Rijden met Chico!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rijden met Chico!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:15

Op manege's gebeurt dit ook genoeg... pony gooit iemand er tig keer af gevolg is dat die aan gepakt word door een groter iemand... Maar als zei er jankend van af stapt omdat zei hem niet aan kon? nee sorry dat gaat me te ver! Daarbij moet een shetlander echt wel wat kunnen hebben zou echter iets anders zijn als ik er 4 dagen in de week intensief op rij! De laaste keer dat ik er op "ree" is ook al weer ruim 1,5 maand gelden. Tot zo verre ik weet heeft ze nu ook geen problemen er meer mee. En het is nu voor haar leuk maar ook voor Chico ;) en zonder reden zou ik er echt niet zo maar op stappen ;)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:24

Ja maar Chico is geen manegepony?, Valt dus niet te vergelijken. Mooi dat ze er geen problemen meer mee heeft, maar ze had het beter zelf kunnen oplossen.;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:43

Nee het is een meisje die te lief is voor haar pony hij beet ook, van mij kreeg die op zijn flikker zei zei alleen "foei niet doen" Klopt het is geen manege pony maar als zei er huilend van af stapt omdat ze hem niet aan kon? nee sorry nu rijdt ze er lekker op zonder problemen dat is wat je zo'n meisje gunt denk ik dan? Ik heb haar ook paar keer les geven & gaat nu super dus ja voor mij geen rede om er op te stappen =)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:49

Oke mooi :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:24

Het is jammer dat je te groot bent...
Wel een heel leuk pony'tje, als je je zusje gewoon laat rijden, jij stopt en de andere dingen doet komt het helemaal goed :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:17

macholoverr schreef:
Nee het is een meisje die te lief is voor haar pony hij beet ook, van mij kreeg die op zijn flikker zei zei alleen "foei niet doen" Klopt het is geen manege pony maar als zei er huilend van af stapt omdat ze hem niet aan kon? nee sorry nu rijdt ze er lekker op zonder problemen dat is wat je zo'n meisje gunt denk ik dan? Ik heb haar ook paar keer les geven & gaat nu super dus ja voor mij geen rede om er op te stappen =)

dan moet ze maar een pony kopen die ze WEL aankan en niet op deze rijden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:49

ponylies schreef:

En dat bepaal jij? [MOET], dat meisje is blij dat ze een pony krijgt,laat hem zien op bokt en word afgekraakt tot en met.
Een groter maatje zou beter voor haar zijn ja,maar ze kan op deze shet best nog wel rijden.
Ze móet helemaal nix,ze is blij met haar shetlander en maakt enthousiast een topic over het beestje.
Laat dat meisje genieten van haar shet en kraak haar nou eens niet af.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:51

het was eigenlijk meer een reactie op macholover ;)
en niet op de TS
zij kan er natuurlijk weinig aan doen maar ik _-:( een beetje van de reacties van macholover

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:54

ponylies schreef:
het was eigenlijk meer een reactie op macholover ;)
en niet op de TS
zij kan er natuurlijk weinig aan doen maar ik _-:( een beetje van de reacties van macholover

Oke,sorry dat kon ik er niet uit halen,dacht echt álweer tegen de TS.
Vind het altijd sneu als een meisje een pony krijgt,toont die in haar topic en word dan afgekraakt.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:56

Ik vind je ook te groot. heeft niks te maken met je beugels of wat, je bovenlichaam alleen al. dus niet kijken voor nieuwe beugelriemen, maar voor een nieuwe rijpony ;)

Vind het wel twee ontzettend gave pony's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:31

Dit meisje heeft heel veel moeite moeten doen om Chico te krijgen van dr ouders... Moet ze hem dan maar verkopen? Omdat zei hem niet aan kan? Nu kan ze hem wel aan door mij, Tevens ben je wel tegen TS..

Zijn jou worden, niet de mijne mij boeit het namelijk vrij weinig wat bokt van me vind=)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:33

Ik las: ''Je móet stoppen met rijden''
Pardon? Dat bepaalt iemand op internet even dat dat kind moet stoppen met rijden. pff.

Ze zegt dat ze vrijheidsdressuur doet en wil gaan mennen dat is toch al hartstikke leuk, dat betekend dus dat ze niet elke dag rijd en het allemaal wel goed komt!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:01

Lieve TS ik vind jou en je pony super leuk, je begint er lang voor te worden maar ik vind het nóg kunnen, dat is mijn mening. Ach ik met mn 1.68 heb ook nog wel eens op een shetje gezeten hoor :D Maar regelmatig gaat er bij mij ook niet in.
Ik vind bokt op sommige na nog vrij rustig reageren, alleen Macholoverr sorry maar jij gaat mij soms ook iets te ver. Bokt moet geen dingen op gaan eisen, jij mag je ding zeggen maar tegelijkertijd druk je jou mening wel erg door en laat je toch wel mij iets te duidelijk merken 'hoe goed jij bent dat jij hem wel aankan en dat hij dankzij jou nu wel luistert want TS kon haar pony niet aan stapte er huilend af etc. etc. '. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, geen aanval hoor :) Je zal het wss zelf ook niet doorhebben gehad maar ik denk dat je daarom een beetje tegenreacties krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:05

