Dus misschien is die niet onwijs geslagen enzovoort, maar geestelijk wel mishandeld.
En de dierenbescherming laat een rechtzaak tegen de rechtmatige eigenaar lopen, dus dat zegt wel genoeg denk ik zo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Shoshanna schreef:Ik zie veel reacties van mensen die denken dat hij niet zwaar mishandeld is...
Ik ben Shannon, Gaby's vriendin en dus de andere eigenaresse.
Deze pony stond met vijftien andere pony's in één kleine trailer... We hebben zijn oude eigenaar gezien,
toen hij hem voor ons losmaakte en dat arme beestje wist niet hoe snel hij bij die vent moest wegkomen...
Het was echt zo'n oude, vieze boer... Ook nu, als je hem bijvoorbeeld alleen maar wilt aaien en je hand naar hem uitstrekt, schrikt hij heel erg. Vanmiddag zat ik een beetje te tutten met hem, en Gaby kwam aanrennen en hij schrok zich helemaal dood... Zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Ik denk ook dat hij gewoon niet gewend is aan mensen, maar die vent heeft hem zeker niet zo behandeld als dat hij verdient.
Gelukkig knapt hij al heel erg op
Zapata schreef:Top dat jullie hem meegenomen hebben, en voor m willen zorgen zodat hij een beter plekje heeft dan hij had..
Maar ook ik vind dat mishandeling een groot woord is..
Als ik mijn eigen paardje een skippybal in de buurt hou, of met een rolmeter de stal ik ga, hem in spuit met vliegenspray..of kan nog wel wat stomme dingen bedenken, gaat hij ook als een gek te keer soms..
Denk eerder dat t verwaarlozing is, dan mishandeling, aangezien hij zowiso wel een vol buikje heeft, en niet zo uitgemergt op zn beentjes stond..
Hoe dan ook top dat jullie m gekocht hebben, had zelf niet anders gedaan..
En ziet er nu al stukken beter uit..
Enya schreef:Dat 'volle buikje' is van de wormen .. Verder is ie zo mager als wat!
Zapata schreef:Enya schreef:Dat 'volle buikje' is van de wormen .. Verder is ie zo mager als wat!
Dat snap ik...maar bedoel alleen dat ik al erger gezien heb, en echt ondervoed en uitstekende botten vel over bot...Dus bedoelde niet letterlijk een volle "eet" buik, maar dat hij er niet zo extreem vermagerd uitziet..Dat hij er niet goed uit ziet ben ik t volkomen mee eens..
Adrija schreef:Mooi dat jullie dit beestje een kans geven, veel succes!
Hij ziet er lief uit en wordt vast nog knapper.
Mishandeld of verwaarloosd, het is beide verwijtbaar gedrag dat in elkaar overloopt.
X-benen, ik neem dat je toch niet van plan was er ooit op te gaan zitten. Zolang dat beestje er zelf maar geen last van krijgt en je er niet mee gaat fokken(!) maakt het volgens mij niet uit.
1 of 2 jaar leeftijd, maakt niet uit toch, zie voorgaande.