Ik heb er ook echt weer plezier in.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(ben een aantal keer flink aan de kletter gegaan of in de omheining beland, zonder paard uiteraard
). Ondanks dat Kim zo haar voorwaartse buien kan hebben, vind ik haar onder het zadel wel echt flegmatiek. Voorwaarts is daarnaast nog weer wat anders als 'goed aan het been staan', dus een paard wat voorwaarts is kan wel bijzonder slecht aan been staan bijvoorbeeld.

KoudbloedKim schreef:Noisy; Er zit inderdaad heel veel verschil in de stappen die Kim zet.
Als ze actief stapt, zet ze haar benen inderdaad echt voor elkaar en ze stapt dan ook over.
In de bak stapt ze vaak anders en is ze ook een stuk rustiger.
Kim is trouwens juist erg bodemwijd, al lijkt dat niet altijd zo.
Het actiever laten lopen gaan we inderdaad mee aan de slag!
Maar ik wil eigenlijk ook niet constant aandrijven, dus misschien ga ik eens met sporen rijden.
Dan hoef ik niet constant aan te drijven en dat is ook fijner voor Kim.

ik wil niet zeggen dat je er 3 uur op zou moeten gaan zitten, dit in mijn gedachten hielp omdat ik dan niet dacht nu moet en zal het gebeuren, dat ik juist ging denken ik heb alle tijd, hoef me nergens druk om te maken,, je vraagt tips, en ik vertel je mijn ervaring, het ging niet hard, ik kon mijn hand ook gewoon naar binnen zetten maar omdat ik dan automatisch/onbedoeld los-vast verbinding kreeg heb ik mijn hand daar neer gezet, dat ik een constante verbinding had, ik had daarbij ook mijn teugels bijna los...