Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Gelukkig is hij nu weer helemaal gezond en heeft hij er geen last meer van maar zo zie je in beide verhalen. Het had veel ergen kunnen aflopen.
maar moet gelukkig wel een muilkorf om. 
En ook fijn dat jij en je paardje al een beetje zijn bijgekomen.
daNiielle_ schreef:Wat heb jij een geluk, zo'n braaf paard, en dat ze er nu niets aan over heeft gehouden.
Vind het knap hoe jij hebt gehandeld, in sommige situaties weet je niet wat je het best kan doen.
Inderdaad ook de reden dat ik een zweep meeneem.
Heb 2 paarden die niets om honden geven, maar het is met met beide paarden (zelfde hond overigens) overkomen dat de hond in de staart hing...Ze hebben nog nooit zo'n enorme rotschop gegeven.
Ik rijd in een gebied waar veel honden los lopen, en ik geef ook altijd aan -op het moment dat de baasjes zenuwachtig worden- dat ze niets doen, tenzij de hond agressief is.
Blijf het toch enge beesten vinden, die staffords of bulldoggen.

Mona2008 schreef:Is elk on-opgevoede hond boven de 60 cm schoft niet eng?
Ik heb zelf (Amerikaanse) Bulldoggen, het zijn lieve makkelijke honden, en heel goed optevoeden..
Nee, geen reclame, Maar een Bulldog is niet zoveel anders dan een andere hond van rond de 60 cm.
Je moet het alleen (willen) opvoeden zoals bij elk ras, en zoals bij alle dieren eigenlijk.
Mona2008 schreef:Is elk on-opgevoede hond boven de 60 cm schoft niet eng?
Ik heb zelf (Amerikaanse) Bulldoggen, het zijn lieve makkelijke honden, en heel goed optevoeden..
Nee, geen reclame, Maar een Bulldog is niet zoveel anders dan een andere hond van rond de 60 cm.
Je moet het alleen (willen) opvoeden zoals bij elk ras, en zoals bij alle dieren eigenlijk.

marijkiiii schreef:Gelukkig is er niks mis gegaan! En nu maar hopen idd dat je paard niet bang is geworden voor honden.
Dat soort honden zouden aan de lijn moeten blijven langs een ruiterpad..
In de zin van dat ze je best wel kunnen verwonden als je wat met ze uit te vechten hebt.