De rest is wel zo
Alleen .. de laatste keren ging ook dat al een heel stuk minder .. Vandaar dat ik toen even heb laten links liggen omdat ik het idee had van "actie-dingen vindt ie even niet meer leuk, dan gaan we wat anders doen". Ik ben dan gaan VD-en (doe ik sowieso tussendoor wel maar echt ons erop toeleggen zeg maar) en dat ging super. Hij leerde heel snel nieuwe dingen, deed dit graag en ook de keer erna bleef hij enthousiast. Maar ook dit ging vandaag weer totaal niet ... Dus ik zit weer met de handen in het haar 
Maar als je het algemeen bekijkt is het wel zo dat ik veel met hem bereikt heb
Alleen lukt het nu even niet meer ... Ik lees nu van: als jullie je dag niet hebben laten staan, niks doen .. Maar ik heb ook al gelezen dat mensen dat niet vinden kunnen, dat je het zo alleen maar erger maakt als je je paard laat kiezen wanneer er wel of niet iets gedaan wordt ...Ik kan me in alles wel vinden en ik weet niet wat het beste zou werken voor ons ...
Maar je hebt wel gelijk, hij is gewoon de pony die hij is en daar moet baasje maar tegen kunnen
En dat gaat normaal gezien ook, ik heb altijd gezegd dat ik een speciaal geval heb en dat zal ook niet veranderen ... maar ik heb het er wel moeilijk mee dat als iets gewoon gaat en dat hij iets kent & weet wat het is, dat het er gewoon niet meer uitkomt ... Neem bv. het blok .. het is altijd afwachten of hij die dag zin heeft om erop te gaan staan .. Ik vind dat vervelend .. zo moeilijk is het niet en als hij het gewoon doet krijgt hij vele beloningen .. maar blijkbaar is dat ook niet voldoende... Hij weet ook van "als ik het niet doe vraagt ze iets anders en krijg ik toch wel een stukje wortel" ... Hmm .. misschien blijven volhouden? Niks anders vragen & geven voordat hij op dat blok staat? (om het even op dat voorbeeld te houden). Maar dan loop ik weer het risico dat hij zich afsluit ...@ cissy : het is dat wat ik me afvraag, kan je gewoon zeggen van "ik zou graag eens een lesje willen om aan dit of dit of dit te werken en zien wat er nog mogelijk is" zonder dat je dat hele pakket hebt of gaat aankopen of ermee bezig bent? Want daar twijfel ik bij Parelli eigenlijk aan, maar dat is misschien een verkeerde gedachte