Dit meisje kan rijden maar zekan niet aan pakken, iedereen met rij ervaring & die kan aan pakken had deze pony ook kunnen helpen dus dit had net goed goed jij kunnen zijn of iemand anders... Maar snap wat je bedoelt.. Alleen vind het jammer dat mensen zo tegen haar doen, dus kom ik voor dr op & geef ik gelijk een rede waarom ik er op gestapt ben voor dat ik daar weer allemaal commentaar op krijg. But ik snap wat je bedoelt &volgens mij doek het nu weer haha

jael89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:13

Ghehe ik zou "maar zekan niet aan pakken, iedereen met rij ervaring & die kan aan pakken had deze pony ook kunnen helpen" ook niet leuk vinden om te horen.. Maar dat terzijde.. :+

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:16

Geen punt hoor! Dan snappen we elkaar. Doen we allemaal wel is. :D
macholoverr schreef:
Dit meisje kan rijden maar zekan niet aan pakken, iedereen met rij ervaring & die kan aan pakken had deze pony ook kunnen helpen dus dit had net goed goed jij kunnen zijn of iemand anders... Maar snap wat je bedoelt.. Alleen vind het jammer dat mensen zo tegen haar doen, dus kom ik voor dr op & geef ik gelijk een rede waarom ik er op gestapt ben voor dat ik daar weer allemaal commentaar op krijg. But ik snap wat je bedoelt &volgens mij doek het nu weer haha

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:24

@ macholover: de verleden tijd van het werkwoord zeggen = zei, als je in de Nederlandse taal naar 'het meisje' verwijst dan gebruik je zij met een lange ij.

TS, over je grootte is inmiddels wel genoeg gezegd. Je hebt een leuke pony. Probeer als je rijdt niet te erg voorover te vallen en correcte rijkleding aan te trekken. Zonder peesbeschermers rijden is geen probleem hoor, daar kan een pony echt wel tegen! Veel plezier nog met je pony.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:26

Leuke fotos klarinda! :)

Gioyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:29

ik vind ook dat Klarinda te groot is, het is ook niet fijn voor het dier dat je zo ver naar voren zit.
voorderest hartstikke leuk beestje !

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 20:32

wat een gezeik , heb je die beentjes van ts gezien wat een sateprikkertjes
dat betekent dat ze dus bijna niks weegt , stevig shetlandertje hoeft alleen maar rechtoe rechtuit te lopen af en toe een bochtje pfff laat ze lekker lol hebben , dit is veel minder schadelijk voor een paardje als de wannebey anky penny's die menen dressuur te kunnen rijden
hou het lekker bij twee keer in de week rijden ofzo niks aan de hand nu nog niet

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 09:15

Iedereen bedankt voor je reacties :P
Maar ik kon Chico eerst niet aan, en nu Macholoverr mij heeft geholpen, lukt het al een stuk beter!
Ze rijd helemaal niet vaak op CHico, het is nu al een paar maanden geleden.
Chico is sterk en stevig, en kan haar dus best dragen.
Als het maar niet TE vaak wordt.
Het is echt maar heeeel af en toe!

Maar verder, bedankt voor de reacties :) Chico is idd een leuke pony ;)

En kijk ook eens bij mn andere topic's!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:08

houden we het aardig? sommigen topics beginnen wel erg veel op elkaar te lijken.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:55

Ik vind het een hele leuke pony, voor af en toe een rondje zal het nog wel passen hoor :j

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 07:01

NeverGiveUp schreef:
Ik las: ''Je móet stoppen met rijden''
Pardon? Dat bepaalt iemand op internet even dat dat kind moet stoppen met rijden. pff.

Ze zegt dat ze vrijheidsdressuur doet en wil gaan mennen dat is toch al hartstikke leuk, dat betekend dus dat ze niet elke dag rijd en het allemaal wel goed komt!

Ja inderdaad!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:11

Hoi Klarinda- ik vind dat je een leuke pony hebt, ik vind het ook bewonderingswaardig hoe je met alle reacties om gaat. Ik vind ook dat je wel lang begint te worden, echter ik zie er echt geen enkel probleem in. Ik wens je heel veel plezier met je kleine kanjer nog en fijn dat je hulp hebt gehad waardoor je nu fijn kunt rijden. Ik ben benieuwd of je lekkerder zit met langere beugels, zal best. En ik hoop dat je dan ook nog foto's durft te plaatsen om het ons te laten zien. Als je goed voor je uit kijkt denk ik ook dat je rechter op gaat zitten trouwens. Lekker hielen uitdrukken en trots zitten. :)