Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SpikyBlue schreef:Jeeminee wat een gigantisch verschil... Petje af! Ik zie een heel blij en gezond paard op de laatste serie foto's!
Op de strandfoto (2e foto) en de laatste foto zit ze in telgang lijkt wel, doet ze dat vaak?
Jij hebt trouwens een heel bekend koppie, sta je in Ter Aar met je paard? Zo ja dan heb ik je wel eens gezien daar op stal.
Laura_x_ schreef:Vooral dat beginstuk: wat ontzettend herkenbaar!
Ik heb in sinds April dit jaar ook weer een eigen paardje, kijk maar even bij mijn fototopic als je foto's wilt zien. Een 8 jarige merrie, ook een draver. Werd ook verkocht als rijklaar, superbraaf: kon je ook kleine kinderen opzetten. In het begin ging het nog wel, maar nu zitten we echt in een uitprobeerfase. In de bak is ze ontzettend druk, precies wat jij beschrijft, en de ontspanning is ook ver te zoeken. Wel maken we samen met mijn vriendin en haar paarden urenlange buitenritten. Violet heeft nog wel moeite met halthouden, dan gaat ze in protest en komt ze omhoog. Maar kleine kinderen erop zetten? No way, dat gaat niet goed. Ze is ontzettend fel en voorwaarts.
We blijven doortrainen, we moeten gewoon even door deze fase heen
Maar ik wil haar voor geen goud meer kwijt. Ze is zo verschrikkelijk lief, eerlijk en wil alles wel leren(erg veelzeidig!)
Moet je nagaan, in het begin werd ze panisch zodra je een gewoon hoofdstel met neusriem en sperriem omdeed! En moet je raden waar ik nu mee rijd
Wel ontzettend veel werk om 'zulke paarden' om te scholen naar brave rijpaarden, maar ik zou niks anders meer willen