Kan lekker lopen hoor die blonde, leuke combi zijn jullie, en ach, zie het maar als generale, kan alleen maar nog weer beter gaan toch? Maar inderdaad val je wat achterover in de middendraf en je ziet hem dan ook wat meer duwen dan dragen, precies zoals jouw gewichtsverdeling hem zegt te doen. Als je achterover gaat zitten gaat ook vaak automatisch ter compensatie de kin naar de borst, als je je hoofd in zo'n houding fier rechtop houdt kieper je achterover omdat je gewichtsverdeling uit het lood, uit balans is! Het is dus niet zozeer voor je uit kijken, maar recht gaan leren zitten!
Voor je gevoel zou je met je bovenlijf wat meer "tegen de berg op" mogen gaan zitten van mij, niet achterop je kont in je onderrug gaan hangen maar op de overgang van je bil naar je dijbeen rechtop gaan leren zitten, ook in je middendraf. Dan kan je paard je beter meenemen en veel meer gaan dragen. Als je lichtjes heuvelopwaarts rijdt ga je immers ook niet achterover op je paard hangen?
Enne, ik heb vorige week met een knoest van 1.85m voor het eerst in het L2 de 2e proef ook 191 punten gereden die ik ECHT TOTAAL NIET verdiend had, soms heb je van die dagen
(in de 1e proef reden we 192 en een 3e plaats maar toen liep 'ie dan ook supergoed dus dat vond ik verdiend), het belangrijkste is dat jij weet waar je verbeterpunten zitten. En als je dan met betere voorbereiding nogmaals die hoogpuntende jury treft en je proef is WEL echt naar je zin dan zit je zo weer in de welverdiende winstpunten