een commentaar, en iedereen weet het maar weer beter.. :(:)
Kom op, jullie hebben toch geen idee hoe het paard zich gedraagt?

Ik bewonder het juist hoe de TS zich in heeft gezet voor dit paard.
De meesten gooien hun paard op de wei, dit dier heeft een kans gekregen om sneller van zijn blessure te herstellen, en dat mag wel gewaardeerd worden. :j
En zo'n behandeling kost niet niks, je kan het je dan echt niet veroorloven dat een energiek paard een gekke sprong maakt.
Ja...Het is en blijft een paard, maar paarden kan je nou eenmaal niet vertellen dat ze rustig een rondje moeten lopen.

Goed nou maar over de foto's...
Vind het echt een prachtig paard, ben heel benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen! :j

Overigens kan teveel sedatie ademhalingsproblemen opleveren, dus hou de ademhaling dan wel goed in de gaten!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:13

ik weet even niet wat zeggen... ik word er triest van, maar evengoed nijdig. Hoe halen mensen het in hun hoofd om voor mij te beslissen wat ik beter zou kunnen doen? Ik zou zeggen aan al die mensen, kom jij hem even rijden zonder sedatie en daarbij wel de kwaliteit van het genezingsproces houden. Weet je, ik vind het best ook wel grappig. Hebben jullie nog nooit een blessure meegemaakt ofzo? Het paard moet gecontroleerd en opbouwend werk doen, eraf vallen maakt mij niet uit, dat hoort er bij, maar mag het paard dan wel de kans krijgen een goeie revalidatie te hebben???????????????

Ik sedeer hem voor het rijden maar jullie doen precies of het is kweet niet hoe gevaarlijk seg! Ik geef hem lichte sedatie zodat ie gewoon iets rustiger is, hij kan gerust nog schrikken of proberen te gaan rennen, dat doet ie ook maar dan heb ik hem wel sneller onder controle en hij zal gerust ook zo hard niet vertrekken als zonder. DUS IK GEEF HELEMAAL GEEN HOGE DOSIS! :) Misschien is het nu duidelijk! En doordat het een lichte sedatie is, mag ik hem gerust toch een tik geven zeker!?
Een tik omdat hij niet reageerde op mn been was niet helemaal door de sedatie hoor, het is een jong paard wat nog gecorrigeerd moet worden en dat kan gerust, die strekreactie erop is wel omdat hij een beetje schrik heeft van de zweep (oooooooojeeeeeee zullen daar ook weer reacties op komen!?) en daarom dat ie zo heftig reageert. MAAR zien jullie dan ook niet dat hij zo heftig reageert, dat ie dat nog kan? Want moest hij zo hard gesedeerd zijn zou dat vast niet lukken.

Pff ik kan blijven en blijven verdedigen maar wat haalt het eigenlijk uit, ik maak me alleen maar druk in mensen die het zelf niet beter zouden kunnen, en denken jullie van wel? Zou zeggen ik geef em af, maar denk dat ie dan binnen de maand terug mank staat! Ik doe het in samenspraak met een dierenkliniek en ik denk niet dat jullie jarenlange ervaring en scholing hebben gehad. I rest my case!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:15

De gemiddelde bokker zou er dan een slof en stang ingooien, nou dan krijgt deze manier meer mijn waardering. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:16

Y_DG, als je weet dat je het bij het rechte eind hebt hoef je niet boos te worden, zo simpel is het.
Nogmaals; super dat je hebt gekozen voor een goede revalidatie en het is een prachtig paard, maar gaan rijden met sedatie gaat mij in elk geval te ver. Maar als jij het naar jezelf kunt verantwoorden is het prima toch? ;-)

daNiielle_, ik denk dat de meeste paardenmensen opbouwen dmv grondwerk/longeren en daarna pas opstappen.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:16

Ja maar dat is natuurlijk niet belangrijk dat er zo gauw 5000 euro aan revalidatie in de wind omhoog gaat. Dit gaat mijn petje teboven!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:16

Waar ik mij trouwens in dit topic echt ontzettend over verbaas, is dat er gewoon heel veel mensen beweren dat het zielig is om te verdoven. Dan komt het er dus op neer, dat jullie het minder zielig vinden dat zo'n paard zich opnieuw blesseert ( en met een beetje pech, zich zo naar zijn grootje loopt dat het einde verhaal is), dan dat hij gesedeerd onder het zadel loopt. Dát snap ik dus echt niet. Het is dus niet eerlijk om te verdoven, maar het is wel eerlijk om zo'n paard zich stuk te laten lopen?

