Wouter en Pom aan het springen!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:05

jesslam schreef:
Flying Wouter!

Ja.... en begeleider _O-

jesslam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:14

Cahill schreef:
jesslam schreef:
Flying Wouter!

Ja.... en begeleider _O-

Begeleider moet nog even oefenen aan het gezicht te zien :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:40

Pomski schreef:
Tere zieltjes hoor hebben jullie, kan heel wat dingen erger opnoemen!!!
Ik zal jullie uit jullie bezorgdheid halen, de pony staat in perfecte staat in het weiland, en zijn mond hoeken zijn ook nog heel *D

Ja ok, goed. Als de pony nu nog getraumatiseerd en met opengescheurde mondhoeken in de wei zou staan, dan was er wel echt iets misgelopen.
De as die ligt tussen 100% perfect en 100% mishandeling is heel gradueel. Tuurlijk is de shet hier niet mishandeld, maar als je objectief naar de foto's kijkt, zie je dat het ook niet helemaal ok is. Die twee minuten heeft de pony absoluut geen lol gehad. Zelfs een onervaren kleine ruiter kan de verlichte zit leren (of desnoods gewoon rechtstaan in de beugels, maar zij hangt gewoon helemaal achterover, moet je toch toegeven dat dat niet goed is?). Onervarenheid is geen excuus om zo maar wat te doen.
Jouw laatste vrijspringfoto's tonen juist een perfect springende shet. Mooie bascule, beheerst. Super!! +:)+

Pomski

Re: Wouter en Pom aan het springen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:57

Ik ben uiteraard met je eens dat het er niet prettig uit ziet, maar kom op, om daar nou zo een reltopic over te maken! Die pony is echt niet zielig hoor!!!
Overigens rijd mijn nichtje op een manege in Purmerend, waar ze gewoon ook oefenen met springen!
Vorig jaar heeft ze bij Johan laseur een onderlinge springwedstrijd mee gedaan, dus niet eens op thuis terrein, waar het wel goed ging en ze ook een tweede prijs won!

Zal eens kijken of ik daar ook foto's van kan vinden!!
Ik zou het prettig vinden als er nu niet al teveel gezeur meer komt over hoe zielig het wel niet is!! Ook voor de kleine meid, die toch ontzettend haar best heeft gedaan niet leuk, en ik weet het nu wel!!!

Foto's gevonden, Ok, ook hier ziet het er niet perfect uit, maar wat verwacht je van een 7 jarig kind!!

Afbeelding

Afbeelding

naomimiracle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:15

echt geniaal _/-\o_

maar eeen tip ga met de sprong mee naar voren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:40

vind het er ook niet goed uitzien. als dit een grotere pony was geweest, met een groter meisje erop, was er zeker veel commentaar op gekomen. alleen omdat er een klein meisje opzit vinden jullie het grappig. paard krijgt evengoed een flinke schok in z'n mond. als het bij 1 hindernis was geweest dat het een blooper was oke, maar ik zie dit bij meerdere.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:40

Ik lig hier echt blauw van de lach om die eerste foto's, geweldig!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:45

Ik neem aan dat dit niet 7 dagen per week, 8 uur per dag met die pony gebeurd? Dan zal hij het wel overleven denk ik ;) .

eenitraM

Ik ga ook met koudbloedkim mee.

Vind het er op zijn zachts gezegd pijnlijk uit zien. :n

Cahill

Vala schreef:
Ik neem aan dat dit niet 7 dagen per week, 8 uur per dag met die pony gebeurd? Dan zal hij het wel overleven denk ik ;) .

Toen ik leerde rijden heb ik vast en zeker ook wel in de mond van de pony lopen trekken... ach.... ik was pas 6! Heeft de TS een misdaad begaan hiermee? Kom op zeg....!!! Er zijn ergere dingen die met dieren gedaan worden, die het daglicht niet verdragen.
Laatst bijgewerkt door Cahill op 27-06-11 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Poeeee.
Als mijn ruitertjes zo over een hindernisje gaan mogen ze echt nog geen parcourtje springen.
Laat haar eens springen met pony zonder de teugels. Ze zit toch aan een lijn.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:47

Cahill schreef:
Toen ik leerde rijden heb ik vast en zeker ook wel in de mond van de pony lopen trekken... ach.... ik was pas 6! Heeft de TS een misdaad begaan hiermee? Kom op zeg....!!! Er zijn ergere dingen die met dieren gedaan worden, die het daglicht niet verdragen.

Maar als ik wist dat het er zo uit zou zien, zou ik het kind niet eens een parcoursje laten springen! Ik zou het kind eerst LEREN springen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:48

Volgens mij moet de pony leren springen :D . Ipv afgaan als een raket :') .

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 12:53

Daarbij aan de andere, kijk even verder in het topic, dan zie je dat de pony wel normaal kan springen!!!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:58

Ja, het meisje zit inderdaad niet netjes op de foto's, maar nu geloof ik TS wel dat het meisje misschien normaal beter zit (en dat de pony kan springen geloof ik ook, te zien aan de andere geplaatste foto's). Ik denk niet dat de pony nu huilend in een hoekje van zn wei staat :P Aan de andere kant zou ik het ruitertje toch eventjes een paar goede zitlesjes/springlesjes geven, of anders tenminste haar niet de teugels vast laten houden maar een touwtje om de nek bijvoorbeeld, want prettig is dit zeker niet geweest voor de pony!

