Koudbloed Kim en ik aan 't werk! {mét Tips van Bokkers!}

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:20

Manon311; Bedankt! :)

We zijn nu 11 dagen verder sinds de opening van dit topic en we zijn echt vooruit gegaan al zeg ik het zelf :o!
Ik heb ook wel het idee dat ik steeds iets meer energie krijg en ik hoop in de toekomst 4 of 5 keer met Kim aan de slag te kunnen.
Aangezien we nog niet zolang bezig zijn en we alles met stapjes doen, zijn we nog niet heel intensief aan het rijden.
We stappen het meest, draven een paar minuutjes en de galop gaat ook steeds beter!
Vandaag was de binnenbak een beetje vol en zijn we op het evenementen terrein gaan rijden.
Dat was wel even spannend, want de tentjes van het ponykamp stonden er nog, maar uiteindelijk deed Kim flink haar best.
Vorige week(?) hebben we in de binnenbak gereden en daar al een lange zijde gegaloppeerd en ze kan hard!! :wow:
Ze springt ook een stuk netter aan en gaat niet meer keihard draven.
En vandaag profiteerden we van de ruimte en dus ook weer een overwinning voor mijn meiske, en voor mezelf natuurlijk.

Ik ben nu helemaal galop-verslaafd. _O-
Maar we doen het gewoon rustig aan. :)

*\o/*

NiKip

Re: Koudbloed Kim en ik aan 't werk! {mét Tips van Bokkers!}

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:29

Wat een goeie galop is dat al zeg!!!! :j
Jullie komen er samen wel als je zo door gaat ;)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:39

wow! wat 'n vooruitgang maken jullie zeg!
Vind 't altijd heel leuk om jullie te volgen ;) verder ga ik mee met de verbeterpunten die je zelf aangeeft!
Ik vind 't heel netjes dat je alles stapje voor stapje aanpakt, met veel geduld en respect! Denk dat veel amazone's/ruiters daar nog wat van kunnen leren. succes nog verder! en blijf zeker posten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 01:09

Dankjewel voor de leuke reacties! :))

Ben er zelf ook erg blij mee, maar het is ook hard werken, omdat er nog zoveel verbeterd moet worden.
Ik probeer echt goed op mijn eigen houding te letten en had het idee dat ik heel veel met mijn benen bewoog, aangezien Kim zo rond is dat ik mijn benen niet aan kan sluiten.
Maar het is toch wel confronterend om te zien hoe hoog ik mijn handen hou in draf en galop en ik heb geen idee hoe dit komt.
Ik merk daar zelf op zo'n moment niks van en dit deed ik bij mijn vorige paarden absoluut niet.
Het zou inderdaad fijn zijn om te gaan lessen en als ik in September een beetje beter ben, kan ik in die maand misschien iemand zoeken die me dan 4 keer les geeft.
Dat geeft dan toch wel even een andere kijk en aanwijzingen zijn dan ook erg handig.

Nog een draf filmpje.. :j
In het eerste stukje probeerde ik heel zachtjes te draven, dat vindt Kim nog lastig en in het tweede stukje een aantal passen verruimen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:29

kijk aan wat leuk joh je bent een van de weinige die echt meteen tips oppakt en er wat mee doet.
ik had ook gereageerd in je vorige topic en volgens mij ook al in dit topic.
en bij het draf filmpje zie ik dat ze meer reageerd op je been en actiever loopt.
het is juist goed om tempo te minderen en te verruimen. hierdoor gaat ze steeds sneller op je been reageren of doe schijn overgangen.
de galop ziet er goed uit let er op dat ze alleen in draf gaat wanneer jij zegt dat het mag. dus niet terug laten vallen.

succes ;)