Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Crazymel schreef:ze krijgt bietenpulp met zemelen, luzerne, lijnzaadbrok, en basis brok, meer dan genoeg kuil overdag op het land.
aerdenhout1 schreef:Natuurlijk mag hij wat "dikker" maar ik denk dat dat vanzelf gaat komen als de bespiering beter word!
NU word TS zowat afgeslacht dat het dierenmishandeling zou zijn omdat zijzelf vEELS te zwaar is.
Ik zie liever een wat te zware ruiter die netjes rijd en het paard niet in de weg zit, dan een dunne spriet die het paard verkracht in zijn mond en rug!
aerdenhout1 schreef:Natuurlijk mag hij wat "dikker" maar ik denk dat dat vanzelf gaat komen als de bespiering beter word!
NU word TS zowat afgeslacht dat het dierenmishandeling zou zijn omdat zijzelf vEELS te zwaar is.
Ik zie liever een wat te zware ruiter die netjes rijd en het paard niet in de weg zit, dan een dunne spriet die het paard verkracht in zijn mond en rug!
babydolll schreef:daar gaan we weer.. sorry dat ik het zeg maar dit lijkt wel het excuus bij mensen die te zwaar zijn, mij ga je niet wijsmaken dat iemand van 50 kilo die een beetje bonkt op het zadel meer belasting is voor een gezond paard dan iemand van 90 kilo die redelijk netjes rijd.
Hhilde schreef:babydolll schreef:daar gaan we weer.. sorry dat ik het zeg maar dit lijkt wel het excuus bij mensen die te zwaar zijn, mij ga je niet wijsmaken dat iemand van 50 kilo die een beetje bonkt op het zadel meer belasting is voor een gezond paard dan iemand van 90 kilo die redelijk netjes rijd.
Absoluut wel. Is te vergelijken. Neem jij maar eens iemand achterop de fiets van 50 kilo die alle kanten op slingert en de hele tijd gaat verzitten en constant in beweging is. Daarna neem je iemand van 90 kilo achterop die heel rustig zit en verder niks doet. Eens kijken wat jij makkelijker vindt fietsen
babydolll schreef:maar als je heel erg slingerd ben je echt een beginner, die moeten het allemaal lerenmaar voor iemand die redelijk rijd die 50 kilo weeg en iemand die goed rijd en 90 kilo weegt op een poown heeft het diertje het minder moeilijk bij de eerste hoor
NicoleHorses schreef:Dat jullie het hier absoluut niet mee eens zijn prima, maar waarom moet dat 100 x gezegt worden? TS weet het nu echt wel hoor, als je je er zo aan irriteert best, rechtsboven in de hoek staat een kruisje, links boven een knopje 'vorige'. vind dit gewoon allemaal heel overdreven en kinderachtig, mag onderhand wel boktachtig zeggen.
aerdenhout1 schreef:Mee eens hoor!Ik zou willen dat sommige ook eens zo zouden reageren op topics van al die 13/14 jarige die zo nodig op een Shetlander moeten gaan zitten!
Of op...ga geen namen noemen....andere topics waar ik toch echt veels te zware en te grote ruiters langs heb zien komen, maar omdat die zogenaamd "ZIELUG" zijn en wat bekender op bokt, word het allemaal goed gepraat!
Ts is aan het afvallen, heeft een paard dat zijn spieren nog moet ontwikkelen en ziet er daar door wat magertjes uit!
Verdorie, dit paard is waarschijnlijk van de hel in de hemel gekomen en mag zijn poten dicht knijpen dat hij niet bij de slager is beland zoals zo veel dravers!
aerdenhout1 schreef:NicoleHorses schreef:Dat jullie het hier absoluut niet mee eens zijn prima, maar waarom moet dat 100 x gezegt worden? TS weet het nu echt wel hoor, als je je er zo aan irriteert best, rechtsboven in de hoek staat een kruisje, links boven een knopje 'vorige'. vind dit gewoon allemaal heel overdreven en kinderachtig, mag onderhand wel boktachtig zeggen.
Mee eens hoor!Ik zou willen dat sommige ook eens zo zouden reageren op topics van al die 13/14 jarige die zo nodig op een Shetlander moeten gaan zitten!
Of op...ga geen namen noemen....andere topics waar ik toch echt veels te zware en te grote ruiters langs heb zien komen, maar omdat die zogenaamd "ZIELUG" zijn en wat bekender op bokt, word het allemaal goed gepraat!
Ts is aan het afvallen, heeft een paard dat zijn spieren nog moet ontwikkelen en ziet er daar door wat magertjes uit!
Verdorie, dit paard is waarschijnlijk van de hel in de hemel gekomen en mag zijn poten dicht knijpen dat hij niet bij de slager is beland zoals zo veel dravers!
aerdenhout1 schreef:Mee eens hoor!Ik zou willen dat sommige ook eens zo zouden reageren op topics van al die 13/14 jarige die zo nodig op een Shetlander moeten gaan zitten!
KoudbloedKim schreef:Of hij nou aangekomen is of niet, ik vind het nog steeds not done dat je op hem rijdt.
Ik bedoel, zie jij zelf dan niet wat wij op de foto's zien??
En niet l*llig bedoeld hoor, maar zelfs een meid van 60 kilo is al te zwaar voor dit paardje..
Ik vraag mij af wat de reden is om op dit dier te stappen..
Alleen voor je eigen plezier?
Ik vind het pure egoïsme en dit is volgens mij voor het eerst sinds mijn 'bokt-tijd' dat ik geen goed woord over heb voor iemand.
Vraag me ook af van wie jij les hebt, aangezien een instructrice met een beetje waarde niet les zal geven aan 'dit'.
aerdenhout1 schreef:HIHI...ben het helemaal aan het opnemen voor ts...maar WAAR BEN JE?????
En wachten met dit paard, dat al werken is gewend natuurlijk, is zeker niet beter!
Juist die spieren moeten gaan komen en door het werk kan hij zijn eten beter verteren en ook dat zet aan,die spieren krijg je alleen door trainen!
En, door lekker met haar paardje aan de gang te gaan valt amazone ook af! 2 voor de prijs van 1 dus!
Ik heb in mijn loopbaan al zoveel magere paarden binnen gekregen dat ik denk ik wel redelijk weet wat goed is.
En nogmaals...amazone is echt niet te groot of te zwaar voor haar draver! Die kan dit makkelijk hebben!
Ik denk nog steeds dat de meeste kijken naar het halsje en dat is door weinig tot geen bespiering inderdaad erug iel!