Maar TS, jeetje ik vind wel dat je een beetje 'agressief' reageert hoor, dat kan wel wat minder lijkt me :=

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:58

Die pony springt wel, dat is duidelijk.
Maar als een ruiter zo tegenwerkt op de sprong kan hij niet anders als raar springen.

Die "goede" foto's vind ik ook zo goed nog niet. Beter, maar als dat goed is......

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:00

Die shet heeft er springveren onder zitten! :') Fjord ziet er netjes uit :)

En iedereen moet leren springen en paardrijden. Dat gaat lang niet altijd even soepel. Maar schijnbaar zijn sommige bokkers weer natuurtalenten, die dit zelf natuurlijk nooit gehad/ gedaan hebben.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:02

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook erg grappige foto's vind! :D
Tja er kunnen dingen beter maar waar iedereen zich nou weer zo druk om maakt...

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 13:06

Ik reageer mischien inderdaad een beetje agressief, maar sommige reacties halen het bloed onder mijn nagels vandaan!!

Zoals ik al schreef heeft ze een riempje aan de voorkant van haar zadel, deze kon ze helaas iedere keer niet vast houden!!!

@chaos, zoals ik al boven de foto's schreef, zijn deze ook niet geweldig, maar vergeet niet dat het een meid van 7 jaar is, daar kan je niet van verwachten dat ze het super doet, hebben jullie allemaal voor de eerste keer perfect gesprongen?

Zoals ik al schreef, ik vind het persoonlijk een beetje overdreven, tuurlijk is het niet netjes, maar mensen er zijn zoveel zieligere paarden in de wereld dan deze pony!!!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:08

Nee, ik sprong zeker niet perfect op die leeftijd. Ik was 6 toen ik mijn eerste caviasprongetjes maakte. Zonder handen aan de longe.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:09

Pomski schreef:
Ik reageer mischien inderdaad een beetje agressief, maar sommige reacties halen het bloed onder mijn nagels vandaan!!

Tja, maar om nou mensen persoonlijk aan te gaan vallen...
wat is er op Bokt toch gebeurd met een goede, onderbouwde discussie? Ook als anderen 'beginnen' met persoonlijke aanval (ik laat me er maar niet over uit wie er nou was 'begonnen' hiermee := ) kan je zelf toch zo volwassen blijven om er gewoon rustig op te reageren?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:20

Jeetje, TS, iets minder mag ook wel. Het is gewoon zo dat wanneer je foto's plaatst, je commentaar kunt verwachten. Misschien lees je een paar berichten en kun je er voor jezelf een paar leerpunten voor de volgende keer uithalen.

Overigens vind ik het argument betreft leeftijd een beetje onzin...Hier een foto van mijn "rijkindje" van net 8, hier ruim (of beter gezegd: net) een half jaar aan het rijden:

http://de.myalbum.com/Foto-RNBKROLG.jpg

Niet perfect maar wel het bewijs: Het kan ook echt anders...
Laatst bijgewerkt door Adil op 27-06-11 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:23

Ik zeg maar gewoon niets over het springen van je shetlander (overigens met brilajnte naam)... En het kan inderdaad allemaal wel wat vriendelijker, van alle kanten. Een beter milieu begint bij jezelf, Dames! :j

Ik vind je fjord er leuk uit zien, zag in je profiel dat hij rust heeft ivm hoefkatrol. Zo'n wedstrijdje is dus lekker even een verzetje. Ziet er gezellig uit!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:24

Beetje sneu hoor, en dat er mensen zijn die dit grappig vinden, dat zegt ook weer genoeg over hun niveau.. Ga toch eerst een paar keer oefenen en leer dat kind dat teugels er niet voor zijn om je aan vast te klampen! De foto's van de fjord zien er prima uit hoor, maar die van de shet zijn gewoon sneu, en niets anders...

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:25

Pomski schreef:
En voor alle anderen, ik weet nu ook wel dat de meningen verschillend zijn, ik had eigenlijk al wel dit soort reacties verwacht! Maar kom op, laten we eerlijk zijn, er zijn veel ergere dingen die paarden aangedaan worden!!!

Ik hou me verder hier buiten, maar steeds met het argument komen dat er veel ergere dingen met paarden gedaan worden, is toch geen rede dat jij ook iets mag doen wat voor de shet op zijn zachts gezegd, fijn te noemen is. Vind ik echt een argument van niks :o Het kan ook op een andere manier. Als ze nog niet fijn mee kan komen gewoon constant het riempje aan het zadel vasthouden. Dan is het in ieder geval prettiger voor de shet en minder eng voor het kind.

Verder vind ik ook dat je vrij agressief reageert, maar iets vriendelijker kan ook wel, ook al staan niet alle reacties je niet aan?