TS, Ik hoop echt van harte dat je je de botte reacties van bokt niet aantrekt. Want je bent echt hartstikke goed bezig, je hebt hartstikke veel voor het paard over en ik denk dat een hoop mensen er een voorbeeld aan kunnen nemen. Ik hoop dat je paard weer volledig hersteld, en dat je straks weer lekker volop met je paard aan de gang kunt gaan. Want al die reacties en veroordelingen hier zijn gewoon zwaar onterecht.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:18

Blijkbaar snappen veel mensen niet dat het voor het paard vaak het beste is om erop te gaan zitten en op die manier meer controle te hebben over wat het paard doet. En het is geen enkel probleem om een gesedeert paard te rijden, sedatie is om het temperament te onderdrukken niet om het paard van de wereld te krijgen, een wereld van verschil dus.

Al eens geprobeerd om naast een gesedeerd temperamentvol paard te lopen?
Het gaat erom om ze zo gecontroleerd mogelijk te laten bewegen, en bij veel paarden is dat alleen maar mogelijk mét sedatie en ónder het zadel, anders ben je al heel gauw terug bij af of nog erger...

Voordat je verder hierop reageert over het wel of niet verdoven en het wel of niet erop zitten met verdoving, bel je DA eens op en vraag eens of het normaal is of niet...... of zijn jullie zelf allemaal dierenartsen?? Knap hoor!!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:18

Y_DG : heel knap dier! En super dat het zo goed gaat met de revalidatie.
En je kent bokt, penny's en de beste stuurlui staan aan wal. Laat ze lekker mekkeren, ze denken dat ze het zelfs beter weten dan de DA. Hahaha, enige wat je daar aan kan doen is er om lachen en negeren. Je weet wel beter ;)

Veel succes verder!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:19

Quellian schreef:
daNiielle_, ik denk dat de meeste paardenmensen opbouwen dmv grondwerk/longeren en daarna pas opstappen.

Hm ik dacht te lezen dat er al longeerwerk gedaan was.
Maargoed, ik ben hier de moraalridder niet...Vind gewoon niet dat dit zo'n negatief commentaar verdiend.

Evt. zou je voor een rustgevend suplement kunnen kiezen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:20

Mag ik vragen waarom dit paard niet een jaar revalidatie op de weide heeft gehad bijvoorbeeld?

Puur uit interesse vraag ik mij dit af....

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:20

Quellian schreef:
Y_DG, als je weet dat je het bij het rechte eind hebt hoef je niet boos te worden, zo simpel is het.
Nogmaals; super dat je hebt gekozen voor een goede revalidatie en het is een prachtig paard, maar gaan rijden met sedatie gaat mij in elk geval te ver. Maar als jij het naar jezelf kunt verantwoorden is het prima toch? ;-)

Haha, nou ik denk dat de meeste paardenmensen die met dit soort blessures te maken hebben gehd dat absoluut niet op die manier doen... maar goed, zie mijn vorige post...!!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:20

Ten eerste mag er niet gelongeerd worden, en ik heb geprobeerd aan de hand te werken, maar dat lukt gewoon niet ;) En ja ik kan het naar mezelf verantwoorden, maar dat weerhoud niet dat ik mezelf niet mag verdedigen, ik word er nijdig van ja, ik ga hier niet mooi liggen lezen en niet reageren. En dan nog durven zeggen ga iets anders doen dan rijden? Das al helemaal kwetsend!

Ik werk me uit de naad om dit allemaal te kunnen betalen, ik ben van job verandert om meer te verdienen, alles word op en top gecontroleerd en aangepast en verzorgd. Dat kwetst een mens als ie dit allemaal te horen krijgt!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:21

Ik heb er respect voor dat je zoveel geld/tijd/energie in je paard steekt, echt waar!

