5 Jarige Haflinger Beau @L2 Debuut By Grietjekasfotografie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 20:13

Dankjullie voor jullie leuke reacties :D

bigone schreef:
Erg leuke haflinger met fijne gangen en wat betreft je zit, word je door het zadel niet een beetje in deze houding gedwongen? Het lijkt net alsof het zadel aan de voorkant iets lager(misschien iets te breed)ligt waardoor je zelf achterover gaat hellen omdat je anders naar voren kukelt, anders je beugels nog een gaatje langer zodat je echt in het zadel zakt, veel succes maar dat komt wel goed denk ik.
ps,Als je zadel niet goed genoeg ligt zul je dat op een gegeven ogenblijk ook wel aan je pony merken dan gaan de zij- en middengangen lastiger of krijg je protest.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het heel erg aan mijn zadel ligt, zadel is in maart aangeschaft door tweespan, gloedjenieuw fryso zadel
en verschillende zadels gepast en dit zadel zat/zit perfect! Het is wel een zadel wat inderdaad een wat gedwongen zit heeft,
maar dat achterover zitten ligt denk ik gewoon aan mijzelf :)
Maar dankje wel :D

Maris__: Ik ga inderdaad hard werken aan mijn houding, en ik hoop inderdaad ook dat de L2 net zo gesmeerd gaat als de B en het L1 :D

Calimero_

Re: 5 Jarige Haflinger Beau @L2 Debuut By Grietjekasfotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:30

Ik had het met jou zadel wel een beetje.. toen ik erop ging zitten voeldr het net of hij je wat naar voren drukt..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:32

Calimero_ schreef:
Ik had het met jou zadel wel een beetje.. toen ik erop ging zitten voeldr het net of hij je wat naar voren drukt..

ja maar zij zei juist dat ie me naar achteren zou moeten drukken. :)
Het zadel heeft iig wel wat een gedwongen zit :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:35

Jammer van je houding.
Maar wat is Beau toch een heerlijke haflinger lotte! :D
Jullie gaan snel, maar dat kan ook niet anders als hij zo loopt :)).

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:43

Ziet er netjes uit!leuke combinatie :D :D je hebt het beesje lekker aan het lopen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:44

Als je op je zadel zit met je benen uit de beugels en heel ontspannen kun je dan ook gewoon recht blijven zitten of krijg je dan het gevoel dat je iets naar voren helt, het kan dan wel zijn dat het zadel er net op ligt maar je wilt niet weten hoe snel sommige nieuwe kussens in kunnen zakken.
Een centimeter verschil (dus meer naar voren/beneden) veroorzaakt al grote houdingsverschillen, als je wilt, je hebt morgen weer wedstrijd, zet je pony dan aub even op de foto van opzij na het losrijden en goed aangesingeld, wel moet hij goed vlak staan en zet die foto even in dit topic.

_Bitje_ schreef:
Calimero_ schreef:

ja maar zij zei juist dat ie me naar achteren zou moeten drukken. :)
Het zadel heeft iig wel wat een gedwongen zit :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 21:47

Bigone: is goed :)

en de rest: dankjullie voor jullie leuke reactie :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 17:06

Ik denk ik quote hem hier ook maar even : :)

_Bitje_ schreef:
kom net onder de douche vandaan, wat een ellende bah _O-
Zat er mooi betijd op, toen miezerde het al een beetje, en ik zat er eenmaal op en het begon me toch te plenzen en te onweren !
was voorbereid op een warme zondag, maar integendeel , zo he! Toen ik eenmaal aan de beurt was en mijn 1e proef
volop in de regen gedaan had werden de dressuurringen stop gezet, en ja hoor.. kon ik een half uur / 3 kwartier op de
pony in de volle regen staan wachten op dat ene proefje :? !
Toen de banen weer mochten starten was ik echt niet normaal nat meer, zelfs mijn onderbroek was nat _O-
Laarzen sjokvol en loodzwaar, en echt, ik voelde me wel 10 kilo zwaarder, ik was gewoon zeiknat!
laatste proef ook dik verneukt, maar goed. Had 193 en 3e plaats en 195 en 1e plaats. De teller staat nu dus al
weer op L2+5 in 2 wedstrijden :P

En toen ik eenmaal klaar was, maar een vest gaan kopen, en nieuwe sokken, want had (heel slim) geen vest bij me,
oh en wat had ik het koud, ging half dood man :')

gigone, ik heb door het slechte weer geen foto kunnen maken, maar misschien kun je wat zien op deze foto (week terug gemaakt)?
Tweespan komt binnenkort ook nog om het zadel weer op nieuw te laten bijvullen etc.
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:15

Zo op het oog lijkt het me niet verkeerd liggen dus helaas toch je eigen houding,misschien de beugels toch iets langer zodat je wat rechterop zit, jammer van het weer vandaag, zijn de ruiters gewoon op het veld gebleven terwijl het onweerde, mag toch hopen van niet.

Punten word met zulk weer vaak natte vinger werk want door de werkende ruitenwissers zien de jury's het vaak niet goed en geven ze toch vaak punten voor iets wat niet helemaal goed gaat. Maakt niet uit, je hebt ze, gefeliciteerd. :D

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:54

Mooie foto's en zeker een knappe haflinger! Super ook van je winstpunten nu al zeg!

Vind ook jammer dat je zo achterover hangt en je handen mogen van mij ook zeker een stuk lager ;) hoge handen heeft alleen maar tegendeel effect. Zo lijkt het met lage handen ook een minder gedwongen houding. Maar je traint/werkt eraan en dat is het aller belangrijkste! :)
Succes, in het M1/M2 en dat Z gaat ook wel goed komen!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 21:48

dankjullie :D
Bigone: tja, das waar. Ik vond bijvoorbeeld de 1e proef veel beter dan de 2e, maar dat had ik
dus ook de vorige keer. Tja, jurys :D