Ik denk dat ik zelf persoonlijk een goedkopere oplossing had gezocht, zoals k net al vroeg : Weidegang,rust.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:21

Quellian schreef:

Iedereen is anders en maakt andere beslissingen. Maar dat betekent niet dat het 1 beter is dan het ander. En al zou dat wel zo zijn, respecteer iemand anders mening!!! Dat is wat hier op bokt zelden gebeurt. Het respecteren van een ander zijn keuze..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:22

Ik denk inderdaad dat men verbaasd is en men het zelf anders aan zou pakken.
Ik ook!

Maar het is jouw paard en niet die van ons!

Ik vind het wel een machtig mooi dier!

En verder is alles wel een beetje gezegd denk ik!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:23

Jolliegirl schreef:
Mag ik vragen waarom dit paard niet een jaar revalidatie op de weide heeft gehad bijvoorbeeld?

Puur uit interesse vraag ik mij dit af....

Wel, simpel, in de kliniek zeiden ze dat ie niet op de weide mocht. dit paard heeft een gat in zijn pees gehad. Dat gaat weidegang alleen maar slechter maken, hij mocht een aantal maanden ALLEEN maar stappen :) Dus waarom zou dit paard dan op de weide kunnen revalideren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:24

Dat sommigen aan beide kanten hier wat ver in gaan ben ik met je eens maar er kan gewoon over gepraat worden hoor...

Als je geen meningen wil moet je geen topic openen :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:24

Quellian schreef:
Ik vind het ook een machtig mooi paard hoor :D En vind het fijn voor het dier dat TS de kosten van revalidatie op zich heeft genomen ondanks dat hij het paard nog niet zo lang in bezit had, daar zeg ik ook niets van. Maar gesedeerd rijden gaat me gewoon te ver, maar blijkbaar mag dat hier niet gezegd worden?

Klomp, waar haal je dat vandaan dat dit paard explosiever zou zijn dan die van mij?

Ik zei al, ik vermoed...

Wanneer iemand zo makkelijk antwoord, krijg ik zo'n vermoeden, want als je echt een hete
kikker hebt, moet je nog uitkijken voor je eigen veiligheid ook, het is gewoon gevaarlijk!
Zonder sedatie ernaast lopen is al risicovol :)
Hoe wil je dan een paard beweging geven wat nodig is voor herstel, zonder sedatie?
en niet komen met, ja dan moet je goed kunnen rijden, want dat gaat met zo'n paard niet op, helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:26

Ik zeg al, sommigen kiezen voor een andere manier.
Maar ik zou al voor een andere manier van paarden houden kiezen en rijden dus dat is eigenlijk ook totaal niet vergelijkbaar ;)

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:27

je verdoofd je paard, en daarna verkoop je hem een tik omdat hij niet op je been reageert,
dat kun je toch verwachten? je paard is verdoofd en daarom reageert hij niet,
kom op zeg... belachelijk dit.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:28

Je hebt een knap paard en ik wens je veel succes met de verdere genezingsproces!!

Liever veilig voor paard en ruiter dan brokken achteraf!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 10:28

loes lees alles eens ;) ik ga niet alles opnieuw zeggen, je reactie is nu volkomen ongepast, dus lees het eerst eens :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:30

TS, ik ga maar verder niet reageren op veel reacties die hier gegeven worden door mensen die blijkbaar niet weten hoe een revalidatie van een peesblessure werkt. Ik wil je alleen zeggen dat ik vind dat je super bezig bent, echt toppie +:)+ . Ik hoop voor jullie beiden dat de revalidatie zo goed blijft gaan en dat jullie binnenkort weer echt aan het werk mogen.

Laurie26

Wat een prachtig paard <3 En hij is nog maar 4 en heeft net stilgestaan, ziet die er even goed uit!
Ik duim voor een spoedig herstel *\o/*

050206051012

Y_DG schreef:
Ik werk me uit de naad om dit allemaal te kunnen betalen, ik ben van job verandert om meer te verdienen, alles word op en top gecontroleerd en aangepast en verzorgd. Dat kwetst een mens als ie dit allemaal te horen krijgt!

Keuzes, allemaal keuzes. Ik werk me ook uit de naad om m'n paarden te verzorgen.
Het zou mijn keuze niet zijn om op deze manier de training voort te zetten.

Klomp, een verkeerd vermoeden, alleen een andere omgang qua training.
Overigens heeft mijn paard ook een peesblessure gehad.